• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok az Olasz Nagydíj szombati napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok az Olasz Nagydíj szombati napja után

Készült: 2016.szeptember.03 17:31 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok az Olasz Nagydíj szombati napja után
Az Olasz Nagydíj időmérő edzését Lewis Hamilton zárta az élen. A második Nico Rosberg, a harmadik Sebastian Vettel lett.
MERCEDES AMG PETRONAS
Lewis Hamilton:
"Tetszett a kör, fantasztikusnak éreztem. Ez a mozgás költészete - az adrenalin őrületes volt. Egész hétvégén jól éreztem magam és minden pénteken kezdődött a kezdeti beállítással. Szorosan dolgoztam mérnökeimmel és szerelőimmel, az autó egyensúlyával kis lépésekben haladtunk előre és tudtam, ha minden összeáll, akkor ilyen köridőre lehetek képes. Ez egy nehéz pálya és mindent jól kell rajta csinálni, különösen a féktávokon. A csapat ismét fantasztikus munkát végzett ma, várom a holnapi versenyt."

Nico Rosberg:
"Eddig jó hétvégém volt, de Lewis nagyon jó köröket ment. Nem tudtam felvenni vele ma a harcot. De versenysebességem a pénteki szabadedzésen jó volt, így pozitíven várom a holnapi napot. Ez egy hosszú verseny és nem lehet tudni, mi történik, én mindent beleadok. Az egyértelmű, hogy autónk a leggyorsabb a monzai pályán és nagyszerű harcra számítok újra Lewis-zal. A hangulat nagyszerű és sokat jelentene számomra, ha itt győzni tudnék."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Nagyon lenyűgöző és domináns teljesítmény a csapattól - különösen Lewis-tól. Egy kis előnyben van a hétvégén és ezt jól kihasználta délután. Fontos volt, hogy mindkét autóval a lágy keveréken jussunk túl a Q2-n, így stratégiai előnyben lehetünk a verseny első etapjában és sokkal több lehetőségünk lehet a futam során, ezt mindkét pilótánk kényelmesen megtette. Komoly időkülönbségeket láttunk délután és a szabadedzés során - az autót sikerült jól beállítani már akkor, amikor pénteken délelőtt a pályára gurultunk. De, mint mindig, csak vasárnap délután osztják a pontokat. Este még saját házi feladatunkat el kell végezni és mindent amit lehet, hogy jó esténk lehessen holnap."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Gratuláció Lewis-nak a remek Q3-as köréhez, a pole pozícióhoz, Nico nagyszerű munkával az első sorba került. Az autó jól működött ma és mutatja, a csapat milyen kemény és elszánt munkát végez Brackley-ben és Brixworth-ben, valamint itt a garázsban. Úgy döntöttünk, a lágy keveréken megyünk a Q2-ben, mivel ez a jobb gumi a futam megkezdésére, tudtuk, hogy biztonságosan így is a Q3-ba juthatunk. Mindkét pilóta sok tapasztalatot szerzett a lágy keverékről. Gratuláció a csapatnak a fantasztikus eredményért ezen a csodálatos, történelmi helyszínen."

RED BULL RACING
Daniel Ricciardo:
"Számítottunk rá, hogy az első öt környékén leszünk és egy ezredmásodperccel maradtunk le az ötödik pozícióról. Ez kissé bosszantó, de legalább nem volt komolyabb meglepetés. Az időmérő edzésen a lágy keveréken menni ideálisabb lett volna, de a sebesség nagyon magas volt és a köridőnk közel volt a kiesőkéhez. A szuperlágyat tettük fel azért, hogy biztonságosan a Q3-ba jussunk. Ha sikerült volna a lágy keveréken menni, akkor a Ferrarival jót harcolhattunk volna, de a szuperlágyakon most egy kicsivel nehezebb lesz. Tudtuk, a Williams gyors lehet itt, de a DRS-szel és az erős fékezésekkel tudunk majd előzni. Azt hiszem, jó versenysebességgel rendelkezünk és nagyszerű lenne, ha este találnánk valamit, azonban így is érdekes lesz versenyezni és megszorongatni az első ötöst."

Max Verstappen:
"Egészen elégedett vagyok a mai időmérő edzéssel. Úgy gondoltam, sokkal hátrább leszünk, de összességében minden nagyon szoros volt. Még a rádiókommunikációt is elveszítettük, így nem tudtam, hol állok és amikor visszaértem a boxba, láttam, hogy a hetedik vagyok, úgy gondoltam, ez nem is rossz. Három századra voltunk az ötödik helyezéstől, azt hiszem, nem panaszkodhatunk, különösen azért, mert kompromisszumot kellett kötni a leszorítóerővel. Soha nem lehet tudni, mi történik holnap, a versenyen erősebbek lehetünk azonban, mint az időmérő edzésen, jó versenyben bízunk. Természetesen szeretnél mindig előrébb végezni, de reálisnak kell lenni, ez a pálya komoly kihívás számunkra."

Christian Horner, csapatfőnök:
"A Mercedes nyilvánvalóan egy másik ligában játszott ma. Erről a pályáról tudtuk, a legnagyobb kihívást jelentheti számunkra az idei évben; a hatodik és hetedik hely reális eredmény. Nagyon közel vagyunk Bottashoz és remélhetőleg a holnapi versenyen erősebb sebességet mutatunk."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős főmérnök:
"Összességében azt hiszem, pozitív edzésünk volt és jó hétvége eddig. Bizakodva vártam az időmérő edzést, hasonló eredményt vártam. Valtteri maximálisan kihasznált mindent és sikerült a két Red Bull elé kerülnie, nagyszerű lehet ez a holnapi versenyre. Sajnos Felipe nem tudott jó kört összerakni a Q2-ben, de a 11. helyről indulva szabadon választhatja meg a gumikat és pénteken nagyszerű sebességet mutatott, szóval még sokat hozhatunk ki ebből a rajtpozícióból."

Valtteri Bottas:
"Úgy érzem, nagyon jó időmérő edzésünk volt ma. Az ötödik jó rajthely és a pálya tiszta oldaláról indulhatok, szóval maximálisan kihasználtuk az autóban rejlő lehetőségeket. Úgy érzem, az egyik legjobb időmérős körömet teljesítettem. Jó esélyünk van a pontszerzésre és remélem, Felipe a 11. helyről a szabad gumiválasztással felzárkózik és sok pontot szerzünk a csapatnak.

Felipe Massa:
"A 11. hely nem az, amire számítottunk ma - úgy gondoltuk, egészen könnyedén bejuthatunk a Q3-ba, szóval ez az eredmény egy kissé csalódás. Nagyon lassú voltam a kivezető körben a Q2-es utolsó köröm előtt és ennek eredményeként a gumik tapadást veszítettek, miközben mindenki más gyorsult. Az előny az, hogy szabadon választhatom meg a versenyre a gumikat, amely segít minket a stratégiában, remélhetőleg sikerül a legtöbbet kihozni belőle."

SCUDERIA FERRARI
Kimi Räikkönen:
"Ma mindent megtettünk és a legtöbbet hoztuk ki az autóból. Természetesen sokkal elégedettebbek lettünk volna, ha az első sorban végzünk, de ez a maximum, amit elérhettünk. Elégedettek lehetünk, mivel tudjuk korlátainkat, de nyilvánvalóan célunk, hogy még előrébb legyünk. Holnap egy más nap lesz és ha sikerül nagyon erős rajtot venni, akkor arra építeni lehet. Bizonyos csapatok más gumikkal indulnak, majd az idő eldönti, mi történik a hosszú etap során, de úgy érezzük, a szuperlágy keverék számunkra a legjobb választás a rajtra. Hosszú verseny lesz, trükkös a gumik számára és sok minden történhet; ott kell lenni és ha valami történik, akkor azt megpróbálni javunkra fordítani. Próbálunk jól dönteni a kerékcserék során és majd meglátjuk, hogyan alakul. Riválisaink nagyon erősek voltak ma, de holnap mindent megteszünk és remélhetőleg meg tudjuk szorongatni őket."

Sebastian Vettel:
"Összességében eddig ez egy jó hétvége, mindkét autóval a második rajtsorba kerültünk. Biztos vagyok benne, jó versenyünk lesz holnap. Remélhetőleg sikerül előnyt szerezni a rajtnál, de majd meglátjuk. Amikor a lámpák kialszanak, a gumikhoz mérten remélhetőleg jól tudunk indulni. Hosszú az egyenes az első kanyarig és bár versenyre készülünk, nem egy egyenesre, 53 kört kell teljesíteni. Őszintén szólva, amikor láttam a Q1-es és Q2-es eredményeket a különböző keveréken, akkor már tudtam, nehéz lesz, de ki tudja... Próbáltam amennyire lehetett keményen menni, talán a Q3 elején túl kemény is voltam és nem sikerült jó kört teljesíteni; szerencsére a végén újra jó voltam. Azt hiszem, összességében elégedett lehetek, de nem igazán a kör elejével, azonban versenysebességünk jobb annál, mint amit az időmérő edzésen láttunk, szóval majd meglátjuk. Nem az számít, ki van mögöttünk, hanem az, ki van előttünk és még két autóval számolni kell. A hátrány a vártnál nagyobb, de ugyanakkor az elmúlt két versenyen csökkent a lemaradásunk és jó irányba haladunk. Bár nem szeretjük ezt, de türelmesnek kell lenni, biztos vagyok benne, a javulás elérkezik."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"Talán ilyen időmérő edzésre is számítottunk. Nagyon jól mentünk a tegnapi időmérő edzésen, így azt hiszem, ma délután visszatértünk a realitás talajára. A Q1 nehéz volt számunkra és egy kört mentünk új abroncson a Q2-ben, a maximumot kihoztuk belőle, így elégedettek lehetünk magunkkal. Mindig számítottunk rá, hogy csomagunk számára Monza nehéz lehet, de kissé csalódás, hogy a Manor ellen kell harcolni. Este kielemezzük a stratégiát, de a rajtra megválaszthatjuk a gumit, próbálunk mindenből előnyt kovácsolni holnap."

Jenson Button:
"Ez egy nehéz hétvége számunkra, de úgy gondoltam, a mai nap kicsivel jobb lesz. Nem egészen úgy alakult, ahogyan vártuk volna: nem sikerült tökéletes kört menni - jobb köröket teljesítettem az időmérő edzésen - és Fernando a Q2-ben megelőzött. De a holnapi nap még jó is lehet. Azt hiszem, a versenyen jobbak vagyunk, mint az időmérő edzésen - ez volt az elmúlt néhány versenyen az erősségünk - és rajtjaink legutóbb jól sikerültek, remélhetőleg a futam során előbbre kerülünk."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"Mindig tudtuk, hogy a Formula-1 leggyorsabb pályáján az időmérő edzés nehéz lehet számunkra, de ennek ellenére csalódottak vagyunk, hogy nem sikerült jobban a Q3 közelébe kerülni. Tudjuk, hogy ennél többre vagyunk képesek, a versenyen erősebbek lehetünk - és a szabad gumiválasztással a pályán és a boxutcában is javulhatunk. Jobb eredményt várunk holnap."

Yusuke Hasegawa, Honda:
"Tudtuk, hogy Monza nehéz versenyhétvége lehet számunkra, de Fernandóval a 13., Jensonnal a 15. helyen végezni az időmérő edzésen így is kissé csalódás. A McLaren-Honda mindkét pilótája jól teljesített ma a harmadik szabadedzésen és az időmérő edzésen. Azonban a nagyon gyors pálya nem segített minket és az egyenesekben voltak nálunk sokkal gyorsabbak, ezért a szokásosnál nagyobb hátrányunk lett az élcsapatokkal szemben. Mint a legtöbb pályán, a hosszú etapokon mutatott autóstabilitás jobban segíthet minket a versenyen, mint az időmérő edzésen és lehetőségünk van kiválasztani a legjobb gumit a rajtra, így este ezt még megvizsgáljuk, célunk a pontszerzés a holnapi versenyen."

SAHARA FORCE INDIA
Sergio Perez:
"Azt hiszem, elégedettek lehetünk a mai eredménnyel. Egész hétvégén szenvedtünk, de az elmúlt éjszaka keményen dolgoztunk, javítottunk az autó egyensúlyán és az időmérő edzésre előbbre léptünk. Néhány riválisunk nagyon erős sebességgel rendelkezik, de azt hiszem, az időmérő edzést maximálisan kihasználtuk, mindkét autóval az első tízbe kerültünk. A Q1-ben fontos volt egy tökéletes kört összerakni az első próbálkozásra; ez egy kicsit nagyobb szabadságot nyújtott a Q2-re, egy extra szett új abroncsunk maradt. Összességében izgalmas edzés volt, Nicóval kemény harcot folytattam. A versenyre korlátozottak a stratégiai lehetőségek és attól függ, mi történik az első etapban a szuperlágy keverékkel és hogyan alakulnak a dolgok az első körben. A hosszú távú sebességünk jobb, mint az egykörös, ezért remélhetőleg sikerül az előttünk lévőket megszorongatni és jó eredményt elérni."

Nico Hülkenberg:
"Örülök, mivel a kilencedik helyen lehetek a rajtrácson. Valamint nem sikerült megtalálni a hétvégén a harmóniát és az egyensúlyt az autóval, ezért jó eredményt mindkét autót a Q3-ban látni. Sok dolgot próbáltunk ki a beállítással és kisebb javulást is elértünk, de nem vagyok teljesen elégedett az egyensúllyal. Holnap egy új nap következik - a gumik nagy szerepet kapnak és érdekes lesz látni, hogyan alakulnak majd a dolgok. Amikor a középmezőny ilyen szoros, akkor megfelelő stratégiai döntéseket kell hozni, mert a végeredményt néhány nagyon kis dolog dönti el."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Az volt ma a cél, hogy mindkét autóval a Q3-ba jussunk és örülünk, hogy sikerült ezt a célt elérni. A nyolcadik és a kilencedik hely jó teljesítmény, talán mutatja is, hogy milyen sebességre vagyunk képesek a hétvégén. Jó versenyünk lehet holnap, de fontos lesz erős rajtot venni, mert tudjuk, mennyire nehéz előzni ezen a pályán. A boxfal döntései is fontos szerepet kapnak majd a végeredményben. Legalább meg kell tartani pozíciónkat és nyomás alá kell helyezni az előttünk állókat, hogy pontot tudjunk szerezni."

SCUDERIA TORO ROSSO
Carlos Sainz:
"A 16. hely nem csalódást keltő eredmény, ha megnézzük, hol álltunk tegnap, így kissé elégedettek is lehetünk, mert tegnap a 19. helyezésnél nem sikerült előrébb kerülni, így jó munkát végeztünk és fejlődtünk. A Q2-be jutásért harcoltunk, ez volt a célunk, így elégedett vagyok, sikerült a maximumot kihozni az autóból ma. Az egyetlen dolog, ami nem tetszik, hogy sajnos csak eddig tudtunk harcolni a Q3-ig és a nyolcadik pozícióig... Szeretnék az első tízben lenni, de jelenleg itt vagyunk, sajnos. Majd meglátjuk, mit tudunk csinálni holnap: nehéz verseny lesz, de bármi megtörténhet!"

Daniil Kvyat:
"A mai időmérő edzés során jól éreztem magam az autóban, először ezen a hétvégén, köszönet ezért a szerelőimnek és mérnökeimnek. Jó kört teljesítettem a Q1-ben, de sajnos időt veszítettem az utolsó kanyarban, Grosjean miatt - tükörbe kellett volna néznie! Ezzel közel két tizedet veszítettem, amely nagyon sajnálatos... a Q2-be kerülhettem volna. Ez van, majd meglátjuk, mit tudunk csinálni holnap - nem számítok csodákra és természetesen trükkös verseny lesz, de mindent beleadok, szeretnék a lehető legjobb helyen végezni."

Phil Charles, verseny főmérnök:
"Csalódott időmérő edzésünk volt. Úgy tűnik, hogy Monzában mindig kedvtelenek leszünk és ma is így volt. A rossz egyenesbeli teljesítmény miatt egyik pilóta sem tudott jól teljesíteni. Kicsit részletesebben, Daniilnak az időmérő edzésig gondja volt az autóval és a Q1-ben egészen jól haladt, amíg a lassan haladó Grosjean mögé nem ért az utolsó kanyarban. Sajnos ezzel 0.15 másodpercet veszített és a Q2-es helyezést. Némi problémánk volt a műholdas rendszerrel, amely ezért a gyors kör helyett kivezető kört mutatott, ezért a többi csapat nem igazán tudta, pilótáink mit csinálnak. Keményen dolgozunk ennek a problémának a megoldásán. Ami Carlost illeti, a Q1-ben megfelelő munkát végzett, de nem sikerült a legjobb körét összerakni a Q2-ben, az első sikánban hibázott és ezért keményen megfizetett utolsó körében. Lehetőség lett volna előrébb kerülni. A karosszériával voltak problémáink az elmúlt időszakban és ezért a mai eredmény még fájóbb. A mérnökök, pilóták és szerelők keményen dolgoztak a hétvégén, hogy a tesztprogramot teljesítve, megtudják mi is a probléma. Pozitívum, hogy sikerült a problémát valamelyest megoldani és ezért holnap motiváltan térünk vissza, szeretnénk a lehető legjobb eredményt elérni."

RENAULT SPORT F1 TEAM
Kevin Magnussen:
"Számítottunk rá, hogy a belga és az olasz időmérő edzés nehéz lehet és miközben Spában a vártnál jobb eredményt értük el, ma Monzában ez nem sikerült. Reméltem, hogy egy fantasztikus körrel talán a Q2-be juthatunk. Mindent beleadtam az első körben, majd próbáltam a második próbálkozáskor Lewis-zal vontatni magam, de ez nem működött. A harmadik próbálkozáson ismét mindent beleadtam, de lecsúsztam a pályáról. Mindig szeretnénk előrébb kerülni és ma is erre koncentráltam."

Jolyon Palmer:
"Tudtuk, nagy kihívás lehet a mai nap és ez be is bizonyosodott. Pozitívum, hogy a tegnapi versenyszimuláció jól sikerült és az autó jól kiegyensúlyozott volt, így vasárnap jobb lehetőségeink lehetnek. Egy kis kavarodásra számítok a versenyen, amely segítségünkre lehet."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
Hogyan sikerült az időmérő edzés?
Tudtuk, ez lehet az a pálya, amely nem feküdhet nekünk az időmérő edzésen és ez be is bizonyosodott. Mindkét pilóta jó munkát végzett, bár Kevin egy kis időt veszített, amikor utolsó körében elhagyta a pályát. Ugyan az időmérő edzésen elért pozíciónk nem valami nagyszerű, de sokkal jobb eredményre számítunk versenykörülmények között.

Milyen lehetőségek vannak a holnapi versenyre?
A maihoz hasonló, meleg időjárásra számítunk, így a gumikopásra is figyelni kell. Sok új abroncsunk maradt, szóval különböző stratégiai lehetőségek adódhatnak mindkét pilóta előtt. A második szabadedzésen hosszú távú sebességünk bíztató volt és több lehetőség is számításba jöhet a versenyre. Az időmérő edzésen elért pozíciók lehetőséget adnak arra, hogy megvizsgáljuk lehetőségeinket.

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Csalódott időmérő edzés volt. A Q2 volt a célunk, amely elérhető lett volna. Az autó egyensúlya megváltozott a harmadik szabadedzés után. Szenvedtem a túlkormányzottsággal, sokkal nehezebb volt így egy kört összerakni. Ezzel időt is veszítettem, így kiestem a Q1-ben. A versenyen fontos lesz figyelni a gumikra."

Felipe Nasr:
"Sajnos nem sikerült ma a Q2-be jutni, pedig azt hiszem, lehetőség lett volna rá. Megfelelő első kört mentem a Q1-ben és tudtam, javulhatok a második szett abroncson. Jó kört mentem, de sajnos motorerőt veszítettem a Lesmo kijáratánál a Q1-es utolsó próbálkozásomkor, amely befolyásolta köridőmet. Másrészt pozitívum, hogy sikerült előbbre lépni aerodinamikai csomagunkkal."

MANOR RACING
Pascal Wehrlein:
"Egészen elégedett vagyok az időmérő edzéssel, különösen ha figyelembe vesszük, hogyan alakultak számunkra a dolgok még délelőtt. Szenvedtünk, nem tudtam tiszta kört menni; bosszantó volt, mivel semmi nem állt össze akkor. De az időmérő edzésen, amikor szükség volt rá, sikerült és megfelelő sebességgel rendelkeztünk, talán a vártnál többel is. Nagyon örülök, hogy Button, Sainz, Kvyat, Grosjean, Nasr, Ericsson, Palmer, Magnussen és csapattársam előtt végeztem. Ez mutatja, mennyi mindent elértünk és bár a legtöbbet kihoztam ma a csomagból, még több van az autóban, amelyet remélem a versenyen kihozhatunk belőle. Nehéz lesz a holnapi nap; mindenki monzai csomaggal érkezett Monzába! De mi is ott vagyok a mezőnyben és innen nagyon jó versenyünk lehet, talán a legtöbbet ki tudjuk hozni lehetőségeinkből. Ami a rajtot illeti, Spa csalódás volt, de holnap újra rajthoz állunk. Az első két kanyar nagyon szűk, szóval figyelni kell, de izgatott vagyok és bizakodó, szeretnénk nagyon jó munkát végezni."

Esteban Ocon:
"Az autó leállt. A kijelző kialudt, a motor leállt - és nem volt információm. Úgy tűnik, a tegnapi elektronikus probléma merült újra fel, de még meg kell nézni és mindent a helyére tenni, hogy holnap ne ismétlődjön meg ez a helyzet. Ez teszi az időmérő edzést bosszantóvá. Tudjuk, hogy az autó milyen sebességgel rendelkezik; erősek vagyunk itt egész hétvégén, különösen délelőtt voltunk azok, ezért nagy dolgokat vártunk az időmérő edzésen. Pascal megmutatta mennyire erős az autó, gratulálok neki. Ezek a problémák előfordulhatnak és most a bosszúságot és az energiát a versenyre kell fordítani. Koncentráltnak kell lenni, mert bármi megtörténhet itt, különösen az első körben és a szűk kanyarokban a hosszú egyenesek végén. Azt hiszem, nagyszerű versenyt láthatunk holnap, bízom magamban és a csapatban is."

Dave Ryan, versenyigazgató:
"Először is, elnézést kérünk Estebantól. Megismétlődött a tegnapi elektronikus probléma és ez nem valami jó. Remélhetőleg sikerül a dolgokat este megoldani és holnap megbízható autója lesz, amellyel megmutathatja mennyire tehetséges. Pascalnak nem voltak megbízhatósági problémái és remek teljesítményt nyújtott ma délután, könnyedén a Q2-be jutott sorozatban második versenyén, összességében a 14. helyen végzett, a két McLaren közé ékelődött be. Nagyszerű eredmény a csapatnak, de a versenyre készülve arra gondoltunk, hogy itt végzünk, szóval minden a tervek szerint alakul. Nyilvánvalóan az időmérő edzés az egy dolog, de a futamról szól minden és arra kell koncentrálni. Hosszú éjszaka lesz a stratégáink számára, de ez az, ami az ő erősségük, majd meglátjuk, holnap délelőtt mivel állnak elő."

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Nyilvánvalóan csalódás volt úgy készülni az időmérő edzésre, hogy tudtam, öthelyes rajtbüntetést kapok. Megfizettük az árát annak, hogy délelőtt nem mentünk. Nem vagyok elégedett az időmérő edzéssel. Nagyszerű Esteban számára, hogy a Q3-ba jutott. Nagyszerű ez a csapatnak is. Én szenvedtem az időmérő edzésen, hogy a legjobbat tudjam kihozni az autóból. A guminyomás túl magas, így nem lehet nagyon keményen menni. Kissé csalódás ez. Majd meglátjuk, mire leszünk képesek a holnapi versenyen, de a 17. rajthely nem ideális."

Esteban Gutierrez:
"Először is, szeretnék köszönetet mondani a csapatnak. Nagyon hálás vagyok nekik és büszke vagyok rájuk, mert mindenki nagyszerű munkájának köszönhető ez a kiegyensúlyozottság, amely lehetőséget biztosított arra, hogy a részletekbe merüljünk el. Az időmérő edzésen, először, sikerült az első tízbe, a Q3-ba kerülni. Csodálatos volt ez mindenki számára, a kommunikációnak és a még több tudásnak volt ez köszönhető. A köridők fantasztikusak voltak. Nagyon jó volt körözni és határon menni. Ma a maximumot kihoztuk lehetőségeinkből és holnap is erre lesz szükség."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"Nagyszerű munka újra a csapattól. Sajnos Romainnak a harmadik szabadedzésen problémája volt a sebességváltóval, ezért korán kiküldtünk. Nem tudtunk megfelelően felkészülni az időmérő edzésre. Visszatérünk azonban. A 12. helyen végzett, amely a rajtrács büntetés miatt a 17. pozíció lesz. Esteban fantasztikus munkát végzett ma. Az egész hétvégén jól dolgozott. A 10. helyen végeztünk a Q3-ban. Mindig azt mondtuk, szeretnénk a Q3-ba kerülni és ezt most meg is valósítottuk. Újra és újra erre lenne szükségünk és egyre jobb teljesítményt nyújtani."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"A pálya hőmérséklete hasonló volt, mint a tegnapi szabadedzésen, így a stratégia már az időmérő edzés elejétől kezdve egyértelmű volt. A Q2-ben a Mercedes pilótái voltak az egyetlenek, akik lágy keveréken jutottak tovább. Mindketten egy szett szuperlágy abroncsot megspóroltak és a Mercedes pilótái lesznek az egyetlenek az első tízben, akik holnap a sokkal tartósabb lágy keveréken indulnak - a rajtrács első két pozíciójából. Nem tudni, hogy ez befolyásolja-e holnapi stratégiai döntéseiket. Egy, vagy két kerékcsere is lehetséges, a futam taktikája nagyon érdekes lesz."

Belépés