• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Magyar Nagydíj vasárnapi napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Magyar Nagydíj vasárnapi napja után

Készült: 2016.július.25 21:26 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Magyar Nagydíj vasárnapi napja után
A Magyar Nagydíjat Lewis Hamilton zárta az első helyen. A második Nico Rosberg, a harmadik Daniel Ricciardo lett. Nyilatkozatok a futam után.
MERCEDES AMG PETRONAS
Lewis Hamilton:
"Nem tudom, mi itt a titok. Természetesen nagyszerű a csapat és minden összeállt, ez a kulcs. De ez a pálya jól fekszik az agresszív pilótáknak. Ma az egyik legmelegebb verseny volt, amit valaha itt futottam. Nagyon nehéz volt ilyen körülmények között figyelni a gumikra, ezért örülök, hogy sikerült. Köszönet mindenkinek a csapatban a kemény munkáért - és minden rajongónak, akik itt voltam. Nem tudom miért, de amikor Budapesten vagyok mindig sok támogatást kapok. Szeretem ezt a helyet, nagyszerű ez a hét. Nem tudtam, meddig bírják a gumik, ezért próbáltam a gumik élettartamát felmérni és nyomni, amikor szükség volt rá. A verseny nagyon jól sikerült, arra gondoltam, hogy nem hibáztam a futamon, ám akkor blokkoltak a kerekek és a 12-es kanyarnál elhagytam a pályát! Akkor koncentráltnak kellett maradni, amelyet szerencsére sikerült megvalósítani. Nem gondoltam túlságosan az eredményre, de jó érzés elvégezni a munkát - különösen azért, mert nem ez volt a legerősebb hétvégém. Például nem volt annyira erős, mint Silverstone-ban. De csodálatos néhány versenyen vagyok túl, szeretném ezt a formát megtartani a szezon hátralévő részére."

Nico Rosberg:
"Az első kanyarban veszítettem el a győzelmet, amikor két pozíciót buktam, így csalódott vagyok, mivel szerettem volna megnyerni a versenyt és bíztam benne, jó esélyem van rá. Nem a legjobban rajtoltam, jó volt, hogy Danielt sikerült az egyes kanyar után visszaelőzni és a második helyet megszerezni. De Lewis mögött lehetetlen volt előzni. Nagyszerű sebességem volt a versenyen, amely pozitívum - de sajnos nem tudtam kihozni belőle a maximumot. Nagyszerű, hogy második hazai versenyem hamarosan következik. Várom Hockenheimet és keményen dolgozom azért, hogy 2014-es győzelmem megismételhessem."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Elégedettek vagyunk a mai eredménnyel. Kettős győzelmet szerezni azon a pályán, amely az elmúlt két évben nem volt jó számunkra nagy örömet jelent. Ez a hely a Red Bull és a Ferrari területe, a mai eredmény azonban mutatja, karosszériánk és motorcsomagunk erős eredményre képes. Ezen a versenyen sok mindenre kellett figyelni és pilótáinknak a hétvégén folyamatosan azt mondtuk, a győzelem a gumik életben tartásától függ. Mindketten ezt jól kivitelezték - amikor azonban a helyzet szorossá vált a második etapban, azt kértük Lewis-tól, hogy gyorsítson és jól reagált erre, jó előnyre tett szert, miután a Red Bull kockáztatott Ricciardo stratégiájával. A mezőny végén haladók itt mindig kihívást jelentenek, de végül nem befolyásolták a verseny végeredményét, amely jó. Sok szó esik a világbajnoki helyzetről, de ha ez egy focimeccs lenne, akkor azt mondhatnánk, csak az első félidőn vagyunk túl. Még nagyon hosszú a szezon. Sok dolog történt eddig és biztos vagyok benne, még több fog történni ezt követően..."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"A tegnapi izgalmas időmérő edzés után sokkal simább mai napra számítottunk - és így is lett. Erős rajtot vett az első őt pilóta, így az első kanyarba szorosan egymást követve érkeztek. Volt egy pillanat, amikor úgy tűnt, Lewis elveszíti az első helyet és Nico a harmadikra esik vissza. Azonban mindketten jól vezettek, Lewis az élen maradt, míg Nico egy fantasztikus előzéssel, a kettes kanyar külső ívén, bebiztosította a kettős sikert. Innentől kezdve csak a sebességet és a gumikopást kellett figyelni a két kerékcserés stratégia során. A Red Bull nagyon korán cserélt kereket másodszor Ricciardónál, amely miatt némi nyomás alá kerültünk - biztos voltam benne, ez a céljuk. De mindkét autó megfelelő sebességgel ment, levédekeztük a Red Bull stratégiáját és eredeti tervünkhöz ragaszkodtunk. Összességében kiváló kettős győzelem született és kiválóan zárult a szezon első fele, amelyre büszkék lehetünk. Gratuláció a pilótáknak - és a szerelőknek, akik sorozatban másodszor teljesítették a leggyorsabb kerékcserét. Várjuk hazai versenyünket, a jövő heti Német Nagydíjat."

RED BULL RACING
Daniel Ricciardo:
"Örülök a mai dobogós helyezésnek, nem hiszem, hogy győzni tudtunk volna. Próbálkoztunk a rajtnál; jól indultunk és a csúcspontnál a Mercedeseket nem láttam, úgy gondoltam, az élen állok, de a kijáratnál előbb Lewis, majd Nico is megelőzött a kettes kanyar külső ívén. Azt hiszem, még ha az élre is kerültem volna, sebességük volt annyira jó, hogy elém vágnak, ha egy extra kört kint maradnak a kerékcsere előtt. A harmadik volt a legjobb, amit elérhettünk, az utolsó három körben Seb felzárkózott rám; abroncsaim a végét járták, így jó volt a harmadik helyet megszerezni. Sorozatban három dobogós helyezés ezen a pályán nagyszerű, jó hely ez számomra. Nagyon örülök. Péntekenként és szombatonként jól teljesítettünk már a szezon kezdete óta, de az elmúlt néhány vasárnap, valamilyen oknál fogva, nem okozott számomra elégedettséget, fontos volt ezt a hétvégét péntektől vasárnapig összerakni és hittem benne, hogy sikerül. Most hét nap után ismét lehetőségem lesz boldognak lenni!"

Max Verstappen:
"A dobogós helyezéshez megvolt a sebességünk. Úgy éreztem, jól rajtoltam és felzárkóztam Lewis-ra az egyes kanyarnál, de már nem volt helyem és nem fékezhettem későn. Az első kerékcsere után bosszantó volt, hogy a Ferrari mögött voltam a friss gumikon. Csalódás volt, mert az elején gyorsan voltunk, próbáltam a Ferrariktól elszakadni, amely oda vezetett, hogy az előttem haladóra felzárkóztam és vissza kellett vennem. Így a kerékcsere után mögéjük tértem vissza, versenyem itt véget is ért. Mögöttük haladva előzni próbáltam, de a gumik elkoptak, így a lehetőségek is eltűntek. Ami harcomat illeti Kimivel: egyszerűen védtem pozíciómat. Keményen vezettem és arra kellett figyelni, hogy ne fékezzem állóra a kerekeket, vagy ne hibázzak."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Az ígéretes rajt után lehetetlen volt mindkét autónkkal lefedezni Sebastiant, így ezt előrébb álló autónkkal, Daniellel tettük meg, így sajnos Max mögé esett vissza az első kerékcserék után és mindkét pilótánk a Ferrarikkal harcolt, Daniel Sebbel, Max Kimivel. Nagyszerű harc volt négyük között, kemény védekezést mutatott be Max, aki korrekten küzdött Kimivel. Nagyszerű volt látni, hogy Daniel újra dobogós helyezést ért el és a szezon feléhez érkezve egy pontra csökkentettük hátrányunkat a Ferrarival szemben."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős főmérnök:
"Csalódott vagyok az eredmény miatt. Nagyon keményen megdolgoztunk ezért a két pontért. Azt hiszem, a maximumot értük el Valtterivel, erős versenyt futott, de az autó sebessége nem volt jó. Felipe tegnapi balesete után az autó egyensúlya megváltozott és nem talált ritmust. A 18. helyről indulva egy kiegyensúlyozatlan autóval mindig nehéz a helyzet. A kormányművel probléma akadt, miután újjáépítettük az autót a tegnapi baleset után, a kormánykerék nem állt be középre és nehezen volt kezelhető a jobbos kanyarokban. A futam előtt próbáltuk ezt megjavítani a garázsban és a rajtrácson. A fiúk nagyon sok munkát végeztek. A stratégiánk jó volt, ahogyan a kerékcserék is. Nem tehettünk volna ennél többet. Nehéz időszak ez a csapat számára. Csapatként dolgoztunk és próbáljuk felmérni, hogyan lehet több teljesítményt kihozni az autóból."

Valtteri Bottas:
"A verseny rajtja jól sikerült. Nagyon fontos volt megelőzni a Force Indiát. Ezt követően kiviteleztük tervünket. A szuperlágy abroncs a vártnál tovább bírta, így az első etapot meghosszabbítottuk. Ezt követően a lágy keveréken sebességünk többé-kevésbé elvárásaink szerint alakult. Azt hiszem, a maximális pontot megszereztük ma a rajtpozíciónkat nézve. Biztos vagyok benne, Hockenheimben további pontokat szerzünk, próbáljuk tovább növelni előnyünket a Force Indiával szemben."

Felipe Massa:
"Szörnyű verseny volt, amely már problémával kezdődött a rajtrács felé haladva, a kormánykerék túl könnyen fordult egyik irányba és túl nehezen a másikba. Próbáltuk megoldani a problémát, de nem sikerült, legalább javítottunk rajta, mert a rajtrácsra felvezető körben lehetetlen volt vezetni. Az egész verseny során egyik irányba nehezen fordult az autó és a másik irányba könnyedén, nagyon nehéz volt így menni. Próbáltam versenyezni a végéig, de nem ilyen eredményre számítottunk. A következő verseny Hockenheimben lesz, egy más pályán, remélhetőleg sokkal jobbak leszünk, bízom benne, hogy visszatér a megszokott rend és mindkét autóval pontot szerzünk."

SCUDERIA FERRARI
Kimi Räikkönen:
"Ma az autóm jó volt és jól működött, a sebességünk megvolt, de nyilvánvalóan ez nem a legkönnyebb hely az előzésre. Sajnos a tegnapi időmérő edzés után ma nem voltunk olyan pozícióban, hogy a megérdemelt eredményt elérjük, ez a legcsalódottabb dolog. Ami a Max-szel folytatott harcot illeti, nem nekem kell eldönteni ezt, de azt hiszem, manőverei megkérdőjelezhetők. Először jobbra húzott, én balra mentem, de ő is visszajött oda, próbáltam fékezni, mert keményen nekimentem és elveszítettem első vezetőszárnyam, nem könnyítette ez meg az újbóli támadást. Majd később, amikor előzni próbáltam és eldöntöttem, merre megyek, ő is árnyékként követett és nekem akkor már nem maradt helyem. Nem az én feladatom eldönteni, hogy korrekt volt-e, vagy nem, de láttam már, hogy másokat ennél kisebb dologért is megbüntettek. Ma a maximumot hoztuk, csalódott vagyok, mert nem sikerült megelőzni Verstappent és felzárkózni a többiekre."

Sebastian Vettel:
"Többre számítottam ma. Jól rajtoltam, talán túl jól, mert az egyes kanyarig nagyon hosszú az út, túl korán próbáltam vontatni magam. Csalódás ez, mert innentől kezdve beragadtam az ötödik pozícióba. Tudtam, minden más a stratégián és a kerékcseréken múlik, így vághatunk Verstappen elé. A futam végén sokkal erősebbek voltunk, talán néhány tizeddel is, de sajnos nem elég gyorsak az előzéshez. Ha képes lettem volna rá, akkor megteszem, de mindent megpróbáltam a leintésig, jó stratégián voltunk, jobb sebességünk volt, de ahogyan mondtam, ez az egyik legnehezebb pálya az előzés szempontjából. Talán ha tegnap jobb pozíciót érünk el, akkor győzhettünk volna, javulni kell még néhány területen, de azt hiszem nem olyan nagy a hátrány a Mercedesszel szemben, mint amekkorának látszik. Jobban kezelik a gumikat és ezzel nagy előnyre tesznek szert néhány kör alatt."

Maurizio Arrivabene, csapatfőnök:
"Ma nagyszerű reakciót láttunk az egész csapattól. Újra megmutattuk, soha nem adjuk fel. Pilótáink kimagasló versenyt futottak, mindent beleadtak és ha Seb jobb rajtpozícióból indulhatott volna, akkor más végeredmény születik. Ami Kimit illeti, megmutatta, hogy megérdemelte jövő évi szerződéshosszabbítását. Amikor nem szerzel dobogós helyezést, akkor nem lehetsz elégedett, ezért mi sem lehetünk azok: de ez nem azt jelenti, hogy nem állunk készen a végső harcra."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"Nos, egész hétvégén a hetedik helyen álltam! Sajnálatos, hogy ezen nem sikerült javítani a délután folyamán, de azt hiszem, mi voltunk az üldözők legjobbja. A Mercedes, Red Bull és a Ferrari elérhetetlen jelenleg mindenki számára - egy másik szinten vannak -, így a másik mini-bajnokságban, ahol versenyzünk, egészen versenyképesek voltunk és úgy érzem, a maximumot nyújtottuk. Nem volt sok történés a futam során. Egy kissé unalmas délutánt teljesítettünk - nem a szokásos hungaroringi show-t - és az egyetlen kiesés sajnos Jenson nevéhez fűződik. Elégedett vagyok a hétvégével és remélhetőleg sikerül megtartani ezt a fejlődést. Többé-kevésbé versenyképesek voltunk itt és Silverstone-ban, két nagyon különböző pályán, várom már a következő hétvégét Hockenheimben."

Jenson Button:
"Nem volt valami nagyszerű délutánom. Fékszenzor problémánk volt, ezért beesett a pedál és soha nem jó ez az érzés. A fékek egyszerűen nem működtek, ez nagy biztonsági probléma. A csapat közölte velem, milyen kapcsolót állítsak a kormánykeréken és végül a helyzet saját magától megoldódott, de büntetést kaptunk a kommunikáció miatt. Kiálltunk, így a szükséges információt megkaptam, de úgy gondolom, talán korábban meg kellett volna ezt tenni. Nem igazán számított már, mivel utolsó voltam. Teljesen megértem, hogy a pilóták nem kaphatnak olyan információkat, amelyek segítenek az autó vezetésében - saját magunknak kell a munkát elvégezni és valójában szeretem ezt a kihívást. De amikor biztonsági probléma van, nem hiszem, hogy büntetést kell kiosztani azért, mert próbálod elkerülni a balesetet, ahogyan ma mi is tettük. Amikor egy ilyen összetett erőforrással dolgozol, akkor a pilóták nem tudnak mindent magunktól kitalálni. Ilyen szabályt nem szabad hozni és azt hiszem, ezt mindenki így gondolja. Mechanikai problémám is akadt, az egész verseny során alulkormányzottsággal küzdöttem; majd olajfolyás miatt ki kellett állni. Nem tudom, hogy ez megoldható-e - remélem igen -, de vizsgáljuk a helyzetet."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"Jenson ígéretes hétvégéje sajnos olajfolyással ért véget, ez kieséshez vezetett. Nagyon jól vezetett egész hétvége során - talán az időmérő edzésen tegnap a nyolcadik helynél jobbat is elérhetett volna, ha külső körülmény nem befolyásolja - de úgy gondolom, ilyen a versenyzés. Ami Fernandót illeti, talán tévedek, de azt hiszem, a kiegyensúlyozott teljesítmény, amit a három napon nyújtott rekorddöntésnek számít. Első szabadedzés: hetedik hely, második szabadedzés: hetedik hely, harmadik szabadedzés: hetedik hely, időmérő edzés: hetedik hely, futam: hetedik hely. A hetedik hely nem a mennyország, de erős és bíztató teljesítmény, amely mutatja, milyen jó fejlődést értünk el folyamatosan. Most Baden-Württembergbe utazunk, a Német Nagydíjra, a szezon első felének utolsó versenyére. A hockenheimi pálya talán nem fekszik autónknak annyira, mint a Hungaroring, de újra a pontszerzés a cél; ez nem kétséges."

Yusuke Hasegawa, Honda:
"Pozitív hétvége volt a csapat számára, vezetjük a középmezőnyt. Kiegyensúlyozottan a negyedik csapat voltunk, Fernando az üldözők legjobbjaként a hetedik lett minden edzésen és a versenyen is, amely mutatja, csapatként mennyit fejlődünk és segít a szezon második felében az önbizalom növekedéséhez. Másrészt Jensont fékrendszer érzékelő probléma akadályozta, ezzel a futam elején már a mezőny végére került. Végül a csapat olajfolyás miatt kihívta őt. Jelenleg nem látunk semmi problémát az erőforráson, de a csapat tovább folytatja a vizsgálatot. Ismét egy keserédes hétvége, a garázs egyik oldalán örömöt, a másik oldalán csalódottságot látni."

SAHARA FORCE INDIA
Nico Hülkenberg:
"Nem vagyok túlságosan elégedett a mai délutánommal, mert nagyon nehéz versenyünk volt. Rossz helyen voltam az első kanyarban és pozíciót veszítettem, amely a dolgokat megnehezítette számomra. A fő probléma a versenyen az első kerékcsere után történt, amikor visszaestünk a Toro Rossós Kvyat és a williamses Massa mögé és nem tudtam előzni. Itt nagyon nehéz előzni és amint az előtted haladóra felzárkózol, sok leszorítóerőt veszítesz és tönkremennek a gumik. Ez volt versenyem története. Helyet veszítettem Palmerrel szemben a második kerékcsere során - én hibáztam és vállalom a felelősséget, elnézést kérek a csapattól. A kerékcsere során a kuplungot felengedtem és az a utó megmozdult, a fiúk nem tudták megfelelően feltenni az abroncsot és ezzel időt veszítettünk. A következő verseny Németországban hasonló lehet: ugyanezeket a keverékeket kapjuk és a pályán sok a közepes sebességű kanyar. Ma megmutattuk, hogy a nehéz verseny ellenére pontot tudunk szerezni, de a következő versenyeken jobb munkát kell végezni, több pontot szerezni."

Sergio Perez:
"Nehéz verseny volt a mai. Egy kerékcserét terveztünk, de a teljesítmény nem volt jó a közepes keverékű abroncsokon és az autó csúszkált alattam. Ezért visszaálltunk a két kerékcserére, a csapat behívott engem, de amikor a boxutcába érkeztem, nem vártak rám. Azt hiszem, a boxfal és a szerelők között rossz volt a kommunikáció, amely néha megtörténik. Bosszantó ez, mivel időt és a pontszerzés lehetőségét elveszítettem. Örülök, hogy a német futam a jövő héten lesz és pozitívum, hogy erős autóval rendelkezünk, jó versenysebességgel."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Kiaknázatlan lehetőségekkel hagyjuk el a Hungaroringet. Végül a verseny eredményét a tegnapi trükkös időmérő edzés határozta meg, hátrányba kerültünk a pályán elfoglalt pozíciót illetően - az pedig nagyon fontos itt. Nico Bottasszal szemben veszített a rajtnál és a verseny nagy részében vonatozott - különösen Kvyat mögött - és nem tudott mindent kihozni a remek versenysebességéből. Checóval az egy kerékcserére törekedtünk, de hamar kiderült, a közepes keveréken szenved. Amikor két kerékcserére állítottuk út, a boxfalon félreértés történt, ezzel meghosszabbodott a kerékcserére. Az elmúlt néhány napon tapasztalt kihívás után bíztató a pontszerzés - és ez csak a második alkalom a csapat történetében, hogy a Hungaroringen pontot tudott szerezni. Tudjuk, jó a sebessége az autónak és bízom benne, a jövő héten jobban ki tudjuk használni Németországban."

SCUDERIA TORO ROSSO
Carlos Sainz:
"Erős versenyünk volt a Hungaroringen, elégedett vagyok az eredménnyel. Nagyon elégedett vagyok a versennyel, habár Fernando Alonso megelőzött a rajtnál. Tudtuk tartani a McLaren sebességét, amely a pénteki és szombati szabadedzések alapján nem volt várható... Lehetetlen volt megelőzni őt! Ha azt mondják nekem, a rossz hétvégi kezdés után nyolcadik leszek, nem hittem volna el! Azt hiszem, nagyon örülhetünk és elégedettek lehetünk magunkkal - a csapat nagyszerű munkával megfordította a helyzetet, köszönet ezért nekik! Most magabiztosan mehetünk Németországba."

Daniil Kvyat:
"Sajnos azt kell mondjam, nem volt élvezetes versenyem. Nagyon rosszul rajtoltam - túlságosan megpörögtek a kerekek, valami nem volt rendben a beállításokkal - és ez meg is határozta a versenyem további részét. Veszítettünk néhány pozíciót, a mezőny végére kerültünk és innen nagyon nehéz volt felzárkózni és előbbre lépni. Az autósportban vannak rossz és jó napok, ez az egyik negatív volt. Szerencsére a következő futam a jövő héten lesz, így gyorsan el tudjuk felejteni a mai napot és egy jobb németországi versenyben bízunk."

Franz Tost, csapatfőnök:
"A mai nem volt könnyű verseny, mivel a középmezőnyben lévő csapatok nagyon szorosan követték egymást. Alonso a rajtnál pozíciót tudott nyerni és ezt követően Carlosnak nem volt lehetősége megelőzni őt. A nyolcadik lett, amely egy részről jó, mert pontot szereztünk, de másrészt viszont a McLaren több pontot szerzett nálunk és most nagyon szoros a konstruktőri bajnokság. A következő versenyek trükkösek lesznek, de azt hiszem, karosszériánk nagyon jól teljesít és jó esélyünk van pozíciónk megvédésére. Daniilnak problémája volt a rajtnál, amelyet kivizsgálunk, ezért veszített több pozíciót. Csalódás ez, mivel sebessége a futam során nagyon versenyképes volt, különösen a szuperlágy keveréken. Előre tekintünk és keményen dolgozunk, hogy felkészüljünk a következő versenyre, a németországi Hockenheimre."

RENAULT SPORT F1 TEAM
Kevin Magnussen:
"Az autó jobban működött ezen a hétvégén. Az első szett szuperlágy abroncson megfelelő etapot teljesítettem; tudtam figyelni az abroncsokra és sok kört mentem rajtuk. Sajnos a rossz rajtnál pozíciókat veszítettem. A hétvége során sok jó rajtgyakorlatot végeztem, ezért ez nagy csalódás. Próbáltunk felzárkózni, de a második etapon a szuperlágy abroncson nem minden úgy alakult, ahogyan vártam és a futam utolsó részét Grosjean és Gutierrez mögött teljesítettem. Természetesen remélem, tudunk javítani a sebességen a szezon további részében."

Jolyon Palmer:
"Szomorú vagyok, mivel első Formula-1-es pontjaim megszerezhettem volna. Az autó jól működött és jól haladtam a 10. helyen. A négyes kanyarnál a megszokott módon fordultam - nem mentem keményen, a gumikat óvtam - de valamiért az autó megcsúszott. Meg kell nézni mérnökeimmel mindent, hogy mit tehetünk ennek meggátolása érdekében. A tizedik voltam, teljesítettük minden kerékcserénket, jó versenysebességet mutattunk az előttünk és a mögöttünk haladókhoz képest, úgy tűnik, előrelépést értünk el a hétvégén. Pályafutásom legjobb vezetését mutattam be ma és csak egy kis megpördülés gátolta meg a pontszerzést. Kimerültem, de Hockenheimben próbálok ilyen, vagy ennél jobb pozícióban harcolni."

Fred Vasseur, csapatfőnök:
"Erős versenyünk volt és látható a fejlődés. Nem titok, hogy már a jövő évi autóra koncentrálunk, de még jó esélyünk van a pontszerzésre 2016-ban. Mindkét pilóta nagyon jó munkát végzett, de Jolyon teljesítménye különösen említésre méltó, miután pénteken alig dolgozott. Megpördülése balszerencse volt, különösen azért, mert első Formula-1-es pontja elérhető közelségben volt. Összességében a csapat és a pilóták jól dolgoztak ezen a hétvégén és a mezőny végéről nagyszerűen felzárkóztak azon a versenyen, amelyen csak egy kiesés volt. Reméljük a lendület tovább folytatódik Hockenheimben."

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"A versenyt a boxutcából kezdve nyilvánvalóan nehéz volt. A verseny rajtja után Rio mögé beragadtam. Nem volt ez ideális, mivel ezen a pályán nehéz előzni. Próbáltunk agresszív gumistratégiát választani. A futam közepén ez jónak tűnt, de néhány körrel a leintés előtt újból kereket kellett cserélni, mert a gumik nem bírták volna ki a verseny végéig."

Felipe Nasr:
"Nehéz versenyünk volt. A rajt rendben volt, egy helyet nyertem az első körben. De az első kerékcserém után forgalomba kerültem, amely lassított minket és időt veszítettünk. Összességében megfelelő versenysebességet mutattunk, különösen a lágy keveréken. Továbbra is keményen kell dolgozni, hogy lépésről lépésre versenyképesebbek legyünk."

Monisha Kaltenborn, csapatfőnök:
"Nem lehetünk elégedettek ezzel az eredménnyel. Megnézve rajtpozíciónkat, már nehéz helyzetből indulhattunk. Tudjuk, hogy előzni ezen a pályán szinte lehetetlen. Nem volt problémamentes hétvégénk. A szerelőknek ki kellett cserélni Marcus karosszériáját. És nem ragaszkodtunk a 107 százalékos szabályhoz a rajtrácsot illetően. Ennek ellenére elégedettek vagyunk, hogy a csapaton belül jobb a stabilitás."

MANOR RACING
Pascal Wehrlein:
"Nagyon nehéz volt a mai verseny. Már a hétvége elején egyértelműen kiderült, ez nem a mi pályánk és azt hiszem, ma ki is derült. Nagyon jól rajtoltam és a 17. helyig jutottam, majd a 16. lettem, de autónk nem volt többre képes. Azt hiszem, pozitívum, hogy még ilyen körülmények között is, sikerült a Saubert magunk mögött tartani, de összességében csalódás az eredmény. A jövő hét nagyon mozgalmas és izgalmas lesz számomra. Próbálom a jövő heti versenyt követő szünetet kiverni a fejemből, mert keményen szeretnék harcolni a Hockenheimringen és élvezni első Formula-1-es hazai versenyem. Remélem, az a pálya jobban fekszik majd autónknak, mivel vezettem már rajta többször és szeretek ott versenyezni."

Rio Haryanto:
"Ismét nehéz versenyünk volt, megosztottuk a stratégiát Pascal és köztem, így a lehető legjobb esélyünk volt eredményesnek lenni. Sajnos egyikünk esetében sem működött a stratégia. Csak egy kiesés volt ma és az autóból a maximális teljesítményt kihoztuk. A verseny rajtja egészen jól sikerült és úgy tűnt, az egy kerékcserénk működhet. A közepes keveréken a sebesség nyilvánvalóan nem volt jó, de a kopás sokkal kisebb volt a lágyakon, mindig jó valami mást kipróbálni a körülöttünk lévőkhöz képest."

Dave Ryan, versenyigazgató:
"A mai verseny minden része kihívás volt. Ismét különböző stratégiákat próbáltunk ki, minden lehetőségre felkészültünk, de csak egy kiesés történt, így ez volt a legjobb eredmény, amit elérhettünk. Mindkét pilóta jó munkát végezve optimálisan kihasználta stratégiáját, Pascal jól maga mögött tartotta Ericssont a futam végéig. Gyors összepakolás és Németország következik, Pascal hazai versenye és erőforrás partnerünké, a Mercedes HPP-é. Remélhetőleg jó teljesítményt tudunk ott nyújtani."

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Rossz délután volt. Nem igazán volt jó. Stratégiánk nem működött, az autó nem működött. Próbáltam egyensúlyt találni, de egyszerűen nem sikerült. Biztos vagyok benne, sokat tanulhatunk ebből a délutánból, de csalódás a végeredmény. Jobb formára számítottam. A tegnapi időmérő edzés után pontszerzésben bíztam."

Esteban Gutierrez:
"Érdekes verseny volt, nagyszerű harcokkal kezdettől fogva. Sikerült jól rajtolni és az első két körben a pozíciókért küzdöttem, előbbre kerültem. Ezt követően minden etapban a határon mentem, nem spóroltam a gumikkal. A futam vége felé elkezdtek elkopni a gumik és a fékekkel is voltak problémáim. Kihívást jelentett célba érni. Azonban a csapat nagyszerű munkával mindent irányítása alatt tartott, szeretnék köszönetet mondani nekik a kemény munkáért. Jól dolgoztak és nagyszerű kerékcseréket hajtottak végre. Folytatni kell ezt az irányt, javulni és a legjobbat kihozni az autónkból Németországban."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"Sok munka után kis jutalom. A 13. és 14. helyen végeztünk. Esteban jó munkát végzett, ahogyan Romain is. A stratégia egyszerűen nem úgy működött, ahogyan szerettük volna. Esteban büntetést kapott a kék zászlók figyelmen kívül hagyása miatt. Ezt megnézzük és kiértékeljük. Véleményünk szerint ez erős döntés volt, de előre kell nézni, arra kell gondolni, milyen munkát kell elvégeznünk. Összességében a csapat keményen dolgozott. Németországban próbálunk javítani a mai eredményen. Célunk a pontszerzés lesz, dolgozni fogunk rajta."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"A tegnap délutáni záporeső után ma tapasztaltuk eddig az egész év során a legmelegebb pályahőmérsékletet. A tegnapi eső után a pilóták sok új abroncs közül választhattak. Az ilyen kihívást jelentő körülmények között mindenki a rajttól a célig nyomta, legtöbben az általunk várt két kerékcserés stratégiát követték. Néhány pilóta próbálkozott mással, különböző stratégiát alakított ki a Red Bull és a Ferrari, pilótáik ezért az utolsó körig harcban álltak a pozíciókért."

Az igazság pillanata
Győztes stratégiaként két kerékcserét jósoltunk és a legtöbb versenyző pontosan így is döntött. Megjósolt stratégiánk szerint rajt a szuperlágyon, majd váltás a lágyra a 12. és 41. körben. Végül Hamilton a vártnál hosszabb etapot teljesített, első kerékcseréjét a 21., második kerékcseréjét a 46. körben teljesítette a 70 körös versenyen. Ezt segítette az esős időmérő edzés, mivel a szuperlágy abroncsok nem koptak annyira.

Belépés