• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Német Nagydíj vasárnapi napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Német Nagydíj vasárnapi napja után

Készült: 2016.augusztus.01 06:34 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Német Nagydíj vasárnapi napja után
A Német Nagydíjat Lewis Hamilton zárta az első helyen. A második Daniel Ricciardo, a harmadik Max Verstappen lett. Nyilatkozatok a futam után.
MERCEDES AMG PETRONAS
Lewis Hamilton:
"Micsoda nap! Csodálatos! Nem számítottam rá, hogy ilyen erős leszek. Nagyszerűen rajtoltam. Keményen dolgoztunk a jobb rajtokon és a kemény munka egyértelműen kifizetődött. Nagy köszönet a fiúknak a garázsba, a jól megérdemelt pihenőre mehetnek. Nagyon elégedett vagyok a mai nappal - különösen a tegnapi nap után. Amikor hibáztam, a 23 éves tapasztalatból tudom, jobb is lehettem volna, magamat ostoroztam. Ma, ellentétes érzésem volt. Úgy teljesítettem, ahogyan gondoltam. Tudom, hogy megfelelő sebességgel rendelkeztem, a gumikat jól használtam és soha nem szorongattak meg a mögöttem lévők. Nem hibáztam, így nagyon elégedett vagyok. Csodálatos ilyen remek eredménnyel a nyári szünetre menni. Egyszer 43 pontos hátrányban voltam, folyamatosan dolgozva sikerült megfordítani a helyzetet, amely nagyszerű. Szeretnék nagy köszönetet mondani a rajongóknak is. Sokak itt voltak Németországban és nagy támogatást kaptam. A pozitív energia vezet engem, nagy köszönet újra nekik, remélem, nagyszerű nyaruk lesz. Én arra törekszem!"

Nico Rosberg:
"Nehéz és csalódott napom volt. A rajtnál megpörögtek a kerekek. Ez furcsa volt, mert a felvezető körnél a rajt jól sikerült. Ezzel elveszítettem az első helyet, majd további két helyet buktam, innentől mindig nehéz a verseny. Örültem, hogy sikerült a második helyre visszakerülni, miután nehéz harcot vívtam Max-szel és nagyon meglepett, hogy megbüntettek. Sok időt veszítettünk a boxban, sok dolog ment rosszul. De ez igazából nem számít. A büntetés miatt lehetetlen volt a Red Bullokat megelőzni. Nem éreztem magam annyira kényelmesen az autóban, mint korábban - különösen a hátsó gumikkal voltak problémák. Problémáim voltak velük ma, a mérnökökkel meg kell beszélnem mi ment még rosszul. Várom a nyári szünetet és szeretnék erősebben visszatérni. Remélem, a csapatban mindenki feltöltődik. Nagyon megérdemlik a pihenést."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Először is, Lewis fantasztikus vezetést mutatott be és nagyszerű érzés újra megnyerni a Mercedesszel a Német Nagydíjat. Nagyon különleges hétvége volt ez a csapatnak és Lewis tökéletes vezetést mutatott be: nagyszerűen rajtolt, nagyszerű volt a sebessége, nagyszerűen kezelte a helyzetet. Nagy hátrányt dolgozott le a bajnokságban, nagyon jó munkát végez. Mindkét irányban láthattunk már ilyen hullámzó teljesítményt és most meglovagolta a hullámokat. De az édes pillanatok ellenére Nico sokkal keserűbb volt. A rajtja nem sikerült jól, megpörögtek a kerekek, de a sebességével is probléma volt a versenyen. Két dolgot kell megemlíteni. Az első a büntetés. Azt hiszem, különböző vélemények lesznek majd, de azt szeretnénk, ha a döntéshozatalban kiegyensúlyozottság lenne. Néha látod harcolni az autókat és semmi következménye nincs, más alkalommal büntetést osztanak ki. Túl keménynek éreztük ma ezt,mert úgy gondolom, a rajongók kemény versenyzést szeretnének látni - és ez az volt. Majd a kerékcserénél le kellett tölteni a büntetést. Az ilyen élsportban nem gyakran használunk stopperórát. Ma az óra nem indult el, így biztonsági megoldást kellett választani, hogy Nico megfelelő hosszúságot álljon. Néha történik ilyen. Összességében azt hiszem, nagyon elégedettek lehetünk a szezon első felével. 12 futamon 11 győzelem, nagyszerű statisztikával vonulhatunk a nyári szünetre - de tudjuk, riválisaink is folyamatosan fejlődnek. Pihenünk, feltöltjük az elemeket és Spába megújult energiával megyünk."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Először is, óriási gratuláció Lewis-nak és a csapatnak a nagyszerű győzelemért, amelyet hazai versenyünkön, itt, Németországban mutattak be, a Mercedes-Benznél dolgozó kollégák előtt. Nagyon fontos volt, hogy nagyszerű munkát végezzünk itt, képviseljük a világ 280.000 Mercedes dolgozóját. Lewis hibátlanul kezelte a versenyt a rajttól a célig - jó sebességet mutatott amikor szükség volt rá és spórolt a gumikkal, amikor kellett. A kerékcserénél is nagyszerű munkát végeztek mindhárom kiállásánál, megtarthatta előnyét, amelyet keményen épített fel a pályán. Nicónak kevésbé volt sima délutánja. Kuplungja a rajtnál beragadt, a kerekek megpörögtek és a negyedik helyre esett vissza. Dolgozni kellett azon, hogy a második helyre vissza tudjuk hozni - amely jó stratégiával és Nico bátor előzésével sikerült is. Sajnos öt másodperces időbüntetést kapott utóbbiért - ezzel újra visszaesett. A boxban is időt veszítettünk, mivel sokkal nagyobb biztonsági rést hagytunk, mint kellett volna. De ez nem befolyásolta az eredményt. Az utolsó etapban gyorsan kiderült, nincs olyan sebességünk, amellyel ellensúlyozhatnánk a büntetést. Bíztunk benne, de nem maradt már lágy keverék, pedig akkor befoghattuk volna és megelőzhettük volna a Red Bullokat, amikor a szuperlágy abroncs elfogy - de dicséret nekik, mert a gumikat nagyon jól kezelték. Ahogyan az autósportban mondják, olyan jó vagy, ahogyan az utolsó versenyt teljesítetted - jó, hogy a következő hónapban valamit élvezhetünk, erre a korábbi két szezonban nem volt lehetőségünk. Nagyon jó így menni a nyári szünetnek, amely mindenki számára megérdemelt pihenést jelent, a szezon második fele még keményebb lesz."

RED BULL RACING
Daniel Ricciardo:
"Nyilvánvalóan nagyon elégedett vagyok a mai nappal. Az egyik Mercedest legyőzni nagyszerű, de mindkét autóval legyőzni egy Mercedest és a pole pozícióból indulót, nagyon jó volt. A futam első részében a harmadik helyen álltam és a sebesség rendben volt, de azt hiszem, a verseny második felében élhettem ki magam igazán, ekkor gyorsabb voltam és megszereztem a második helyet. Ez volt a legjobb, amit tehettünk ma és örülök, hogy a nyári szünetet dobogós helyezéssel várhatom. Számomra a stratégia nagyon jól működött, jól mentem a szuperlágy keveréken és a sebességem ezen az abroncson jobb volt. Ausztrál szokás a dobogón a cipőből inni. Ezt "shoey"-nak nevezik. Azt mondtam, ha az idei évben futamot nyerek, akkor megcsinálom, de utána arra gondoltam, a következő dobogós helyezésemkor megteszem ezt. Az elmúlt néhány versenyhétvégén gyengébben szerepeltem és nagyszerű a nyári szünet előtt egy kis lendületet venni. A dobogón állni a legjobb érzés a világon."

Max Verstappen:
"A rajt nagyon erős volt és a futam során jó sebességünk volt. Nem számítottunk ilyen jó hétvégére, így a maximális eredményt elértük. A stratégia nem mindig működik számodra, de ma bíztam a csapatban és sikerült a második és harmadik helyet megszerezni, a Ferrari előtt végeztünk, ez volt a fő cél. Rosberg nagyon későn fékezett és nem tudtam bevenni a kanyart, ez az eset sok időmbe került, lekényszerített a pályáról és rossz helyzetbe kerültem. Majd elengedtem Danielt, mivel ez volt a csapat stratégiája, a legfontosabb dolog a pontszerzés volt és az, hogy a konstruktőri bajnokságban előrébb kerüljünk. Nagyon jó, hogy csak 10 másodperccel maradtunk el a Mercedestől. Túl korai lenne megmondani, a szezon végére mennyire közelíthetjük meg őket, azt hiszem, kicsit tartalékoltak. Jó egy kis szünet, mindenki a családjával lehet, majd Spában újra rajthoz állunk és megnézzük a holland rajongókat."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Fantasztikus volt a csapat mai teljesítménye, különösen a pilótáké, akik a második rajtsorból indultak. Minután mindketten erős rajtot vettek, Daniel elegendő helyet hagyott Max-nek az első kanyarban, bár úgy tűnt, nagyon szoros a helyzet és innentől kezdve a pilóták a saját versenyüket futották. Az első kerékcserénél úgy döntöttük, megosztjuk a stratégiát, Daniel a lágy, Max a szuperlágy keveréket kapta meg, más versenyt futottak. Amikor Max-et kihívtuk, azért tettük, hogy Rosberget lefedezzük, majd Rosberg időbüntetést kapott a hatos kanyarnál történtek miatt, így a cél az volt, hogy mindkét pilótánkkal megelőzzük őt a kerékcsere után. Daniel a gyorsabb, szuperlágy keveréken volt, gyorsan felzárkózott Max-re, aki időveszteség nélkül elengedte őt a csapat kérésének megfelelően, így mindketten Rosberg elé kerülhettek az utolsó kerékcserénél. A második és a harmadik helyen végezni Hockenheimben, megelőzni a Ferrarit és a nyári szünetre velük szemben 14 pontos előnnyel menni a konstruktőri bajnokságban nagyszerű zárása a szezon első felének. Itt az idő a jól megérdemelt szünetnek, az elemek feltöltésének és az utolsó kilenc versenyre erősebben kell visszatérni, ezek a pályák valószínűleg fekszenek majd nekünk. A szezon első felében minden várakozást felülmúltunk. Nem hiszem, hogy a szezon előtt bárki gondolta volna, hogy 11 futam után a második helyen leszünk a konstruktőri bajnokságban."

WILLIAMS MARTINI RACING
Valtteri Bottas:
"A futam rendben volt, amíg a Force India elénk nem vágott. Három kerékcserével mentek és mi kettővel próbálkoztunk. A gumiszámítással valami nem volt rendben, mert a végére nem maradt gumi. Az etap túl hosszú volt és ez ma a pontszerzésbe került."

Felipe Massa:
"Csalódás, hogy valaki nekiment a jobb hátsó gumimnak az első körben, mert úgy éreztem, valami történt az autó ezen területével. Az autó vezethetetlenné vált. Habár próbáltam a versenyen boldogulni, nagyon szenvedtem. Amikor lelassultam, jobbnak láttuk kiállni, mint folytatni. Most a nyári szünet következik, lehetőség lesz a pihenésre a családdal és felkészülni a szezon második felére, jobban teljesíteni mint az első részében."

Rob Smedley, teljesítményért felelős főmérnök:
"Felipét hátulról meglökték a hatos kanyarnál a futam első körében és innen már nem tudott sokat tenni. Próbáltuk megérteni, mi a probléma, mivel Felipe sebességet veszített és az autóra panaszkodott. Nem volt alternatíva, fel kellett adni a versenyt, mert a mezőny végén volt már és szenvedett. Valtterivel egy olyan stratégiát próbáltunk, amely nem működött. Rossz taktikát alkalmaztunk a versenyen, amelyből tanulni kell. Csapatként a legtöbbször jól teljesítünk, de ma nem így történt. Úgy gondoltuk, a gumik kitartanak a futam végéig, de nem így történt, ezért sajnos a kilencedik hely volt a maximum. Nem volt egy nagyszerű nap, de láthattuk, mindenki előbbre lépett és nekünk sem szabad csüggedni. Javulni kell és a maximumot nyújtani az autóval. Ezen dolgozunk."

SCUDERIA FERRARI
Kimi Räikkönen:
"Nagyon csendes és unalmas verseny volt, szinte semmi nem történt. A rajtnál megpörögtek a kerekek és egy pozíciót veszítettem Sebastiannal szemben. Az új abroncsokon az autó egészen rendben volt, majd elkezdett előbb alulkormányzott, majd túlkormányzott lenni, alapvetően hiányzott a tapadás. Az utolsó etap során üzemanyagot spóroltunk, így sokat nem tehettünk. Nyilvánvalóan az autó minden területén javulni kell, ha további leszorítóerőt tudunk elérni, az segítségünkre lehet. Szeretnénk jobban dolgozni és fájdalmas látni, hogy nem ott vagyunk, ahol szeretnénk, de bízom a csapatban. Időre és kemény munkára van szükség és sikerülni fog. Fontos, hogy javuljunk és csapatként dolgozzunk együtt."

Sebastian Vettel:
"Általában gyorsabbak vagyunk a versenyen, mint az időmérő edzésen, de ma ez nem így történt: túl sokat csúszkáltunk és ez befolyásolta a gumikat is. Az ötödik és hatodik hely volt a legjobb,a mit elérhettünk, de nyilvánvalóan ezt nem fogadjuk el, a javuláson fogunk dolgozni és tudjuk, mit kell tenni, már korábban is terveztük, hogy a következő versenyekre fejlesztéseink lesznek. A szezon első fele nem úgy alakult, ahogyan szerettük volna, dolgozni kell, a túlságosan hullámzó teljesítmény miatt pontokat veszítettem el. De harcolunk. Ahogyan a mai versenyen is, a lágy keverék választása az utolsó etapra egyértelmű döntés volt, mivel új szettünk volt belőle. Úgy döntöttem, néhány kört még kint maradok, mivel nem akartam sokat menni az utolsó szettel, így utólag talán túl óvatos döntés volt, mivel lehetőségünk lett volna nyomás alá helyezni az előttünk haladókat. A mai hangulat a német és a Ferrari zászlókkal hihetetlen volt, ebből a szempontból ez volt eddig legjobb hazai versenyem!"

Maurizio Arrivabene, csapatfőnök:
"Miközben egy héttel ezelőtt, Magyarországon, sebességünk teljesen elfogadható volt, itt, Hockenheimben a mechanikai tapadással és a leszorítóerővel is problémánk akadt, amely sajnos nem ismeretlen számunkra. Nyilvánvalóan a lehető leggyorsabban meg kell oldani ezeket a problémákat és nem szabad sok időt elvesztegetni erre. Mivel a konstruktőri bajnokságban megelőztek minket, ezért reagálni kell és a szezon második felében, a nyári szünet után, jobban teljesíteni."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"Nagyon nehéz verseny volt, talán az idei évben az egyik legnehezebb, különösen a végén, amikor abroncsaim elkoptak és üzemanyagot kellett spórolni. Tudtuk már mielőtt ide megérkeztünk, hogy nehéz hétvégénk lehet. Végül a futam végén veszítettem el a 10. helyet, így nem sikerült az általunk elvárt utolsó pontot megszereztük. De nem volt megfelelő sebességünk a verseny során. Most a Belga Nagydíjra készülünk - remélhetőleg a nyári szünet után erősebbek leszünk."

Jenson Button:
"Nagyon jól rajtoltam és sok helyet nyertem. Ezt követően csak a gumikra figyeltem, amelyek a vártnál gyorsabban koptak. Az üzemanyaggal is spórolni kellett, különösen az utolsó tíz körben. A pályát elhagytam a futam vége felé, mert a spórolás miatt a fékek lehűltek. Fékeznem sem kellett keményen. Végül befogtam Valtterit, aki szenvedett az abroncsokon. Örömteli mindkét Williamst legyőzni, de a nyolcadik hely volt a maximum, amit elérhettünk ma - 20 másodperccel maradtunk el az élen álló mögött és hosszú időbe telik még befogni őket. Jól fejlődünk: folyamatosan a pontokért harcolunk és a csapat nagyszerű munkát végez az idei évben, valami újat sikerül minden versenyre hozni. Szeretnék köszönetet mondani és gratulálni nekik am unkáért. Várom már, hogy a nyári szünet után visszatérjünk és harcoljunk - de most a pihenést is várom!"

Eric Boullier, versenyigazgató:
"Jenson hibátlanul vezetett ma, minden tudását és intelligenciáját beleadta a verseny során, a jól megérdemelt nyolcadik helyet szerezte meg - miután megelőzte Valtteri Bottast - a futam végén. Fantasztikus munkát végzett. Úgy tűnt, Fernando is pontot szerez, a 10. helyen állt, felzárkózott Jensonnra, amikor elkezdett sebességet veszíteni, az üzemanyag spórolásnak és a gumik óvásának köszönhetően. A 12. pozíciója nem mutatja, milyen munkát végzett ezen a délutánon. A trükkös két nap szabadedzés után, örömteli volt látni, mennyit fejlődött sebességünk. A Formula-1-es nyári szünethez érkezve szeretném megragadni az alkalmat arra, hogy megdicsérjem az egész csapat kemény munkáját, elkötelezettségét és elszántságát. Ez az utolsó hat futam hihetetlen munkát igényelt szerelőinktől, mérnökeinktől, a vendéglátó csapatunktól és az összeszerelést végző személyzettől - sokan nem jártak otthon, nem látták több hete szeretteiket. Remélem, hogy mindenki jót fog pihenni és feltöltődik - messze a Formula-1-es paddocktól - mielőtt visszatér a következő versenyre, Belgiumba, amelyet egy hónap múlva rendeznek."

Yusuke Hasegawa, Honda:
"A tegnapi időmérő edzés után ma sokkal jobb versenysebességet mutattunk és elégedett vagyok Jenson és a csapat nyolcadik helyével járó pontszerzéssel. Nagyon nehéz futam volt a csapat és a pilóták számára, próbáltuk kezelni a pályán folyó harcot, üzemanyagot spóroltunk és a gumikat kezeltük. Fernandónak nagyon jó versenysebessége volt, de az üzemanyagra és a sebességre is kellett figyelnie a futam végén, miközben riválisait próbálta feltartóztatni. Kemény harcot vívott, de nem tudta megtartani pozícióját és a 12. helyen végzett. Visszatekintve az elmúlt néhány versenyre, bízunk benne, hogy fejlődésünk jó irányba halad és célunk, hogy újabb előrelépést tegyünk a szezon második felében. Utoljára, de nem utolsó sorban, szeretném a McLaren-Honda csapat minden tagjának megköszönni a remek munkát, amelyet a hosszú és kimerítő első félévben végeztek. Remélem, mindenki élvezni fogja a szüntetet és felfrissülve tér vissza."

SAHARA FORCE INDIA
Nico Hülkenberg:
"A hetedik volt a legjobb eredmény, ami elérhető volt ma, így jó érzés a maximumot kihozni a versenyből és fontos pontokat szerezni. A csapat nagyszerű munkát végzett a stratégiával, mivel a futamot úgy kezdtük, két kerékcsere lehetséges, de korai döntéssel három kerékcserére álltunk át. Ez megfelelő volt és sikerült az utolsó néhány körben a hetedik helyet megszerezni. A gumikopás nagyom magas volt, így a futam nagy része a gumik kezeléséről szólt. A futam magányos és sima volt, mert főleg Bottasszal küzdöttem és különböző stratégiákon voltunk. Várjuk a nyári szünetet, szeretnénk ezt a lendületet a szezon második felére is átmenteni."

Sergio Perez:
"Magabiztosan állíthatom, hogy ez volt egész pályafutásom legrosszabb rajtja. Megpörögtek a kerekek a rajtnál és a 16. helyre csúsztam vissza - hosszú küzdelemmel sikerült azonban áthámozni magam a mezőnyön. A csapat átalakította a stratégiát, hogy újra versenyképes pozícióba kerüljek. A szemcsésedés egész magas volt, különösen, amikor másik autót követsz és sok időt töltöttem a futam közepén Fernandóval harcolva. Az utolsó néhány körre elkoptak a gumik, de tudtam, Fernando is hasonló helyzetben van, így amikor megláttam a lehetőséget, tudtam, meg kell ragadni. Őszintén szólva, az első kanyar után nem hittem, hogy pontokat szerezhetünk ma, de sikerült. Most a pihenés következik, büszke vagyok arra a hihetetlen munkára, amelyet csapatként végeztünk a szezon első felében. Bízom benne, sok jó nap áll előttünk az utolsó kilenc versenyen, de most fontos a pihenés is."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Örömteli öt ponttal közelebb lenni a bajnokság negyedik helyezettjéhez és kettős pontszerzéssel zárni a szezon első felét. Ha visszatekintünk a futam alakulására, akkor csapatként nem tudtunk volna többet elérni, kiváló stratégiai mnkával Nicónak sikerült Bottas ellen győzedelmeskednie. Sergio versenye a nagyon rossz rajt után a felzárkózásról szólt és mindent figyelembe véve a csapat jó munkát végezve pontot szerzett. Nagyon szoros harcra lehet számítani a szezon második felében, de úgy érezzük, még erősebbek lehetünk azokon a versenyeken."

SCUDERIA TORO ROSSO
Carlos Sainz:
"Nem volt a legjobb verseny... A 15. helyről indultam, mert háromhelyes rajtbüntetést kaptam, innen soha nem könnyű, de jól rajtoltunk és a futam első része nem is volt rossz. Néhány autót sikerült megelőzni, jól feljavultunk és nagyon közel kerültünk a pontszerzéshez, a 11. helyen álltam. Úgy tűnt, egy újabb felzárkózásra is lehetőség van, de sok időt veszítettünk az első kerékcsere folyamán, ezzel néhány helyet veszítettünk, amit korábban a pályán megszereztünk. Innentől kezdve sajnos a 14. helyre beragadtunk, nem itt szerettünk volna lenni. Nem ez a tökéletes lezárása a szezon első felének, de összességében elégedett vagyok eddigi teljesítményemmel - most itt az idő a jól megérdemelt pihenőre, de már várom, hogy néhány hét múlva újra versenyezhessek!"

Daniil Kvyat:
"Versenysebességünk kiegyensúlyozott volt ma és jó köröket mentünk, bár egy kis tapadás és erő hiányzott az egyenesekben, ezért nehéz volt az előttünk haladókkal harcolni, nehéz verseny volt, messze a pontszerzők mögött zártunk. Most meg kell nézni, hol javulhatunk, maximálisan kiaknázni a pontszerzési lehetőségeket és erősebben visszatérni a szezon második felére... a mai sebesség nem elég. Most a nyári szünetben feltöltöm elemeimet és a következő versenyeken próbálok a lehető legfrissebb lenni."

Franz Tost, csapatfőnök:
"Nem így szerettük volna lezárni a szezon első felét... Az igazat megvallva jobb eredményre számítottunk ma - végül nem sikerült pontot szereztünk, míg közvetlen ellenfeleinknek igen. A kerékcserés során időt veszítettünk és bár pilótáink keményen harcoltak, az autónak nem volt olyan sebessége, hogy az első tízben végezzen. Mivel az utóbbi versenyeken sikerült a pontszerzés, ezért ki kell vizsgálni, ma ez miért nem sikerült. Remélem, a szezon második felében újra pontszerzők leszünk. Csak folytatni kell a kemény munkát. A nyári szünet mindenki számára hasznos lesz és remélem, a csapat felfrissülve és motivációval telve kezdi az év második felét Spában és hazai versenyünkön, Monzában."

RENAULT SPORT F1 TEAM
Kevin Magnussen:
"A futam előtt két kerékcserés stratégia mellett döntöttünk, mivel az adatok helyesnek mutatták, azonban láthattuk, hogy riválisaink három kerékcserés stratégiája ma jobban működött. Ez nem volt azonnal nyilvánvaló, ezért ragaszkodtunk a két kerékcseréhez, a leckét ezzel megtanultuk. Túl lassúak voltunk a lágy keveréken az utolsó etap során és a szuperlágy keverék szemcsésedése a vártnál nagyobb volt, ezért nem sikerült előrébb végezni."

Jolyon Palmer:
"Minden pozitíven összeállt erre a versenyre és jól rajtoltam; úgy gondolom, a 10. helyen is álltam, ezért csalódás a mai eredmény. A kettes kanyarnál elfékeztem magam és a gumik kockásak lettek. A vibráció miatt nem is nagyon láttam, hogy merre megyek és úgy gondoltam, a Williams mögött állok, miközben az egyik McLaren ellen védekeztem. Megsérült az első szárnyam, amelyet a második kerékcserémkor lecseréltünk. Ezt követően már nem sokat tehettem. Csalódás ez, de a pozitívumokkal kell távozni, a múltat magunk mögött hagyni és a szezon második felére koncentrálni."

Fred Vasseur, csapatfőnök:
"Annak ellenére, hogy nem sikerült olyan eredményt elérni ma, mint szerettünk volna, több pozitívummal távozhatunk a hétvégéről. A Q2-be jutottunk Jolyonnal és megmutattuk, képesek vagyunk a Haasszal és a Toro Rossóval folyamatosan harcolni a versenyek alatt, amelyre nem volt lehetőségünk korábban. Mindkét pilóta keményen harcolt ma, azonban egyikük sem tudott erős eredményt elérni. A két kerékcserés stratégia végül nem működött Kevinnel, az időzítés volt rossz és riválisaink a vártnál jobb sebességet értek el a verseny késői szakaszában. Jolyon remekül rajtolt, de sajnos kockásra fékezte abroncsait, így nem tudta az időmérő edzés után lehetőségeit megmutatni. A nyári szünet után újra harcra készen leszünk."

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Figyelembe véve, hogy az utolsó sorból indultunk, ez megfelelő verseny volt. Jól sikerült a rajt, néhány autót megelőzhettem az első kanyar előtt. Majd egy előttem haladó autó keményen fékezett. Nekem is fékezni kellett és visszaestem az utolsó helyre az első kanyar után. Csalódás volt ez a jó rajt után. Nem vagyok elégedett a 18. helyezéssel, de tudtuk, nehéz versenyre számíthatunk. Megtettük, amit lehetett."

Felipe Nasr:
"Nem volt jó napom. A rajtom jól sikerült, néhány pozíciót sikerült nyerni. Úgy éreztem, a gumik gyorsan elveszítették tapadásukat. A kerékcsere során időt veszítettünk, mivel későn szóltak, hogy álljak ki. A futam vége felé hirtelen minden erőt elveszítettem. Műszaki probléma miatt megálltam. Csalódás így befejezni a versenyt, de néha ez is része a versenyzésnek."

Monisha Kaltenborn, csapatfőnök:
"Nehéz hétvégénk volt, amely jól indult, de a vasárnap egy 18. helyezéssel és egy kieséssel ért véget. Most a nyári szünet utáni versenyekre koncentrálunk, ahol új alkatrészeink lesznek. Arra számítunk, hogy a Sauber-Ferrari C35 teljesítménye javulni fog."

MANOR RACING
Pascal Wehrlein:
"Nagyon elégedett vagyok. Nagyon sima verseny volt, nem adódtak lehetőségek az előrelépésre, de sikerült így is célunkat elérni, a Sauber és a Renault előtt végeztünk. Jó verseny volt. A stratégia egészen jól sikerült. Három kerékcserén voltam, így több autó megelőzött - és újra megelőzött - ez nagyon érdekessé tette a versenyt. A futam nagy részében az első vezetőszárny záróeleme hiányzott, de ez nem volt túlságosan hátrányos. Nagyon különleges volt a hangulat és érezni lehetett a közönséget. A futam előtt megálltunk a Motodromnál, köszöntöttük a rajongókat, akik nagyszerűek és sok támogatást nyújtottak. Nagyon különleges ilyen sok német zászlót látni és azt hiszem, jó versenyt láthattak ma, miután hosszú ideig nem volt Német Nagydíj. Elégedett vagyok a jó eredményemmel is. Most a nyári szünet következik és bár nem szeretném négy hétre szegre akasztani sisakom, a csapatban mindenki megérdemeli a szünetet, köszönet nekik, várom, hogy Spában még erősebbek legyünk."

Rio Haryanto:
"Összességében a futam nem volt rossz számomra. A Sauberrel harcoltunk, a jövőben is erre lesz szükség. A futam elején láttam a lehetőséget csapattársam megelőzésére. Sajnos ez nem sikerült és összeértünk, megsérült első vezetőszárnyam. Az első kerékcseréig kint voltunk a pályán és közben Ericssonnal harcoltam. Tudtuk, hogy megsérült az autó, de az első tervezett kerékcseréig kint maradtunk, majd orrkúpot cseréltünk. Ez kicsit hosszabb időbe telt, ezért időt veszítettem, de ezt követően beértem Ericssont és Nasrral is helyet cseréltünk. Jó hétvégénk volt és nagyszerű eredmény született a csapatnak egy számunkra fontos versenyen. Nem sokat lehet most pihenni; tovább dolgozunk azon, hogy folytathassam a szezon második felében. De szeretném, ha a csapat jól pihenne, mert nagyon hosszú 12 verseny van mögöttük és mindenki hihetetlenül keményen dolgozott. Köszönet nekik az eddigi jó munkáért."

Dave Ryan, versenyigazgató:
"Nagyon jó a szezon első felét pozitíven zárni és jó csapateredménnyel Pascal és a Mercedes-Benz hazai versenyén. Stratégiánk jól működött és teljesítményünk erős volt a körülöttünk lévő autókhoz képest, így lehetőségünk volt a Sauber és a Renault megelőzésére. Egy kis sérülést szerzett mindkét autónk, amikor ütköztek egymással, ez nem volt ideális, de szerencsére nem befolyásolta versenyünket túlságosan, azonban a jövőben az ilyet el kell kerülni és csak az ellenfeleinkkel folyó harcra kell koncentrálni. A nyári szünethez érkezve szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem a csapat minden tagjának a szezon első 12 versenyén mutatott óriási erőfeszítést. Valódi kihívás és nagyon kemény munka volt ez, de a nyári szünetre első megszerzett pontunkkal készülhetünk és a Sauber előtt állunk a bajnokságban. Várom már, hogy négy hét múlva mindenki felfrissülten folytassa a munkát."

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Nem volt rossz. Azt hiszem, jó sebességgel rendelkeztünk, de a középső etap során, a Renault mögött, a fékek túlságosan felmelegedtek és néhány körig egyáltalán nem működtek. Ezzel hátrányba kerültem. Nem tudtam használni és a pontszerzésbe került. Meg kell tudni, mi történt, de összességében az autó jól működött a versenyen. Elégedettebb vagyok a mai délutánnal, mint a tegnapival. Összességében csodálatosan sikerült a szezon első fele. Szeretném, ha folyamatosan az első tízben lennénk. Még van néhány dolog, amit meg kell oldani. A lehetőség adott az autóban. Csak mindent össze kell rakni."

Esteban Gutierrez:
"Nem volt egy könnyű rajt. A kerekek túlságosan kipörögtek és néhány autó megelőzött. Mi voltunk az egyetlenek a lágy keveréken, amely agresszív stratégia volt, így számítottunk rá, hogy az első etapban szenvedni fogunk. Ezt követően amennyire lehetett harcoltam, majd a második etapban előztem. Folyamatosan nyomtam, próbáltam a lehető legjobban felzárkózni és figyeltem az üzemanyag mennyiségére. Nem vagyunk elégedettek a végeredménnyel, mivel nem sikerült a pontszerzés. Most a nyári szünet következik, amely a csapat számára jó lesz, miután négy versenyünk volt öt hét alatt. Feltöltődünk és erősebben térünk vissza, Spában a pontszerzésért harcolunk."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"Összességében jó versenyünk volt, noha Esteban rosszul rajtolt. Meg kell ezt vizsgálni és jobb teljesítményt nyújtani, mert újra a 11. helyen végeztünk, egy pozícióval maradtunk le a pontszerzésről. A 18. és a 20. helyről indultunk és nem a 11. és 20. pozícióból. Romain a 20. pozícióból a 13. helyen végzett. Nem sokat lehetett tenni és Esteban a 11. lett. Az autó megfelelő sebességet mutatott és nem hibáztunk, de amikor ilyen pozíciókból indulsz, akkor ez a legjobb, amit elérhetsz. Tudjuk, a sebesség adott. Meg tudjuk csinálni, csak mindent össze kell rakni. Megmutattuk, hogy képesek vagyunk rá, amely pozitívum a csapat előrelépése szempontjából."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"Ezen a versenyen a stratégia nagyon fontos volt. Az első néhány kör során, amikor több üzemanyag volt az autókban, a vártnál jobban melegedtek az abroncsok és ezért mindenki három kerékcserés stratégiát választott, amelyet tegnap elméletileg a leggyorsabbnak jósoltunk. Figyelni kellett a kopást és a szemcsésedést azért, hogy a változékony körülményekhez lehessen alkalmazkodni a stratégiával."

Az igazság pillanata:
Úgy gondoltuk, hogy a három kerékcsere lehet a győztes stratégia, amelyet Hamilton a jó rajtnak és a gyors autónak köszönhetően megvalósított - irányíthatta a versenyt és figyelhetett a gumikra. A kerékcseréit a 14., 34. és 47. körben ejtette meg.

Belépés