WTCC hírek - Egy őszinte vélemény a Termasi hetedik körről

Készült: 2016.augusztus.11 10:47 Készítette: Salamon János Kategória: WTCR és túraautós hírek Forrás http://hosszabbitas.hu/

WTCC hírek - Egy őszinte vélemény a Termasi hetedik körről
Egy méltán népszerű ember őszinte véleménye amivel szerintem egy vérbeli sport rajongó messzemenően egyet tud érteni.
A közvetítés alatt a WTCC Blog facebook oldalán elég komoly indulatokat keltett a Citroen csapattaktikája, és sajnos a közösségünkre egyáltalán nem jellemző stílus is elharapózott. Némileg megnyugtató, hogy olyan személyektől, akik eddig nem vettek részt az életünkben, és remélhetőleg a jövőben is csak némi arculatváltással fognak. Az pedig már nem is meglepő, hogy miután az érintettek és több autósportos szakértő megszólalásából kiderült, tényleg semmilyen disznóság nem történt, természetesen egyikükben sem volt annyi, hogy kiálljon és kimondja: tévedtem, nem kellett volna ordenáré stílusban hülyeséget írnom… Az ilyen megnyilvánulások miatt az eddigi cikkeimben azt próbáltam meg kifejteni, miért nem történt szabálytalanság, sportszerűtlenség, tisztességtelenség de még csak tahóság sem. De a dolognak van egy másik vetülete is, és most kicsit a Citroenre haragvók oldalára fogok állni. Mert ez a kérdés sem fekete-fehér. Tiszta sor, hogy az ilyen jellegű csapattaktika nagyon gyakori dolog, és nem sportszerűtlen. Ahogy az sem, hogy López és Muller egyszerre támadta Norbit. Ma már az is egyértelmű, hogy a magyar pilótát nem Muller és legkevésbé sem szándékosan lökte a sóderágyba. De! Tényleg szükség volt erre? López több mint 100 pontos előnnyel vezeti az összetettet, a Citroen mögött pedig 200 pont a Honda hátránya a gyártók bajnokságában. Ebben a szituban tényleg muszáj volt kívülről belenyúlni egy versenybe? Nem lehetett volna hagyni, hogy a srácok lejátsszák egymás között a pályán? Elvégre erről szólna ez a sportnak nevezett valami.
WTCC hírek - Egy őszinte vélemény a Termasi hetedik körről
Főleg, hogy az utóbbi időben pont az ilyen dolgok ártottak sokat a motorsportok megítélésének. A nézők egyre kevésbé érzik azt a helyszínen vagy TV előtt ülve, hogy itt elképesztően tehetséges és tökös srácok mérik össze magukat brutálisan erős autókkal. Helyette van a gumistratégia, a DRS távolság méricskélése, meg a fülelés a rádión, hogy kit hogyan irányítanak a boxból. Olyan éveket élünk, amikor pont az ilyen esetek nem hiányoznak egy bajnokságnak. És ezzel el is jutottunk egy hatalmas kiterjedésű, egyre növekvő bűzös-fertelmes mocsárvidékre, amit úgy hívnak: a sport elüzletiesedése. Martin Haven, a brit Eurosport kommentátora a közvetítésében azt mondta: jó lenne megkérdezni Yves Mattont (a Citroen Racing igazgatóját), hogy “kedves Yves, te nem szereted az autóversenyt?” Az ötlet egyrészt jó, másrészt szerintem Yves nagyon is szereti az autóversenyt. De neki is van egy főnöke, aki valahol Versailles-ban még jó néhány öltönyös úriember kíséretében egy teljesen más szemüvegen keresztül látja az egész WTCC-s projektet. Számukra ez egy marketing befektetést, pénzt költenek el, és cserébe hírversét akarnak. Számukra (az üzlet szempontjából) vajmi kevés érték, hogy Michelisz Norbert, José Maria López és Yvan Muller 14 körön keresztül eszelősen jót meccselt egymással, de végül egy Honda győzött. Nekik az kell, hogy hétfőn Argentínában egy Citroen C-Elyseé versenyautó képével legyenek tele az újságok, és göröghessen tovább a marketing henger. Nekik szimplán az kellett, hogy López nyerjen Argentínában. Se több, se kevesebb. Így esett tehát, hogy Termasban a sport, az igazi verseny és jó meccs ismét letérdelt az üzlet hatalma előtt, és egy nagyon parányi rész megint meghalt az autósport már egyébként is viseltes szívéből. Mert nem volt ez sem szabálytalan, sem sportszerűtlen, sem tisztességtelen, sem pedig tahóság… Csak teljesen szükségtelen. És ha már ők ilyen kérlelhetetlenül őszinték voltak, akkor hadd lehessünk mi is azok: kedves Citroen, bennünket a legkevésbé sem érdekel a ti marketing-nemi-életetek, bennünket az autóverseny érdekel, az, amit ti Termasban tönkretettetek…

Belépés