• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Japán Nagydíj szombati napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Japán Nagydíj szombati napja után

Készült: 2016.október.08 20:22 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Japán Nagydíj szombati napja után
A Japán Nagydíj időmérő edzését Nico Rosberg zárta az élen. A második Lewis Hamilton, a harmadik Kimi Räikkönen lett. 
MERCEDES AMG PETRONAS
Nico Rosberg:
"Egész hétvégén nagyszerűen éreztem magam, hihetetlenül kényelmesen az autóban. Ez önbizalmat adott nekem, még keményebben nyomhattam a Q3 végén, sikerült nagyszerű kört összerakva Lewis előtt megszerezni a pole pozíciót. Suzuka nehéz pálya, mert a különböző kanyar miatt nehéz az autót jól beállítani. Nagyszerű az első helyről rajtolni, de ahogyan láttuk már, nem ez a legfontosabb az idei évben, mert a jó rajt mellett a versenystratégia is fontos. Lewis keményen fogja nyomni és a Ferrarik és a Red Bullok is. Egyértelmű, hogy ezek a csapatok nagyon erősek feltankolt állapotban. Izgalmas verseny lesz holnap a suzukai csodálatos rajongók előtt. Várom már!"

Lewis Hamilton:
"Ez a hétvége nem könnyű. Az autó beállításával szenvedtem, majd az időmérő edzés következett és úgy tűnt, a senkik földjén vagyok a Q1-ben. Ebből a szempontból nagyon örülök, hogy sikerült javulni és csak ilyen kis különbséggel alulmaradni. Természetesen mindig jó a pole pozícióból indulni, de reméljük a rajtom most jól sikerül. Nehéz megmondani jelenleg, hogy milyen időjárásra számíthatunk, de amit lehet megteszek holnap."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Micsoda szoros időmérő edzés, csak 13 ezredmásodperc volt a két pilótánk között az utolsó körök után; ez nagyszerű zárás. Nico egész hétvégén erős volt, de a Q3 elején nem sikerült megfelelő kört összeraknia, ezért mindent jól kellett csinálnia a végén. Ami Lewis-t illeti, mindig Nico mögött volt valamennyivel, fantasztikus teljesítmény volt ezért tőle a Q3 és az, hogy ilyen közel került a pole pozícióhoz. Ez az edzés megmutatta, hogy milyen jó a rivalizálás: Szingapúrban Nico került előnybe; Sepangban Lewis; és most ismét szoros volt a harc. Egymást új magasságokba emelik minden héten és a határokat feszegetik. Előre tekintve a holnapi napra, tudjuk, szoros verseny lesz. A szezon végére egyre kisebbek a különbségek, erre számítottunk is és Vettel rajtrács büntetésével a két Red Bull nagyon közel lesz hozzánk a pályán - valamint Kimi a harmadik helyről indul. A hosszú távú sebességük nagyon versenyképes volt tegnap, így nehéz versenyre számíthatunk és fontos, hogy minden lehetőséget megragadjunk. Az időjárás is szerephez juthat, ezért a versenystratégiát tökéletesen kell kivitelezni."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Nagyon szoros volt a verseny a pole pozícióért Lewis és Nico között. Csak 0.013 másodperc választotta el kettejüket, amikor a Q3 véget ért. Lewis került először előnybe az utolsó etap elején, de Nico az utolsó néhány másodpercben pole pozíciót szerzett. Nagyon izgalmas volt, mert szoros volt a harca Red Bull-lal és a Ferrarival is, a hat autó között 0.4 másodperc különbség alakult ki. Nagyon elégedettek vagyunk, hogy az idei évben 10. alkalommal bérelhettük ki az első rajtsort azon a pályán, amely nagy Formula-1-es múlttal rendelkezik. Várjuk a holnapi versenyt, ahol a legnehezebb munkát még el kell végezni."

RED BULL RACING
Max Verstappen:
"Nem rossz eredmény az időmérő edzésen, de azt hiszem, az egész csapat többre számított. Szerettünk volna a Ferrarik elé kerülni, közel voltunk hozzá, de autónk egyensúlya nem volt egészen jó. A lassú kanyarokban, ahol általában nagyon erősek vagyunk, nem voltunk jók ma, ez talán a változékony időjárásnak is köszönhető, de nem vagyok teljesen biztos b enne. A negyedik helyről indulva esélyünk lesz holnap jó eredményt elérni, szóval pozitívak lehetünk. Versenysebességünk rendben van, de jelenleg mindenki egészen erősnek tűnik, így nem lehet tudni, hogyan alakul a holnapi nap. Nehéz lesz előzni itt és ahogyan az időmérő edzésen látszott, nagyon szoros a mezőny, erre számítok a verseny során is. Ha sikerül olyan jó rajtot venni, mint Malajziában, akkor jó eredményt érhetünk el. Leülünk és este felkészülünk a holnapi versenyre."

Daniel Ricciardo:
"Őszintén szólva kicsit többet vártam az időmérő edzéstől. Tudtuk, nagyon szoros lesz a helyzet a Ferrarival és bíztunk benne, eléjük tudunk kerülni, de jó sebességük volt. Egy kicsit bosszantó ez, mivel időt veszítettünk az egyenesekben, meg kell nézni, miért. Amit lehetett, megtettem és azt hiszem, a kör maga rendben volt. A második gyors körben egy kicsit jobb voltam az első szektorban, de úgy éreztem, a kör végére a gumik ezt nem bírták. Elégedett vagyok hosszú távú sebességünkkel, amely hasonló lehet, mint a Ferrarié, a futamon rájuk tekintünk valódi riválisként. A Mercedes óvatos lesz és a futamon visszavesznek, de majd meglátjuk,mi történik. Sebastian büntetésével pozíciót nyerünk, az ötödik hely jobb, mint a hatodik és remélhetőleg sikerül jó harcot vívni."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Nagyon szoros időmérő edzés volt, ahol mindkét pilótánk a maximumot hozta ki az autóból. Az első szektorban nagyon versenyképesek voltak, sajnos a harmadik szektorban időt veszítettünk, ott, ahol az erő sokkal inkább dominál. Ennek ellenére az ötödik és hatodik helyet szereztük meg, amely a negyedik és az ötödik lesz holnap, remélhetőleg olyan jó versenysebességünk lesz, mint az időmérő edzésen."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős főmérnök:
"Csalódás a 11. és 12. helyezés, a Q3-as távollét. Azonban láthattuk, hogy pilótáink harcoltak és a legtöbbet kihoztuk a mai napból. Az autó nem volt elég gyors. Sokkal inkább a versenyre készültünk és jó stratégiával várhatjuk a holnapi napot. Minden körülményre felkészítettük az autót, így bármilyen időjárás is lesz, felkészültünk rá. Várjuk a holnapi napot, próbálunk a lehető legtöbb pontot szerezni."

Valtteri Bottas:
"Megnézve az itteni időmérős teljesítményünket az elmúlt néhány évben, csalódás, hogy nem jutottunk a Q3-ba. Nem voltunk elég gyorsak ma. A Q2-ben forgalomba kerültem, de a sebesség sem volt jó. Pozitívum, hogy szabadon választhatjuk meg a gumikat a versenyre. Malajziában hasonló lehetőségeink voltak, valami mást csináltunk a stratégiával, remélhetőleg ezt jól ki tudjuk használni."

Felipe Massa:
"Nem ilyen időmérő edzésre számítottunk. Azt hiszem, a legnagyobb meglepetést a Haas köridejei jelentették. Mindkettőnk és a Force India elé kerültek a Q2-ben. Egy tizeddel lassabbak voltunk a Force Indiánál, mint Malajziában, de a Haas nagyon meglepett. Igaz, hogy köridőnk az új abroncsokon nem volt nagyszerű, ezért csalódott vagyok. A holnapi verseny nehéz lesz. Nagy harcra számíthatunk. De mindent megteszünk, hogy erős versenyünk legyen és remélhetőleg sikerül sok pontot szerezni. Csak annyit tehetünk, hogy próbálkozunk."

SCUDERIA FERRARI
Kimi Räikkönen:
"Összességében az autó egészen jól működik; alulkormányzottsággal küzdöttünk, de lassan egyre jobb lett a beállítás és a sebesség, pozitív meglepetés számomra, mennyire versenyképesek voltunk és mennyire közel kerültünk a Mercedeshez. Ma az autó kevésbé volt alulkormányzott és ez sokat segített a kör első részében. A harmadik hely nem rossz, de nyilvánvalóan előrébb szeretnénk kerülni. Most ez van és sajnálatos, hogy Seb büntetést kapott, mert a csapat erős edzést teljesített. Elégedettek vagyunk, de még dolgozni kell, hogy néhány dolgon javítsunk és holnap is jó n apunk legyen. Gyorsak vagyunk és ez nem tűnik el holnapra. Általában a versenyen jobbak vagyunk, de majd meglátjuk: sok múlik a körülményeken és más tényezőkön, de mindent megteszünk."

Sebastian Vettel:
"Nagyszerű eredmény ez a csapatnak; ami engem illet, a Q3-ban az utolsó szektorban veszítettem, túl sok időt. De összességében nagyon jó időmérő edzés volt, autónkat jól tudtuk kezelni, több dolognak köszönhetően és örömteli, hogy mindkét autó a Red Bullok elé került. Természetesen a holnapi rajtra hátrasorolnak a rajtrács büntetés miatt, de ez van. Azt hiszem, a sebesség segít majd a felzárkózásban és majd meglátjuk, meddig jutunk. Azt hiszem, szoros harc lesz. Sok függ attól, hogyan tudják majd a pilóták kezelni a gumikat, mert az első etapban mindenki azonos keveréken indul, meglátjuk, hogyan alakul a stratégia."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"Néhány erős hétvége után, amikor a Q3-ba jutottunk és a pontokért harcoltunk, a 15. és 17. helyezés nem a legjobb a Honda hazai versenyén. Eddig nem sikerült a hétvégén jó sebességet kihozni az autóból. Szenvedtünk nagy sebességnél és az egyenesbeli teljesítménnyel is, szóval nehéz volt megmondani, mely utat válasszuk a leszorítóerővel és az egyensúllyal. Úgy tűnik, teljesítményünk pályáról pályára változik és pontosan ki kell elemezni, miért teljesítettünk itt ennyire rosszul. Hacsak az eső nem ered el holnap, akkor nehéz lesz a pontszerző helyekre felzárkózni. De támadni fogunk - nincs veszíteni valóm."

Jenson Button:
"Eddig nehéz hétvége. Fernando beállítására váltottam délelőtt, miután pénteken nem sikerült megfelelő egyensúlyt találni - autóm egyszerűen nem működött. Fernandóhoz ennyire közel - három századra a Q1-ben - kerülni egy ilyen rossz hétvégén, nem szörnyű. Mai köridőnk egyszerűen mutatja, mennyire gyors autónk van itt - és ezért mentem ki a Q1-ben. Csomagunk jobban működik a lassabb kanyarokban és erős féktávokon; Suzukában sok a közepes-gyors kanyar és a hosszú ívek - valamint a hosszú egyenesek - amelyek trükkösebbek számunkra."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"Egyértelműen csalódottak vagyunk, hogy csak a 15. és 17. helyet sikerült megszerezni itt, Suzukában, a Honda hazai versenyén. Fernando és Jenson jó köröket mentek és csak néhány századmásodperc választotta el őket egymástól. Sajnos ma ez elég volt ahhoz, hogy egyik autónk a Q2-be kerüljön, a másik pedig kiessen, Jenson nagyon kis hátránnyal búcsúzott. Suzuka nagyszerű versenypálya - drámai és kihívást is jelent - de az igazság az, hogy autónk gyenge pontja a hosszú egyenesek és a közepes-gyors kanyarok. Mint mindig, holnap mindent megteszünk, hogy világbajnoki pontokat szerezzünk, de őszintén szólva ez nagyon nehéz lesz."

Yusuke Hasegawa, Honda:
"A mai időmérő edzés eredménye csalódás volt, Fernando a 15., Jenson a 17. helyen végzett. Suzuka nehéz pálya, csak akkor lehet nagyszerű kört összerakni, ha a karosszéria és az erőforrás is jól kiegyensúlyozott, azt hiszem, ma ez hiányzott ahhoz, hogy a Q3-ba kerüljünk. Azonban nagyon szoros időmérő edzés volt és nem sokkal maradtunk el a Q3-ba kerüléshez, a holnapi versenyen jobb eredményre számítunk."

SAHARA FORCE INDIA
Sergio Perez:
"Nagyon izgalmas időmérő edzés volt és sok versenyképes autó volt a pályán - ugyanolyan időeredményt értem el, mint Romain és szerencsére elé rangsoroltak. Nagyon elégedett vagyok teljesítményünkkel, különösen a Q3-as körömmel: a különbségek nagyon kicsik és a legkisebb hibával a hetedikről a 12. helyre lehetett volna visszacsúszni, de ma nagyszerű munkát végeztünk csapatként. Vettel büntetése miatt egy helyezést nyerek, így erős pozícióból várhatunk egy jó eredményt holnap. Ha normál versenyünk lesz, semmilyen furcsa körülmény nem adódik, akkor a fontos pontok megszerzése lesz a cél. A stratégia az időjárástól is függ, különösen ha sokkal hűvösebb lesz, mint ma. Összességében pozitíven várom a holnapi napot: a munkánk 70 százalékát ma elvégeztünk, de a hátralévő 30 lesz holnap a legfontosabb."

Nico Hülkenberg:
"Egészen elégedett vagyok a mai nappal és jó pozícióból várhatom holnap a rajtot. A Q3-as utolsó köröm egészen erős volt, de az utolsó sikánban néhány tizedet veszítettem - a bejáratnál még minden rendben volt, de nem sikerült a kijáratot jól teljesíteni. Talán a rajtrácson egy kicsit előrébb kerülhettünk volna egy teljesen tiszta körrel. Ismét láthattuk ma, hogy mennyire szoros a középmezőny és nagy harcra számítok holnap is. A pályán elfoglalt pozíció fontos itt, szóval különösen fontos, hogy a legtöbbet hozzuk ki a rajtpozícióból egy tiszta indulással."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Azt hiszem, mai teljesítményünk pontosan mutatja, milyen sebességünk volt egész hétvégén. Sergio és Nico kiváló köröket teljesítettek, különösen a Q2-ben, amely szükséges volt a Q3-as továbbjutáshoz. A középmezőny köridejei nagyon szorosak és örömteli, hogy mindkét autóval az első tízben végeztünk. A holnapi napra úgy készülhetünk, hogy tudjuk, jó versenysebességgel rendelkezünk és hasznos pontokat szerezhetünk."

SCUDERIA TORO ROSSO
Daniil Kvyat:
"Egészen elégedett vagyok időmérő edzésem. A Q1-es és a Q2-es körök jók voltak és őszintén szólva nem hiszem, hogy többet ki tudtam volna hozni ma az autóból, mindent megtettem. Azt hiszem, az egész csapat nagyon jól dolgozik, saját rendszerünket követjük, amely jól működik - megérdemelték a jó köröket! Most a holnapi versenyre koncentrálunk és láthatjuk, mennyire közel vagyunk a pontszerző pozíciókhoz. Érdekes lesz látni, hogyan alakul az időjárás, de nem ez a lényeges, minden forgatókönyvre felkészülünk - megnézzük mit tudunk tenni a 13. pozícióból indulva. Egyre jobbnak érzem az autót, növekszik önbizalmam és várom a holnapi versenyt!"

Carlos Sainz:
"Nehéz és trükkös napunk volt. Motorhiba miatt nem tudtam a harmadik szabadedzésen részt venni, így néhány kör hátrányom volt a mezőnnyel szemben az időmérő edzés előtt. Nagyon nehéz egy ilyen pályán felvenni a ritmust... Kezdettől fogva hátrányom ledolgozására koncentráltam, kissé stresszes edzés volt, az időzítés miatt majdnem lecsúsztam a Q2-ről... Szerencsére bejutottam, de a Q2-ben nem tudtam javítani köridőmön és hibáztam, amikor másik vonalat választottam a Spoon bejáratánál... Az ilyen dolgokat általában a harmadik szabadedzésen próbálod ki! Ennek következtében a szombat nem sikerült jól, de remélhetőleg a holnapi nap jobb lesz. A pozitívumokat nézve, ha a mai napon rossz időmérő edzéssel a 14. lettem, ez azt jelenti, az autóban még több lehetőség van. Jó versenysebességünk van holnapra - nehéz lesz a pontszerző helyeken végezni, mert néhány más csapat gyorsabb nálunk, de ha valami történik, akkor mi lehetünk az üldözőboly legjobbjai."

James Key, műszaki igazgató:
"Kicsit többre számítottunk ma, de azt hiszem, reálisan ez az, amit elérhettünk. Elégedettek vagyunk a tegnapi egyensúllyal, de mással nem igazán, éjszaka a lassú kanyarokban mutatott teljesítményen dolgoztunk és úgy tűnt a harmadik szabadedzésen, hogy jobb a helyzet. Sajnos csak ezt egyik autóval tudtuk bebizonyítani, mivel Carlosnak az erőforrással problémája akadt és nem volt elég időnk az edzés alatt megjavítani. Carlos ennek következtében csak egy fél kört ment délelőtt - egészen megfelelőt a közepes keveréken, de soha nem tudjuk meg, mire lehetett volna képes és mennyit javulhatott volna, így az első mért körét lágy keveréken a mai időmérő edzésen teljesítette. Ami az időmérő edzést illeti, mindkét pilótánk továbbjutott a Q1-ből, Daniilt óvatosságból az edzés végén még kiküldtük, de második körére nem volt szükség, ezért visszahívtuk. Nem sikerült a Q2-ben sokat javulni, de teljesítményünk nagy részét a 11-es, 13-as, 14-es és 16-os kanyarok közötti egyenesekben veszítettük el, közel három tizeddel maradtunk el az első tíztől. A kör második felében itt, Suzukában sok függ az egyenesbeli sebességtől, amely nagy hátrányunk most, így a beállítással próbáltunk a kanyarokban jól teljesíteni, ez mutatja az egyes szektor. Azonban mindkét autóval a rajtrács közepére kerültünk, tegnap jó volt hosszú távú sebességünk, feltankolt állapotban jól teljesítettünk és holnap szabadon választhatjuk meg a gumit, amely előnyös lehet számunkra. Néhány autót előttünk legyőzhetünk versenysebességben és érdekes harcra számíthatunk a Williamsszel előttünk és a McLarennel mögöttünk. Várom már a versenyt és azt hiszem, holnap a pontokért harcolhatunk."

RENAULT SPORT F1 TEAM
Kevin Magnussen:
"Jó sebességünk volt a délelőtti harmadik szabadedzésen és erősnek tűntünk, így bíztam a jó eredményben az időmérő edzésen is, mivel a körülmények hasonlóak voltak, mint délelőtt. Láthatóan sebességet veszítettünk azonban, amely meglepő. Talán mások gyorsultak, majd megnézem az adatokat. Holnap egy kis esőzés nem jönne rosszul! Ami a versenyt illeti, amennyire lehet kemények leszünk és tudjuk, sok minden történhet az 53 kör alatt."

Jolyon Palmer:
"Egyrészt egészen elégedett vagyok; úgy éreztem, a Q2-be juthatunk. Sajnos az utolsó körömben sárga zászló befolyásolt és talán ezzel néhány tizedet veszítettem, amellyel a 12., vagy a 13. helyre kerülhettem volna, szóval ez egy kis csalódás. A 19. helyről indultunk és pontot szereztünk a múlt hétvégén Malajziában, szóval holnap hasonló eredményre van lehetőség. Hasonlóan versenyképesek vagyunk, a verseny hosszú lesz és a gumistratégia fontos szerepet kap... Sok a hasonlóság a múlt heti versennyel, szóval keményen nyomjuk majd és meglátjuk, mi történik."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
Hogyan sikerült az időmérő edzés?
Elmondhatjuk, hogy nem ott végeztünk, ahol vártuk, bár nagyszerű volt látni, hogy Jolyon ma a Q2-be jutott. Az autó jól működik ezen a hétvégén és eredményes délelőttöt zártunk. Valamiért azonban délután a tapadással probléma volt, annak ellenére, hogy az autók jól kiegyensúlyozottak voltak. Mindkét pilóta tapadáshiánnyal küzdött és ezt éjszaka meg kell vizsgálni.

Milyen lehetőségek vannak a holnapi versenyre?
A 16. és 18. helyről indulva nem lesz könnyű a suzukai pályán, a versenystratégiát ki kell dolgozni, mivel három gumikeverék áll rendelkezésünkre. Hasonló időjárásra számítunk, mint ma, bár talán hűvösebb lesz és az eső sem esik.

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Eddig trükkös hétvége volt. A maláj hétvégéhez képest sokkal nagyobb kihívást jelent az autót abba az irányba vinni, amerre szeretnénk. Ennek következtében sokkal nehezebb időmérő edzésünk volt, így nem lehetünk elégedettek az eredménnyel. Holnap egy új nap következik és keményen fogunk harcolni."

Felipe Nasr:
"Csalódott időmérő edzésünk volt. A Q1-ben az első köröm jól sikerült és megfelelő köridőt értem el. Amikor a második próbálkozásomkor kimentem, nem sikerült a gumikat a megfelelő működési tartományba hozni. Végül nem javítottam köridőmön. Nagyon csalódott vagyok az eredmény miatt. Meg kell tudni, hogy mi történt."

MANOR RACING
Esteban Ocon:
"Sajnos kissé olyan volt, mintha tankot vezettem volna. A 14-es kanyarnál kisebb hibát vétettem, ezzel nem voltam elégedett és nélküle a Sauber előtt végezhettem volna. Nagyon szoros harcot vívtunk velük és sajnálom a fiúkat, mert minden erősen alakult a hétvége során. Remélem, sikerül kárpótolni őket a holnapi versenyen. Csodálatos lenne Sepanghoz hasonlóan rajtolni. Nagyszerű lenne. Az egyes és a kettes kanyar nagyon más, mint Sepangban. Minden az emberről és a gépről szól, a csapat jó munkát végzett a rajtoknál, így mindent beleadok a jó indulásért és majd meglátjuk. Ugyanakkor gratulálok a csapatnak. Jó fejlődést értünk el és ezt kívülről nem mindig könnyű látni, de jó versenyben reménykedem."

Pascal Wehrlein:
"Nincs igazán mellettem a hétvégén Fortuna. A múlt éjszaka kicseréltük a sebességváltót, ezért rajtrács büntetést kapok, majd délelőtt újabb problémánk akadt, nem tudtam felkészülni ezért az időmérő edzésre; nem tudtam befejezni lágy körös etapomat. Ezét nehéz pozitívumokat találni az eddigi hétvégében. Úgy gondolom, a rajtrács büntetés nem befolyásol minket, de még így is csalódás. Úgy állok minden naphoz, hogy az egy új kezdet, különösen a verseny esetében. Tetszik a suzukai pálya; nagyszerű és kihívást jelent, az első szektor különösen csodálatos. Nehéz lesz, de jól kell rajtolni, jó stratégiára, gyors kerékcserékre van szükség. Keményen dolgozunk egy jó eredményért."

Dave Ryan, versenyigazgató:
"Jó napja volt Estebannak, erős időmérő edzést teljesített és a Sauber elé kerülhetett volna, ha nincs az a kis hiba, amellyel néhány tizedet veszítet. Ez a teljesítményt azt támasztja alá, hogy javultunk Sepang óta és jó látni ezt, mivel sok munka eredménye ez. Ami kevésbé jó, hogy Pascal nem került olyan helyzetbe, amelyben meg tudta volna mutatni fejlődését, tegnapi problémái miatt sebességváltót kellett cserélni az éjszaka, majd a harmadik szabadedzésen ismét hátrányba került, amely nem segítette felkészülését az időmérő edzésre. Azonban, ahogyan tudjuk, holnap lesz a verseny és biztos vagyok benne, mindkét pilóta próbálja a maximumot kihozni az autóból. Óriási köszönet a csapatnak, fantasztikus teljesítményt nyújtottak az elmúlt néhány versenyen. Örömteli velük dolgozni és csak jobbak lehetünk ezt követően."

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Egészen jól érzem magam és elégedett vagyok a csapattal. Minden fejlesztést bevetettünk. Új első szárnyat tettünk az autóra és ez az időmérő edzésen előnyt jelentett. Az egész edzés nagyon simán ment. Az utolsó kanyarban a DRS nem csapódott le. De itt vagyunk és holnap hosszú verseny lesz egy nagyon nehéz pályán. A gumikopás nagyon fontos lesz. Remélhetőleg, ha az egyensúly lesz olyan jó, mint ma, akkor jól teljesíthetünk a versenyen."

Esteban Gutierrez:
"Nagyon elégedett vagyok az egész csapattal. Meglepő volt mindkét autóval a Q3-ba kerülni, mivel a hétvégét nehéz pozícióban kezdtük. Sok időt veszítettünk a második szabadedzésen és nem voltunk teljesen elégedettek az autó egyensúlyával, de csapatként sikerült feljavulni. Nagyszerű tudással tudtuk ezt megvalósítani. A maximumot nyújtottuk és végi harcoltunk. Nélkülük, szerelőim, mérnökeim nélkül a mai nap nem érhettünk volna el ilyen jó eredményt. Szóval nekik ajánlom a mai napon nyújtott teljesítményt. Holnap a maximumot nyújtom és nem tekintek vissza."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"Nagyon jó nap számunkra. A harmadik szabadedzésen teljesítettük feladatunkat, a fiúk sokat tanultak és beállíthattuk az autót az időmérő edzésre, ahol a nyolcadik és 10. helyen zártunk. Romainnal és Estebannal a Q3-ba kerülni egyik célunk volt az idei évre és ezt most megvalósítottuk. Ha az első évedet teljesíted a sportban és saját erődből eljutsz idáig az fantasztikus. Megemelem kalapom a csapat és a pilóták előtt. Holnap próbálunk jó versenyt futni és természetesen lehetőség van innen a pontszerzésre."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"A pálya hőmérséklete alacsonyabb volt, mint tegnap, amely befolyásolta a gumi viselkedését is, az éjszakai esőzés pedig a tegnap felgumizott pályát mosta le. A lágy keveréken mutatott remek sebesség egyértelműen azt jelentette, ez az automatikus választás az időmérő edzésre, így az első tíz ezen a keveréken indul. Nagyon érdekes lesz a stratégia, hiszen a teljes mezőny azonos sebességgel rendelkezik, valamint hűvös, változékony időjárásra lehet számítani."
 

Belépés