MotoGP Hírek - Rossi: „Határozottan ez volt karrierem egyik legjobb versenye” – versenyzői nyilatkozatok

Készült: 2015.március.30 08:35 Készítette: Lipták Melinda Írta: Balogh Tamás, Keszthelyi Gábor és Papdi Tamás Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

MotoGP Hírek - Rossi: „Határozottan ez volt karrierem egyik legjobb versenye” – versenyzői nyilatkozatok
Óriási versennyel vette kezdetét a MotoGP 2015-ös idénye: Valentino Rossi 109. győzelmét aratta a világbajnokságon, Dovizioso és Iannone egyaránt dobogóra vezette a most debütáló Desmosedici GP15-öt, az olaszok pedig nyolc és fél év után sajátították ki a királykategória dobogóját. Lássuk, hogyan vélekedtek a vasárnapi futam történéseiről maguk a főszereplők!
Aligha kezdődhetett volna ennél jobban a gyorsasági motoros világbajnokság idei szezonja, hiszen a Moto3-as versenyen csak az utolsó méteren dőlt el a győzelem sorsa Alexis Masbou javára, és kilenc pilóta zárt egy másodpercen belül, a Moto2-eseknél pedig a legnagyobb esélyesek betlije után váratlan győztest ünnepelhettünk Jonas Folger személyében. A napot pedig a MotoGP futama koronázta meg, amelyen szintén nem azok csatáztak a legjobb helyezésekért, akikre a legtöbben előzetesen számítottak. Marc Marquez ugyanis rögtön az első kanyart elrontotta, így a mezőny végéről kellett felzárkóznia, ahonnan egészen az ötödik helyig jutott, vagyis még így is a meglehetősen szürke versenyt futó csapattársa, Dani Pedrosa előtt végzett, a Yamahákhoz és a Ducatikhoz azonban nem igazán tudott közelebb kerülni – merthogy a hangvillások és a bolognai gyártó versenyzői harcolhattak az első helyért!

A pillanat, amikor Rossi megszerezte pályafutása 109. világbajnoki futamgyőzelmét
Merthogy a hangvillások és a bolognai gyártó versenyzői harcoltak az elsőségért: sokáig mind a négy motoros együtt haladt, az utolsó körökre azonban Andrea Iannone és Jorge Lorenzo is leszakadt, így Valentino Rossi és Andrea Dovizioso párviadalára szűkült a verseny. Végül a 8. helyről rajtoló „Doktor” jött ki győztesen a látványos előzéseket produkáló meccsből: a kilencszeres vb-első pályafutása 109. futamgyőzelmét aratta, egyúttal 197. alkalommal állhatott dobogóra, s a 2010-es katari évadnyitó óta először vezeti az összetett pontversenyt! A Ducatinál is roppant mód elégedettek lehetnek, hiszen pazarul debütált a Desmosedici GP15: Dovizioso második, Iannone harmadik lett az új géppel. Ez egyébként azt is jelenti, hogy a dobogó mindhárom fokára olasz versenyző állhatott – erre legutóbb 2006-ban, Motegiben volt példa, amikor Loris Capirossi nyert Rossi és Marco Melandri előtt.

Nagy nap egyébként a mai az itáliaiak számára, hiszen a Formula-1-es Maláj Nagydíjon pedig közel két év szünet után született ismét Ferrari-győzelem a német Sebastian Vettel révén. Egyedül az Aprilia miatt lehetnek kissé csalódottak, hiszen Alvaro Bautista a Marquezzel való koccanás miatt még az első kört se fejezte be, Marco Melandri pedig tulajdonképpen utolsó lett azok közül, akik valóban meg is látták a kockás zászlót – egyértelmű, hogy óriási a lemaradása a márkának. A másik visszatérő, a Suzuki egy 11. és egy 14. hellyel távozhat a sivatagi helyszínről, ami pedig a szatelliteket és az Open kategóriát illeti: előbbiek közül egész hétvégén Cal Crutchlow tűnt a legjobbnak, s ezt a futamon is megerősítette egy hetedik helyezéssel, utóbbiak közül pedig Hector Barbera végzett legelőrébb, ám ő is csak a 15. helyre fért oda. Az alábbiakban a versenyzők futam utáni nyilatkozatait osztjuk meg olvasóinkkal:

Movistar Yamaha MotoGP
Valentino Rossi, 1. hely
„Az elmúlt három szezonban mindig jól mentem itt és felértem a dobogóra, de győzelemmel kezdeni egész más. Nagyon örülök, mert elég sokat szenvedtünk az edzéseken és a teszteken is, de nagyon jól dolgoztunk a 22 körös versenyre, én pedig nagyon erős voltam. Először is szerencsésnek kellett lennem, de leginkább a csapattal végzett munkánk jelentette a különbséget a versenytempómban. Határozottan ez volt karrierem egyik legjobb versenye, figyelembe véve, hol voltunk tegnap. Igazán köszönöm az egész csapatnak, a mérnökeimnek és az egész Yamahának, mert szerintem ma elképesztőt alakítottunk.”

Jorge Lorenzo, 4. hely
„Nehéz verseny volt. Az első kör után második helyen találtam magam, Doviziosót követve. Gyorsabb voltam nála, és ott előztem meg, ahol tudtam: a gyors kanyarokban. De végsebesség és féktáv tekintetében sokkal jobb volt a Ducati, mint a mi motorunk, de a kanyarsebességgel vissza tudtuk ezt hozni, míg a kigyorsítás közel azonos volt. Hogy őszinte legyek, azt hittem, megnyerhetem a versenyt, bár nyilván nem lett volna egyszerű, mert Valentino tempója nagyon erős volt a futam végén. Egyre jobban éreztem magam, aztán hirtelen valami elromlott, amikor a sisakom felső részéről elkezdett leválni a szivacs, szóval a látótér felét elveszítettem. Nem láttam jól a kanyarokat, és nem tudtam úgy koncentrálni és motorozni, mint előtte, így körönként fél másodpercet vagy többet is veszítettem. Egy olyan versenyen lettem negyedik, ahol legalább harcolni tudtam volna a győzelemért.”

Ducati Team
Andrea Dovizioso, 2. hely
„Ez egy különleges eredmény nekem és a Ducatinak is azok után, amiken keresztülmentünk az előző években. Ez a jutalom azért a munkáért, amit eddig együtt elvégeztünk, hogy eljussunk erre a pontra. Sosem számítottam arra, hogy ennyire versenyképesek leszünk az első versenyen, ez egy igazán rendkívül eredmény! Szeretnék köszönetet mondani az összes mérnöknek és a Bolognában dolgozó embereknek, akik sikeresen elkészültek időben a motorral a második sepangi tesztre; a mérnököknek, akik ezen a hétvégén is keményen dolgoztak a Ducati Corse-nál azzal az eltökéltséggel, amit mindig is mutattak a projekt iránt. Iannone és én két dobogós helyezést szereztünk a Ducatinak, és ez nagyszerű eredmény, de mindenekelőtt úgy érzem, ez még csak a kezdete a jövőnek.”

Andrea Iannone, 3. hely
„Nagyon elégedett vagyok ezzel az eredménnyel: első dobogós helyezésemet szereztem a MotoGP-ben, és hihetetlen, hogy ez az első olyan versenyemen sikerült, amelyen a Ducati gyári pilótájaként indultam. Dovi és én második és harmadik helyen végeztünk a GP15-tel, és nem számítottam arra, hogy már az első versenyen ennyire erősek leszünk, szóval ez egy fantasztikus dolog. A srácok a Ducati Corse-nál remek munkát végeztek a tél során, és köszönettel tartozom nekik. 2013 óta élvezem ennek a nagyszerű cégnek a támogatását, amely segített a fejlődésben és számos dologra megtanított, ezért ezt az első pódiumot nekik szeretném ajánlani. Óriási köszönet mindenkinek a Ducatinál, illetve Gigi Dall’Ignának, Claudio Domenicallinak és az összes velem dolgozó embernek.”

Repsol Honda
Marc Marquez, 5. hely
„Boldognak kell lennünk, mert 11 fontos pontot mentettünk meg, miközben könnyen előfordulhatott volna, hogy egyet sem szerzünk. Kemény verseny volt, amin hibáztam az első kanyarban, és az utolsó helyre estem vissza. Ez azt jelentette, hogy fel kellett jönnöm, keményen kellett nyomnom az egész verseny alatt, de a végén láttam, hogy nem tudom elkapni az élbolyt. A mai nap pozitívuma, hogy ugyanolyan tempóban haladtunk, mint az élmezőny. Austinban keményen dolgozunk tovább, még nagyobb lelkesedéssel.”

Dani Pedrosa, 6. hely
„A ma esti futam nem a tervek szerint ment, és sajnos komoly problémáim voltak a jobb alkarommal, ami nem jó hír számomra. Keményen dolgoztam azon a télen, hogy megoldást találjak erre, mert az összes tavalyi versenyen ettől szenvedtem. Mindegyik orvos azt javasolta, hogy ne feküdjek újra kés alá, megpróbáltam más alternatívák után nézni, de ahogyan most állnak a dolgok, semmi sincs erre pozitív hatással. Most mérlegelnem kell a lehetőségeimet, meglátjuk, mit tehetek. Ez határozottan a karrierem legnehezebb pillanata. Mindent megteszek azért, hogy megoldást találjak, de jelen pillanatban nehéz lenne megmondani, mi fog történni.”

CWM LCR Honda Team
Carl Crutchlow, 7. hely
„Úgy vélem egy hetedik hellyel boldogak lehetünk. Jó kezdés volt ez, figyelembe véve hogy nincs hondás versenytapasztalatom. Akikkel harcoltam, azok nálam régebb óta gyári Hondán ülnek, és láttuk, hogy ők is szenvednek. Az, hogy csupán egy másodpercre voltam Pedrosától és ötre Marqueztől mutatja, hogy mindnyájan szenvedtünk a hátsó tapadással. Szerintem az egész hétvége a tempónkról szólt, és saját magamnak nehezítettem meg a dolgom a futam eleji hibákkal, de a tempóm stabilan jó volt. Ha végig tudok menni az elöl lévőkkel, talán a negyedik-ötödik hely környékén zártam volna. Austinra fejlődnünk kell, le kell vonni a következtetéseket a mai versenyből és megnézni mit érhetünk el. Nehéz az élen állókkal harcolni, de még tart a tanulási folyamat számunkra. Nem hinném, hogy összességében rossz munkát végeztünk volna, boldogan jöhetünk el Katarból.”

Jack Miller, kiesett
„Nehéz versenyünk volt. Jól akartunk kezdeni, és különösen jól is sikerült. Vétettem pár apró hibát és kicsit túlzottan harcias voltam a motorral, de sikerült összeraknom magam, amikor már közel voltunk az utolsó helyhez. Ezután működni kezdtek a dolgok és elkezdtem felzárkózni a többi Open kategóriás motorra. Jól haladtam, megelőztem két srácot és utolértem Abrahamet. Azonban túlzottan gyorsan meg akartam előzni, túl mélyre döntöttem a motort, elvesztettem az elejét és sajnos mindkettőnket kiejtettem. Az utolsó kör lévén kár, hogy nem fejeztem be a versenyt, de sokat tanultunk és bizakodva várom, hogy Texasban tovább fejlődhessek.”

Monster Yamaha Tech3
Bradley Smith, 8. hely
„El kell ismernem, a jó eredmény ellenére némileg csalódott vagyok, hogy nem mi lettünk a legjobb szatellit motoros alakulat Katarban. Ez az idei célunk, így elszalasztani egy alkalmat némileg csalódást keltő. Mindenesetre fél másodpercre végezni Carltól, különösen a szezon ezen korai szakaszában nem rossz eredmény. Jó volt a motor egész versenyen, stabil tempót tudtunk tartani. Igaz nem tudtam úgy motorozni, ahogy szerettem volna, emiatt egy simább stílust kellett alkalmaznom az egész versenyen. Nehéz ez, amikor Hondákkal és Ducatikkal harcol az ember, mivel ezek más stílust igényelnek és így muszáj a versenyzőnek is agresszívabbnak lennie. Mindenesetre nyolcadik lettem, gyűjtöttem jó pár pontot és hasznos tapasztalatot, és biztató közel lenni a célunkhoz hogy a legjobb szatellit motor legyünk. Majd fejlődünk és tanulunk Jorgétól és Valentinótól, hogy közelebb legyünk az élmezőnyhöz Austinban.”

Pol Espargaro, 9. hely
„Nehéz hétvége volt ez számunkra. Az első két napon tapasztaltunk néhány problémát, de tegnap és a ma reggeli bemelegítésen felül tudtunk kerekedni rajtuk és igazán magabiztosan éreztem magam a motoron. Mondom ezt úgy, hogy az elektronikával egész hétvégén problémáink voltak, amiket nem tudtunk tisztázni, így a kipörgésgátlót se tudtuk megfelelően beállítani. Ennélfogva az egykerekezés elleni beállítások nem voltak tökéletesek, így a kigyorsításokon sokat vesztettem, egyszerűen nem tudtam megelőzni az előttem motorozókat, mindig későn fékeztem, őszintén szólva szenvedtem. A legfőbb pozitívum az, hogy befejeztem a versenyt, és mivel ez a hétvége általában is szokatlan az esti verseny és a folyton változó pálya miatt, nehéz konklúziókat levonni a mai versenyből. Természetesen nem futok ki a világból azért, mert a mai eredmények nem a céljaimnak megfelelően alakultak. Most dolgozunk kell a problémák megoldásán, és Austinban már az első edzéstől kezdve előnyt kell kovácsolnunk a hétvégéből.”

Pramac Racing
Yonny Hernandez, 10. hely
„Nagyon elégedett vagyok azzal, amit ezen a héten elértünk. Szeretnék köszönetet mondani Giacomo Guidottinak és a teljes csapatnak: ez a siker mindnyájunké. A helyes úton vagyunk ahhoz, hogy rendszeresen top10-es helyekért harcoljunk. Az, hogy az első körökben tartani tudtam az első négyes tempóját, nagyszerű érzés volt, emellett arra ösztönöz, hogy továbbra is keményen dolgozzunk. A MotoGP színvonala nagyon magas, de mi is elérjük azt. A csapatom lehetővé tette, hogy a legjobb helyekért harcolhassak. Fizikailag is jobban érzem magam, a vállsérülésem már csak emlék. És biztos vagyok benne, hogy még ennél is jobbak lehetünk.”

Danilo Petrucci, 12. hely
„Rendkívül pozitívan értékelhetjük a mostani hétvégét, de biztos vagyok benne, hogy még jobbak is tudunk lenni a versenyeken. Nem kaptam el jól a startot, de voltaképpen már az első két kanyarban visszazárkóztam, és sikerült pozíciókat nyernem. Később aztán azt éreztem, hogy valami különös dolog történik a hátsó abronccsal, ami miatt öt másodpercet vesztettem körönként. De aztán jobbá váltak a dolgok, és én is gyorsabb lettem – még jobban, mint az elején. Ez még csak az első verseny volt, és biztos vagyok benne, hogy Austinban jobb teljesítményt fogunk nyújtani. Nagyon örülök annak is, hogy három olasz állhatott a dobogóra. A célom, hogy én is közéjük tartozzam egyszer. Remélem, ez hamar bekövetkezik. Egyúttal szeretnék köszönetet mondani a csapatomnak is, akik nagyszerű munkát végeztek. Így kell folytatnunk, mert jó irányba haladunk.”

Team Suzuki Ecstar
Aleix Espargaro, 11. hely
„Nem mondhatnám, hogy örülök ennek az eredménynek, hiszen talán ez a legrosszabb helyezésem a tavalyi szezon óta, tényleg azt hittem, hogy előrébb végezhetek. Volt egy kis gondunk a géppel, de mindannyian tisztában voltunk vele, hogy a fő probléma a motorerő. Tudom, hogy keményen dolgoznak Japánban a mérnökök, de amíg nincs több lóerőnk, addig nagyon nehéz lesz előre keveredni. Mindenesetre vannak jó érzéseim is a versenyről: befejeztem, pontokat szereztem, és ez volt a célunk. Mindannyian a fejlesztési folyamatra figyelünk igazán, és biztos vagyok benne, hogy hamarosan jobbak lesznek az eredményeink.”

Maverick Vinales, 14. hely
„Elképesztő élmény volt! Hihetetlen dolog a MotoGP legjobbjaival versenyezni, nagyon örülök ennek az élménynek. A futam maga érdekes volt: mindjárt a rajt után gondjaim akadtak az elektronikával, búcsút mondhattam a TC-nek, csak a csuklómra hagyatkozhattam, de a gép jól működött, szóval úgy döntöttem, folytatom, végül pedig befejeztem a versenyt és szereztem két pontot. Ez volt a fő célunk, szóval elégedett vagyok. Tudjuk, min kell javítanunk, és azt is, mi ment rosszul ezen a versenyen, szóval tudunk ezeken dolgozni, a következő versenyen pedig remélhetőleg hatásosabbak leszünk.”

Aprilia Racing Team Gresini
Marco Melandri, 21. hely
„Nem ez volt életem leggyorsabb versenye, de egy új motorral egy új kategóriában erre számíthattunk. Másrészt viszont befejeztük a futamot: ez volt az első igazán hosszú etapunk, és rengeteg adatot gyűjtöttünk, amelyek fontosak lesznek a fejlődésünk szempontjából. Időre van szükségünk. Ha a motor jól fog működni, az én vezetésem is javul majd, és jelentős előrelépéseket tehetünk. Most az Apriliánál dolgozó srácokon múlik, hogy értelmezzék a visszajelzéseimet, és ezek alapján változtassanak az RS-GP-n. Vár még néhány nehéz verseny ránk, mivel ráadásul nem is ismerem az austini és az argentin pályát, de ezek is további támpontot adnak majd a munkánkhoz.”

Alvaro Bautista, kiesett
„Sajnos a tesztként felfogott verseny rögtön az elején véget ért: Marquez elrontotta a rajtot, és túl gyorsan akarta visszaszerezni a pozíciókat, de közben nem vette figyelembe, hogy más is van a pályán. A 6-os kanyarban bebújt közém és Barbera közé, elképzelni sem tudom, hogyan, de nekem ütközött, és ezzel tönkretette az első fékvezetéket és a szenzorokat. Képtelenség lett volna továbbmenni. Sajnálom, mert Marc jó srác, de már a múltban is néha túl agresszív volt ilyen helyzetekben. Azt hiszem, az lenne a helyes, ha szólnánk neki erről, mert ez kissé kockázatos. Ma szerencsém volt, hogy nem estem el, de nem sokon múlik, hogy ilyenkor ne sérüljön meg az ember. Ezért, ahogy mondtam, nem sikerült teljesítenünk a tesztet, de nem szabad elfeledkeznünk a hétvégéről, ugyanakkor már most a következő, austini fordulóra kell gondolnunk. Az a pálya jelentősen eltér ettől, így lehetőségünk lesz ellenőrizni az itt megszerzett adatokat, hogy tovább fejlesszünk a motoron.”

Belépés