• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Brit Nagydíj szombati napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Brit Nagydíj szombati napja után

Készült: 2016.július.10 05:05 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Brit Nagydíj szombati napja után
A Brit Nagydíj időmérő edzését Lewis Hamilton zárta az élen. A második Nico Rosberg, a harmadik Max Verstappen lett.
MERCEDES AMG PETRONAS
Lewis Hamilton:
"Először is, szeretném elmondani, mennyire hálás vagyok a csodálatos rajongóinkért. Csütörtöktől a mai napig ez a legnagyobb közönség, akit valaha is láttam. Az energiahullám amit küldenek hipnotikus jellegű, ezért nagy köszönet mindenkinek. Nem volt egy tiszta időmérő edzés. Nagyszerű sebességgel rendelkeztünk - de a Q3-as első körömben szélesen mentem és az időt törölték. Csak hozzáértem a kerékvetőhöz, az pedig kiterelt a pályáról. Nem éreztem, hogy szélesen megyek addig, amíg az autó a mélyponthoz nem érkezett és egyszerűen csak kipattantam a vonalon kívülre, ezért sok nyomás volt rajtam az utolsó körben. Ültem a garázsban és arra gondoltam, nem tölthetem el szomorúsággal ezeket a fiúkat. A második kör nem volt annyira jó, de sokkal óvatosabb voltam - szerettem volna mért körrel rendelkezni. Örülök, hogy sikerült és hálás vagyok a csapatnak is a kemény munkáért, amelynek köszönhetően ilyen teljesítményt tudunk nyújtani a hétvégén. A rajongók sok motivációt adnak. Holnap nehéz verseny lesz, mint mindig és fontos, hogy éjszaka dolgozzunk és holnap reggelre a gumikat, a stratégiát és minden mást megismerjünk. De tegnap hosszú távú sebességem erős volt és úgy érzem, jó autó van alattam. Már várom, hogy holnap mindenkit újra láthassak a pályán!"

Nico Rosberg:
"A csapat hihetetlen autót ad számunkra. Örömteli volt vezetni ma - különösen a látványos gyors kanyarokban csodálatos. Mintha az autó sínen menne, pilótaként ezt szeretnéd, ezért nagy köszönet mindenkinek. Nem az én napom volt a mai - de gratulálok Lewis-nak, aki csodálatos munkát végzett. Holnap lesz a nagy nap és akkor számít minden, nagy harc lesz Lewis és köztem. A rajtnál lesz esély és érdekes lesz megfigyelni, a gumikopás hogyan befolyásolja a stratégiát. Az utóbbi időben jól rajtolok, várom már. A győzelemért harcolok."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Idegtépő időmérő edzés volt, amely az utolsó kör utolsó méteréig tartott. Miután a Q3-ban Lewis első idejét törölték nyomás alá kerültünk. De ő nagyon nyugodt volt, kiment a pályára és megcsinálta. Remek egyensúlyt talált a pole pozíció megszerzése és a pálya határain belül történő maradás között - és amikor nyomás alatt teljesít, akkor látszik igazán, miért is háromszoros világbajnok. Ami Nicót illeti, nagyszerű munkát végzett ő is. Tegnap időt veszített, amely nem volt előnyös számára, de erős második helyet szerzett. Ez a pálya jó teljesítményt kíván a karosszériától és a motortól és a mai edzés mutatta, mindkettővel rendelkezünk. Hosszú távon tegnap jók voltunk, este el kell végezni házi feladatunkat és a holnapi versenyen meg kell ragadni lehetőségeinket."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Fantasztikus verseny volt Lewis és Nico között. Mindketten nagyszerű sebességet mutattak és végül nyílt küzdelmet folytattak a pole pozícióért. Mindkét pilóta megdöntötte a korábbi körrekordot a pálya ezen konfigurációján - amelyet Lewis a V8-as korszak végén, 2013-ban állított fel -, ez pedig fantasztikus teljesítmény mindenkitől, aki érintett az autó fejlesztésében. A csapatoknál4 a pálya határai miatt voltak ideges pillanatok - mi is idegesek lettünk, amikor Lewis első Q3-as körét elvették. Szerencsére azonban utolsó próbálkozásakor briliáns kört rakott össze. Gratuláció mindkét pilótának a mai nagyszerű teljesítményért - és mindenkinek Brackley-ben és Brixworth-ban, sokan kint voltak ma közülük a pályán támogatni a csapatot. Várjuk a holnapi napot és remélhetőleg izgalmas verseny lesz."

RED BULL RACING
Max Verstappen:
"Azt hiszem, az egész hétvégén nagyon erősek vagyunk és ez nagyon jó időmérő edzést eredményezett, eddigi Formula-1-es pályafutásom legjobbját. Néha nagyon balszerencsés voltam az időmérő edzésen, de ma minden jól sikerült és megmutattam lehetőségeimet. Innentől kezdve arra koncentrálok, hogy megtartsam pozícióm. Nem arra koncentrálok, hogy legyőzzem csapattársam, a pontokat a versenyen osztják, ez fontosabb számomra. Silverstone nagyszerű pálya és mindig élvezetes vezetni itt. A Maggots, Becketts kanyarokban az autó fantasztikus, nincs túlkormányzottság, nincs alulkormányzottság; nagyszerű itt végigmenni. Az autó remekül teljesít egész hétvégén, várom már a futamot. Remélhetőleg sikerül megtartani ezt a pozíciót, fontos lesz hátra felé is nézni. Ha az eső esik, akkor közelebb kerülhetünk a Mercedeshez, de ha nem, akkor meg kell próbálni megtartani a pozíciót és akkor nagyon elégedettek lehetünk."

Daniel Ricciardo:
"Csapatként az eredmény szempontjából fontos volt a második sor kibérelése. Ez volt a célunk és meg is valósítottuk, szóval jó helyről várhatjuk a holnapi napot. Nagyszerű, hogy mindketten a Ferrarik előtt vagyunk. Tudtam, nagy harc lehet velük itt és sikerült legalább az időmérő edzésen harcolni, de a futamon is megpróbáljuk őket magunk mögött tartani. Nyilvánvalóan jobban szerettem volna harmadik lenni, mint negyedik, de ez van és holnap célom az lesz, hogy jobbak legyünk. holnap hűvösebb lehet és soha nem lehet tudni, mi történhet, de bizakodók lehetünk. A két Mercedes talán az élen harcol és mögöttük jó harc lehet. Természetesen a Ferrari megdolgoztat minket a pénzünkért, így a harmadik helyet kell megszerezni. A holnapi versenyen majd kiderül."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Fantasztikus időmérő edzés a csapat számára, a holnapi, hazai versenyünkre kibérelni a második rajtsort örömteli. Ez mutatja, milyen okosan dolgozik a csapat. Max óriási kört rakott össze a Q3 elején és a szél miatt sok autó nem tudott javítani időeredményén, de Daniel néhány ezreddel lemaradva mögé került. A harmadik és negyedik helyről indulni dolgozóink előtt, akik támogatni jöttek ide minket és megnézni az autókat, valódi izgalmat jelent, nagyon erős rajpozícióból várhatjuk a holnapi versenyt."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős főmérnök:
"Azt hiszem, a mai időmérő edzés mutatja, milyen sebességgel rendelkezünk, habár arra számítottunk, Felipe előrébb végez, mindkét autóval az első tízben leszünk. Nem a hetedik és 12. helyre számítottunk, egyszerűen alapjaiban kell az autón javítani. Az autó maga jól kiegyensúlyozott itt és különböző kísérletet tettünk a gumikkal, hogy a legtöbbet hozhassuk ki belőle, ahogyan Valtteri tette. A holnapi napra tekintve, Valtteri megfelelő pozícióban van. Azt hiszem, hosszú távú sebességünk pénteken megfelelő volt, ezzel elégedett vagyok. Meg kell próbálni mindkét autóval előrébb kerülni. Felipével vannak stratégiai lehetőségeink, szabadon választhatjuk meg, melyik abroncson indul, majd meglátjuk, mit tudunk tenni a holnapi pontszerzés érdekében."

Valtteri Bottas:
"Úgy tűnik, mindent kihoztam ma az autóból, pilótaként ez mindig nagyszerű érzés. Bíztam benne, hogy közelebb kerülök az élen állókhoz. Volt egy kis különbség, amelyen keményen kell dolgozni, most pedig a versenyre kell koncentrálni. Holnap új nap lesz és talán az időjárás is szerephez jut, így ha sikerül a gumikat jobban munkára fogni, mint Ausztriában, akkor jó stratégiával jó versenyünk lehet."

Felipe Massa:
"Nem volt jó időmérő edzésem, mert nehéz volt a hátsó gumikat munkára fogni, máskülönben nem veszítettem volna teljesítményt köröm során. Sajnos ezért nem sikerült jó kört összerakni. Meglepő volt, mert nem ez volt az első alkalom, hogy problémánk akadt a gumikkal. Remélhetőleg az autót jól beállítottuk a holnapi versenyre, a sebesség sokkal kiegyensúlyozottabb lehet, mert szükség lesz rá holnap."

SCUDERIA FERRARI
Kimi Raikkönen:
"Az ötödik és hatodik hely nem az, amire vágytunk, nem vagyunk elégedettek, de ez a legjobb, amit elérhettünk. Tudjuk, milyen korlátaink vannak ezen a pályán és hol szenvedünk, a pálya vonalvezetése és a körülmények nem könnyítettek helyzetünkön. Délután az autó a legjobb formáját mutatta egész hétvégén, de nyilvánvalóan nem voltunk elég gyorsak. A Q2-t megnehezítettem magam számára, az első új szett abroncson a kör elején megpördültem, majd a következő kísérletnél kockásra fékeztem a gumikat. Az utolsó kísérleten múlt, bejutok-e a Q3-ba, de ilyen dolognak még egyszer nem szabad előfordulnia. A versenykörülmények mindig másak és sok minden változhat itt, általában a futamon erősebbek vagyunk és remélhetőleg holnap is így lesz. Próbálunk jól rajtolni, a gumikat munkára fogni és jó döntéseket hozni."

Sebastian Vettel:
"Nem vagyok elégedett körömmel, az autó délelőtt ennél jobb volt. Nagyon jó körön voltam, de először a Stowe-nál megcsúsztam, túlságosan próbálkoztam, majd a második alkalommal az egyes kanyart vettem szélesen. Ezen a pályán úgy tűnik, kissé hátrányban vagyunk, azt hiszem, jó lépéseket tettünk a múltban, de talán nem eleget a többiekhez képest, sok feladat vár ezért még ránk. Az autót gyorsabbá kell tenni, több leszorítóerőre van szükség, sokkal jobb hatékonyságra és további erő kell. A sebességváltó cserét el kell fogadni és ezt tettük. A futam rajtjánál nem erre gondolsz, előre tekintek, egy jobb napra, a sebesség adott, nem onnan indulunk, ahonnan indulhatnák és ezért biztos vagyok benne, jó fejlődést érünk el. Jó rajtban, jó első körben reménykedem, a többit majd meglátjuk. Talán esni fog az eső, figyelni kell, nyugodtnak lenni, versenyezni és élvezni."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"Eddig pozitív a hétvége számunkra. Még hiányzik egy kis sebesség az egyenesekben, de szerencsére a hosszú kanyarokban ezt ellensúlyozni tudjuk. Azt hiszem, olyan pozícióban vagyunk, hogy pontokat szerezhetünk holnap. Az időmérő edzésen nem sikerült olyan sebességet nyújtani, hogy a Q3-ban előrébb kerüljünk; de a kilencedik helyről indulok, Sebastian büntetése miatt, ez egy jó hely számunkra, különösen azt követően, hogy két versenyen is megbízhatósági problémáink voltak. Holnapra esős időt jósolnak és a futam közben néhány esőcsepp érdekes lenne számomra, azt hiszem, mindenre fel kell készülni. Szeretném, ha mindkét McLaren-Honda pontszerző lenne holnap."

Jenson Button:
"Nem valami szerencsés hétvége eddig. A Q1-es első gyors körömben a hátsó szárny egyik záróeleme levált a padlólemezről és az autó hátulja a kör hátralévő részében lassan irányíthatatlanná vált. Ez a nyolcas kanyarban történt, onnan indulnak a gyorsabb kanyarok és itt leszorítóerőre van szükség, ezért meglepődtem a köridőmön. Próbáltuk megjavítani az autót, hogy a második próbálkozásra kimenjünk, de sajnos elfogyott az idő. Még így is mosolygok. Hozzá kell szokni ehhez és erősebbnek kell lenni. Esőben bízom és valami váratlanba a versenyen, célom a pontszerzés."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"A mai időmérő edzés két részre bontható, ha nem a sablonos szöveget szeretném mondani. Először is, Jenson hátsó szárnyának záróeleme elvált a padlólemeztől és a sérülés megjavítása túl hosszú időbe került, másodszor már nem tudott kimenni a pályára. Ez sajnálatos, mert Jenson érthetően lenyűgöző szeretetett volna lenni hazai versenyén. Fernando egész hétvégén jól teljesít és a mai időmérő edzésen is ezt tette. A Q1-ből és a Q2-ből is továbbjutott, lenyűgöző teljesítménnyel és a nyolcadik legjobb időt érte el. Azonban körét törölték a pálya határainak megsértése miatt, így a 10. helyre esett vissza, amely holnap Sebastian büntetése miatt a kilencedik lesz. A holnapi előrejelzés záport ígér délutánra - és ezért szükség lesz mindkét pilótánk briliáns teljesítményére a változékony időjárásban, nem lenne meglepő, ha Fernando és Jenson sokat lépne előre a piros lámpák kialvása után holnap délután. A Brit Nagydíj sokat jelent a McLaren-Hondának és nagyon örülnénk, ha rajontóinknak, akik kétségtelenül a legjobbak a világon, valami örömtelit adnánk."

Yusuke Hasegawa, Honda:
"Ma további megerősítést nyert fejlődésünk az idei szezonban, az időmérő edzés vegyes végeredménye ellenére. Fernando Kanada után ismét a Q3-ba jutott, briliáns remek utolsó körrel, amelynek köszönhetően a nyolcadik helyet szerezte meg, az erőforrást igénylő silverstone-i pályán. Sajnos időeredményét törölték a pálya határainak átlépése miatt, de Vettel büntetésének köszönhetően a kilencedik helyről indulhat. Sajnos Jenson a 17. helyen végzett. Nem tudott a Q1-ben másodszor kimenni a pályára, mert a hátsó szárny záróeleme levált a padlólemezről, kíváncsian várjuk, mennyi pozíciót tud nyerni a holnapi versenyen."

SAHARA FORCE INDIA
Nico Hülkenberg:
"Úgy tűnik, a nyolcadik pozícióból indulok és erre is számítottunk. A McLarennel és a Toro Rossóval nagyon szoros volt a küzdelem az edzés során, a különbségek nagyon kicsik voltak. Sajnos Q3-as utolsó körömet törölték, mert a Copse kanyarnál szélesen mentem és nem tudtam a pálya határain belül tartani az autót. E nélkül egy hellyel előrébb végzek. Azt hiszem, a versenybírák korrekten jártak el, a pálya határainak figyelésével és tegnap erről beszéltünk is az eligazításon, szóval el kell fogadni a büntetést. A versenyre tekintve, állítólag újra megérkezik az eső és őszintén szólva nem bánom az esőt, mert az kissé megkavarhatja a dolgokat. Bármi is történik, szeretnék erős versenyt futni és sok pontot szerezni."

Sergio Perez:
"Az utolsó szabadedzés után változtattunk az autón, amely segített minket a jó irányba mozdulni. Nem volt ideális lemaradni a Q3-ról, különösen ilyen kis különbséggel, de bízom benne, sikerül a versenyen felzárkózni. Előnyünk lehet abból, hogy első autóként szabad választhatunk gumit és ha jól tudok rajtolni, akkor a pontszerzésért harcolhatunk. Előzni egészen trükkös itt, szóval az első néhány kör nagyon fontos lesz, jó pozíciót kell elfoglalni. A gumikopás magas, de sok munkát végeztünk el ennek kezelésére és jól megismertük a gumikat, úgy gondolom, versenyképesek lehetünk holnap."

Dr. Vijay Mallya, csapatfőnök és főigazgató:
"Erős teljesítmény a garázs mindkét oldalán. Megfelelő sebességgel rendelkeztünk ahhoz, hogy mindkét autóval a Q3-ba jussunk, de Sergiónak ez nem sikerült. Azonban a nyolcadik és 10. rajtpozíció jó lehetőséget biztosít a pontszerzésre hazai versenyünkön. Csalódás, hogy Nico legjobb Q3-as idejét törölték, de végül ezzel csak néhány helyet bukott. A holnapi versenyt optimistán várjuk: pénteki szimulációnk alapján versenyképesek lehetünk sebességben és az autó jól működik a legújabb fejlesztésekkel. Száraz versenyre számítok, de Silverstone-ban soha nem lehet tudni, mi történik és készen kell állni arra, hogy a legtöbbet hozzuk ki a lehetőségekből, legyen eső, vagy napsütés."

SCUDERIA TORO ROSSO
Carlos Sainz:
"Nagyon elégedett vagyok a mai időmérő edzésen mutatott teljesítménnyel, különösen azt követően, hogy nehéz pénteki napom volt. Késő éjszakáig elemeztük az adatokat, néhány változtatást végeztünk az autón és ma nagyon jól éreztem magam - fél másodpercet találtunk, amely lehetőséget adott számunkra a Q3-sa harcra. Hihetetlen, hogy milyen szoros a középmezőny, de jó kört teljesítettem, sikerült megtalálni az extra tizeded és a középcsapatok elé kerültem. A hetedik helyről rajtolni holnap nagyszerű teljesítmény az egész csapat számára és szeretnék köszönetet mondani mindenkinek a folyamatos kemény munkáért. Jó időmérő edzésre volt szükség az elmúlt versenyek után! Holnap nagyon jó pozícióból indulhatunk, a rajtrács tiszta oldaláról és remélhetőleg tudunk előbbre lépni - trükkös verseny lesz, mivel a körülöttünk lévő autók jobb sebességgel rendelkeznek, de próbáljuk legyőzni ellenfeleinket és a lehető legtöbb pontért harcolni."

Danill Kvyat:
"Micsoda bosszúság! Magnussen a 13-as kanyartól kezdve feltartott a Q2-es körömön, így időmérő edzésem sajnos ez befolyásolta... Érdekes lett volna megnézni, milyen körre lettem volna képes, de beragadtam mögé. A 15. helyről indulni csalódás és nem erre számítottunk, de autóm sebessége nem volt rossz, remélhetőleg jó versenyünk lesz holnap."

James Key, műszaki igazgató:
"Vegyes teljesítményt mutattunk tegnap - arra számítottunk, jó teljesítményt nyújtunk, mivel ez jó, leszorítóerőt igénylő pálya, sok gyors kanyarral - de tegnap egyensúlybeli problémáink voltak a lassú kanyarokban, ez pedig rosszul hatott ránk, de versenyképesek voltunk a pálya többi szakaszán. Ezért nagyon óvatosan kellett mindent átnézni éjszaka és nagyon jelentős változtatásokat végeztünk a beállításon mindkét autó esetében, próbáltuk ezt, a lassú kanyarokat érintő problémát megoldani. Azt hiszem, délelőtt ez egészen jól működött - nem száz százalékosan, de jobb helyzetbe kerültünk, mint amilyenben tegnap voltunk, láthatóan jobban álltunk. Carlos sokkal elégedettebb volt autójával, míg Daniil elégedettebb, habár még további lépéseket kellett tenni a lassú kanyarokban az egyensúly javítására. Az időmérő edzésen Daniil nem ment jó kört a Q1-ben és mivel a pálya sokat javult, ki kellett küldeni őt még egyszer lágy keveréken, hogy biztos legyen helye a Q2-ben. Önbizalma egyre nőt. Utolsó Q2-es körében jól haladt és egészen nagy lépést tett a köridőben - második szektora sokkal jobban sikerült, önbizalmat szerzett az autó egyensúlyával kapcsolatban - de a kör vége felé egy lassú autó akadályozta, amely fél másodperc időveszteséget eredményezett. Nagyon bosszúsak vagyunk, mert ilyen dolognak nem szabadna megtörténnie az időmérő edzésen. A köridő jóslat a Q3-ra megfelelő volt, soha nem tudjuk már meg, mi történhetett volna, de sokkal jobb körön volt, mint a korábbi eredménye, csalódás ez, mivel Daniil legjobb körét bukta el. Ami Carlost illeti, egy körrel a Q1-ből továbbjutott. A Q2 is jól sikerült és azt hiszem, a Q3-ba jutást érő köridő versenyképes volt és némi reményt ad számunkra. A Q3-ban kétszer mentünk ki, de nem sikerült azt elérni, amit szerettünk volna, további vizsgálatra van szükség. Elmondható, jó, hogy sikerült egy autóval az első tízbe kerülni és láthatjuk, sikerült lépéseket tenni az alacsony sebességnél mutatott teljesítmény javulásában. Versenysebességünk tegnap jobb volt, mint az egykörös sebesség, remélhetőleg ezt holnap jó hatékonysággal kihasználhatjuk és jó versenyünk lesz."

RENAULT SPORT F1 TEAM
Kevin Magnussen:
"Három szett gumit használtunk fel a Q1-ben, tudva, ha a Q2-be jutunk, nem tudunk sokkal jobb pozíciót elérni: maximum a Q2-ben ma a 16. hely volt. Az első szett abroncsomon szélesen mentem, átléptem a pálya határait, ezért köridőmet törölték. Csak a harmadik és egyben utolsó körömben tudom, hogy nem mentem szélesen. Majd, a Q2-ben, nem maradt új abroncsom, így kimentünk és próbáltuk a maximumot nyújtani a második etapban. A legtöbbet kihoztuk az autóból a beállítást és a gumik használatát illetően. A Q2-re talán nem számítottunk, így nagyon örülök a csapat teljesítményének."

Jolyon Palmer:
"Nagyon nehéz edzés volt. Egész hétvégén jónak éreztem az autót, de az utolsó szett abroncs nem működött valamiért. Addig rendben volt minden, de az utolsó körökben nagyon rossz volt a tapadás, nem javultam és kiestem. Csalódás ez, mivel azt hiszem, lehetett volna javulni. A versenyre a szokásos a terv - soha nem lehet tudni, mi történik. Az elmúlt versenyen megmutattuk, hogy lehet pozícióakt szerezni és Oroszországban is jól alakult a helyzet, de nem lesz könnyű. Az időjárás változékony lehet, amely segíthet. Figyelünk és dolgozunk."

Bob Bell, műszaki főigazgató:
Egy autó kiesett a Q1-ben, a másik a Q2-be jutott. Így áll jelenleg a csapat?
Nincsenek illúzióink arról, hol állunk. Azonban a pozíciók nem mutatják a jó fejlődést, amit a hétvégén elértünk. Javítottunk az autón és nagyon hasznos munkát végeztünk.

Kevin csak egyszer ment ki a pályára a Q2-ben. Miért?
Kevin a Q2-be jutott, de nem volt elég szett gumink. Csak azért mentünk mért kört, hátha valaki elől büntetést kap, vagy problémája akad.

Jolyon azt mondta, problémája volt az utolsó szett gumival. Megvizsgálták ezt?
Jolyon adatait este vizsgáljuk meg, kielemezzük mi történt és megnézzük, miért nem volt tapadása az utolsó szett gumin.

Mire lehet számítani a versenyen?
Várni kell addig, amíg az időmérő edzés végeredményét meg nem kapjuk, mivel talán büntetést osztanak ki a pálya határainak átlépéséért, vagy más esetekért. Ezekkel talán előrébb kerülünk. Az előresorolás nélkül is jó versenyünk lehet, mivel versenysebességünk jobb, mint az időmérő edzésen mutatott sebesség. Ha meg tudjuk tartani pozíciónkat az első körben, akkor azt hiszem, megfelelő versenyünk lehet.

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Óriási baleset volt. Túl szélesen mentem a 15-ös kanyar kijáratánál, a kerékvetőre mentem és a füvet is elértem, amely kissé nedves volt. Az autó felett elveszítettem az uralmat, majd egy nagy becsapódás következett a gumifalba. Az orvosi központba mentem, de a becsapódás mértéke miatt kórházba küldtek. Több ellenőrzést elvégeztek és a dolgok jól állnak. Fáj mindenem, de egyébként rendben vagyok. Nyilvánvalóan csalódás, hogy nem vehettem részt az időmérő edzésen, de a legfontosabb, hogy rendben vagyok. Elnézést kérek a szerelőktől, hogy sok munkával leptem meg őket."

Felipe Nasr:
"Először is, örülök, hogy Marcus rendben van balesete után. Visszatekintve az időmérő edzésre, csalódás volt számomra. Bíztam benne, hogy néhány pozícióval előrébb végzek ma, mivel egészen elégedett voltam az időmérő edzésig az autó egyensúlyával. Az első szett lágy keveréken rendben volt minden, de a második szetten túlkormányzottá vált az autó és nem tudtam jelentősen javítani időeredményemen. Meg kell tudni miért változott ennyit az autó egyensúlya. Nehéz verseny lesz holnap, de az időjárással is számolni kell."

MANOR RACING
Rio Haryanto:
"Egészen elégedett vagyok teljesítményemmel. Tudtuk, hogy ez a pálya nehezebb lehet számunkra, de kiegyensúlyozott és erős köröket tudtam futni. Sikerült legyőzni a Saubert, de nem kerültünk olyan közel a Renault-hoz, mint szerettünk volna. Remélhetőleg holnap, a versenyen erősebbek leszünk, mivel hosszú távú sebességünk jobb."

Pascal Wehrlein:
"Természetesen csalódott vagyok, de nem meglepett. Tudtam, hogy nagyon más pálya ez, mint az előző. Szenvedtem a gumik hőmérsékletével ismét és különböző dolgot próbáltunk ki a beállítással. Lépésről lépésre szerettem volna javulni, de sajnos nem sikerült megoldást találni. Száraz körülmények között azt hiszem, holnap nem lesz olyan autónk, mint Ausztriában. A hosszú távú sebesség egy kicsivel jobb és esőt is jósolnak, amely egészen megjósolhatatlan. Természetesen őrült időjárásra számítunk, ami kezünkre játszhat, mert a múlt hétvégén kiderült, így kerülhetünk a legjobb helyzetbe. Várom már, mint mindig és mindent megteszek a csapat hazai közönsége előtt. Kihívást jelentő napra számítok."

Dave Ryan, versenyigazgató:
"A múlt hétvégi osztrák jó eredmény után a mai teljesítmény talán csalódás. Azonban egész hétvégén óvatosan fogalmazzuk meg az elvárásokat és sokkal óvatosabban érkeztünk ide. Ez nem ugyanaz a pálya és Silverstone-ban a pálya körülményei is mások. Sikerült a gumikat Ausztriában munkára fogni és a meleg hőmérséklet is segített, de ma szenvedtünk a gumikkal. Sajnos ezt meg is jósoltuk. Természetesen jobb dolgokra számítunk a holnapi versenyen és ezen dolgozunk."

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Azt hiszem az első tízbe kerülés számunkra kissé optimistán hangzik az időmérő edzésre. Mindig jobbak vagyunk a versenyen. Az időmérő edzésen még hiányzik néhány dolog, amelyen javítani kell, de ehhez időre van szükség. Az első szárnyon kicsit állítottunk. Talán túlságosan. Trükkösek voltak ma a körülmények. A végére a szél kissé felerősödött. A 15-ös kanyarnál ezért megcsúsztam. A szél megváltoztatja az autó egyensúlyát, függően a széliránytól. Ha ez nem történt volna meg, akkor közelebb kerülhettünk volna a Q3-hoz. A 13. hely holnapra nem rossz hely. Ha hosszú távú sebességünk jó, akkor az segít nekünk."

Esteban Gutierrez:
"A Q1 egészen jól sikerült. Először szenvedtem kicsit a gumikkal, de a dolgok elkezdtek jól alakulni. A Q2-ben forgalomba kerültem az első etapban, amely nem volt ideális. A második etap során a szél felerősödött és nagyon rossz volt, így nem sikerült a maximumot kihozni az autóból. Azonban folyamatosan nyomtuk, mindent kihoztunk belőle, amit lehetett. Optimisták vagyunk. Csapatként jó munkát végeztünk, így bízom benne, hogy holnap nagyszerű versenyünk lesz."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"Jó csapatmunka, 13. és 14. helyezés. Mindig nagyon közel vagyunk a Q3-hoz és ez az egyik célunk a következő néhány időmérő edzésen. Javulunk. A csapat nagyon jól dolgozott és a pilóták nagyszerű munkát végeztek. Kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtunk, így biztos vagyok benne, elég előrelépést tudunk elérni. Összességében elégedett vagyok a mai eredménnyel. Holnap a pontszerzésre hajtunk és azt hiszem, erős pozícióban vagyunk ennek megvalósításához."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"Vegyes körülmények voltak ismét, amely tipikus Silverstone-ban és holnap is így lehet. Ezért hasznos, hogy különböző körülmények között adatokat gyűjtöttünk. Abszolút remek sebességet láttunk a lágy keveréken, miközben a közepes lehet a versenygumi, két kerékcserés stratégiával."

Belépés