Forma-1 Hírek - Zajosabb motorokat ígérnek 2016-ra

A Magneti Marelli sportigazgatója, Roberto Dalla szerint a Formula-1-es autók hangosabbak lesznek 2016-ban, amennyiben a gyártók követik vállalata javaslatait. Az olasz vállalatot az FIA kérte fel arra, hogy találjon megoldást a Formula-1 zajproblémáira.
Az autók azt követően lettek halkabbak, hogy 2014-ben bevezették a hibrid erőforrásokat.
A kipufogórendszer módosítását már beleírták a 2016-os szabályokba, amelytől Dalla azt várja, hogy jobb és hangosabb motorzajok lesznek.
"Úgy találtuk, hogy két dolog hiányzott. Elsősorban az amplitúdó, másodsorban a magas frekvencia."
Az utóbbi problémára megoldást találtak a kétcsöves kipufogórendszerrel.
"Most már nincs olyan messze ez az érték az általunk tanácsolttól. A cél, hogy kipufogógázt távol tartsuk a turbinától, mert az nagyfrekvenciás szűrőként működik" - magyarázza Andrea Dappiano, a hibrid rendszerek projektmenedzsere. "Ez nagyobb frekvenciát és nagyobb zajt eredményez."
Várhatóan további változtatások készülnek 2017-re, amikor a szabályváltozás is nagyobb módosításon esik át.
"Támogatjuk az FIA-t és folytatjuk vizsgálatainkat" - tette hozzá Dalla. "Az FIA annyit tehet, hogy a csapatokkal tárgyal a lehetséges megoldásokról, mivel megfelelő egyensúlyt kell találni a megnövekedő hang és a teljesítményvesztés között."
A kipufogórendszer módosítását már beleírták a 2016-os szabályokba, amelytől Dalla azt várja, hogy jobb és hangosabb motorzajok lesznek.
"Úgy találtuk, hogy két dolog hiányzott. Elsősorban az amplitúdó, másodsorban a magas frekvencia."
Az utóbbi problémára megoldást találtak a kétcsöves kipufogórendszerrel.
"Most már nincs olyan messze ez az érték az általunk tanácsolttól. A cél, hogy kipufogógázt távol tartsuk a turbinától, mert az nagyfrekvenciás szűrőként működik" - magyarázza Andrea Dappiano, a hibrid rendszerek projektmenedzsere. "Ez nagyobb frekvenciát és nagyobb zajt eredményez."
Várhatóan további változtatások készülnek 2017-re, amikor a szabályváltozás is nagyobb módosításon esik át.
"Támogatjuk az FIA-t és folytatjuk vizsgálatainkat" - tette hozzá Dalla. "Az FIA annyit tehet, hogy a csapatokkal tárgyal a lehetséges megoldásokról, mivel megfelelő egyensúlyt kell találni a megnövekedő hang és a teljesítményvesztés között."