• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Szingapúri Nagydíj vasárnapi napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Szingapúri Nagydíj vasárnapi napja után

Készült: 2016.szeptember.19 07:23 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Szingapúri Nagydíj vasárnapi napja után
A Szingapúri Nagydíjat Nico Rosberg zárta az első helyen. A második Daniel Ricciardo, a harmadik Lewis Hamilton lett. Nyilatkozatok a futam után.
MERCEDES AMG PETRONAS
Nico Rosberg:
"Fantasztikus hétvége volt! Korábban a szingapúri pálya nem volt kedves számomra, így ez a győzelem nagyon különleges és még érzelmesebb számomra. A hétvége tökéletesen kezdődött, jó időmérő edzéssel. Majd jól rajtoltam és a Red Bullokat, valamint a Ferrarikat magam mögött tartottam - tavaly mindkét csapat könnyedén legyőzött minket. Nagyon szoros volt a végén, miután Daniel egy okos kerékcserét végzett. Ha én is kiállok, akkor mögé értem volna vissza, mert levezető körömben forgalomba kerültem, így a lehető legjobb stratégiát választottuk azzal, hogy kint maradtunk, nagy köszönet ezért a csapatnak. Nagyszerű, hogy tanultunk tavalyi hibánkból és nyertünk egy egyértelműen Red Bull pályán. Ez mutatja, milyen erős és szakértő a mérnöki csapatunk. Várom Malajziát - de először szeretném ma este kiélvezni ezt a győzelmet!"

Lewis Hamilton:
"Nehéz nap és nehéz hétvége. Egy pillanatban úgy tűnt, még a dobogóról is lecsúszok, de szerencsére nem így történt. A rajt rendben volt. Nem veszítettem helyezést, amely az elmúlt időszak után jó dolog. Majd szenvedtem a biztonsági autós fázis után. A fékek közel kritikus hőmérsékleti tartományban voltak a futam nagy részében, így vissza kellett venni, hogy hűteni tudjam őket. Majd hibáztam és szélesen fordultam, Kimi megelőzött engem. Szerencsére amint az autó könnyebb lett, sikerült a hőmérsékletet lejjebb szorítani, az új gumikon jobban nyomhattam és a kerékcserék után visszaelőztem őt. A sebességgel és a stratégiával nem volt probléma - minden a fékektől függött. Csak néztem, ahogyan az élen állok a rajt után elhúznak, így ma a második hely volt a maximum. Ha ez volt az év legrosszabb hétvégéje, akkor elfogadom. Az ilyen dolgok megpróbáltatást jelentenek, de most a következő futamra kell koncentrálni és a következő esélyre. Néhány erős hétvégére van szükségem, hogy visszakerüljek oda, ahol lenni szeretnék."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Micsoda hihetetlen verseny: ez volt a Formula-1 számára a legjobb nap. Nico tökéletes munkát végzett egész hétvégén - a tegnapi remek kör után sikerült a futamot irányítania, az utolsó méterekig. Szerettünk volna egy harmadik kerékcserét is végre hajtani, de Ricciardo remek kivezető kört teljesített utolsó kerékcseréje után - és Nico forgalomba került, amellyel időt veszített. Ha ezeket a tényezőket összevetjük, akkor az derül ki, hogy pozíciót veszített volna, így kint hagytuk őt - és megcsinálta. Először úgy gondoltuk, kényelmes előnnyel célba ér, majd egyértelművé vált, nagyon szoros lesz a helyzet és minden trükkel és motorbeállítással spóroltunk az utolsó körökre, szóval Ricciardót fel tudta volna tartóztatni, ha szükség lett volna rá. Ami Lewis-t illeti, nagyszerűen felzárkózott, dobogós helyezést szerezett, miután a verseny első fele nehezen alakult számára és a hétvégéje is trükkös volt. Ez mutatja, mennyire fontosak a szabadedzésen teljesített körök, ha tökéletes beállítást szeretnél és megfelelően felkészülni a versenyre - és ezt Lewis-nak nem tudtuk biztosítani a hétvége folyamán, így szombattól kezdve hátrányban volt. Visszatérve a versenyre, szeretnék gratulálni a csapatnak. Egy évvel ezelőtt ezen a pályán sehol nem voltunk, ma kettős dobogós helyezést és csodálatos győzelmet szereztünk. Ez mutatja, hogy megtanultuk a leckét és megerősödtünk. Malajzia következik, egy újabb pálya, ahol tavaly nem sikerült győzni, célunk, hogy idén sikerüljön."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Milyen izgalmas verseny! Könnyedén lehettünk volna másodikak és negyedikek ma - de néhány jó stratégiai döntéssel, erős kerékcserékkel, nagyszerű vezetéssel és szerencsével dupla dobogós helyezést szereztünk. Fantasztikus hétvége Nico számára, pole pozíciót és győzelmet szerzett 200. versenyhétvégéjén. Nagyszerű munka Lewis-tól is, miután néhány nehéz napot élt át itt, Szingapúrban. Nem egészen olyan autóval dolgozott a hétvégén, mint szeretett volna, ezt részletesen ki kell vizsgálni. De összességében elégedettek lehetünk az első és a harmadik helyezéssel azon a pályán, amely megterhelő az autók, csapatok és a pilóták számára. Ismét gratuláció a mérnöki csapatnak a nagyszerű munkához, a tavalyi problémát felismerték és győzelmet arattunk az év kétségtelenül legnehezebb versenyén."

RED BULL RACING
Daniel Ricciardo:
"Szoros volt a mai nap. Mindent megtettünk, amit lehetett és úgy gondolom, nagyjából tökéletes verseny volt. Az egyetlen dolog, ami jobb lehetett volna, ha megelőzöm Nicót a rajtnál. Majd a verseny során nem gondoltam arra, mi történik, amikor utolérem, csak a felzárkózásra koncentráltam és nyomás alá szerettem volna helyezni. Tudtam, hogy mérnöke rádión azt mondta: 'Ricciardo körönként két másodperccel gyorsabb'. Nem jó érzést ezt hallani, így próbáltam nyomás alá helyezni és izgalomba hozni a közönséget. A szuperlágy etap végén keményen nyomtam és próbálkoztam, de nem voltam elég közel. Nem sajnálkozom. Nyilvánvalóan győzelmi reményekkel érkeztünk ide és nem sikerült megvalósítani, de úgy érzem, mindent beleadtunk a pályán."

Max Verstappen:
"Rosszul rajtoltam, nem annyira rosszul, mint Monzában, de nem volt jó a rajt, amely csalódás. Megpörögtek a kerekek, majd Hülkenberg elém csúszott, még jobban fékeznem kellett, amely az egész rajtot befolyásolta. A lassabb autók mögé beragadtam és három, vagy négy kör után elveszítettem minden előnyömet, a gumik tönkrementek. Izgalmas harcot vívtam, amelyet élveztem, de itt trükkös előzni. Dani és én, egészen keményen harcoltunk, de nem értünk össze, ez pedig pozitívum. Szeretek előzni, de nem tudtam olyan pozíciókért harcolni, mint szerettem volna, szóval ez nem volt szórakoztató. Malajziában próbálunk jobb teljesítményt nyújtani, de elsősorban a rajtra kell koncentrálni."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Nagyon izgalmas célba érkezés egy hosszú és nehéz versenyen. A gumik és a stratégia ma kulcsfontosságú volt és végül három kerékcserét választottunk azokkal a gumikkal, amelyeket megspóroltunk a hétvége korábbi szakaszában, Danielnek sikerült felzárkóznia Nicóra. Lewis lefedezve Kimit kereket cserélt, majd nekünk is Kimit kellett követni. Danielnek durván 27 másodperces hátrányt kellett így ledolgoznia Nicóval szemben, aki jó munkát végzett, de Daniel kimagasló versennyel csak 0.5 másodperccel maradt le, beékelődve a két Mercedes közé. Sajnos Max-szel kuplung problémánk akadt, ez befolyásolta a rajtját, időt veszített a baleset elkerülése közben is. Majd forgalomba került, gyorsan elkoptatta a gumikat az első két etap során. Amint tiszta terület lett előtte, nagyszerű előzéseket mutatott be és a hatodik helyre került. Összességében pozitív hétvége, növeltük előnyünket a Ferrarival szemben a konstruktőri bajnokságban, ismét egy második helyet szereztünk és izgalmassá tettük a futam végét."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős mérnök:
"Nehéz verseny volt, a 10. és a 11. helyről indultunk. Valtteri versenye majdnem az első körben véget ért, amikor defektet kapott és visszaesett a mezőny végére. Az utolsó kerékcsere után mechanikai sérülést észleltünk, így a legjobb a futam feladása volt. Felipe esetében három kerékcserés stratégiát választottunk, de a kerékcsere során és a forgalom miatt hátrányba került. Az utolsó kerékcsere után Gutierrez mögé tért vissza, ezért drágán megfizettünk, mivel talán visszatérhettünk volna Perez mögé, jobb gumikon, de ilyen a versenyzés. Egy ilyen pályán és a világbajnokság tekintetében a hátrányunk korlátozott lett. A körülöttünk lévő csapatok sem tudtak annyi pontot szerezni, mint szerettek volna, szóval szerencsénk volt."

Felipe Massa:
"Nehéz verseny volt. Nem vagyok elégedett a történtekkel. A futam jól indult, de a stratégia és a forgalom miatt a helyzet kissé megváltozott. Ez van. Most a következő versenyre kell koncentrálni és több pontot szerezni mindkét autóval, mert a mai nap nem volt jó."

Valtteri Bottas:
"Nagyon rossz nap volt. Az első kanyar előtt minden rosszra fordult. Valaki hátulról hozzám ért és defektet kaptam, ezért vissza kellett menni a boxba. Majd újra kimentünk a pályára, de valami sérülést észleltünk az autón, a sebesség nagyon rossz volt. Az autó csúszkált és nem volt megfelelő a sebességünk. Mindent megpróbáltunk, amit lehetett, de mechanikai problémánk akadt, ezért kiálltunk."

SCUDERIA FERRARI
Maurizio Arrivabene, csapatfőnök:
"Azt mondhatjuk, hogy agresszív versenyt futottunk ma! Kimi előzése mutatja, hogy nem véletlenül lett világbajnok. Figyelembe véve a futam végén tapasztalt hátrányt és a gumikopást, észszerű volt kihívni őt kerékcserére, lefedezve a Mercedes stratégiáját. Ami Sebet illeti, csalódás rajtpozíciója, de fantasztikus versenyt futott, melyet egy tökéletes stratégia támogatott. Még hat verseny van hátra a szezon végéig és mindegyik fontos lesz."

Kimi Räikkönen:
"Jó és erős verseny volt, az autó jól működött, jó sebességgel mehettünk. Nyilvánvalóan nagyon nehéz volt előzni, de egy ponton Hamilton hibázott és sikerült elé kerülnöm, majd a kerékcsere után visszaszerezte pozícióját. Ott helyezést veszítettünk, nem tudom hogyan és miért sikerült elénk kerülnie, nem tudom mi történt volna, ha nem cserélünk kereket. Most át kell nézni mindent, megtudni mi történt és mit csinálhatnánk jobban. Ma egy helyet sikerült nyerni a rajtpozícióhoz képest, de természetesen nem ilyen eredményre vágyunk, szeretnénk győzni, de ehhez gyorsabb autóra van szükség."

Sebastian Vettel:
"Jó stratégiánk volt ma, a biztonsági autó miatt jó esélyünk volt a nagy javulásra, de ez nem sikerült, így az ötödik hely nagyon jó eredmény. Köszönet a csapatnak, a tegnapi időmérő edzés után valami összejött. Senki nem szeretné, hogy ilyen történjen, de ezzel kell élni és továbblépni. Rajtom nem sikerült jól, majd történt a baleset, könnyedén kezeltem a helyzetet; a legfontosabb, hogy az autó nem sérült meg, de az újraindulás után trükkös volt a gumikat munkára fogni, a keményebb keveréken voltam, sok időt veszítettem a Sauber mögött, egészen nehéz volt előzni, de fontos volt túlélni a helyzetet addig, amíg az utolsó szett ultralágy abroncsot fel nem tettük a végén, akkor kezdtük megmutatni sebességünket. Az utolsó körökben nagy előnyöm volt a mögöttem lévőkkel és nagy hátrányom az előttem lévőkkel szemben, szóval lazítottam. Tudom, a türelem nem a Ferrari jellemzője, az enyém sem, győzni vagyunk itt és nem leszünk elégedettek addig, amíg ez meg nem történik, de lépésről lépésre javulunk és egy napon azt hiszem, ez kifizetődő lesz. Hiszek a csapatban és hiszem, hogy a jövőben jobbak leszünk."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"A hetedik hely volt a maximum, amit ma elérhettünk - a két Mercedes, a két Red Bull és a két Ferrari után mi voltunk a legjobbak. Talán nem egészen a negyedik leggyorsabb csapat voltunk ezen a hétvégén, ezért az eredmény a jó stratégiának és a jó rajtnak köszönhető. A külső ívet választottam a rajtnál és a baleset nem befolyásolt engem, mivel már akkor a hatodik voltam. Majd nagyon későn fékeztem az első kanyarnál és megelőztem Daniilt és Kimit. Minden jól alakult - néha egy kis szerencsére is szükség van ehhez. Akkor még a dobogós helyezésben is reménykedtem - ha valami történt volna előttem, akkor sikerül is elérni - de tény, ez az e4gyik olyan verseny volt, amelyen semmi nem történt az élen. De összességében mindent megtettünk."

Jenson Button:
"Ugyan a 43. körben adtam fel a versenyt, de őszintén szólva a futam már az első körben véget ért számomra. Nagyon jól rajtoltam és Valtteri mellett voltam, de nem láttam, hogy Nico autója átvágódik a pályán, csak akkor, amikor már közvetlen előttem volt. Lassítottam és jobbra húztam, de nem volt helyem, így az első szárnnyal elértem Valtterit. Az első vezetőszárnyam, a fékcső és a padlólemez tönkrement. Kiálltam kerékcserére és új első vezetőszárnyért, de az autó sérült volt, hiányzott a leszorítóerő a futam további részében. A leszorítóerő nélkül nem volt megfelelően kiegyensúlyozva az autó, amely még nehezebbé tette a dolgokat. Azért adtam fel a futamot, mert aggódtunk a fékek miatt - a hőmérséklet a fékcső meghibásodása miatt megnőtt. Aggódtunk a meghibásodás miatt - megfelelő döntés volt kiállni."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"A mai nap nagyszerű volt a Formula-1 számára. Két órás intenzív versenyzés a látványos lámpafénynél Szingapúrban, tény, hogy az első két autó kevesebb, mint fél másodperces különbséggel ért célba, amely bizonyítja, azt amit már tudunk: a Formula-1 továbbra is remek sport, izgalmas, mint mindig. A McLaren-Honda szemszögéből, elégedettek vagyunk a hat világbajnoki ponttal, Fernando erős és versenyképes teljesítményével megszerzett hetedik hellyel. Erősen rajtolt és lenyűgöző, kiegyensúlyozott köridőt futott egész délután. Nagyszerűen vezetett. Ami Jensont illeti, jól rajtolt, de remek rajtját elrontotta az, hogy első vezetőszárnyával hozzáért Valtteri Williamséhez, aki próbálta elkerülni Nico balesetét. Nem hibáztatható senki: néha láncreakciót lehet tapasztalni a versenyzésben, különösen az első körben és Jenson semmit nem tudott tenni, hogy elkerülje az esetet. Nyilvánosan is gratulálok versenycsapatunknak - azoknak akik a garázsban és azoknak akik a boxfalon, valamint Wokingban dolgoztak - akik ilyen hatékony munkát végeztek. Nagyon nagy gratuláció nekik. A meleg Szingapúrból egy még melegebb helyszínre utazunk: a Sepang International Circuit pályára, Malajziába. Nagyon más versenypálya, mint a Marina Bay Circuit - gyors, széles kanyarokkal, nem pedig lassú, szűk fordulókkal -, de ismét pontszerzésre hajtunk."

Yusuke Hasegawa, Honda:
"Először is, gratulálnom kell Fernandónak a remek rajtért, amellyel a két Toro Rosso elé került. Így lehetőségünk nyílt a hetedik helyen végezni és fontos világbajnoki pontokat szerezni. Mindkét pilóta szenvedett a szabadedzéseken, de szerencsére az a utó sokat javult az időmérő edzés óta. Másrészt, Jenson balszerencsés volt, a rajtnál balesetbe került, miközben próbálta elkerülni a Hülkenberggel való ütközést, ekkor megsérült az első vezetőszárny és a fékcső. Folyamatosan csökkent sebessége és végül feladta a versenyt. Keserédes dolog ez, de örülök, hogy Fernando és a csapat jó eredményt ért el. Megmutattuk a versenyen sebességünket és a három élcsapat mögött végeztünk."

SAHARA FORCE INDIA
Sergio Perez:
"Nagyon elégedett vagyok a mai teljesítménnyel; pályafutásom egyik legjobb versenye volt. 36 kört mentem egy szett lágy keveréken, hőségben és nagy teljesítményt megtartani pozíciómat úgy, hogy Kvyat nyomás alá helyezett. Az első körben kereket cseréltünk, Gutierrez mögé kerültem és ez befolyásolta stratégiánkat; sok időt veszítettünk mögötte és nagyon kemény volt ez a gumik számára, nem jó ez egy egy kerékcserés versenyen. Tudtuk, csak akkor szerezhetünk pontot, ha ellenfeleinkhez képest egyel kevesebbszer állunk ki kerékcserére, ezért a gumikezelés fontos volt. Nem volt értelme Fernandóval harcolni utolsó kerékcseréje után: más versenyt futott és tudtuk, nem nyírhatom ki a gumikat az etap elején. Ugyanez volt a helyzet Max-szel - egy ilyen napon intelligensen kellett versenyezni és úgy harcolni, hogy a stratégia működjön. Jó eredmény ez a csapat számára és a bajnokságban visszatértünk a negyedk helyre. Csalódás, hogy Nico versenye ilyen korán véget ért, de egy nehéz éjszakán pontokat szereztünk."

Nico Hülkenberg:
"Nagy csalódás, hogy 50 méter után a korlátnak csapódva véget ért versenyem, különösen azért, mert jól rajtoltam - talán az idei évben ez volt a legjobb rajtom. A két Toro Rosso közé akartam beszúrni, de nagyon kicsi volta hely. Daniil volt a jobb, Carlos a baloldalamon és Carlos a bal hátsómat meglökte, így a falba csapódtam. Nagyon bosszantó hétvége számomra, különösen azért, mert a pénteki és szombati jó munka semmit nem ért."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Hullámvasútszerű verseny volt ma este - mélyben kezdtük és a csúcson fejeztük be. Balszerencse volt már az első kanyar előtt elveszíteni Nicót, ártatlan áldozata lett a Formula-1 rajtjának. Szenzációsan rajtolt, a bal hátsóját meglökték, így a falba kötött ki és autója súlyos sérüléseket szerzett. A biztonsági autós fázisnál kockáztattunk Sergióval, mivel az első kör végén kereket cseréltünk, az ultralágyról a lágyra váltottunk. Bátor stratégia mellett döntöttünk, Sergio kiválóan kivitelezte a tulajdonképpen egy kerékcserés versenyt, mivel a második szett lágy keverékén 36 kört ment. Remek csapatmunka mindenkitől, kiváló döntéseket hoztak a boxfalon és Sergio egy szinte lehetetlen stratégiát valósított meg. A gumik élettartama a végét járta, de sikerült a stratégia szerint dolgozni. A hétvégi balszerencsét figyelembe véve nagyon édes a négy pont és az, hogy újra visszakerültünk a konstruktőri bajnokság negyedik helyére.

SCUDERIA TORO ROSSO
Daniil Kvyat:
"Azt hiszem, amit lehetett kihoztam a mai napból - élveztem a nagyszerű harcokat! Sajnos az első jó etap után a dolgok nem úgy álltak össze, ahogyan vártuk... Perez mögé kerültünk és nem volt elegendő egyenesbeli sebességünk az előzéshez. Az utolsó centiméterig nyomtam és a lelkem kiadtam - csalódás ez, de örülök, hogy sikerült újra pontokat szerezni. A csapat jó munkát végzett egy nagyon nehéz időszak után."

Carlos Sainz:
"Mérges vagyok a mai verseny után, különösen miután tegnap a hatodik lettem az időmérő edzésen. A futam nem indult jól, mivel ki kellett kerülni Max-et a rajtnál és miközben ezt tettem, a Force India gyorsabb volt és ütköztünk. Rossz helyen voltunk mindketten, megsérült autóm jobb oldala. Azonban megfelelő sebességünk volt ezt követően és a pontokért harcoltunk, de korábban ki kellett állni a boxba, mert fekete-narancs zászlót kaptam és amikor visszatértem a pályára nagy forgalomba kerültem... Később, a verseny felénél, az energia-visszanyerő rendszerrel akadt probléma és próbáltam mindent megtenni. Az ilyen napok bosszantók - semmi nem megy jól - a hatodik helyről indulva Szingapúrban mindennek össze kell állnia, de ez nem történt meg. Továbbra is próbálok pozitív maradni: a hétvégén mutatott teljesítmény csodálatos és a pontszerzésre is esélyem lett volna ma este. A következő két versenyre, Malajziára és Japánra kell koncentrálni, ahol remélhetőleg jobb eredményt érünk el, mint ma."

Franz Tost, csapatfőnök:
"Az időmérő edzésen elért hatodik és hetedik hely után természetesen többre számítottunk, mint két pont. Sajnos Carlos beragadt Max Verstappen mögé, aki nem rajtolt jól... Ennek következtében jobbra kellett húzódnia, ahol Nico Hülkkenberg volt, ezért ütköztek. Carlos autója megsérült és korán ki kellett hívni őt - fekete-sárga zászlót kapott és el kellett távolítani a sérült alkatrészt. Innentől kezdve versenyét ez befolyásolta. Sikerült azonban jó köridőket elérnie, bár probléma akadt az energia-visszanyerő rendszerrel. Daniil nagyon jó versenyt futott. Alonso ellen harcolt és jól védekezett Max-szel szemben, de nem tudta megelőzni Perezt a futam végén, mert egyszerűen hiányzott a sebesség az egyenesekben. Így a kilencedik lett. Most gyorsan a következő egymást követő versenyhétvégére, Malajziára és Japánra kell koncentrálni."

RENAULT SPORT F1 TEAM
Kevin Magnussen:
"Nagyon elégedett vagyok az egész csapattal, mivel ez az eredmény lökést jelenthet mindenki számára. Nagyon megterhelő a szezon, mivel szeretnénk minden futamon pontot szerezni, de erre nincs lehetőség. Ennek ellenére küzdünk és a maihoz hasonló eredmény mutatja, miért harcolunk és miért nem adjuk fel. A csapat jól dolgozott a stratégiával, a rajtnál és az autó egyensúlyával. Egy ilyen versenyen végigmenni és nem győzni furcsa érzés, mert számomra tökéletes futamnak tűnt."

Jolyon Palmer:
"Nehéz verseny volt és nem volt semmi, amiből előnyt tudtunk volna szerezni. Már az elején elment a kedvem és némi törmeléket is összegyűjtöttem, mivel lassú defektet kaptam. Nagyon korán kereket cseréltünk és hosszabb etapokat kellett menni, így a gumikra jobban odafigyeltem, mintha kiegyensúlyozott etapokat mehettünk volna. Sok időt veszítettem a Manorok mögött, de ezen a pályán nem volt lehetőség megelőzni őket. Pozitívum, hogy kiderült, pontokat tudunk szerezni, ha minden jól alakul; Sepangban erre fogok hajtani."

B>Fred Vasseur, csapatfőnök:
"Erős és kimért verseny Kevintől, nagyszerű stratégiával és kivételes kerékcserékkel, az idei évben másodszor sikerült pontot szerezni. Jolyon keményen dolgozott, annak ellenére, hogy bosszantó versenye volt a korai lassú defekt miatt. Láthatjuk, hogy Enstone-ban és Viry-ben mindenki mennyi munkát végez, legyen az a pályán, vagy a központban, továbbra is így folytatjuk, nem számít, milyen nehéz a kihívás."

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Nyilvánvalóan csalódott eredmény a 14. helyről indulva. A rajt rendben volt; majd a biztonsági autós fázis előtt a 11. helyig jutottam. Az újraindulást követően megfelelő sebességem volt és támadni tudtam. Majd kockázattunk a stratégiával, átálltunk három kerékcserére, végül ez nem működött. A második etapban forgalomba kerültem és időt veszítettem. Most meg kell vizsgálni a helyzetet és Malajziában erősebb teljesítményt nyújtani."

Felipe Nasr:
"Kihívást jelentő verseny volt. A rajtnál kissé balszerencsénk volt, mivel egyik autó a falnak ütközött a rajtrács azon oldalán, ahonnan indultam. A baleset miatt két helyet veszítettem. A 13. helyen értem célba, amely jó felzárkózás, ha figyelembe vesszük, hogy a 16. helyről rajtoltam. Összességében a két kerékcserés stratégia kifizetődő volt és azt hiszem, ez volt a maximum ma. Várom a következő versenyt, Malajziát."

Monisha Kaltenborn, csapatfőnök:
"A 14. és 16. rajtpozíció a vártnál jobb volt. Sajnos Marcus versenystratégiája nem volt kifizetődő, mivel időt veszített néhány autó mögött. Felipe jó teljesítményt nyújtott és a maximumot kihozta stratégiájából."

MANOR RACING
Pascal Wehrlein:
"Nos, ahogyan egész hétvégén elmondtuk, ez nem a mi pályánk, de a 16. helyen lettünk és a Sauber mögöttem végzett, szóval ez nem is volt rossz. Szerettem az egész éjszakai verseny élményét és nagyon örülök. Ez volt a szezon legnehezebb versenye. Keményen nyomtam a rajttól a célig, de különösen a verseny közepétől, hogy Ericssont magam mögött tartsam. A hétvégén mutatott teljesítmény alapján váratlan volt, hogy ilyen sebességet értünk el. Az utolsó etapon ultralágy abroncson mentem 26 kört. Sikerült működésre fognom és ennek nagyon örülök."

Esteban Ocon:
"Nehéz versenyem volt. Egészen nehéz. A rajtnál sikerült elkerülni Hülkenberg balesetének törmelékeit, de ezt követően büntetést kaptam, mert a biztonsági autós fázis alatt előztem. A büntetést első kerékcserém során letöltöttem, de a kerékcsere problémás volt, mivel a kerék felszerelésével probléma akadt. Sok időt veszítettem, ez nagyon bosszantó volt, mert semmit nem tehettem, csak arra kellett koncentrálni, hogy célba érjek. Majd következett a második nehéz kerékcsere. Szingapúr nagyon különleges hely és látványos verseny, szóval bár nem sikerült megmutatni lehetőségeinket, jó emlékekkel és élményekkel távozom innen. Harmadik futamomon is célba értem és hat versenyem van hátra, szeretném az eddig elvégzett munkát jól felhasználni két hét múlva, Malajziában."

Dave Ryan, versenyigazgató:
"Nos, mit is mondhatok? Mindenki számára nyilvánvaló, hogy szenvedtünk a sebességgel ezen a hétvégén és ha sikerült valamit elérni a versenyen, akkor az a bátor stratégiának és nagyszerű gumikezelésnek köszönhető. Pontosan ez történt. Pascal ismét remek versenyt futott. Pontosan azt tette, amit kértünk tőle és nem tudom megfelelően kifejezni, mennyire lenyűgöző teljesítménnyel végzett Ericsson előtt, egyértelműen egy gyorsabb autót győzött le. Esteban egy másik történet volt. Először a biztonsági autós eset büntetést eredményezett; meg kell nézni, hogy pontosan mi történt, mivel Esteban már akkor Nasr előtt volt, amikor még a biztonsági autós táblát felmutatták. De ez lényegtelen; a versenybírák másképpen gondolták, öt másodperces időbüntetést kapott. Ezt a következő kerékcserénél letöltötte, amely katasztrofálisan sikerült. Utána már csak arra figyeltünk, mit lehet kihozni a versenyből, de ez egy nagyon bosszantó hétvége volt Esteban számára. Remélhetőleg két hét múlva, Malajziában más lesz a helyzet."

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Nem tudok sokat mondani. Az elektronikus fékrendszer tönkrement és nem tudtunk versenyezni. Nem tudom, mi történt. Nagyon sajnálatos ez a fiúk számára. Mindent megtettek a nagyon nehéz körülmények ellenére. Mindenki számára nagyon nehéz ez. Az első szabadedzéstől kezdve nehézségeink voltak, kihagytuk az edzést. Most Malajziára kell koncentrálni, megtalálni a legjobb beállítást, a megfelelő fejlesztéseket, megnézni mindent, hogy működik-e és reménykedni egy simább hétvégében. Szeretek itt, Szingapúrban versenyezni és szeretem a kihívást, de ez a hétvége nem a miénk volt."

Esteban Gutierrez:
"Nem volt egy könnyű verseny, de azt hiszem, az egész hétvégén egészen kiegyensúlyozottak voltunk. Ez a kiegyensúlyozottság segített minket a részleteken való dolgozásban és a javulásban. A rajtnál egy kis időt veszítettem és nagyon nehéz volt innen javulni. Megterheltem a gumikat, túlmelegítettem őket és az etap végére teljesítményt veszítettek. Azonban a 11. helyen végeztünk, ismét közel a pontszerzéshez. Optimistának kell maradni és tovább dolgozni. Büszke vagyok szerelőimre. Nagyon jól dolgoztak együtt. Habár nem volt egyszerű ezen a hétvégén, hiszem, hogy Malajziában jobbak leszünk és jobban megismerjük az autót, amely segít majd a harcban."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"Esteban jó munkát végzett ma. Újra a 11. helyen ért célba. Szinte már fárasztó ezt mondani, de ez van. Mindig szeretnéd, hogy a dolgok jobban alakuljanak, de harcoltunk és a 11. helyen végeztünk. Esteban egész hétvégén jó munkát végzett. Romain, nos, azt hiszem, örül, hogy vége a hétvégének és a következőre koncentrálhat. Hétvégéje rosszul kezdődött és még rosszabbul ért véget, az elektronikus fékrendszer problémája miatt nem tudott elindulni a versenyen. Még vizsgáljuk, mi történt a rajtrácsra felvezető körben. Számára az előrelépés az egyetlen vigasz és Esteban folyamatosan javul. Most, Malajziára készülünk."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"Szingapúr továbbra is az egyik legnehezebb versenye az évnek, a pilóták, az autók és a gumik számára. Szokatlanul változott a pálya az éjszakai esőzés után. A futam elejétől kezdve különböző stratégiákat tapasztaltunk, a csapatok különböző hozzáállással próbáltak dobogós helyezéseket szerezni. Egyik csúcspont Sebastian Vettel felzárkózása az utolsó helyről, amelyet egy különleges és bátor stratégia segített. Azonban a gumistratégia volt a döntő, láthattunk két- és három kerékcserés megoldásokat is."

Belépés