WTCC Hírek -A csapatrádiózás háttere

Készült: 2016.május.10 17:29 Készítette: Salamon János Kategória: WTCR és túraautós hírek Forrás http://michelisz.hu/

WTCC Hírek -A csapatrádiózás háttere
Ismét egy szuper bejegyzés amiben Norbi összefoglalja, a múlt hétvégi történéseket. Sok mindenre választ kaphatunk amiben eddig esetleg kételkedtünk vagy nem tudtunk.
Ezúttal kicsit rendhagyó módon, pontokba szedve számolok be a 32 megszerzett ponttal záruló marokkói versenyhétvégéről. Az időmérős 36 ezredről... Vegyes érzések vívtak harcot bennem az időmérő után, mert egyrészt örültem a Honda 1–2–3-nak, másrészt személyes szempontból csalódott voltam. Csalódott, mert meg lehetett volna a pole pozíció. Persze valószínűleg minden versenyző így érez, aki csak 36 ezredmásodperccel marad alul, de ebben az esetben tényleg én voltam kedvezőbb helyzetben, ám az utolsó szektorban elkövettem két apró hibát, ami miatt két tizedmásodpercet vesztettem. Úgy gondolom, hogy Huff nem tudott volna sokkal jobb kört menni, nekem ugyanakkor meg lett volna a lehetőségem erre. Így végül a szerencse, illetve López hibája is kellett ahhoz, hogy összejöjjön a hondás pole. Látszott, hogy a Q2-höz képest mindenki rontott valamennyit a Q3-ban, ebben az is közrejátszott, hogy a pálya 1–1,5 tizeddel lassabb volt – az én két gyors köröm között eltelt közel fél órában hat fokot emelkedett az aszfalt hőmérséklete, emiatt kisebb volt a tapadás. A MAC3-as hibámról... Mindenki a fellegekben járt az időmérős eredmények után a csapatnál, így a MAC3-ban elkövetett hibám is a háttérbe szorult. Én persze nagyon mérges voltam magamra miatta, butaságot követtem el: túl nagy tempót diktáltam, aminek a fallal való találkozás és a defekt lett a következménye. Azért is nehéz megemésztenem ezt, mert látszik, hogy szoros a verseny a gyártók bajnokságában, és nekünk már nem az első ilyen hibánk volt ez, Franciaországban Huff ragadt be a rajtnál. Év végén ezek akár a különbséget is jelenthetik majd. Én mindenesetre megtanultam, hogy a MAC3-ban a 90% is bőven elég, főleg egy utcai pályán, ahol olyan a tempóelőnyünk, mint Marokkóban volt.
WTCC Hírek -A csapatrádiózás háttere
A fékgyilkos első futamról... Nehéz volt előre megtippelni, hogy mi hozható ki a fordított rajtrácsos Nyitó futamból, hiszen utcai pályán volt már olyan, hogy az első körben öten-hatan is elbúcsúztak előlem, meg olyan is, hogy senki sem esett ki. Ezzel együtt nem számítottam arra, hogy sikerül a kilencedikről fellépni az ötödik helyre, ami viszont az előttem haladók hibáinak volt köszönhető. Maga a futam belülről is unalmas volt, mert azt láttam, hogy nincs akkora tempóelőnyöm, ami az előzéshez szükséges lett volna. Cserébe a marokkói pálya gyilkolta a fékeket, mihelyt két-három körön keresztül felzárkóztam Monteiróra, éreztem, hogy túl magas a fékhőmérséklet, így vissza kellett vennem. A rossz rajtról és Monteiro visszaelőzéséről... Tudtam, hogy a Fő futamon a legjobb esélyem a győzelemre, illetve Huff megelőzésére a rajtnál van, ezért nagyon igyekeztem, hogy jól sikerüljön. Talán pont emiatt, de túl sokat akartam az autótól, kipörögtek a kerekeim, és nemhogy Huffot nem sikerült megelőznöm, de Monteiro is feljött mellém. Azonban tudtam, hogy a külső íven előnyösebb helyzetben vagyok Tiagónál. Esős körülmények között mindig megváltozik az ideális ív, neki belülről kisebb sugarú körön, rosszabb tapadási viszonyok között kellett teljesítenie az első kanyart. Én akkor is a külső íven maradtam volna, ha Monteiro nem került volna mellém, mert sejtettem, hogy onnan jobban tudok kigyorsítani a kanyar kijáratán. Ez be is jött, így egyből vissza tudtam előzni. A csapatrádiós beszélgetésről... A Fő futam előtt háromszor átbeszéltük a forgatókönyvet, amely úgy szólt, hogy a rajtot nehéz kiszámítani, ezért az első kör feléig szabadon támadhatjuk egymást csapaton belül, azonban ha utána bármilyen sorrendben kialakul az élen a Honda 1–2–3, akkor a legfontosabb, hogy beosszuk a tartalékainkat, és megőrizzük ezt a befutót. Ennek ellenére a futam egy pontján megkérdeztem a csapatrádión, hogy támadhatom-e Huffot. Persze a nemleges választ előre tudtam, de szerettem volna jelezni a csapat felé, hogy egyértelműen jobban viselkedik az autóm és gyorsabb vagyok nála.
WTCC Hírek -A csapatrádiózás háttere
A beszélgetés a videóban kiragadott részletnél hosszabb és összetettebb volt, ugyanis azt is kértem, hogy Rob menjen gyorsabb tempót, mert úgy éreztem, hogy ez szükséges López miatt. Ezután a csapat Huffal is beszélt, aki növelte is az iramot. Bár tényleg gyorsabbnak éreztem magam nála, semmi olyan nem történt, ami miatt bárkire is haragudni kellene, hiszen az előzetesen együtt megbeszélt forgatókönyv szerint jártunk el. A Honda WTCC-s szerepvállalása 2017-től még nem biztos, ezért is volt a csapat számára kiemelten fontos, hogy megőrizzük az 1–2–3-as befutót a Fő futamon, mert ezzel erősen lehet érvelni a projekt mellett. Ezt kockáztatni értelmetlen lett volna még akkor is, ha az egyes kanyar féktávján vagy a hajtűkanyarban a marokkói pályán is ki lehetett volna vitelezni egy előzést. A pontverseny állásáról... Jelentősen nem változott az állás a bajnokságot nézve, de egyelőre felesleges is a pontokkal foglalkozni. Még nagyon korai szakaszában vagyunk az évnek, amikor egy-egy olyan balszerencsés, technikai hibák által terhelt hétvége, mint amilyen nekem a hungaroringi volt, erősen visszavetheti egy pilóta helyzetét a tabellán. Jelen pillanatban az a legfontosabb, hogy minél több olyan, pontszerzés szempontjából sikeres hétvégét zárjak, mint a marokkói volt. A lényeg, hogy kihozzam a lehetőségeimből a maximumot, ami úgy gondolom, hogy a Q3-as hibát leszámítva sikerült is Marokkóban. De ha újrakezdhetném az időmérőt, akkor sem csinálnék semmit sem másként, mert hiszem, hogy aki csak a biztonságra törekszik, aki nem vállal kockázatot, az az év végén nem lesz ott a legjobbak között. Én viszont ott akarok lenni köztük!
WTCC Hírek -A csapatrádiózás háttere

Belépés