• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Német Nagydíj szombati napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Német Nagydíj szombati napja után

Készült: 2016.július.31 08:42 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Német Nagydíj szombati napja után
A Német Nagydíj időmérő edzését Nico Rosberg zárta az élen. A második Lewis Hamilton, a harmadik Daniel Ricciardo lett.
MERCEDES AMG PETRONAS
Nico Rosberg:
"Nehéz időmérő edzésem volt! Elektronikai probléma akadt a gázpedállal az első gyors körömben a Q3 során, ezért meg kellett szakítani. Az utolsó kihajtáskor több üzemanyag került az autóba. Egészen jó kört mentem, de nem voltam benne biztos, hogy elég lesz-e. Örülök, hogy az első helyről rajtolhatok második hazai versenyemen. Csodálatos volt hallani a rajongókat, amint buzdítottak a köröm után. Nagyszerű a hangulat itt, Hockenheimben és már várom a holnapi napot. Remélem látványos verseny lesz és megnyerem a futamot."

Lewis Hamilton:
"Semmi különös nem történt ma. Az utolsó köröm egyszerűen nem sikerült jól. Szoros volt a helyzet és néha előnyödre válik ez, néha nem. Az autó nagyszerűen működött. A csapat nagyszerű munkát végzett, amikor szükségem volt rá és a pole pozícióra mehettem. Két tized előnnyel érkeztem a második kanyarba - de a nyolcadik kanyartól elkezdett romlani a helyzet és nem tudtam megtartani az előnyt. Lemaradtam a pole pozícióról, nem tudom, mi történt - de ez már a múlt, előre kell tekinteni. Ez nem jelenti azt, hogy a futamon ne a győzelemre hajtanék. Próbálok jól rajtolni és majd meglátjuk, mi alakul. Nem tudom, mi lesz a stratégia - este megnézzük. De ezen a pályán lehet előzni, így nem kell már az első kanyarban az élre állni. Lehet valahol másol is. Legutóbb, amikor itt versenyeztünk, akkor az utolsó helyről indultam és a dobogón végeztem, a mai helyezés nagy előrelépés tehát! A sebesség egyértelműen adott, szóval ez egy jó nap és összességében elégedett vagyok. Remélhetőleg holnap sikerül javulni. Az előrelépésre koncentrálok és ha úgy vezetek, mint az elmúlt néhány versenyen, akkor bármi megtörténhet."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Összességében fantasztikus eredmény hazai versenyünkön, itt, Hockenheimben kibérelni az első rajtsort. Elégedett vagyok Nicóval, mert egy trükkös edzés után pole pozíciót szerzett. Első Q3-as körében elektronikus probléma akadt, így megszakította a gyors kört és visszatért a boxba javításra. Második kihajtásakor biztonsági tartalékot adtunk neki, két extra kör üzemanyaggal, így akartuk biztosítani, hogy megfelelő időeredményt érjen el. De első gyors körében jól teljesített és megszerezte a pole pozíciót. Lewis válaszolni akart az utolsó körrel, de nem sikerült; a köridők úgy mutatták, gyorsabb a harmadik szektorban, de sok időt veszített a középsőben. Láthattuk, hogy a legnagyobb veszélyt a holnapi rajtnál közvetlenül mögülünk kaphatjuk. A tegnapi hosszú etapok során a Red Bull nagyon versenyképes volt és tudjuk, hosszú és kemény versenyre számíthatunk itt, Hockenheimben. A munka első, kisebb része kész. De most óvatosan kell készülni este, két lábbal a földön járni és megfelelő eredményt elérni.

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Nos, egy kis változás Magyarország után és a két órás marathon itt most elmaradt! Szerencsére ma visszatért a megszokott időjárás, meleg és száraz idő volt. A lágy keveréket választottuk a Q1-re, jobb stratégiai lehetőségeket biztosítva a versenyre, egy új szett szuperlágy keverék áll rendelkezésünkre. Kimagasló teljesítmény volt a keményebb keveréken az első két helyet megszerezni. De a két keverék közötti különbség nem volt olyan nagy, mint jósolták. A Q2 egészen simán sikerült - de a Q3-ban a dolgok nem indultak jól. Egy elektronikai probléma volt Nico autóján, amely miatt a motor leállt, a figyelmeztető üzenet szerint a gázpedállal volt probléma. Természetes, hogy Nico ilyenkor aggódik, azonnal a boxba kellett hajtania. Szerencsére néhány rendszer átprogramozásával sikerült alaphelyzetbe állítani mindent és megoldani a problémát, majd három mért körre küldtük ki Nicót. Az első kísérletével megszerezte a pole pozíciót, pedig még két extra körre való üzemanyaga volt, ez nagyon lenyűgöző - különösen a körülmények miatt, programját meg kellett szakítani és nyomás alá került. Lewis nagyszerű munkát végzett mindhárom etap során és csalódott, hogy nem szerezte meg a pole pozíciót. De nagyszerű harc volt két pilótánk között, amely remélhetőleg a holnapi versenyen folytatódni fog. Összességében nagyon büszkék lehetünk, hogy a Mercedes-Benz hazai versenyén megszereztük az első rajtsort és izgalmas, szoros harc várható holnap."

RED BULL RACING
Daniel Ricciardo:
"Tudtam, hogy a Q3-ban még gyorsabb lehetek és sikerült jó kört összerakni az elején. Majd tudtam, a második próbálkozáskor már sok mindent nem tehetek, így talán túlságosan keményen próbálkoztam és néhány hibát vétettem, de végül ez nagyszerű időmérő edzés volt. A harmadik hely jó pozíció a rajtra. Remélhetőleg holnap a Mercedesre figyelhetünk és jó harcot vívhatunk velük, nem pedig hátrafelé kell nézni. A csapatnál nagyon jó most a hangulat. Az elmúlt három versenyen mindkét Red Bull a Ferrari előtt végzett és úgy tűnik, kicsit feljöttünk a Mercedesre. A csapatban mindenki elégedett és n agyszerű tudni, hogy az első háromban vagyok. Holnap azt hiszem, jó esélyünk van. A tegnapi hosszú etapok jobban sikerültek, mint a Hungaroringen, szóval majd meglátjuk. Kissé kopott abroncsokkal kezdem a versenyt, mert a Q2-ben két kört mentem velük, ezért a rajtnál nem lesznek frissek, de rendben lesz minden. Keményen fogok menni és remélhetőleg sikerül az élre állni és legalább néhány kört az első helyen tölteni. Ha nem sikerül az utolsó körben az élen állni, akkor próbálok néhány kört azért az első helyen tölteni, hogy a televízióban is benne lehessek."

Max Verstappen:
"Nagyon jól érzem magam, sima időmérő edzés volt. A Q3 erősre sikerült, egy kis csalódást jelent az utolsó szektor, mert ott néhány tizedet veszítettem. Nehéz a gumikat a megfelelő működési tartományba hozni, de sikerült jó köridőt futni. A fő cél, hogy a Ferrarik előtt legyünk és ez ma sikerült. Tudjuk, gyorsak lesznek a versenyen, ahogyan ezt a múlt héten láttuk. A Mercedes erősnek tűnik, de nem vagyunk messze tőlük, azt hiszem, ezzel elégedettek lehetünk. Először vezethetek itt Formula-1-es autót, nem könnyű megtanulni ezt a pályát, ezért elégedett vagyok a mai nappal. Mindketten elégedettek lehetünk, a második sorból indulhatunk azon a pályán, amelyről úgy gondoltuk, nem fekszik majd nekünk. A versenysebesség jelenleg egészen jó. Szeretnénk holnap a dobogós helyért harcolni, azt hiszem, a győzelmet megszerezni nehéz lesz."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Sorozatban harmadik időmérő edzésen béreltük ki a második rajtsort. Erős teljesítmény mindkét pilótától és közelebb kerültünk a Mercedeshez, mint gondoltuk, de még mindig elérhetetlenek. Nagyon jó pozícióból várhatjuk a holnapi versenyt."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős főmérnök:
"Nagyon szoros időmérő edzés volt. A Mercedest és a Red Bullt követően a köridők nagyon szorosak voltak és még a Ferrari sem tudott nagyon elénk kerülni. Keményen dolgoztunk délelőtt, hogy az időmérő edzésre jó egyensúlyt találjunk, amely azt hiszem, sikerült. Mindkét pilótánk hibázott az utolsó körben, nélküle a hetedik és nyolcadik helyet szerezhettük volna meg, de csapatként nem végzünk rossz munkát. Soha nem lehetünk elégedettek a nyolcadik és 10. hellyel, mert nem itt szeretnénk lenni, de ezen a hétvégén ezt el kell fogadni. Tegnap sokat javult időmérős sebességünk és megtudtuk, hol lehet még gyorsulni, amely jó versenysebességre is változik. Meggyőződésem, hogy jó versenyautónk van, célunk, hogy legközelebbi riválisainkat felülmúljuk."

Valtteri Bottas:
"Nagyon kiegyensúlyozott időmérő edzés volt tőlünk. Nagyon szoros edzés volt, ahogyan számítani lehetett rá, de az autó egyensúlya jó volt és sikerült a gumikat jobban munkára fogni. Még egy kis tapadás hiányzik az előttünk állókkal szemben, azt hiszem, hogy ez volt ezért a maximum, amit kihozhattunk ma az autóból. Forgalomba kerültem az utolsó szektorban a Q3-as köröm során, ezzel néhány századot veszítettem, szóval a hetedik is lehettem volna, de ettől eltekintve elégedett vagyok időmérő edzésemmel."

Felipe Massa:
"Azt mondhatom, nagyon versenyképes időmérő edzés volt, különösen a Force Indiával. Folyamatosan harcolunk a tizedmásodpercekért. Nagyon elégedett voltam körömmel; de a 12-es kanyart túl mélyen vettem és időt veszítettem ezért. Ez az egyetlen dolog történt, könnyedén egy tizeddel gyorsabb lehettem volna. Csalódás ez, de próbálok holnap a csapatért még keményebben harcolni."

SCUDERIA FERRARI
Sebastian Vettel:
"Nem vagyok elégedett a hatodik helyezéssel, ez egy nehéz edzés volt. Jelenleg próbálok mindent megtenni, nem állt össze minden. Egy kicsit valahol veszítettünk és most meg kell nézni, mi történt ezen a délutánon. Elégedett voltam körömmel, de nem volt elég gyors, időt veszítettünk, összességében szenvedtünk azzal, hogy az autóból sebességet hozzunk ki. Az egyensúly nem állt össze az időmérő edzésen, délelőtt és tegnap jobb volt. Tudjuk, az autó lehet gyorsabb, de nem sikerült a megfelelő tartományba hozni, ez a munkánk és nem voltunk sikeresek. Biztos vagyok benne, hogy holnap versenyképesek leszünk, de egy kis hátrányból indulunk, nehéz lesz, mert itt nem könnyű előzni. Amennyiben versenysebességünk gyors lesz, akkor érdekes versenyre számíthatunk."

Kimi Räikkönen:
"Autónk egészen jól viselkedett ma és elégedett voltam kezelhetőségével. A Q3-as utolsó köröm egészen trükkös volt, a gumikkal kicsit szenvedtem, de ettől eltekintve nem voltak komolyabb problémáink. Nem panaszkodhatok az autó viselkedése miatt, egyszerűen a sebesség hiányzik. Sokkal több leszorítóerő kell ahhoz, hogy gyorsabbak legyünk. Ez az eredmény csalódás, az ötödik és hatodik hely nem ideális, de itt állunk most és javulnunk kell. Általában a verseny az erősebb oldalunk, de minden pálya más. Holnap egy új nap lesz, saját versenyünket futjuk és soha nem lehet tudni, mi történik. Jól kell rajtolni és remélhetőleg akkor az előttünk állókkal harcolhatunk és a legjobb teljesítményt nyújthatjuk."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"Kissé csalódás, hogy nem sikerült ma a Q3-ba jutni: a 14. helyezés nem nagyszerű, de nem vagyunk annyira versenyképesek itt, mint a Hungaroringen voltunk. Délután nem tudtam megfelelő kört összerakni, mivel forgalomba kerültem, ezért nem tudtam előrébb végezni. Emellett Hockenheimben hosszú a hátsó egyenes és sok a kigyorsítás, amely nem fekszik autónknak. Pozitívum, hogy sok új abroncsunk maradt, amely előnyt jelent a rajtnál és lehetőségünk lesz sokkal kreatívabbnak lenni a stratégiával. Nehéz holnapi nap lesz, de remélhetőleg sikerül néhány pozíciót javítani, mivel a pontszerzésre esély van."

Jenson Button:
"Ez a hétvége egészen trükkös számomra. Alig ültem autóban, amely nem igazán könnyíti meg a felkészülést és ez egy nehéz pálya, ha nem tudsz sok kört menni rajta. Tegnap voltak problémáim - a szemem miatt korábban kiszálltam az autóból -, majd délelőtt több problémával szembesültünk, így a harmadik szabadedzésen nem mentem szuperlágy keveréken. Az időmérő edzésre kissé ismeretlen körülmények között mentem. A 12. hely így megfelelő és mindig nagyszerű, ha csapattársad előtt végzel, de még nem jó az autó egyensúlya. Bár mindent összeraktuk ma és legyőztük a Williamst, az első tízbe jutni mindig nehéz. Holnap lehetőség van a pontszerzésre. A futam érdekes lehet; a rajt és a stratégia fontos lesz, várom már, hogy megtudjam, mire leszünk képesek."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"A fejlődést mutatja, hogy csalódottak vagyunk azért, mert egyik pilótánk sem jutott a Q3-ba. Azonban az időeredményektől eltekintve, egyértelmű, hogy nem a legsimábban készülhettünk az időmérő edzésre - Jensonnak a helyi kórházba kellett mennie tegnap délután és a délelőtti javulást a harmadik szabadedzésen tapasztalt, összeszerelési hibából adódó fékprobléma akadályozta. Ennek ellenére jól állunk a holnapi Német Nagydíjra és a rajtnál előnyös lehet a szabad gumiválasztás mindkét autó esetében. Sok minden közrejátszhat és szeretnénk mindkét autóval az első tízben végezni, értékes világbajnoki pontokat szerezni a nyári szünet előtt."

Yusuke Hasegawa, Honda:
"Egészen nehéz szombat volt itt, a Hockenheimringen, egyik pilóta sem találta meg az autó tökéletes egyensúlyát és szenvedett a harmadik szabadedzésen a megfelelő motormód beállításával. Az időmérő edzésre javulni tudtunk, de nem sikerült a negyedik legjobb csapatnak maradni, a Q2-ben mindkét autót elveszítettük. Jenson a 12. és Fernando a 14. helyen új abroncsokon indulhat, remélhetőleg ezt sikerül előnyünkre fordítani és jó versenyzéssel pozíciókat nyerünk."

SAHARA FORCE INDIA
Nico Hülkenberg:
"Nagyon elégedett vagyok hazai versenyemre megszerzett hetedik rajtpozíciómmal - ez a legjobb helyezés az első három élcsapat mögött és jó munka az egész csapattól. Célunk mindig az, hogy maximálisan kihasználjuk lehetőségeinket és úgy érzem, ez sikerült ma. A legtöbb köröm jól sikerült és a Q3-as utolsó próbálkozásom volt a csúcspont. Nehéz harcra számítunk a holnapi futamon, de jó rajtpozícióban vagyunk és erősek voltunk minden edzésen eddig. A hosszú távú sebesség versenyképes, ezért minden esélyünk megvan egy nagyszerű eredményre. Holnapra esőt várnak és őszintén szólva nem tudom elképzelni, hogy esne a futam során, de majd meglátjuk, hogy mi történik."

Sergio Perez:
"Érdekes és nagyon intenzív harc volt Nicóval és a két Williams autóval az időmérő edzésen, végül négyen nagyon szoros eredményt értünk el. Fontos volt, hogy egy szett abroncsot használva jussunk tovább a Q1-ből, mert más csapatok két szettet használtak fel, ez pedig kisebb előnyt jelentett számunkra a Q2-ben, ez segített az első tízbe kerülni. A Q3-as utolsó körömben kissé szenvedtem a jobbos kanyarokban; talán az első szárnnyal valamit összeszedtem - talán valamilyen törmeléket -, ezzel időt veszítettem, de a csapattal majd kielemezzük. Szoros h arc volt és csak néhány századmásodperc döntött. A holnapi nap érdekes lesz. Azon a szuperlágy keveréken indulunk, amelyet az időmérő edzésen is használtunk, csapatként jó munkára van szükség, hogy a stratégia működjön és pontokat tudjunk szerezni."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"A mai időmérő edzésen mutatott teljesítmény a két garázsban dolgozók remek munkájának köszönhető és erős versenyre készülhetünk holnap. A szabadedzés kezdete óta az autó jó sebességet mutat és kielégítő lehetőségeinket megfelelő rajtpozícióra váltani. A Q3-ban a Williamsszel n agyon szoros volt a harc, Nico alig tudott Bottas elé kerülni. Számos stratégiai lehetőséget kell este átnézni, de jó helyen állunk. A holnapi nap érdekes és izgalmas versenyt eredményezhet."

SCUDERIA TORO ROSSO
Carlos Sainz:
"Nagyon nehéz időmérő edzés volt. Szenvedünk itt, Hockenheimben - mindit tudtuk, hogy az ilyen, motorerőt igénylő pálya kihívás lehet számunkra, mivel nem vagyunk elég gyorsak az egyenesekben. Azt hiszem, nagyon jó kört mentem. Jól érzem magam az autóban és a csomag működik, de ez volt a legtöbb, amit ma kihozhattunk az autóból. Holnap próbálunk több pontért harcolni - természetesen ez nem lesz könnyű, de mindent beleadunk és próbálunk a lehető legjobb pozícióban végezni; jó lenne pontszerzéssel vonulni a nyári szünetre!"

Daniil Kvyat:
"Csalódott vagyok, nem vezettem jól a mai időmérő edzésen és utolsó köröm sem volt elég jó a Q2-höz - elveszítettem a hivatkozási pontokat, néhány hibát vétettem és nem tudtam jó kört összerakni. Tegnap egészen ígéretesnek tűnt a helyzet, de ma, amikor szükség lett volna rá, nem nyújtottam jó teljesítményt. Csalódott vagyok, nem ezt a szintet szoktam meg magamtól, ez biztos - vannak időszakok, amikor az autóban nem érezzük jól magunkat és most én itt állok. Jobban meg kell érteni, mi zajlik körülöttem és megpróbálni következtetéseket levonni, hogy újra magabiztos legyek az autóban. Nehéz feladat ebből a helyzetből kilábalni, de fiatal vagyok és biztos vagyok benne, hamarosan válaszokat kapunk. Jó dolog, hogy a megoldás nincs annyira messze... Jó pénteki napunk volt tegnap, hosszú idő óta először, szóval ezt ki kell elemezni. Holnap lesz a verseny, próbálunk felzárkózni. Nincs sok veszítenivalóm, ezért mindent megpróbálok."

Phil Charles, verseny főmérnök:
"Nagyon nehéz szombat. Egyértelmű, hogy a középmezőny ma nagyon szoros volt. Sajnos Daniil-nak két rossz köre volt a Q1-ben, a másodikban az első szektorban lassú volt és hibázott az első kanyarnál. Ezért drágán megfizetett, nem jutott a Q2-be. Carlos helyzete sokkal vidámabb volt a Q1-ben, a 12. helyen ment tovább, de sajnos két szett abroncsot el kellett használni ehhez, pedig bíztunk abban, hogy egy elég lesz. Majd, a Q2-ben, két nagyon tiszta kört teljesített, de a második szektorban nem voltunk elég jók és a 13. lett. A középmezőnyben a Force India nagyon erős volt és a Haas is kimagaslóan jó munkát végzett, Gutierrez elénk került. Nagyon közel voltunk a két McLarenhez és Carlos közéjük került. Sajnos a kettes kanyarban Massát akadályozta az első, Q2-es körében, ezért háromhelyes rajtbüntetést kap. Elnézést fogunk kérni ezért."

RENAULT SPORT F1 TEAM
Kevin Magnussen:
"Köröm nem volt a legjobb és alig maradtam le a Q2-ről. Mindkét autó szoros küzdelmet folytatott és Jo ma jobb volt nálam. A harmadik szabadedzés és az időmérő edzés között nem sikerült annyit gyorsulni, mint riválisainknak, azonban a hosszú távú sebességünk sokkal jobb és ez kell ahhoz, hogy erősebb eredményt érjünk el holnap."

Jolyon Palmer:
"Jó újra a Q2-ben lenni! Az autó javul, tiszta fejlődést mutat. Közel voltunk Silverstone-ban a Q2-höz, Magyarországon is továbbjuthattunk volna és most itt, Hockenheimben sikerült. Várom a versenyt; Jobb sebességünk volt a Hungaroringen, de akkor a 17. helyről indultunk. Magyarországon jól vezettem, egy kanyart leszámítva, így ha a Hockenheimringen is jól megyek minden kanyarban, akkor jó esélyünk van a pontszerzésre."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
Hogyan sikerült az időmérő edzés?
Jó irányba indultunk. Mindig többet szeretnénk, de jó, hogy Jo a Q2-be jutott, különösen azért, mert nagyon szorosak voltak a köridők. Ha sikerül egy kicsivel több sebességet kihozni az autóból, akkor tovább javulhatunk, ez egy pozitív nap volt.

Milyen lehetőségek vannak a holnapi versenyre?
Hosszú etapokon sokkal jobb a gumiteljesítmény, Magyarországon is ugyanezeket a keverékeket kaptuk a Pirellitől. Úgy tűnik, az időjárás továbbra is száraz marad, így jó lehetőségeink vannak, mindkét autóval előrébb kerülhetünk.

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Csalódás, hogy a versenyt az utolsó sorból kell kezdeni. Úgy tűnt, ez egy pozitív hétvége, mivel jó irányba haladtunk és pozitív eredményeket találtunk az új hátsó szárnnyal. Ami az autó egyensúlyát illeti, rendben találom. De az időmérő edzésen teljesítményünk nem elég jó. Nehéz verseny lesz, de, mint mindig, mindent megteszünk amit lehet."

Felipe Nasr:
"Ismét nehéz időmérő edzés. Úgy éreztem, jó körön vagyok, bár az eredményben ez nem látszik. Jelenleg ez a maximum, amit jelenlegi csomagunkból ki tudunk hozni az időmérő edzésen. Gumikat spóroltunk meg, így remélhetőleg jól tudjuk használni majd őket a versenyen. Általában megfelelő a versenysebesség, így bízom benne, néhány pozíciót javulhatok. Mint mindig, mindent megteszek."

MANOR RACING
Pascal Wehrlein:
"Nagyon közel voltunk a Q2-höz ma - csak 0.15 másodperccel maradtunk le róla -, de nagyon elégedett vagyok az időmérő edzéssel, mert sikerült a Sauber és a Toro Rosso előtt maradni, amely pozitívum. A csapat nagyon jó munkát végzett, köszönet ezért mindenkinek. A Renault jelenleg egészen erős, különösen az utolsó szektorban. Nekünk még hiányzik egy kis leszorítóerő, szóval nem tudtunk ma menni velük; fél másodpercet veszítettünk velük szemben abban a szektorban. De a legfontosabb dolog, hogy a Sauber előtt vagyok, szóval nem lehetek boldogtalan. A hétvége során folyamatosan javultunk, így remélem, a holnapi versenyen még jobb munkát végezhetünk. A 18. helyről indulva valamit tehetünk és természetesen próbálok ismét különleges rajttal néhány pozíciót nyerni. Már várom!"

Rio Haryanto:
"Nagyon örülök. Sikerült ma folyamatosan javulni, amikor elhagytuk a garázst. A köridők nagyon szorosak voltak. Azt hiszem, összességében jó munkát végzünk és úgy érzem, jó lépést tettem itt. Jó fejlődést értünk el az utóbbi időben és ennek gyümölcsét élvezhettük ma. Jó munkát végezve a Sauber előtt maradtunk és jobb pozícióból rajtolhatok. Versenysebességünk jónak tűnik, remélem, erős versenyünk lesz."

Dave Ryan, versenyigazgató:
"A Q2-be kerüléshez szükséges köridők nagyon szorosak voltak és markolásztuk székeinket a boxfalon, amikor láttuk, mindkét pilótánk továbbmehet. Végül nagyon kis különbséggel kiestünk, de nagyon örülünk, hogy mindkét Sauber és az egyik Toro Rosso előtt végeztünk Pascallal. Mindkét pilóta nagyszerű munkát végzett ma és keményen megdolgoztak azért, hogy jó pozícióból várhassuk a versenyt. Nagy köszönet a csapat többi tagjának is a nagyszerű munkáért. Nehéz néhány hónap ez és hihetetlen az a munka, amit erre a két versenyautóra fordítanak. A holnapi nap kemény kihívás lesz, de azt hiszem, jó harcot vívhatunk a körülöttünk lévő autókkal."

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Eddig nem egy jó hétvége. Problémáink voltak és az időmérő edzésre sem állt össze minden. A fiúk csodálatos munkát végeztek a garázsban, az időmérő edzésre összerakták az autót a délelőtti sebességváltó probléma után. Sokkal kényelmesebben éreztem magam az autóban és úgy éreztem, jó esélyem van. Sajnos a Q2-ben az utolsó kör nem sikerült jól. Nem tudom, mi történt. Nem volt tapadás. Trükkös megtalálni a megfelelő egyensúlyt. Jó végsebessége van az autónak és remélhetőleg jó versenyem lesz."

Esteban Gutierrez:
"Érdekes időmérő edzés volt. Folyamatosan nyomtam, mivel szerettem volna a Q3-ba kerülni. Minden kockázatot bevállaltam amit lehetett és élveztem a munkát. Elégedett vagyok a csapat munkájával. Ez bizonyítja, hogy péntektől szombatig jól tudunk fejlődni és ez sok önbizalmat ad nekem. Büszke vagyok az egész csapatra. A 11. jó helyezés a rajtra és a következő alkalomra ösztönzést jelent, amikor újra próbálok majd a Q3-ba jutni. Holnap mindent beleadok a rajttól kezdve és folyamatosan harcolni fogok, hogy az első tízben végezzek."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"Ismét a 11. helyen végeztünk. Ez már kezd unalmas lenni. Örülnünk kellene a 11. helyezésnek, de már szeretnénk a Q3-ba kerülni. Keményen dolgozunk ezért. Esteban fantasztikus munkát végezve jutott el idáig. Romain hátrányban volt, mivel sebességváltó probléma miatt nem tudott a harmadik szabadedzésen dolgozni. Néhány alkatrész tönkrement a sebességváltón belül, ezért kevés időt tudott csak a pályán tölteni, de így is a Q2-be jutott. Mindig közel állunk a Q3-hoz. Bízunk benne, sikerülni fog, de várni kell erre a nyári szünet utánig. Remélhetőleg holnap a 11. pozíciónál jobb helyen végzünk, keményen fogunk harcolni a pontszerzésért."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"Úgy tűnik, holnap vegyesen két- és három kerékcserés stratégiákat láthatunk, eddig úgy tűnik, különböző taktikák alakulhatnak ki. Nyilvánvalóan sok minden függ az időjárástól, amely változékony lehet. A Mercedes előnybe került azzal, hogy egy szett szuperlágy abroncsot megspórolt, így érdekes lesz látni, hogyan tudnak erre holnap építeni."

A Pirelli ajánlást tett a keverékekkel teljesíthető maximális körszámra: lágy keverék esetében 29, szuperlágy esetében 22 kör.

Ezek alapján az optimális kerékcsere stratégia az alábbiak szerint alakulhat:

LEGGYORSABB
Három kerékcsere: három etap a szuperlágyon, egy etap lágyon.

MÁSODIK LEGGYORSABB
Két kerékcsere: két etap a szuperlágyon, egy etap a lágyon (maximalizálva a szuperlágy etapos körökkel)

HARMADIK LEGGYORSABB
Két kerékcsere: két etap a szuperlágyon, egy etap a lágyon (maximalizálva a lágy etapos körökkel)

LEGLASSABB
Két kerékcsere: egy etap a szuperlágyon, két etap a lágyon

Belépés