• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Szingapúri Nagydíj szombati napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Szingapúri Nagydíj szombati napja után

Készült: 2016.szeptember.18 07:25 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Szingapúri Nagydíj szombati napja után
A Szingapúri Nagydíj időmérő edzését Nico Rosberg zárta az élen. A második Daniel Ricciardo, a harmadik Lewis Hamilton lett.
MERCEDES AMG PETRONAS
Nico Rosberg:
"Fantasztikus időmérő edzésem volt - különösen a 200. versenyhétvégémen. Azt hiszem, ez minden idők legjobb három körében benne van. Egynek éreztem magam az autóval, amely nagyon jó. Nyomni tudtam és nem tudtam az első gyors körömet megjavítani az edzés végén. Korábban láthattuk, hogy Szingapúrban a pole pozíció fontos, szóval a lehető legjobb pozícióból várhatom a holnapi napot. Tudjuk, hogy sok nyomást kaphatunk Danieltől a Red Bull-lal, mivel a szuperlágy abroncson indul. Nehéz harc lesz, de bízom benne, hogy megfelelő stratégiát választunk. Büszkék lehetünk csapatunkra. Sokat tanultunk a tavalyi évből, amikor az időmérő edzésen sehol nem voltunk. Sikerült ledolgozni a hátrányt és ez nagyon örömteli."

Lewis Hamilton:
"Eddig ez nem az én hétvégém. Nem sok kört tudtam menni. Amelynek különösebb oka nem volt. Nem sikerült összerakni mindent. Sokan a hetes kanyart jelölték meg problémának. De ez nem annyival nehezebb kanyar a pályán. Itt az egyik legkeményebb a féktáv és huplis is a pálya. A felfüggesztés nem működött megfelelően a szabadedzésen, ez befolyásolta a fékezéseket - de kijavítottuk ezt és az időmérő edzésen a fékek nem jelentettek problémát. Nico nagyszerű munkát végzett és megmutatta, milyen lehetőség van az a utóban. Nem igazán koncentráltam a hosszú etapokra, tegnap erre nem is volt lehetőségem. Nico megtette és bár beállításaink kissé másak, nem hiszem, hogy rossz pozícióban lennék. Holnap kiderül. Az év nagy részében hátrányban voltam, szóval ez a helyzet nem újdonság számomra. Amit lehet, megteszek. Nehéz előzni itt, de azt hiszem, megfelelő stratégiai döntéseket hoztunk. A Red Bull hosszabb etapot teljesít a szuperlágy abroncson a futam elején - de Nico az élről talán irányítani tudja a versenyt és nehézzé teszi az előrejutást. Ez majd holnap kiderül."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"A hétvége előtt, ha felajánlották volna az első és a harmadik helyet a rajtrácson, akkor azt hiszem, nagyon elégedetten elfogadtuk volna az eredményt a tavalyi év után. De talán most egy kicsit csalódottak vagyunk, hogy nem sikerült mindkét autóval az első sorba kerülni. Csodálatos kört teljesített Nico - talán a vártnál is gyorsabb volt. Dicséret illeti őt, nagyszerű teljesítményt nyújtott. Ami Lewis-t illeti, nem volt elégedett teljesen az autóval a hétvége eddigi részében és ezért nem tudta megtalálni a ritmust erre a pályára. Mindig meg kell találni a tökéletes harmóniát az autó és a pilóta között, amely úgy tűnik, nem sikerült. A holnapi napra tekintve, még alakulhat minden jól. A Red Bull érdekes taktikát választott, a szuperlágy abroncson kezdi a futamot. A rajtjainkra sok hangsúlyt fektettünk az elmúlt versenyeken és dolgozunk az optimalizálásán - de még van más terület is, ahol javulni kell. Elégedettek lehetünk nagyjából a mai eredménnyel. De holnap lesz az a nap, amikor a teljesítmény igazán számít és a pontokat kiosztják. Most erre koncentrálunk."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Először is, gratuláció Nicónak a hihetetlen körért. Őszintén szólva Monzára emlékeztet engem a mai nap, ahol Lewis valami hasonlót ért el - és ez teszi a pilótáink közötti harcot ennyire fantasztikussá. Nyomás alatt mindketten remek teljesítményt nyújtanak és még magasabbra emelik a lécet. Gratuláció a csapatnak is az eddig elvégzett munkáért. Szingapúrba úgy érkeztünk, hogy tavaly gyenge teljesítményt nyújtottunk és nagy munkát kellett fektetni ennek feltérképezéséhez, hogy erősebbek legyünk az idei évben. Ma láthattuk, hogy az időmérő edzésen javultunk. Nagy dicséret mérnökeinknek a kiváló munkáért. Azonban a pilóták, az autó és a csapat számára holnap egy nagyon nehéz verseny lesz, ezért gyorsan a holnapi napra kell koncentrálni. El kell végezni a felkészülést és meglátjuk, az erős rajtpozíciónkat tudjuk-e a futamon eredményességre váltani."

RED BULL RACING
Daniel Ricciardo:
"Elégedett vagyok az első rajtsorral. Jól felkészültünk és a kör tisztán sikerült, de nyilvánvalóan Nicónak nagy az előnye és szerettem volna megszorongatni őt. Egy tökéletes körrel sem hiszem, hogy befoghattuk volna. Szóval amit lehetett megtettem, az utolsó szektor jól sikerült. A gumikat sikerült jó állapotban tartani és ez volt a legfontosabb. Ez volt a hétvége elején a gyengénk, szóval örülök, hogy sikerült megoldani ezt a problémát. A szuperlágy keveréken kezdjük a versenyt és mi vagyunk az egyetlen csapat az első tízből, remélhetőleg működni fog. Monacóban megtettük ezt, de akkor nem láthattuk előnyét, mert vasárnap eleredt az eső. Ha sikerül úgy rajtolni, ahogyan szeretnénk, akkor azt hiszem, holnap kezelni tudjuk a helyzetet, de ez nem egy megjósolható verseny. Általában vannak balesetek és biztonsági autós fázis, szóval nem lesz egyszerű a helyzet, de készen állok. Izgatottan várom a holnapot."

Max Verstappen:
"Az időmérő edzés nem sikerült fantasztikusra és csalódott vagyok a rajtpozíció miatt. Az autó jó volt a hétvégi szabadedzések során és nagyon jól éreztem magam az autóban, de az időmérő edzésre nem állt minden össze. Szenvedtem az edzés során az első gumik felmelegítésével és az egyensúly sem volt rendben, az első kerekek többször blokkoltak, így a kör nem állt össze, amely csalódás. Jó a versenysebességünk és a Mercedestől eltérő stratégián vagyunk, a szuperlágyon indulunk, majd meglátjuk, hogyan alakul a versenyen, remélhetőleg sikerül javítania negyedik pozíción."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Fantasztikus teljesítmény mindkét pilótánktól, holnap a rajtrács első és második sorából indulhatnak. Remek munka Danieltől, az utolsó pillanatig kitartott, kiváló kört rakott össze és a két Mercedes közé került; Max is az utolsó pillanatban feljavult, Kimi Ferrarija előtt végzett. Más stratégiánk van, mint a körülöttünk lévőknek, a szuperlágy abroncson indulunk, érdekes verseny lehet."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős mérnök:
"Vannak pozitívumok és negatívumok. Soha nem voltunk elégedettek a 11. és 12. helyezéssel, de jól teljesítettünk azon a pályán, amely nem hozta ki autónk erőségét, különösen az időmérő edzésen. Sok munkát végeztünk este és bár a végeredmény nem remek, a csapat jó m unkát végzett. Azonos sebességünk volt, mint a Force Indiának az időmérő edzésen. Mivel ez soha nem volt a legjobb pálya számunkra, elégedettek vagyunk az eddig mutatott sebességgel. Mindkét autóval az első tízben lehettünk volna, ha nincs a sárga zászló, ahol Perez gyorsan ment, míg mindenki más lassított. Úgy tűnik, sárga zászló alatt előzött. A versenybírák vizsgálják az ügyet, a végeredménytől függően akár még előrébb is kerülhetünk a rajtrácson. Pénteki sebességünk bíztató volt. Innen kell versenyezni és néhány pontot szerezni holnap, hogy a bajnokságban előbbre léphessünk."

Valtteri Bottas:
"Sikerült egy kis javulást elérni a szabadedzés után, de ez a hétvége kissé trükkös számunkra. Szoros volt a harc - nagyon szoros a Force Indiával. Úgy érzem, a Q2-ben jó kört teljesítettem, de a sárga zászló miatt kissé lassítanom kellett, ezért került Perez elénk, de vizsgálat alá vonták, majd meglátjuk, mi történik. A versenysebesség jobb, mint az egykörös sebességünk, holnap tehát a Force Indiával harcolhatunk és a Toro Rosso elé is kerülhetünk. Ez jó cél számunkra."

Felipe Massa:
"Nem volt egy nagyszerű időmérő edzés. Az utolsó körömben javultam, de nem tudtam befejezni, mert a sárga zászló miatt lassítani kellett. Talán más autók nem lassítottak. Előre tekintve, holnap lesz a futam, készen kell állnunk mindenre Szingapúrban."

SCUDERIA FERRARI
Sebastian Vettel:
"Már az első körben, az egyes kanyarhoz érve valami történt. Majd a kettesnél, át az ötösön úgy éreztem, az autó nem a régi. Még nem tudjuk, mi történt, először úgy gondoltam az első, majd később úgy éreztem, a hátsó stabilizátor tört el. A harmadik szabadedzésen semmi probléma nem volt. Majd szerettem volna visszamenni a boxba, de végül úgy döntöttünk, kint maradok, ám be kellett mennem a boxba, mert nem voltunk elég gyorsak, de három-négy perc alatt nem lehetett megoldani a problémát. Holnap hosszú versenyünk lesz, sok biztonsági autós fázissal. Legalább sok új gumink maradt és bár ez egy nem ideális helyzet, de így is jó versenyünk lehet."

Kimi Räikkönen:
"Ma többé-kevésbé kihoztuk az autóból amit lehetett. Nyilvánvalóan csalódást keltő a helyezés, ahol végeztünk, de ez egy trükkös hely. Az ötödik pozíció nem ideális, de elégedett voltam első körömmel a Q3-ban és az autó jól kezelhető volt. Az utolsó körben tudtam, a határon kell menni, javulni, de ez nem sikerült. Néhány hibát vétettem, az egyes kanyarnál szélesen mentem és megcsúsztam. Az autóval nincs probléma, csak a tapadás hiányzik és Szingapúrban ennek nagy jelentősége van. Holnap jól kell rajtolni, a stratégiában azonban különbségek lesznek. A futam nagyon hosszú lesz és általában sok a történés, megfelelő időzítésre és előrelépésre van szükség."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"Elégedett vagyok. A Q3-ba jutás volt az első célunk, a következő az, hogy a futamon is versenyképesek legyünk. Ennek ellenére sebességünk nem volt valami nagyszerű ma és kicsit szenvedtünk - tény, a jó sebesség nem jön könnyen számunkra ezen a hétvégén. Remélhetőleg holnapra javulni tudunk. A versenystratégia kulcsfontosságú lesz és remélem, a dolgok kezünkre játszanak kicsit, különösen, ha jól tudunk rajtolni, támadunk az első kanyarnál és jó pozícióban zárjuk az első kört. A futam talán kármentés lesz, de majd meglátjuk, mire leszünk képesek."

Jenson Button:
"Az időmérő edzésig hétvégénk nagyon nehéz volt. De az autón néhány változtatást végeztünk és egészen jó volt a mai este során. Néhány beállítás módosítására volt szükség és önbizalmat találtam, az időmérő edzésen így a legjobbat tudtam kihozni az autóból. Majd a Q2-es utolsó körömben a 14-es kanyar kijáratát szélesen vettem és hozzáértem a falhoz. A becsapódásnál megsérült a bal hátsó kerék és defektet kaptam - én hibáztam. Ma a Q3-ba juthattam volna: a Q2-es utolsó köröm a defektig nagyon hasonló volt, mint Fernandóé. Hosszú távú sebességünk miatt a futam nehéz lehet számunkra, de talán biztonsági autós fázis és néhány akció is lesz, így bármi megtörténhet."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"Figyelembe véve a tegnapi problémás napot, ma sikerült jól teljesíteni, megfelelő tapadást szereztünk és mindkét autó kezelhetősége javult. Szeretnék gratulálni mérnökeinknek ezért a sikerért, dráma nélkül, nyugodtan dolgoztak az éjszaka és ma. Jenson balszerencsés volt, bal hátsó defektet kapott, miután a 14-es kanyar kijáratánál a falhoz ért, ezért nem jutott a Q3-ba. Fernando a Q3-ba került, gyors és hatékony körrel a kilencedik helyen zárt. Holnap mindkét pilóta előnyét élvezheti annak, hogy a rajtrács tiszta oldaláról indul - és egy szokásosan hosszú és nehéz éjszakai versennyel nagyszerű tapasztalatot szerezhetnek, szem előtt tartva azt a célt, hogy pontokat szeretnénk szerezni. Természetesen mindkét autóval a pontszerzés a cél."

Yusuke Hasegawa, Honda:
"Habár a pénteki és szombati szabadedzéseken mindkét autó szenvedett a tapadás megtalálásával, de az időmérő edzésen az autó egyensúlyából a legtöbbet tudták kihozni. Köszönet a nagyszerű vezetésért, Fernando a Q3-ba jutott és a kilencedik lett, idei második legjobb eredményét elérve. Sajnos Jenson a Q32-ben defektet kapott, így elszálltak a Q3-as reményei, de a Q1-ben jó sebességet mutatott, remélhetőleg holnap előrébb tud majd kerülni. Mindkét pilóta erős teljesítményt nyújtott, ez segített hozzá minket a mai eredményhez."

SAHARA FORCE INDIA
Nico Hülkenberg:
"Nem vagyok teljesen elégedett a nyolcadik helyezéssel. Úgy érzem, több sebesség volt az a utóban - talán két-három tizeddel -, de egészen zavaros edzés volt és nem tudtuk a maximumot kihozni belőle. Úgy éreztük, a Q3 reális cél, de erős ellenfelekkel szembesültünk, különösen a Toro Rossókkal. Egészen nehéz volt ritmust találni, mert a Q1-ben szoftver problémám volt, majd a Q2-ben sárga zászlót lengettek, ezért nem sikerült második körömet teljesíteni. A körülményeket figyelme véve, a nyolcadik hely megfelelő eredmény és azt hiszem, jó formában várhatjuk a versenyt. A tegnapi, hosszú etapos teljesítmény erősnek tűnik és a futam előtt elvégezzük a házi feladatunkat."

Sergio Perez:
"Nagyon trükkös edzésem volt - nagyjától a hétvége eddigi része is. Tegnap technikai problémánk volt és kompromisszumot kellett kötni a beállítással, hogy jobban érezzük az autót, így jó eredmény a Q3-ba jutni. Az utolsó etap nagyon szoros volt és néhány századmásodperccel előrébb kerülhettünk volna. Csalódott vagyok a rajtrács büntetés miatt, mert jelentősen lassítottam a sárga zászlónál a Q2 során. A holnapi verseny nagyon hosszú lesz és valószínűleg a biztonsági autó is szerephez jut. Ez az egyik olyan verseny, amelyen esély van a pontszerzésre: bármi megtörténhet és minden lehetőségből a maximumot kell kihozni."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Habár mindkét autónk a Q3-ba jutott, nem sikerült lehetőségeinket maximálisan kihasználni. Mindkét pilóta nehezen találta a ritmust és különböző problémák akadályozták az időmérő edzést. Néhány tized itt és ott azt jelentette volna, hogy előbbre lépünk a rajtrácson. A versenyre tekintve, nem akarok bátor jóslásba bocsátkozni. Mindig hosszú a verseny, közel két órás és számos lehetőség adódhat, hogy megmutassuk, mennyire versenyképesek vagyunk, remélhetőleg értékes pontokat szerzünk."

SCUDERIA TORO ROSSO
Carlos Sainz:
"Nagyon pozitív nap! Azt hiszem, elégedettek lehetünk a mai időmérő edzéssel. Néhány nehezebb verseny után itt volt az ideje, hogy visszatérjünk oda, ahová tartozunk és az első hatban harcoljunk, fél másodperces előnnyel a Force Indiával szemben, erre büszkék lehetünk. Nem volt olyan egyszerű, mint amilyennek tűnt: a Q2-ben kiálltam mérlegelésre, a motor ezt követően nem indult el és a Q2-ben lemaradtam a második körről... Nagyon nehéz volt ritmust találni, de végül a Q3-ban sikerült két egymást követő kört menni az ultralágyon és jó eredményt értem el. Óriási lökést jelent ez a csapat számára és tudjuk, jó versenyünk lehet holnap, bizakodunk! Azt mondhatom, ez volt pályafutásom egyik legjobb időmérő edzése, nagy mosollyal az arcomon fogok elaludni!"

Daniil Kvyat:
"Erős nap. Az utolsó kör nagyon jól sikerült és bár csak egy szett új ultralágy abroncsom maradt a Q3-ra, erős teljesítményt nyújtottunk és elégedettek lehetünk a hetedik helyezéssel. Mindig örömteli, amikor az autó az utolsó körben a legjobb. Bíztató látni, hogy visszatértünk korábbi pozíciónkba, megmutattuk, hogy versenyképesek vagyunk itt és holnap jó versenyünk lehet! Nagyon hosszú lesz, bármi megtörténhet, de dolgozni kell tovább, türelmesnek lenni és minden esélyt megragadni. Rendben vagyok, jó pozícióból várhatjuk a folytatást, ki kell használni azt, amit ma elértünk."

Phil Charles, verseny főmérnök:
"Nagyon pozitív napunk volt. A hatodik és a hetedik helyezés az időmérő edzésen jó a csapat számára. Az elmúlt versenyeken szenvedtünk, hiányzott a végsebesség. Ez az eredmény mindenki számára önbizalom növelő, jó munkát végzünk és amikor olyan pályán vagyunk, amely elrejti gyengeségeinket, akkor a várt szintet tudjuk hozni. Nyilvánvalóan az időmérő edzés csak a rajtpozíciót dönti elé s a végeredmény holnap születik meg, nem pedig ma. A szingapúri futam hagyományosan trükkös és azt hiszem, holnap a gumikra figyelni kell, valamint sok biztonsági autós fázisra számíthatunk. Elégedett vagyok mindkét pilótával és a mérnöki csapattal. A pilóták jó köröket mentek a Q3-ban: Daniil különösen jól teljesített, abban az etapban csak egyszer ment ki a pályára, szóval nyomás alatt volt; Carlos kiváló munkát végzett, a Q1-ből egy fantasztikus szuperlágyas körrel jutott tovább. Ennek eredményeként eredeti terveinkkel ellentétben plusz egy extra szett új ultralágy keveréke maradt a Q3-ra és ebből előnyt tudott szerezni. A mérnököknek jó látni, hogy visszatért a régi formánk, mivel mozgalmas néhány hét áll mögöttünk, folytattuk aerodinamikai csomagunk kiértékelését és a mérnökök keményen dolgoztak, hogy a különböző beállítási paramétereket átvizsgálják, tanuljanak a tesztekből."

RENAULT SPORT F1 TEAM
Kevin Magnussen:
"Sokkal versenyképesebb teljesítményre számítottunk a hétvégén, de nem állt össze minden az időmérő edzésen. Remélem, hogy versenysebességünk jobb lesz, mint szokott is, szóval meglátjuk majd. Ezen a versenyen a biztonsági autó is szerephez juthat, ez mutatja, sok dolog történhet és pontszerzők közé kell kerülni, ha lehetőség van rá."

Jolyon Palmer:
"Az időmérő edzés egészen jó volt ma; az utolsó körömben gyorsultam, ám a gumikat túl keményen használtam - a hátsók túlmelegedtek, nagyon csúszkáltam - így a teljesítmény visszaesett, a kör második felében már semmit nem tehettem. Ha nem melegítem túl a gumikat, akkor sikerült volna néhány tizedet nyerni. Meglátjuk, hogy mit tehetünk holnap."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
Hogyan sikerült az időmérő edzés a csapat számára?
Nem rejtegethetjük, hogy hiányzik a sebesség. Egyik pilóta sem tudott tökéletes kört futni, de a Q2-be jutáshoz erős teljesítményre lett volna szükség.

Milyen lehetőségek vannak a holnapi versenyre?
Hosszú futam lesz és nehéz az autók és a pilóták számára a hőség miatt. Nem szabad hibázni, gyors kerékcserékre lesz szükség, Kevinnek és Jolyonnak minden lehetőséget meg kell adni a felzárkózásra.

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Pozitívum, hogy sikerült ma a Q2-be jutni. Összességében nehéz hétvége ez számomra, mivel nem sikerült a szabadedzéseken jól kiismerni az autót. Még jobb így, hogy az időmérő edzés második szakaszába jutottunk. Jó munka, de továbbra is dolgozni kell, hogy ledolgozzuk hátrányunkat a középmezőnnyel szemben."

Felipe Nasr:
"Csalódott időmérő edzés számomra. Meglepődtem, mennyit romlott a teljesítmény az időmérő edzésen, mivel a szabadedzéseken minden rendben volt. Az autó egyensúlyával jó irányba indultunk. Majd az időmérő edzésen, első próbálkozásomkor szenvedtem a hátsó tapadással; a második szett abroncson úgy éreztem, nem megfelelő a gumik hőmérséklete. Szingapúrban bármi megtörténhet, ezért tovább küzdünk."

MANOR RACING
Pascal Wehrlein:
"Nehéz nap volt. Ezen a pályán sok leszorítóerőre és jó kigyorsításra van szükség. Ezekkel nem állunk jól, így nehéz hétvégére számítottunk. Nehéz hétvége ez. Délelőtt sok időt veszítettem, de korábban is szenvedtünk, így ez sokat nem változtatott a helyzeten. Ez a pálya nem fekszik nekünk, de sok minden történhet a versenyen. Szóval erre kell most koncentrálni - résen legyünk, amikor szükséges. Látványos itt minden, versenyzés villanyfényben, próbálom kiélvezni."

Esteban Ocon:
"Nem volt egy nagyszerű napom. Ki kell vizsgálni a problémákat, mivel nagyon messze voltunk az elvárt teljesítménytől. Nem hiszem, hogy jobb eredményt érhettünk volna el az autóval. Nehéz hétvége eddig, de nem meglepő számunkra. Holnap egy újabb nap lesz. Talán új lehetőségekkel. Különböző stratégiák lesznek és ez egy utcai pálya, amely mindig okoz meglepetéseket. Szeretem a pályát és nagyon jól érzem magam itt, dolgozom tovább és meglátjuk, tudunk-e javulni."

Dave Ryan, versenyigazgató:
"Nem lehet sokat mondani; az időeredmények mindent elmondanak, nincs értelme cicomázni. Nincsenek kifogások; egyszerűen nem vagyunk elég jók itt. Ez rossz hír; holnap egy újabb nap következik és mindent megteszünk azért, hogy pilótáink kihasználják a futamon esetlegesen adódó lehetőségeket."

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Nem tudom, hogy valójában mi történt. Tegnap problémáink voltak, szenvedtünk. Megpördültem és balesetet szenvedtem tegnap, ma ugyanez történt. Nem ez az én vezetési stílusom, kétszer ugyanazt megtenni két napon belül. Valami nincs rendben, ki kell ezt elemezni. Próbáljuk megoldani a problémát. Ez volt az időmérő edzés és 200 százalékosan nyomtam. Ez egy furcsa hétvége."

Esteban Gutierrez:
"A harmadik szabadedzésen az autó egyensúlya jobb volt. A délelőtti szabadedzésen bizonyos dolgokat kiértékeltünk és azt hiszem, jó kompromisszumot találtunk a továbbfejlesztett aerodinamikai csomaggal. Az időmérő edzés nagyon bosszantó volt. Elszalasztott lehetőség. Felkészültem a körre és úgy érzem, a Q3-ba kerülésért is küzdhettem volna, ha eljutok addig. Balszerencsések voltunk ma. Azonban a kör első körében tapasztalt érzéseket átviszem a holnapi versenyre."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"A hétvége egyre nagyobb kihívást jelent. Remélem holnap jobbak leszünk. Esteban jó munkával beállította autóját a harmadik szabadedzésen. Romain még szenvedett, nyilvánvalóan. De az időmérő edzésen a Q1-ből továbbjutott és amíg nem szenvedett balesetet jó munkát végzett. Nagyon közel volt Esteban teljesítményéhez. Meg kell nézni, miért történt a baleset. A 14. és a 15. helyezés megfelelő pozíció. A hétvége előtt ezekre a helyekre vártuk magunkat. Ezen a versenyen sok dolog történhet és mivel már eddig sok minden történt velünk, reméljük további bonyodalmak nem lesznek és a lehetőségeket ki tudjuk használni. A versenyzésben vannak jó és rossz pillanatok. Biztos vagyok benne, hogy a fiúk mindent megtesznek azért, hogy az autó holnapra összeálljon és mindent megtesznek azért, hogy Romainnak jó versenye legyen."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató: "Az időmérő edzést némi meglepetéssel néztük a kezdettől a végéig. A stratégia már a Q2-től kezdve kezdett kibontakozni, amikor a Red Bull a szuperlágyon érte el legjobb köridejét. Ennek eredményeként az első tízből csak ők indulhatnak ezen a keveréken, így alternatív stratégiát használhatnak. Holnap legalább két kerékcserére számítunk, de ez az egyik legnehezebb verseny a jóslatokat illetően."

Belépés