• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Magyar Nagydíj szombati napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Magyar Nagydíj szombati napja után

Készült: 2016.július.23 16:30 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Magyar Nagydíj szombati napja után
A Magyar Nagydíj időmérő edzését Nico Rosberg zárta az élen. A második Lewis Hamilton, a harmadik Daniel Ricciardo lett.
MERCEDES AMG PETRONAS
Nico Rosberg:
"Nagyon izgalmas időmérő edzés volt. Először őrült körülmények uralkodtak, esett az eső és nagy tócsák voltak, sok autó kicsúszott. Autóm nagyon jól működött az esőben - de amikor felszáradt, az volt a legjobb helyzet számunkra, mivel tudjuk, a Red Bull esőben nagyon erős. Mindent beleadtam utolsó körömben és sikerült. Nagy köszönet a csapatnak, mivel nagyszerű csapatmunkával lehet csak jó pozíciót szerezni. Nagyszerű érzés pole pozícióban lenni itt, Magyarországon. Holnap nagy harc lesz Lewis-zal és a Red Bullokkal, várom már."

Lewis Hamilton:
"Soha nem számítottam rá, hogy abban a kanyarban Fernando velem szemben áll majd! Négy tizedes előnybe kerültem addig a pontig és nagyon elégedett voltam az a utó egyensúlyával, a pole pozíció elérhető lett volna. De ilyen a versenyzés és mindent megpróbálok a második helyről. Egy nagyszerű rajt segítene - volt már ilyenem! A szabadedzésen úgy éreztem, megfelelően tudok rajtolni, így bízom benne, hogy holnap is sikerül. Hosszú az út az első kanyarig, szóval a lehetőség adott. Hosszú távú sebességem ma délelőtt egészen jó volt, remélem jó verseny lesz."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Ez egy feje tetejére állított időmérő edzés volt, ahol többet lehetett hibázni, mint jó munkát végezni és többször is hibáztunk a Q1-ben és a Q2-ben. De végül az utolsó Q3-as kör döntött a sorrendről olyan körülmények között, amikor szinte száraz volt apálya. Lewis volt előzetesen a pole pozícióban és nagyon erős körön volt, amikor balszerencséjére sárga zászlót lengettek Alonso megpördülése miatt - és lelassított. Nico követte őt és a sárga zászlós szakaszon lassított, ami látható az adatokból, de ennek ellenére javulni tudott és pole pozíciót szerzett. Összességében egy zűrös edzés volt, de nagyszerű eredmény és tökéletes rajtpozíció született a holnapi versenyre. Ez Magyarország és vasárnap délutánonként mindig látunk akciót, tudjuk, még hosszú az út. Este jól fel kell készülni és minden forgatókönyvet átnézni, ha szeretnénk lehetőségeinket kihasználni a holnapi napon."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Úgy gondoltam, ez az edzés soha nem ér véget! Óriási megkönnyebbülés az első sort kibérelni és lehetőségünk van megmutatni autónk sebességét száraz körülmények között a megjósolhatatlan délután után. A hihetetlen időjárás miatt számos baleset történ a pályán, ezért nagyon nehéz volt mindent jól csinálni, gratuláció a csapatnak és a pilótáknak azért, hogy a lehető legjobb eredményt érték el. Messze nem volt sétahajózás, sok nehéz döntést kellett meghozni. A Q2 végén Lewis elfékezte magát, még több ősz hajszálunk lett - de szerencsére sikerült a 10. helyet megszereznie. A Q3 sokkal simább volt, az általános ütemezést alkalmaztuk. Nico nagyszerű körrel pole pozíciót szerzett, gratuláció neki. Lewis-nak balszerencséje volt, sárga zászlók gátolták utolsó gyors körében, így nem tudta megvédeni pole pozícióját. De összességében elégedettek lehetünk az első rajtsorral, mindkét pilótánk nagyszerű munkát végez és holnap remélhetőleg sokkal simább napunk lesz!"

RED BULL RACING
Hamarosan...

WILLIAMS MARTINI RACING
Hamarosan...

SCUDERIA FERRARI
Hamarosan...

McLAREN HONDA
Hamarosan...

SAHARA FORCE INDIA
Nico Hülkenberg:
"Mindig jó az első tízben lenni, különösen egy trükkös körülmények között zajló edzésen. Csapatként azt hiszem sikerült jól megbirkózni a piros zászlókkal, mert fontos volt a higgadtság és ritmusunk fenntartása. Amikor az eső elállt, apálya gyorsan száradt és a Q2 végére a nap is kisütött, a pálya szinte teljesen felszáradt. A Q3 kissé nehéz volt: nem volt meg a megfelelő egyensúly és szenvedtem az utolsó körben az alulkormányzottsággal. Ebből a szempontból talán jobb lett volna, ha a pálya tovább marad nedves. A kilencedik hely jó rajtpozíció és biztos vagyok benne, erős versenyünk lesz."

Sergio Perez:
"A 13. helyezés az időmérő edzésen nagy csalódás. Ma minden adott volt ahhoz, hogy a Q3-ba kerüljünk, különösen ilyen körülmények között. Az elsők között voltunk, akik száraz pályás abroncsokra váltottak, de az etap végén nem sikerült elég jó kört összerakni, az első tízben végezni. Az ötös kanyarnál hibáztam és ez több, mint egy másodpercbe került. Csalódás ez, mivel azt hiszem, nagyszerű lehetőségünk volt, de látszik, mennyire nehéz megfelelő időben jó kört összerakni. Nagy kihívás lesz innen a verseny. Fontos lesz egy jó rajt és megfelelő stratégiát kell választani, mivel előzni itt nem könnyű. Sebességünk száraz pályán jó volt és célom a pontszerzés."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Csalódottan távozunk a mai időmérő edzésről. Az autó egész hétvégén jól teljesített és megfelelő sebességünk volt ahhoz, hogy mindkét autóval a Q3-ba jussunk. Sergio hibája a Q2 végén azt jelentette, a 13. helyen végez azon a pályán, ahol nem könnyű előzni. Nicónak nagyon erős edzése volt, de szenvedett az autóval, amikor a pálya teljesen felszáradt. Nem tudott tiszta kört menni és talán ez egy, vagy két rajtpozíciójába került. A versenyre tekintve, tegnap száraz pályán versenyképesek voltunk a hosszú etapok során, így versenysebességünk jó lehet. A stratégiai lehetőségek nagyon korlátozottak, de itt akkor történik meglepetés, amikor a legkevésbé számítasz rá, majd meglátjuk, mi történik holnap."

SCUDERIA TORO ROSSO
Hamarosan...

RENAULT SPORT F1 TEAM
Hamarosan...

SAUBER F1 TEAM
Hamarosan...

MANOR RACING
Hamarosan...

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Nagyon szoros volt. Csak egy tizeddel maradtunk el Lewis 10. helyezett idejétől. Mindent figyelembe véve jó, hogy ilyen szoros volt. Sikeresen hoztunk meg minden jó döntést a megfelelő pillanatban, beleértve a gumiválasztást is. Nagyon nehéz időmérő edzés volt, de megmutattuk, csapatként mennyit tudunk egy nap alatt javulni. Tökéletesen dolgoztunk ma. Gyorsak voltunk az esőgumikon és az intermediate abroncsokon is. Nem voltunk rosszak a slickeken sem. Tudom, hogy egy tizedmásodperc akadályozott minket. Elégedett vagyok azonban mindennel. Ha holnap nem esik az eső, akkor nagyon forró lehet az időjárás és az mindig jót tesz a versenyzésnek."

Esteban Gutierrez:
"Ez volt az egyik legtrükkösebb időmérő edzése a szezonnak, sok megszakítással. A Q1-ben egészen balszerencsések voltunk. Alapvetően egy tiszta köröm volt, nem volt könnyű számunkra. A Q2-ben szenvedtem a gumik felmelegítésével. Nehezek voltak a körülmények. Csak egy íven lehetett menni, hibázásra nem volt lehetőség. Nem örülök a 15 helyezésemnek, de holnap remélem, tudok előzni és előrébb kerülni. Nagyon érdekes és izgalmas verseny lehet, mindent beleadok, próbálok a lehető legtöbbet javulni."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"Egészen izgalmas időmérő edzés volt, sok minden történt a pályán. Nagyon nehéz volt ilyen helyzetben nyugodtnak maradni, de azt hiszem, a csapat jó munkát végzett. Sikerült mindent nagyon jól megcsinálni, szóval nem sajnálkozhatunk. A 11. és 15. helyen végeztünk. A 11. helyről indulva legalább Romain új gumikkal kezdhet, ez előnyös lesz. Esteban is felzárkózhat. Jó társaságban van, Kimi előle indul. Majdnem sikerült, de még nem vagyunk a Q3-ban, pedig ott szeretnénk lenni. De a 11. hely jó rajtpozíció. Holnap bízunk a felzárkózásban. Pontszerzéssel próbálkozunk."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"Ebben a sportban voltak már őrült helyzetek az elmúlt időszakban és a mai nap is az egyik legvegyesebb volt, ahogyan láthattuk - de a végeredmény így is Mercedes kettős siker lett. A csapatok különböző gumikeverékeinket próbálhatták ki ma és a változékony időjárás miatt sok felhasználatlan slick abroncsok maradtak holnapra, amikor valószínűleg két kerékcserés versenyre számíthatunk."

A Pirelli ajánlást tett a keverékekkel teljesíthető maximális körszámra: lágy keverék esetében 29, szuperlágy esetében 14 kör.

Ezek alapján az optimális kerékcsere stratégia az alábbiak szerint alakulhat:

LEGGYORSABB
Két kerékcsere: két etap a lágyon 29 körig, majd egy 12 körös etap a szuperlágyon.

MÁSODIK LEGGYORSABB
Három kerékcsere: három 14 körös etap a szuperlágyon, egy 28 körös etap a lágyon.

LEGLASSABB
Három kerékcsere: két 24 körös etap a lágyon, két 11 körös etap a szuperlágyon.

Belépés