WTCC hírek - Újabb változások jöhetnek 2017-től

Készült: 2016.augusztus.13 12:11 Készítette: Salamon János Kategória: WTCR és túraautós hírek Forrás http://hosszabbitas.hu/

WTCC hírek - Újabb változások jöhetnek 2017-től
Hosszú és meddőnek tűnő szájtépés és érvelés után úgy tűnik, végre halló fülekre talált a WTCC-s pilóták kérése: 2017-től több pontot érhet a normál rajtsorrenddel induló Fő Futam, mint a fordított rajtrácsos Nyitó Verseny.
Többek között erről beszélt Francois Ribeiro, a WTCC általános igazgatója a termasi hétvége során, miután közel három órán keresztül egyeztetett a bajnokságban résztvevő csapatok képviselőivel és a versenyzőkkel. A francia sportvezető ezen kívül elárulta, nem barátja a DRS-nek és az a push-to-pass jellegű előzést segítő rendszereknek, nem lesznek változások a technikai szabályzatban, viszont elképzelhető, hogy több edzéslehetőséget kapnak majd a csapatok a hétvégék során. Az idén bemutatkozó MAC3-ban kisebb módosítások várhatók, de szó esett a jövőre várható mezőnyről is. “Sokat beszéltünk a Nyitó és a Fő Futam után kiosztott pontok mennyiségéről, és egyetértés van a csapatok között, hogy a Fő Futamért több pontot kéne adni. Arról még nem született döntés, hogy mennyivel” – idézi Ribeirót a Motorsport.com. A technikai szabályokkal kapcsolatban az WTCC általános igazgatója ismét kiemelte, a stabilitás a legjobb eszköz a költségek alacsonyan tartására, és mivel elégedettek a TC1-es szabályrendszerrel, nem lesznek változások. Nem úgy a hétvégék programjában. “A csapatok részéről kérés érkezett hozzánk, hogy legyen több edzésidő, mondjuk két 45 perces szabadedzés. Ezzel kapcsolatban van egy-két ötletem, amit később hozunk csak nyilvánosságra.” Az idén bevezetett MAC3 csapat-időfutammal alapvetően elégedett a promóter, de úgy véli, nagyobb hangsúlyt kell adni neki a gyártók bajnoksága szempontjából. Ezt úgy kívánják elérni, hogy jövőre egyrészt több pontot osztanak majd ki, másrészt az egyes helyezésekért járó pontszámok különbségét is megnövelik.
WTCC hírek - Újabb változások jöhetnek 2017-től
Az argentínai sajtótájékoztatón az előzést segítő eszközök is szóba kerültek, és hála Istennek kiderült, Ribeiro nagyon egészségesen gondolkodik ebben a témakörben. “Nem szeretem a kamu dolgokat. Nem vagyok a DRS (nyitható hátsó szárny a kisebb légellenállás elérésére, és ezzel az előzés segítésére) és a push-to-pass (gombnyomásra rövid ideig nagyobb teljesítmény) típusú dolgok rajongója. Számomra sokkal többet ér egy olyan verseny, ahol csak négy előzést látunk, de mind a négy valódi, ahol a versenyzőknek kockázatot kell vállalniuk, hogy legyőzzék az ellenfelüket, ahelyett, hogy gombokat nyomogatnának” – fogalmazott Ribeiro. “A túraautózás lényege a kemény versenyzés, a kilincs-a-kilincsen, lökhárító-a-lökhárítón típusú küzdelem, nem pedig a push-to-pass.” Az újságírók természetesen Argentínában sem mentek el szó nélkül a mezőny létszáma mellett, Ribeiro viszont ismét azt hangoztatta, amit a Hungaroringen a WTCC Blognak is elmondott. “A 17-18 autó valóban nem ideális, de nagyobb jelentőséget tulajdonítok a minőségnek, mint a mennyiségnek. Számomra többet ér egy 18-20 fős mezőny, ahol van valós küzdelem, mint egy 30 fős, ahol nincs meccs az elejében. Idén szorosabb lett a verseny, a Honda és a Lada remek munkát végzett, és közeledett a Citroenhez. De még ennél is szorosabb harcot szeretnék.” “A Volvónak előrébb kell lépnie, de még tapasztalatra van szükségük. Két héten belül megkapják a tesztautójukat, és remélem, onnantól kezdve keményen dolgoznak majd. Jövőre sokkal erősebbek lesznek.” Ribeiro zárásként kijelentette, nincs kétsége afelől, hogy a Volvo mellett a Honda és a Lada is marad a bajnokságban 2017-re, és ismét megerősítette, hogy tárgyalásokat folytat egy újonnan érkező gyártóval is. A korábbiakkal ellentétben viszont ezúttal nem hangzott el, hogy már 2017-ben érkezhet még egy márka.
WTCC hírek - Újabb változások jöhetnek 2017-től

Belépés