• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Maláj Nagydíj szombati napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Maláj Nagydíj szombati napja után

Készült: 2016.október.01 14:08 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Maláj Nagydíj szombati napja után
A Maláj Nagydíj időmérő edzését Lewis Hamilton zárta az élen. A második Nico Rosberg, a harmadik Max Verstappen lett.
MERCEDES AMG PETRONAS
Lewis Hamilton:
"Nagyszerű érzés ez. Hálás vagyok, hogy ilyen autóm van. A fiúk nagyszerű munkát végeztek, remek teljesítményt nyújtunk ezen a hétvégén. Az autóból a maximumot tudjuk kihozni, ennek nagyon örülök. Szingapúrhoz képest ez nagy különbség. A körök során jól teljesítettem, csak néhányat kellett összerakni. Sok kört mentünk itt, az edzések során javulni tudtam és kényelmesen éreztem magam az autóban. A garázsban nagyszerű munkát végeztek a fiúk - mintha egész évben ezt csinálnák. Az utolsó körömben először fékeztem el magam az első kanyarban, szóval sok idő maradt benne. Csalódás, hogy nem tudtam megmutatni, de így is sikerült pole pozíciót szerezni és jó a helyzet holnapra. Múlt szombat óta itt vagyok, így jól fel tudtam készülni és egész hétvégén gyors voltam. Hihetetlen támogatást kaptam, mióta megérkeztem ide, Malajziába az itteni emberektől - és mindenki mástól a világon. Remélhetőleg holnap valamit vissza tudok adni nekik. Korai lenne megmondani, hogy a verseny hogyan alakul. Amikor ilyen hétvégém van, akkor általában a vasárnap is jól alakul. Remélem, ez folytatódni fog."

Nico Rosberg:
"Gratuláció Lewis-nak a pole pozícióhoz. Jobb munkát végzett ma. Közel voltam hozzá utolsó körömben, de az utolsó kanyarban néhány tizedet veszítettem, amely sajnálatos volt. Elégedett lehetek az első rajtsoros indulással, mivel láthattuk már az idei évben, hogy a rajtnál lehetőségek adódhatnak és az időmérő edzés már nem annyira fontos - különösen egy ilyen pályán, ahol előzni lehet. Így összességében magabiztosan várhatom a holnapi napot. Remélhetőleg a Petronasnál dolgozó barátainkat és az egész országot egy nagyszerű versennyel ajándékozhatjuk meg."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Nagyon csodálatos edzés volt Lewis-tól, az időmérő edzés mindhárom szakaszában a legjobb köridőt érte el és nagy előnnyel szerezte meg a pole pozíciót - úgy, hogy utolsó körét be sem fejezte. Már a hétvége első köreitől jó teljesítményt nyújtott és megbízhatósági problémák nélkül jó m unkát végzett. Nico is nagyszerűen dolgozott, a Q3-ban feljavult, miután az első köre után csak az ötödik volt. Erős második helyet szerezett utolsó körében és talán néhány tizedet még benne is hagyott. A holnapi napra tekintve, a munkánkra kell koncentrálni. Kihívást jelentő verseny lesz, fő riválisaink nagyon jó hosszú távú sebességgel rendelkeznek. A stratégia fontos lesz, nem szabad hibázni a kihívást jelentő körülmények között. Első célunk elértük a hétvégén, de a legnagyobb még hátra van."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Először is, gratuláció Lewis-nak a fantasztikus Q3-as köréhez. Nagyon erős volt egész hétvégén és nagyszerű látni, hogy formáját a jól megérdemelt pole pozícióra váltotta. Nico a délelőtti harmadik szabadedzés óta szenvedett az egyensúllyal és közel került a tökéletes körhöz. Az első sorért harcolnia kellett, amelyet egy erős körrel meg is valósított, némi nyomás alatt, szóval jó m unkát végzett második körében. Gratuláció a csapatnak, hogy ismét kibéreltük az első rajtsort. A holnapi nap számít természetesen és most kemény versenyre kell készülni, mivel a szezon során itt tapasztalhatjuk majd a legkeményebb körülményeket."

RED BULL RACING
Max Verstappen:
"Úgy gondoltam, mielőtt megérkeztünk ide, hogy nehéz versenyünk lesz. Most úgy tűnik, az autó egyensúlya rendben, a hosszú etapok jók és sokat javult rövid távú sebességünk. Közel állunk az első sort megszerző Mercedeshez és élvezetes vezetni az új aszfalton, az a utó jól működik. Mindketten a második sorba vagyunk, a Ferrari előtt, ezért nagyon elégedettek lehetünk a mai munkával. Az elmúlt három, vagy négy versenyen itt teljesítettem legjobb hosszú etapom a pénteki nap során, nem változott sokat az autó, szóval holnap hasonló lehet a helyzet. Szingapúr után beszéltem a csapattal és néhány dolgot megváltoztattunk az autón, úgy tűnik, ez működik, remélhetőleg sikerül tovább javulni. A kuplungon változtatást végeztünk, holnap kiderül, javultunk-e, eddig minden pozitív. A beállítás nagyon jó itt és kétségtelen, mindent leellenőrzünk este, hogy a lehető legjobb körülmények között várhassuk a versenyt."

Daniel Ricciardo:
"Egészen izgalmas időmérő edzés volt és köröm tisztára sikerült. Egy kicsit jobban nyomtam az első két szektorban; többet hoztam ki a gumikból, mint az utolsó szektorban, ahol a kigyorsításnál szenvedtem és egy kis időt is veszítettem. A tegnapi nap után elégedett lehetek. Néhány változtatást végeztünk este és ez segített minket ma, szóval sokkal jobban érzem magam az autóban. Versenysebességünk is jó, ezt Max tegnap megmutatta. Jó harcot vívhatunk a dobogós helyezésért holnap, próbálunk a Ferrarik előtt maradni. Általában jók itt, de extra szett lágy keverékünk maradt a versenyre, amely kezünkre játszhat. Csapatként kibéreltük a második rajtsort ezen a pályán és jó versenyre számíthatunk holnap."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Nagyszerű teljesítmény mindkét pilótánktól, mindent kihoztak az autóból, a második sort bérelték ki a rajtrácson. Max remek kört ment a Q3-ban és csak nagyon kis különbség alakult ki. Mindkét Ferrari előtt lenni és közel kerülni a Mercedeshez pozitívumot jelent a holnapi versenyre."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős főmérnök:
"Az időmérő edzés csalódás volt, mert azt hiszem, az autó elég jó volt a hetedik helyhez és csapatként ezt nem sikerült megszerezni. Ez keserűséggel tölt el. A csapat jó munkát végzett azonban a hétvégén. Egy kis házi feladatunk akadt a pénteki napot követően az alacsony üzemanyag-terhelésű körök miatt. Azt hiszem, megfelelő munkát végeztünk. Valtterinek nem sikerült különböző okok miatt jó kört összeraknia a Q2-ben, ezért nem jutott a Q3-ba. Felipe Q2-es köre elég jó lett volna a nyolcadik helyre a Q3-ban. Az utolsó etapban a pálya megváltozott és míg mindenki más javult, sajnos mi nem. Csalódás ez, mert előrébb is kerülhettünk volna a rajtrácson. Azonban a fő dolog, hogy a mezőnyben vagyunk. Az első tíz végén harcolunk és célunk holnap egy jó verseny, valamint a pontszerzés."

Felipe Massa:
"Azt hiszem, az időmérő edzés jól sikerült, de természetesen jobb eredményre számítottunk. A Q2-ben megfelelő sebességem volt, néhány tizedmásodpercét folytattam harcot. Sajnos három hellyel elmaradtunk elvárásainktól. A verseny egyébként holnap lesz és bízom a stratégiában, a sebességben, az időjárásban és abban, hogy minden a kezünkre játszik és segíti versenyünket. Amit lehet, megpróbálunk."

Valtteri Bottas:
"Egészen trükkös időmérő edzésünk volt. Nem voltam elégedett az autó elejével, úgy éreztem, az egyensúly jobb volt a mai szabadedzésen, különösen a hatos, hetes és nyolcas kanyarban. Alulkormányzottsággal küzdöttem és ezért nem tudtam tökéletes kört menni. Nagyon szoros volt és biztos vagyok benne, holnap is ilyen lesz. A holnapi versenyre szabadon választhatjuk meg a gumit, célunk, hogy mindkét autónkkal a Force India előtt végezzünk. Hiszem, hogy ez lehetséges. Sok pontot szerezhetünk a rajtpozícióinkból indulva és bízom benne, hogy a futamon jobb lesz az alulkormányzottság és az autó egyensúlya."

SCUDERIA FERRARI
Sebastian Vettel:
"Szoros küzdelemre számítottunk, de úgy gondoltuk, előrébb végzünk. Kissé csalódott vagyok, hogy mindkét Red Bull elénk került, de gyorsabbak voltak. Nem sok hiányzott, de ez nem elég, csak néhány tized. Meg kell nézni az adatokat és megtudni, hol javulhatunk... Arra számítottunk, egy sorral előrébb végünk, a második sorban, közvetlenül a Mercedes mögött. De ami a versenyt illeti, jó sebességünk lehet: a stratégia fontos lesz holnap. Lehet előzni, mivel mindenki a keményebb keveréket használja, amely érdekes lehet. És akkor még ott az a tény, hogy Malajziában vagyunk, szóval eshet is az eső, vagy hőség lehet."

Kimi Räikkönen:
"Nagyon simán alakult minden az utolsó körig: akkor a kivezető körben forgalomba kerültem és az első két kanyarban szenvedtem a gumikkal, így szélesen mentem. Megfelelő időmérő edzés volt, de fájdalmas, amikor ilyen rosszul sikerül az utolsó köröd. Az autó kezelhetősége rendben volt és jobb eredményben bíztam, de holnap jobb eredményt várunk. Nem tudjuk, mi történik és nyilvánvalóan nem ideális a rajtpozíció. Az aszfalt új, így nehéz megmondani, hol végezhetünk és melyik gumi lesz a legjobb, sok függ a körülményektől. Mindent megteszünk és meglátjuk, hogyan alakul a verseny."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"A tegnapi szabadedzésen kényelmesen az első tízbe kerültünk, így a bosszúság hasznos teljesítménnyel párosult, de rajtrács büntetés vár rám a futam előtt. Remélhetőleg most beraktároztunk elegendő erőforrás elemet a szezon hátralévő részére és nem lesz szükség több büntetésre. A harmadik szabadedzés különösen fontos volt - hosszú etapokat teljesítettünk és hasznos adatokat gyűjtöttünk a versenyre. Az időmérő edzésen csak néhány kört mentünk, azzal a céllal, hogy a lehető legtöbb abroncsot spóroljuk a versenyre. Érdekes lesz a holnapi nap, az időjárásra is figyelni kell és a stratégiában is szerepet kaphat. Az új aszfalt gyorsan javul és miközben nehéz lesz megelőzni 12 autót a pontszerzéshez, azt hiszem, jobbak lehetünk holnap."

Jenson Button:
"Élveztem az időmérő edzést! Soha nem jó 0.029 másodperccel elmaradni az előtted lévőtől, de ez nem olyan rossz - mindegy, hogy a nyolcadik, vagy kilencedik helyen végzünk és végül a kilencedikek lettünk. Elégedett vagyok ezzel. A Q1 során a forgalommal volt problémám, kifékeztem Esteban Ocont a kilences kanyarnál gyors körömön, de az időmérő edzésen nem ennek kellene történnie. A 14-es kanyarnál megpördültem, amikor a Renault mögött leszorítóerőt veszítettem. Az első etap mozgalmas volt. A tegnapi szabadedzés óta sikerült sokat javítani az autón, a csapat nagyszerű munkát végzett. Az időmérő edzésen már kényelmesen éreztem magam. Remélem, a versenyen is jól tudunk teljesíteni - nincs oka, hogy azt gondoljuk, nem tudunk a körülöttünk lévőkkel harcolni."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"Jenson remek volt az időmérő edzésen, a maximumot hozta ki az autóból a nehéz és ígéretekkel nem kecsegtető első nap után. Ez mutatja, hogy a csapat milyen munkát végez, fordítani tudtunk a helyzeten az éjszaka folyamán, mindkét pilóta arról számolt be, hogy az autó vezethetősége jelentősen javult péntekről szombatra. Jensonnal örömteli volt támadni a Q3 utolsó perceiben. Ez jelzi, milyen a McLaren-Honda partnerkapcsolat. Miközben már a versenyhétvége előtt tudtuk, hogy Fernando komoly rajtrács büntetést kap, mégis bosszúsak vagyunk, látva, hogy mit érhetett volna el. Ennek ellenére ma a versenyre koncentráltunk. És bár a 22. helyről indul, nem kétlem, hogy nem ebben a pozícióban lesz az első kör végén; a tavalyi versenyből merítek erőt és biztos vagyok benne, a lámpák kialvása után támadni fog. Mindenkinek figyelnie kell, mit fog elérni."

Yusuke Hasegawa, Honda:
"A tegnap szabadedzés eredménye után nagyon nehéz volt számunkra meghatározni, milyen pozícióban vagyunk, mivel a pályát újraaszfaltozták és megnövekedett a tapadás, ezért mindenki körideje javult a tavalyi évhez képest. Sokkal magabiztosabb vagyok a mai nap után, miután láttam Jensont a Q3-ban és azt, hogy a holnapi versenyt a kilencedik helyről kezdheti, remélhetőleg erős pontszerző pozícióban végez 300. versenyén. Fernando a mezőny végéről indul, mivel az új erőforrás elemek beszerelése miatt büntetést kap. Azonban elégedett autójának egyensúlyával, várjuk, hogy mennyire erős pozícióban ér célba."

SAHARA FORCE INDIA
Sergio Perez:
"Nagyon elégedett vagyok teljesítményünkkel. Fontos volt egy tökéletes időmérő edzés és azt hiszem, ezt sikerült is megvalósítani. Remek munka az egész csapattól. Az egész időmérő edzés nagyon intenzív volt, mivel látható volt, milyen szoros köridők születtek és nekem a maximumot kellett hozni minden körben. A Q2-ben kisebb hibát vétettem az utolsó körben, ez egy Q3-as helyezésbe került volna, de szerencsére sikerült továbbjutni. A mai eredménynek köszönhetően nagyszerű helyről várhatjuk a holnapi harcot a pontszerzésért."

Nico Hülkenberg:
"Egészen elégedett vagyok a mai nappal és rajtpozíciómmal. Amikor az első három csapat kibéreli az első három sort, akkor a hetedik és a nyolcadik hely a legjobb, amit elérhetünk. Végül, köröm nem volt elég jó a hetedik helyezéshez: sokkal kényelmesebben éreztem magam és jobb ritmust találtam az edzés elején és ez kissé csökkent a Q3-ban - talán a pálya lehűlt és ez volt az egyik oka, este ki kell vizsgálni. A nyolcadik hely így is nagyon jó pozíció a holnapi versenyre. Nagyon szoros a küzdelem az élen állók között: remélem sikerül néhány autót megelőzni és megragadni az alkalmat, h a adódik. Elsődleges célunk, hogy pontszerzők legyünk és a maximumot hozzuk ki a versenyből."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Nagyon örömteli eredmény a mai, erős versenyt alapoztunk meg holnapra. A csapat kiváló munkát végzett, hozzáigazította az autót ehhez a pályához és mindkét pilóta tiszta köröket ment, amikor szükség volt rá. A rajtrács negyedik sorát kibérelni azt mutatja, milyen sebesség van az autóban, optimista vagyok, holnap fontos pontokat szerezhetünk."

SCUDERIA TORO ROSSO
Daniil Kvyat:
"Nem egy könnyű időmérő edzés. Sikerült a Q2-be jutni, tiszta köröket mentünk, de nem volt megfelelő sebességünk, ezért nehéz volt jobb pozíciókért harcolni. Szoros volt a küzdelem Carlossal, de őszintén szólva ma egymással küzdöttünk... Egészen nehéz helyzet ez, mivel hiányzik a sebesség és azt hiszem, ma a legtöbbet kihoztuk az autóból, de ez nem a mi pályánk. Holnapra a hosszú távú sebesség nem rossz, de előzni itt nehéz feladat, szóval meglátjuk, mire leszünk képesek. Jó dolog, hogy az új aszfalt különböző lehetőségeket biztosít, amelyeket éjszaka kielemzünk. Nem lesz könnyű, de mindent megpróbálunk."

Carlos Sainz:
"A mai időmérő edzés mutatja, rajtpozíciónkat mennyire meghatározza a pálya vonalvezetése. A szingapúri időmérő edzés után a hatodikak voltunk és itt, két héttel később a 16. helyen végeztünk, csak azért, mert a kör során több időt töltünk padlógázon. Ha őszinte akarok lenni, nem vagyok elégedett, mivel többre számítottam, mint a 16. hely, de ez van - ezzel kell boldogulni és megpróbálni javulni, mert ha nem, akkor nehéz lesz a szezon vége. Holnap őrült módjára fogom nyomni, mint mindig, próbálok jól rajtolni és előbbre lépni. Majd meglátjuk, hogyan sikerül. A futamon jó lenne egy kis eső, mivel az megkeverné a dolgokat!"

Phil Charles, verseny főmérnök:
"Nagyon nehéz volt a mai nap sajnos. Az időmérő edzésen megszerzett 15. és 16. pozíció nagy visszaesés a szingapúri hatodik és hetedik hely után. Bebizonyosodott ismét, hogy végsebességbeli hátrányunk nagy büntetés, nagy veszteség a hosszú egyenesekben. Nagyon szoros a harc a középmezőnyben és néhány közvetlen ellenfelünk fejlesztésekkel érkezett ide. A hétvége kezdete óta a McLaren erősnek tűnik és a Renault is előbbre lépett, Magnussen előttünk végzett az időmérő edzésen. A Haas is megfelelő munkát végzett mindkét autójával. Így remek formát kell mutatni az időmérő edzésen, vagy máskülönben a középmezőny végére kerülünk, ahogyan ma is történt. Nem tudom, hogy ma erősebb teljesítményt tudtunk volna-e nyújtani. Carlos egészen elégedett volt a harmadik szabadedzésen, de az időmérő edzésen nem sikerült tökéletes kört mennie. Daniil megfelelő munkát végzett, de az utolsó kanyarban autójának egyensúlya nem volt megfelelő. Éjszaka a stratégiára koncentrálunk és a gumihasználatra, hogy holnap harcolni tudjunk."

RENAULT SPORT F1 TEAM
Kevin Magnussen:
"Nagyon jó eredmény született az időmérő edzésen; a 14. helyezés jobb, mint általában, jobb esélyeink vannak a pontszerzésre. De ez egy kétértelmű eredmény, mivel úgy éreztem, közel a Q3, azonban nem tudtam mindent beleadni az utolsó körben; az egyes kanyarnál elfékeztem magam és ezzel el is ment a kör. Nem tudtam ezt követően javulni,e z csalódás. A 14. helyezésről indulva, ha történik valami az első tízben, akkor pontokat tudunk szerezni, ez mindig a cél. Majd meglátjuk holnap, remélhetőleg versenysebességünk lesz olyan jó, mint a mai időmérő edzés. Soha nem lehet tudni, mi történik, szorítunk!"

Jolyon Palmer:
"Őszinte leszek; köröm messze nem olyan volt, mint szerettem volna. Rossz döntést hoztam a beállítással a körök között és nem állt össze semmi. Ez különösen bosszantó, mivel a sebesség ígéretes volt egész hétvégén és az autóból többet kihozhattunk volna. Holnap próbálkozunk, különösen azért, mert itt lehetőség van előzésre."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
Hogyan sikerült az időmérő edzés?
Bíztató edzés volt a sebesség tekintetében; Kevin tökéletes kört teljesített a Q2-ben az új abroncson, a 12. helyezés megérdemelt. Jolyon szenvedett a Q1-ben és ez csalódás, mivel erősnek tűnt itt a hétvége eddigi szakaszaiban.

Milyen lehetőségek vannak a holnapi versenyre?
56 kör lesz holnap és hosszú távú sebességünk előnyös lehet számunkra. A három gumikeverék több stratégiai lehetőséget biztosít ezen az új aszfalton, amely a gumikat másképpen terheli meg. Sok adatot gyűjtöttünk tegnap és ma, szóval érdekes lesz figyelni a verseny alakulását. Természetesen szeretnénk előrébb kerülni. A pontszerzés a cél.

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"A pozitív pénteki nap után ma megfelelő napot zártunk. Az éjszakai esőzés miatt az új aszfalton teljesen más volt a helyzet a harmadik szabadedzésen, kissé trükkös volt jó teljesítményt nyújtani. Némi változtatást végeztünk és sikerült jó érzésekkel megkezdeni az időmérő edzést. Hiba nélküli, tiszta kört mentem, így összességében elégedett vagyok teljesítményemmel. Természetesen az eredmény nem ezt mutatja, de közel voltunk a Q2-höz. Láthatjuk, hogy csökken a hátrányunk a középmezőnnyel szemben, amely pozitívum. Meglátjuk, mire leszünk képesek a versenyen."

Felipe Nasr:
"A mai időmérő edzés eredménye nyilvánvalóan nem olyan, amilyenre számítottunk. A Q1-es utolsó körömben az első gumik nem voltak ideális működési tartományban a kör elején. Ez befolyásolta az első szektort. Ettől eltekintve tiszta kör volt, de mégsem elég a Q2-höz. Másrészt pozitívum, hogy a harmadik szabadedzésen a hosszú etapokon kiegyensúlyozottak voltunk. Holnap újra küzdeni fogunk."

MANOR RACING
Esteban Ocon:
"Nagyon jól sikerült az időmérő edzés. Elégedett vagyok mindennel. A csapat fantasztikus munkával erős autót épített és nagyon büszkék lehetünk mai teljesítményünkre. Tiszta köröket mentem és mindig javultam, szóval minden rendben. Az első időmérő edzésem Spában teljesítettem és úgy tűnik, már nagyon régen volt. De egyre jobb és jobb lett minden a versenyeken és a mai napot nagyon élveztem. Minden összeállt, miután az autót próbáltuk működésre bírni. Nagyon örülök."

Pascal Wehrlein:
"Kicsit csalódott vagyok. Délelőtt sok stop-start munkával próbáltuk megoldani az elektronikai problémát, ezért nem igazán tudtuk az autót beállítani. Ez csalódás, mert a nap elején úgy éreztem, végre olyan dolgok is működnek, amelyekkel tegnap kevésbé voltunk elégedettek. Az időmérő edzésen forgalomba kerültem és nem tudtam javulni második szett abroncsomon. Kétszer voltak autók előttem az első szektorban. Azt hiszem, a versenyen jobbak leszünk, de hátulról indulunk és csak abban bízhatunk, lehetőségünk lesz az előrelépésre."

Dave Ryan, versenyigazgató:
"Sok munkát fektettünk ebbe a hétvégébe és előrelépést értünk el néhány területen a problémák azonosításában. Azonban nem minden fejlődés látható, különösen azért, mert délelőtt, a harmadik szabadedzésen problémáink voltak, amely befolyásolta Pascal fejlődését. Miközben szenvedett a forgalom miatt az időmérő edzésen, az autó teljesítménye jobb és Estebannak lehetősége volt jobban megmutatnia. Nehéz verseny lesz holnap, de ugyanakkor érdekes is. Mindent megteszünk, hogy a legjobbat nyújtsuk és ott legyünk, amikor lehetőség adódik."

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Egész hétvégén szenvedek az egyensúllyal és végre ma sikerült megfelelőt elérni. Az autón sokat változtattunk, amely kicsit furcsa, ki kell mélyen elemezni ezért, hogy mi történt. Végül, elégedett voltam az autóval. Egy kis problémánk volt a Q1 végén. Nagyon röviddel az edzés vége előtt hagytuk csak el a boxot, így a csapat arra kért, hogy keményen nyomjam a kivezető körön, amely nem ideális a gumik számára. De sikerült és mindenki elégedett volt vele. A Q2-ben valami mást próbáltunk. Nem úgy működött, ahogyan vártuk, de holnap hosszú lesz a verseny, szóval meglátjuk, hogyan alakul a helyzet."

Esteban Gutierrez:
"Az időmérő edzés nagyon versenyképes volt. A harmadik szabadedzésen az autó beállításának optimalizálására törekedtünk és készen álltam. A Q2-ben az utolsó körre spóroltam minden energiámat. Tökéletes kört futottam, de kissé csalódott vagyok, mivel sok kockázatot vállaltam és próbáltam még keményebben menni, mint lehet. A 14-es kanyart szélesen vettem és ennyi volt. Sajnálom a fiúkat, mert keményen dolgoztak a hétvége során, de továbbra is koncentrálni kell és keményen nyomni a versenyen."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"Azt hiszem, mindent megtettünk, amit lehetett, a 12. és 13. helyen végeztünk. Szenvedtünk az időmérő edzésre való felkészüléssel, de a csapat és a pilóták összeálltak. Némi dráma is vegyült az edzésbe. A Q1-ben Romainnal nagyon a határon voltunk, amikor kiküldtük a pályára. Először a visszapillantó tükör esett le az autóról, majd a második körében a kerékanyával volt probléma. A fiúk fantasztikus munkával megoldották a helyzetet és Romain egy másodperccel az idő lejárta előtt lépte át a célvonalat. Esteban nagyszerű munkát végzett. Az autók nagyon szorosan követik egymást - egy tizedmásodpercen belül - amely mutatja, mindkét pilóta azonos szinten tud teljesíteni."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"Az új aszfalt egyértelműen előnyös volt a tapadás és a kigyorsítás számára, ma Malajziában minden idők leggyorsabb köre született - több, mint hat másodperccel jobb, mint a tavalyi pole pozíciós idő - a lágy keveréken. Az edzés során csökkent a pálya hőmérséklete, amely egy mozgó célpont volt a csapatok számára, de gyorsan megoldották a helyzetet. Az időjárással kapcsolatban még vannak kétségeink, de az első tízből mindenki lágy keveréken indul, ezért érdekes stratégiákat láthatunk a mezőny elején, mivel nagyon szoros köridőket futottak."

Belépés