• Autós Hírek
  • Kamion Hírek - Elektromos megoldásokat tesztel a Renault és a Volvo

Kamion Hírek - Elektromos megoldásokat tesztel a Renault és a Volvo

Készült: 2013.október.14 13:28 Készítette: Lipták Melinda Írta: S.B. Kategória: Autós Hírek, Kamion hírek Forrás Kamion Hírek

Két különböző felhasználási területen tesztel elektromotorokat a Renault és a Volvo. A franciák a Dentressangle logisztikai cégnél állítottak csatasorba egy elektromos hajtású Midlumot. A 16 tonnás teherautót egy 103 kW teljesítményű elektromotor hajtja, a teherautó hatótávolsága csak a beszerelt akkumulátorokat használva 60 kilométer is lehet.
Amennyiben az akkukból kifogyna a szufla, beindul a range-extender funkció, mely egy 5 literes DXi dízelmotorból és egy 70 kW-os generátorból áll.

A gázolajos erőforrás a generátor segítségével elektromos energiát termel és tölti az akkumulátorokat, így a Midlum nem lesz mozgásképtelen akkor sem, ha nincs a közelben konnektor. Merthogy a francia teherautót természetesen a hálózatról is fel lehet tölteni, persze ez közel 4 órát vesz igénybe. A dízelmotor segítségével egyébként jelentősen megnő a hatótávolság is, összesen 400 kilométert is megtehet az alternatív hajtásrendszerrel szerelt Renault. A Volvónál nem a teherautó, hanem a felépítmény hajtásáról gondoskodik az elektromotor. Egy hibrid FE kukásautó a tesztalany, melyhez a finn NTM készítette a megfelelő szerkezetet. A szemétgyűjtés ennél fogva jóval halkabban zajlik, mint a hagyományos esetben, így a speciális kukásautó akár a hajnali órákban is dolgozhat, még sűrűn lakott területeken is. Az elektromotor legnagyobb előnye mégis a fogyasztásban mutatkozik meg, a 26 tonnás gép a gyakorlati tapasztalatok alapján 25%-al kevesebbet eszik, mint a többi, sima dízel kukásautó.

Belépés