• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Belga Nagydíj szombati napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Belga Nagydíj szombati napja után

Készült: 2016.augusztus.27 16:10 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Belga Nagydíj szombati napja után
A Belga Nagydíj időmérő edzését Nico Rosberg zárta az élen. A második Max Verstappen, a harmadik Kimi Räikkönen lett.
MERCEDES AMG PETRONAS
Nico Rosberg:
"Nehéz hétvégénk volt az időmérő edzésig. Különösen délelőtt éreztük úgy, hogy egy kis sebesség hiányzik. Ezért nagyon örültem, hogy sikerült megszerezni a pole pozíciót. A Red Bullok gyorsak voltak a pénteki hosszú etapokon, így a legjobb teljesítményt kell nyújtanunk legyőzésükhöz. A gumik nagy kihívást jelentenek a hétvégi hőségben. A kopás nagyon magas. A rajtnál hátrányban leszek, mert keményebb keveréken, kisebb tapadással leszek, így a szuperlágyokon Max gyorsabban rajtolhat. Úgy gondolom, egy kis szerencsével és talán a biztonsági autós fázissal Lewis gyorsan felzárkózhat, így rá is figyelni kell. Elégedett vagyok időmérő edzésemmel és várom a holnapi napot. Izgalmas verseny lesz."

Lewis Hamilton:
"Először is, a csapat hihetetlen munkát végez - a fiúk és a hölgyek Brixworth-ban építik a motorokat, majd itt a többiek beszerelik őket - szóval óriási köszönet érte. Új motort elhozni ide, kiszerelni az első szabadedzés után, egy újat beszerelni a második szabadedzésre, majd ezt ismét elvégezni a harmadik szabadedzés előtt, hihetetlen munka. Komoly, 55 helyes rajtbüntetést kaptam ma - de legalább most három új motorom lesz a szezonra, amely pozitívum. Ami a ai napot illeti, furcsa időmérő edzésem volt. Nem volt értelme megmutatni sebességem. A futamra készültem. A kulcs számomra, hogy holnap a lehető legkevesebb pontot veszítsem - és a lehető legtöbb szett új gumival az autót a lehető legjobban kell beállítani. Nem tudom megmondani, mi a terv - a csapat tudja már mi a legjobb és erről később beszélünk. Nem igazán kimagasló a gyorsaságunk. Komoly szemcsésedésre számíthatunk és mindenki számára nehéz lesz a gumikra figyelni. Messze nem lesz könnyű nap, de szeretnék építeni a többiek hibájára. Sok kerékcsere lesz és ki tudja, mi más. Szeretném áthámozni magam a forgalmon - de mindent beleadok, mint mindig és majd meglátjuk, hol végzek."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Teljesen ellentétes végeredmény született ma, Nico nagyszerű pole pozíciót szerzett, de Lewis a minimális munkát végezte, mivel a motorbüntetése miatt az utolsó helyről kezdi a versenyt. Nicóval nem volt egy könnyű munka. A hétvégén szenvedtünk az autó egyensúlyával, de sikerült stratégiai előnybe kerülni, a Q2-be lágy keveréken jutottunk. A Q3-ban a szuperlágy keverék túlmelegedett, de Nicónak sikerült olyan teljesítményt elérnie, amivel Verstappen előtt maradhatott. Szóval tökéletes munka. Lewis szintén tökéletes munkát végzett, teljesen más körülmények között. Nagyon pozitíven állt a hétvége kihívása elé és nagyon egyértelmű volt, a szabadedzésen már a versenyre készült. Ma a minimális munkát végezte, de így sok abroncsa maradt és sok stratégiai lehetőség áll előtte a versenyen, amely jó döntés volt. Végül, dicséret illeti a fantasztikus munkát, amelyet a brixworthi csapat és a garázsban dolgozók végeztek a motorcserékkel. Eddig hiba nélkül teljesítettek. Nagy nyomás alatt dolgoztak, de ez mutatja, milyen minőségi munkát végez a csapat, képesek vagyunk így is sima hétvégét teljesíteni. De a legfontosabb dolog most következik. A gumikat nehéz lesz kezelni a holnapi magas hőmérséklet mellett és azt hiszem, sok akció várható a pályán és a boxban. Tőlünk függ, sikerül-e kihasználni a lehetőségeket és a lehető legjobb eredményt érjük-e el."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Nem egészen megszokott időmérős munka volt Lewis rajtrács büntetése miatt. Úgy döntöttünk, egy rövid Q1-es etapot megyünk vele, hogy biztonságosan a 107 százalékos szabályon belül legyen, majd leparkoljuk az autót, hogy a lehető legtöbb gumi álljon rendelkezésére holnap, számos stratégiai lehetőséget biztosítva számára a versenyen. Nicóvala pole pozícióra hajtottunk. Láthattuk a szabadedzés során, hogy nagyon szoros a harc a Red Bull-lal, a Ferrarival és a Force Indiával. Kihívást jelentett a Q2-be lágy keveréken bejutni, mivel úgy gondoljuk, a szuperlágy nem jó versenygumi erre a hétvégére. Nico fantasztikus kört teljesített a Q2-ben, a lágy keveréken a leggyorsabb volt és bár a Q3 a vártnál szorosabb volt, a Q2-es idő alapján bíztunk abban, hogy Nico legalább másfél tizedet talál a két keverék közötti különbségnek köszönhetően. Erős körrel pole pozíciót szerzett. Holnap nagyon nehéz verseny lesz - különösen a gumik tartóssága miatt -, így várhatóan izgalmas délután lesz újra ezen a látványos pályán."

RED BULL RACING
Max Verstappen:
"Ez nagyszerű érzés. Amikor a Q3-ban a leggyorsabb köröm után átléptem a célvonalat, láthattam, hogy a rajongók megvadulnak, így tudtam, jó kört teljesítettem. Ez már egy csodálatos hétvége. Hihetetlen ennyi rajongót látni a pálya körül és érezni támogatásukat, nagyon élvezem az egész hétvégét, a második helyet megszerezni a rajtrácson fantasztikus. Nagyon nehéz lett volna a pole pozíciót megszerezni. Az esély mindig ott van, h a közel vagy és a második szektorban nagyon erősek voltunk, de egy kis végsebesség hiányzott. A holnap nagyon érdekes lesz, különbözik stratégiánk a Mercedesétől és a Ferraritól, szóval azt hiszem, jó harc lesz. Remélhetőleg a szuperlágyak nagyobb tapadást adnak az első néhány körben, majd természetesen egy kicsit visszaesek, de ez a stratégiám. Talán korábban kereket cserélek, de majd meglátjuk, hogyan alakul a verseny. Nagy köszönet a csapatnak a kemény munkáért, időben ki tudtam gurulni az időmérő edzésre."

Daniel Ricciardo:
"A Q3-ból szerettem volna többet kihozni, de nem csalódással várom a holnapi versenyt. Örülök, hogy a Q2-ből a lágy keveréken jutottam tovább, ez volt a célunk, hogy ez holnap működik-e majd, nem tudjuk, de így szerettem volna ma teljesíteni. Kevésbé lennék elégedett más pályákon az ötödik helyezéssel, de most két ok miatt sem vagyok csalódott: lehet itt előzni és a gumikkal sok minden történhet a versenyen. Ha gyorsabb autóval rendelkezel, vagy ha okosabb vagy, akkor az kifizetődő lehet. A Q2-ben célom a lágy keveréken való indulás volt. Néhány percig az autó ideges volt, de sikerül megoldani a helyzetet. Örülök; elég közel állok az élmezőnyhöz és a lágy keveréken indulok, természetesen néhány előlem induló is, de jó verseny lehet. Két évvel ezelőtt az ötödik helyről indultam és győztem! Max nagyon jó munkával az első rajtsorba került - de megosztott stratégiánk van holnapra, már az időmérő edzés előtt megbeszéltük ezt és ő a szuperlágy abroncson szeretett volna rajtolni, én pedig a lágyon, szóval majd meglátjuk, mi történik holnap."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Fantasztikus teljesítmény Max-től, elméletileg ez a hazai versenye, az időmérő edzésen az első rajtsorba került, 15 századmásodperccel maradt el a Mercedestől és Daniellel az ötödikek lettünk azon a pályán, ahol előzni lehet, elbővülő verseny lehet. Izgalmas futamra lehet számítani, mivel a két autó különböző stratégiával megy. Minden a gumikopásról és annak kezeléséről szól a szokatlanul meleg Spában."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős főmérnök:
"Az időmérő edzés csalódás volt számunkra. Az erőforrással szoftverproblémák adódtak, ezért nem tudtunk időmérős módba kapcsolni, köridőt veszítettünk ezzel. A probléma nélkül az ötödik hely közelében lehettünk volna. Sajnos a Q1-ben hátrányba kerültünk, ezt az első körök után felfedeztük és azonnal reagáltunk. Leginkább próbáltuk a problémát megoldani, arra nem tudtunk figyelni, hogy az autót gyorsabbá tegyük, így ez elrontotta időmérő edzésünket. Ettől eltekintve az autók jól kiegyensúlyozottak. Az edzést úgy kezdhettük meg, hogy tudtuk, a Force Indiával szoros lesz a helyzet, de egy kis lemaradásba kerültünk, csalódás, hogy nem sikerült eléjük kerülni. Most össze kell szedni magunkat, elfogadni, hogy az autósportban ilyen dolgok megtörténhetnek és készülni a holnapi napra. A tegnapi és ma délelőtti hosszú etapok nagyon bíztatók voltak. Csak mindent jól össze kell rakni holnap és több pontot szerezni, mint a bajnokságban körülöttünk lévők."

Valtteri Bottas:
"Nyilvánvalóan problémás időmérő edzésünk volt. Figyelembe véve a szoftverproblémát, azt hiszem, úgy teljesítettünk, ahogyan szerettünk volna. Csalódás, hogy problémánk volt, mert így nem sikerült az első tízbe kerülni. De tulajdonképpen a holnapi verseny az, ami számít. Az autó ma jobb volt, mint tegnap, így már javultunk. A hosszú etapok a szabadedzésen jónak tűntek a versenysebességet illetően, azt hiszem, erős versenyre számíthatunk holnap, bár ma messze voltunk a tökéletes eredménytől."

Felipe Massa:
"Szoftver problémám volt a Q1-ben, ezért nem tudtam megfelelő kört összerakni. Ez nem segített az időmérő edzésen, mivel csak egy szett szuperlágy abroncsom maradt a Q3-ra. Mindent beleadtam az utolsó körömben, de az egyes kanyarnál az első abroncsok blokkoltak és sok időt veszítettem, nem örülök ennek. Ha két szett abroncsom van a Q3-ban, az sokat segített volna, de nem így történt, szóval néhány helyet veszítettünk. Majd meglátjuk, mit tehetünk holnap. Elégedett voltam az autóval, az egyensúllyal és az időmérő edzésen elért köridővel." 

SAHARA FORCE INDIA
Sergio Perez:
"Azt hiszem, erős pozícióból várhatjuk a versenyt és várom már a holnapi napot. Amennyit lehetett, kihoztunk az edzésből: kisebb hibát vétettem a köröm végén és lehettem volna egy tizeddel gyorsabb is, de elveszítettünk ennyit. Néhány előttünk álló autó a lágy keveréken indul, amely nagy előny lehet számukra, de mi is jó formában vagyunk, erős eredményre számítunk. Különböző stratégiák kaphatnak szerepet és remélem, előbbre tudunk lépni, élvezzük a harcot és néhány pontot szerzünk. A meleg időjárás mindenki helyzetét megnehezíti - elérkezik az a pont, amikor nem mehetsz már tovább a gumikon. A stratégia és a megfelelő döntések meghozatala nagyon fontos lesz: nem szeretnél egy ilyen hosszú kör kezdeténél rossz gumikon lenni, mert azzal sokat bukhatsz."

Nico Hülkenberg:
"Egészen elégedett vagyok mai teljesítményünkkel. A Q1 és a Q2 a tervek szerint alakult, de problémám volt az erőforrással a Q3-ban és ezért az egyenesekben időt veszítettem, ezért drágán megfizettünk. A futamot a szuperlágy keveréken kezdjük, de azt hiszem, jó döntést hoztunk azzal, hogy a Q2-ben használtuk őket, mivel a lágyakon nehéz lett volna a Q3-ba jutni. Kihívást jelentő verseny lesz, ha az időjárás ilyen meleg marad, mert Spa hűvösben is megterhelő a gumikra nézve. Ki kell elemezni lehetőségeinket este és megfelelő döntéseket kell hozni holnap."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Örömteli volt látni, hogy a szabadedzésen mutatott erős formát sikerült Sergióval és Nicóval is átmenteni az időmérő edzésre, kiváló köröket teljesítettek. Nicónak egyik érzékelőjével volt problémája, néhány tizedet veszített is a Q3-ban, de összességében nem lehetünk elégedetlenek a hatodik és hetedik hellyel. A holnapi versenyt a gumistratégia határozzak meg, majd meglátjuk, hogy milyen hőmérséklet lesz a versenyen. Megmutattuk, hogy versenyképesek vagyunk és jó helyről várhatjuk a holnapi pontszerzést."

RENAULT SPORT F1 TEAM
Kevin Magnussen:
"Ma sokkal több sebességet találtunk, mint vártuk és ez nyilvánvalóan kellemes meglepetés. A köröm nem volt tökéletes; az első kanyarban blokkoltak a kerekek és sok időt veszítettem. Úgy gondoltam, vége mindennek, de a kör további részét megnyomtam és megfelelő időt értem el. Habár a 12. helyen állunk, azt hiszem, még volt bennünk és ez bíztató a holnapi versenyre."

Jolyon Palmer:
"Nagyon elégedett vagyok ezzel a teljesítménnyel. Ez a második verseny, amikor a Q2-be kerültem, de különösen elégedettek lehetünk a tegnapi nap után. Sorozatban kétszer jó teljesítményt mutatni azt jelenti, Hockenheim nem volt egyedi eset és megfelelő fejlődést értünk el. Sok ismeretlen van a holnapi versenyre, mivel a hőmérséklet magas és a gumikopás a vártnál rosszabb, de vannak előnyeink is. Az első tízben mindenki használt gumikkal megy, míg mi új szettet tehetünk fel. Várom már a versenyt és próbálunk az első tízbe kerülni, ha tudunk."

Nick Chester, műszaki igazgató:
A csapat ma legjobb időmérős teljesítményét nyújtotta. Hogyan összegezné ezt?
A csapat nagyon jó teljesítményt nyújtott; ez volt az első alkalom Ausztrália óta, hogy mindkét autóval a Q2-be jutottunk. A 12. és 14. helyen végeztünk, a 12. és 13. helyre állhatunk fel a büntetések után, amely eddig a legerősebb rajtpozíciónk. Ez mutatja, javulást értünk el az autóval és a csomaggal, amely most már jól működik.

Honnan ez a fejlődés?
Már a nyári szünet előtt, Magyarországon is versenyképesek voltunk, majd Hockenheimben újra, szóval megfelelő előrelépést mutatunk. Ez a hétvége relatíve lassan indult, de minden jelentős fejlődést az egyensúly módosításának köszönhetünk. Szakszerűen közelítettük meg a helyzetet és a teljesítmény már relatíve kicsi változás után javult.

Néhány autó hátulról érkezhet - ezt figyelembe kell venni a stratégiánál?
Nem igazán. Arra számítunk, hogy a Haasszal és a Scuderia Toro Rossóval versenyzünk, szóval rájuk kell koncentrálni, nem pedig arra, hogy Hamilton, vagy Alonso mit csinálhat.

SAUBER F1 TEAM
"Csalódott időmérő edzés volt számomra. Már délelőtt problémánk volt az erőforrással. Sikerült a harmadik szabadedzés végére megjavítani, így legalább néhány kört mehettem. Majd az időmérő edzésen ismét hiányzott az erő és ezért köridőt veszítettem, különösen az egyenesekben. Ki kell vizsgálni a helyzetet és holnapra meg kell oldani a problémákat."

Felipe Nasr:
"Közel voltam a Q2-höz. Megfelelő kört mentem a Q1 végén, de a harmadik szektorban még egy kicsi hiányzott, szenvedtem a tapadással, különösen a hátsó gumiknál az utolsó kanyarban. Az első köridőm törölték, mert a négyes kanyarnál átléptem a pálya határait. A második és egyben utolsó próbálkozásomkor javulni akartam, de ez sem volt elég a Q2-höz. Hosszú verseny lesz holnap; sok minden történhet."

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Az autó remek volt az időmérő edzésen. Jó lépést tettünk a nyári szünet előtt, így sokkal elégedettebb vagyok az autóval. Van még néhány dolog, amin javítani kell, de összességében az időmérő edzésen nem rossz helyet értünk el. Ami a versenyt illeti, nem hiszem, hogy más csapatoknál rosszabbak lennénk. Remélhetőleg jó, agresszív stratégiánk lesz és néhány pontot próbálunk szerezni."

Esteban Gutierrez:
"Nagyon jó munka a csapattól. Szenvedtünk az autó beállításával, de sikerült megtalálni a legjobb egyensúlyt. Az időmérő edzésen előrelépést értünk el a magas pályahőmérséklet ellenére, amely bonyolulttá tette a dolgokat a gumikkal. A harmadik szabadedzésen félreértés történt, ezért öthelyes rajtbüntetést kaptam, mely nyilvánvalóan fájdalmas, de próbáljuk ezt félretenni. Elrajtolok és mindent beleadok, próbálom az elveszített pozíciókat visszaszerezni és azon leszek, hogy az első tízbe kerüljek."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"Jó harmadik szabadedzésünk volt, kivéve a kommunikációs problémát Estebannak, nem tudtuk figyelmeztetni, hogy Wehrlein érkezik. Öthelyes rajtbüntetést kap, amely nagyon inkorrekt, mert nem szándékosan tette, amit tett. Összességében az időmérő edzésen mindent megtettünk. A 11. és 13. helyen végeztünk. Az idén ötödik alkalommal zártunk a 11. pozícióban. Azt hiszem, nagyon kiegyensúlyozottak vagyunk. A csapat nagyon jól dolgozik együtt, egyszer elérkezik a nap, amikor a Q3-ba jutunk."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"A magas pályahőmérséklet miatt növekedett a gumikopás és szemcsésedés azon a pályán, amely egyébként is nagyon megterhelő a gumik számára. Két-három kerékcserére számítunk a versenyen, attól függően, mennyire szemcsésednek a gumik és a gumistratégia kibontakozását már láthattuk az időmérő edzésen, mivel több pilóta a lágy keveréket használta a Q2-ben. Néhány pilóta - például Lewis Hamilton - nem a megszokott pozícióból indul a rajtrács büntetések miatt,a holnapi versenyen ezért vegyes stratégiákra számíthatunk."

Belépés