• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Brazil Nagydíj után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Brazil Nagydíj után

Készült: 2014.november.10 09:31 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

A Mercedes pilótája, Nico Rosberg nyerte a Brazil Nagydíjat. A második helyen Lewis Hamilton ért célba, a harmadik Felipe Massa lett. Nyilatkozatok a futam után.
INFINITI RED BULL RACING
Sebastian Vettel:
"Jól indultam, majd jött a négyes kanyar .. talán nem a legjobb emlékeim vannak a négyes kanyarról két évvel korábbról, nem tudom, Kevin agresszív volt-e, de sok helyet hagytam neki. Szélesen mentem és két pozíciót veszítettem, mivel nem tudtam kigyorsítani a kanyarból. Majd keményen harcoltam a verseny során, hogy visszaszerezzem a pozícióm, amely sikerült, különösen a stratégiával. Bíztam benne, talán egy pozícióval jobb helyen, a negyediken végzek, de végül ez is jó eredmény számunkra itt."

Daniel Ricciardo:
"Amikor az egyes kanyarhoz értem az autó elindult jobbra és tudtam, probléma van. Beálltam a boxba és a csapat közölte, a felfüggesztés hibásodott meg és kiálltunk. Kissé unalmas verseny volt, közel voltunk mindenkihez, de nem elég közel a küzdelemhez; szerettem volna jobban élvezni a versenyt, de ez nem történt meg. Ez csalódás, de a kiesésig egészen jól mentem, így nem lehetek túl mohó. Jó lenne dobogós helyezést szerezni a szezon utolsó versenyén."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Nehéz délután. Sebastian sajnos az első körben némi időt veszített, de ezt követően egy jó stratégiával és boxmunkával sikerült felzárkóznia az ötödik helyre, amely azt hiszem a maximum volt ezen a pályán. Daniel autóján sajnos a felfüggesztés meghibásodott, úgy gondolta, talán az első fékkel van probléma, de végül kiderült, az első felfüggesztés tört el, ki kell vizsgálni, mi történt. Ennek ellenére sikerült megszerezni a konstruktőri világbajnokság második helyét, amely figyelembe véve, hogy hol kezdtünk a szezon elején, óriási dicséretet jelent az egész csapat munkájáért. Váruk az utolsó versenyt, Abu Dhabit."

Thierry Salvi, Renault Sport F1:
"Először is, nagyon örülünk, hogy sikerült a konstruktőri bajnokság második helyét megszerezni egy nagyon nehéz év után. Sikerült fantasztikus munkát végezve alkalmazkodni az új erőforrás szabályokhoz. Mindenki kivette ebből a részét. Seb nagyszerű munkát végzett ma és újra megmutatta harcosságát az első kör után. Az ötödik hely talán a legjobb volt, amiben bízhattunk, erőforrása problémamentesen működött ezen a különösen megterhelő pályán. Csak egy verseny van hátra és nagyon keményen dolgozunk azon, hogy erős eredményt érjünk el, mielőtt minden energiánkkal az RS35 erőforrást fejlesztjük 2015-re."

MERCEDES AMG PETRONAS
Nico Rosberg:
"Fantasztikus hétvége volt és nagyon jól éreztem magam a három nap alatt. Tanultam Austinból, amely nagy csalódás volt és úgy érzem, sikerült elérnem, amit akartam. Kissé jobban tudtam kontrollálni a sebességet és Lewist nem engedtem túl közel magamhoz. Nagyon jól vezetett és mindig arra késztetett, hogy nyomjam. Amikor megpördült, kissé megnyugodtam és tudtam spórolni a gumikkal az etap végére. Az tökéletesen működött és nagyszerű nap volt újabb kettős győzelemmel a csapatnak. Nagyon örülök, hogy Felipe hazai versenyén dobogóra állhatott. A brazil emberek nagyszerűen támogattak minket az egész hétvége során, így jó napjuk volt nekik is. Most egy nagyszerű zárásra utazunk Abu Dhabiba. Száz százalékosan bízom benne, hogy sikerül megcsinálnom, de természetesen Felipétől, vagy Valtteritől, esetleg Lewistól, saját magától is kell egy kis segítség."

Lewis Hamilton:
"Természetesen mindig csalódott vagy, amikor hibázol és ezt tettem ma én is. De őszintén szólva nagyszerűen éreztem magam a pályán. Az autó erős volt, sebességem jó volt, nem adtam fel, nyomtam és sikerült ledolgozni a hátrányt, ez volt a legfontosabb számomra. Amikor azt mondták, hogy nyomjam, az azt jelentette, kerékcserére hívnak ki, ezért nyomtam. Végül egy újabb körre kint hagytak, amely meglepett. Mire a második körben végig értem, a hátsó abroncsaim elkoptak, mert nagyon keményen nyomtam. Hibáztam, a hátsó kerekek blokkoltak és ez a győzelembe került. Nico nagyszerű versenyt futott - jól védekezett és nem hibázott. De az egyértelmű, hogy rendelkeztem a sebességgel. Ez nem nagy probléma. Ez az autóverseny. Nyilvánvalóan néhány pontot veszítettem, amely csalódás. De ez nagyszerű eredmény, rekorddöntés a kettős győzelem, nagyon élveztem a versenyt. Az autó fantasztikus volt - a legjobb, amelyet valaha vezettem - nagy köszönet ezért a csapat kemény munkájáért. Abu Dhabiban is keményen fogom nyomin és remélhetőleg a maihoz hasonló nagyszerű versenyünk lesz."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motosport, elnök:
"Büszke vagyok a csapatra és a mai teljesítményre. A versenyhétvégén egy jéghegyet kellett megmászni és ehhez keményen dolgozó, intelligens, jó szakemberekre van szükség, akik hozzájárultak az autó idei sikeréhez. Ha tudnám, mindenki nevét felsorolnám. Habár néhány arcot lehet csak látnia versenyhétvégén, az eredményességre csak akkor van lehetőség, ha a csapat erős és egységes. A számok: 11 kettős győzelem, 15 győzelem és 30 dobogós helyezés a szezon során, nagyon büszke vagyok kollégáimra és arra, amit elértünk együtt. A mai verseny tiszta harc volt Nico és Lewis között. A döntő pillanat talán akkor volt, amikor Lewis a 28. körben megpördült. Ezzel Nico lélegzetet vehetett és bár Lewisnak jobb sebessége volt, Nico tudta kezelni a nyomást a célig. Fantasztikus teljesítmény volt mindkét pilótától és nagyon izgalmas szezonzárót ígér Abu Dhabiban. Nem számít, hogyan alakul a verseny, mindegyik pilóta megérdemli a fantasztikus szezon végén a világbajnoki címet.

Paddy Lowe, műszaki igazgató:
"Egész héten azt mondtuk, a Brazil Nagydíj általában tele van drámával és ez a mai verseny sem volt kivétel. Habár az időjárás nem kapott döntő szerepet, briliáns harcot láthattunk két pilótánk között, akik hihetetlen versenyképességet mutatnak egész szezonban. A futam előtt egyértelmű volt, hogy a gumik tartóssága kulcsfontosságú szerepet kapnak, miután a csapatok egyhangúlag elfogadták a lágyabb gumiválasztást. Meleg időjárás volt és a pálya hőmérséklete is magas volt, ezért úgy gondoltuk a három kerékcserés stratégia egészen szoros, ezért nagyon örülünk, hogy a gumik jobban működtek, mint ahogyan jósoltuk. Hihetetlen teljesítmény a 11. kettős győzelmünket megszerezni az idei évben és történelmet írni a sportban. 1988 volt első szezonom a Formula-1-ben és abban az évben rekord született, amelyről úgy gondoltam, soha nem lehet megdönteni. Nehéz most arra gondolni, hogy új szintet állítottunk fel. Ez valóban mutatja a csapat teljesítményét. Gratulálok mindenkinek Stuttgartban, Brixworth-ban és Brackley-ben ehhez a mérföldkőhöz."

SCUDERIA FERRARI
Marco Mattiacci, csapatfőnök:
"Úgy érzem, ez a hétvége pozitíven zárult a csapat számára, mindkét pilóta jobb eredményt ért el, mint rajtpozíciója, fontos pontokat szereztek. Kimivel kockáztattunk, két kerékcserére állítottuk és megmutatta, ha kényelmesen érzi magát az autóban, akkor a legtöbbet tudja kihozni magából a gumikezelés tekintetében. Csalódottak vagyunk, hogy kerékcseréje során veszítettünk néhány másodpercet, úgy távozunk innen, hogy minden, a teljesítményt befolyásoló területen javulni kell. Ami Fernandót illeti, tökéletes versenyt futott és csapattársával a futam vége felé folytatott harcban tiszta fejjel gondolkozott és pontosan vezetett. Egyértelműen nem ezekért a pozíciókért szerettünk volna ma harcolni, de a csapat napról napra javul, próbálunk visszatérni a mezőny elejére."

Fernando Alonso:
"A messze nem könnyű hétvége után nagyon elégedett vagyok a verseny végeredményével, mert bár nem voltunk nagyon versenyképesek, sikerült sok pontot szerezni. Ma a gumikopás nagyon magas volt, különösen a lágy keveréken az első etap során, a szemcsésedés miatt ez a keverék nem tartott ki addig, mint vártuk. Amikor megelőztem Kimit, abroncsaim újabbak voltak, mint az övé, mivel ő két kerékcserén volt, de üzemanyagot spóroltam akkor és az előzés után már semmit nem tudtam csinálni. Már csak egy verseny van hátra a szezonból és a konstruktőri bajnokságot nézve remélhetőleg sikerül a McLarent magunk mögött tartani az utolsó versenyen, Abu Dhabiban. Ami engem illet, én az engem megillető pozícióban vagyok, mivel a többiek jobban teljesítenek."

Kimi Räikkönen:
"Összességében pozitív hétvége volt és a versenyen is jól éreztem magam az autóban. A második etap során kiderült, ha két kerékcserét teljesítünk, akkor pozíciót nyerhetünk, de a második kerékcsere során értékes időt veszítettem, ezzel néhány helyet buktam. A verseny utolsó felében harcoltam néhány körig Buttonnal, majd Fernando utolért, a gumikopás miatt nem tudtam feltartóztatni őt. Jó érzésekkel hagyjuk el Interlagost és bár még sok munka áll előttünk, a folyamatos javulás önbizalommal tölt el."

Pat Fry, műszaki igazgató:
"A mezőny nagy részéhez hasonlóan három kerékcserés stratégiát határoztunk meg, mivel tudtuk, a megnövekedett hőmérsékletben, a pálya természete és az aszfalt durvasága komoly befolyással lehet a gumi viselkedésére. A két keverék kezelése nagyon komplikált volt, a lágy keverékek szemcsésedése miatt korán kellett kereket cserélni, a közepes keverék gyorsan kopott, de sokkal egyenletesebben. A döntés, hogy Kimit két kerékcserére állítsuk át kifizetődő volt, meglepő módon, képes volt kiegyensúlyozottan menni, nem kevesebb, mint 36 körön keresztül. Fernando a Vettellel harcolt, akinek talán jobb sebessége volt ma, de a hatodik helyet megszerezni vele és Kimivel a hetediket, megfelelő előnyt jelent a konstruktőri bajnokságban a McLarennel szemben. Összességében pozitív hétvége volt és a jövőben meg kell oldani a megbízhatósági problémákat, amelyekkel az elmúlt napokban szembesültünk."

LOTUS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"A verseny rajtja jó volt és egészen gyorsan a mezőny elejére kerültünk. A verseny felénél azonban átálltunk két kerékcseréről háromra. Sok munkát végeztünk a hétvégén az au tó teljesítményének javításával, így nehéz elviselni, hogy nem értem célba. Megnézzük, mi történt és a következő, duplapontos versenyből a lehető legtöbbet szeretnénk kihozni."

Pastor Maldonado:
"Nehéz verseny volt. A magas gumikopás miatt a két kerékcseréről háromra álltunk át, ezért versenyünk kompromisszum volt. A rajtom nem volt nagyszerű, de a futam vége felé sokkal versenyképesebbek voltunk és célunk a pontszerzés volt. Mindent megpróbáltam és bíztam benne, sikerül megelőzni Valtteri Bottast, de erre nem volt lehetőség. Abu Dhabiban keményen harcolunk majd, ez biztos."

Federico Gastaldi, helyettes csapatfőnök:
"Ma sokkal jobb eredményre számítottunk a pályán, különösen azért, mert úgy gondoltuk, erős versenyünk lehet. Egyik pilóta sem teljesített tökéletes napot. Pastor a rajtnál szenvedett, de harcolt és sok helyezést javított. Romain a futam elején a mezőny első felében volt, de változtatni kellett a stratégián, amely büntetően hatott rá, de nem annyira, mint a motorhiba. Most Abu Dhabira koncentrálunk és a duplapontra, ami ott szerezhető."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
"A mai verseny nem úgy alakult, ahogyan szerettük volna. Pastor nem jól rajtolt és Romain autója nem ért célba. Abban bíztunk, tudtunk építeni a gumi jobb kezelésére riválisainkkal szemben és habár a közepes keveréken sokkal hosszabb etapot teljesítettünk, mégsem tudtunk kevesebb kerékcserét végezni, nem kerültünk tehát előnybe. Egy verseny van hátra 2014-ben, ahol mindent megteszünk azért, hogy a szezonban utolsó alkalommal pontot szerezzünk, majd ezt követően 100 százalékosan 2015-re koncentrálunk."

Simon Rebreyend, Renault Sport F1:
"Minden jól alakult ma Pastor garázsában és jó volt látni, hogy a nehéz időmérő edzés után a 12. helyre került. A melegebb hőmérséklet és a magas tengerszint feletti magasság miatt Interlagos az egyik legnehezebb helyszín az erőforrások számára, de sikerült a körülményeket végül egészen jól kezelni. Romain stratégiájának köszönhetően az utolsó etapban jó helyzetbe kerülhetett volna, de sajnos az erőforrás meghibásodása miatt egy henger leállt a motorban. Remélhetőleg Abu Dhabiban jobbak leszünk és erős eredménnyel zárjuk a szezont."

McLAREN MERCEDES
Jenson Button:
"A verseny trükkös volt ma. Nagyon keményen nyomtam az első etapban a keményebb keveréken, így tartottam a távolságot Valtteritől. Ez azt jelentette, a hátsó abroncsokat elkoptattam - de ez ésszerű volt, ha DRS távolságban voltam, azzal a mögöttem érkezőkkel szembeni előnyömet tudtam tartani. Ez működött, de a következő etapban vissza kellett venni, figyelni a gumikra. Az utolsó kerékcseréig ez sikerült is - a kerékcsere során azonban félreértés volt, ezért egy extra kört kellett teljesítenem. Ez a dobogós helyezésbe került. Csalódás, hogy nem sikerült Felipét utolérni, de fantasztikus verseny volt. Nagyon élveztem. Az egyik legjobb a harc volt Kimivel - mindig a határon lehet harcolni vele, de soha nem lépheted át - ezt nagyon élveztem."

Kevin Magnussen:
"Ez nem volt valami nagyszerű verseny, amely csalódás. A gumik szemcsésedtek - próbáltam óvni őket, de ez ma nem sikerült. Próbáltam tartani a mögöttem érkezőket, de Fernando és Nico gyorsabb volt nálam, ezért erre nem volt lehetőség. Le kell ülni és megnézni, miért nem volt jó napom - biztos vagyok benne, erre választ kapunk. Pozitívum, hogy Jenson pontokat szerzett ma. A negyedik hely nagyon lenyűgöző. Nagyon elégedett vagyok vele és a csapattal."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"A mai verseny a gumikról szólt. Az extrém meleg pályahőmérsékletben, amely gyakran az 50 °C fok felső tartományában volt, Jenson remek versenyt futott, minden tudásával a gumikra figyelt, ő erről híres. Az eredmény a kiváló negyedik hely lett - amely bár nem olyan, mint amire a McLaren vágyik, de nagyon örömteli jutalma volt a mérnökeink kemény munkájának, a pénteki gyenge teljesítmény után nagyon elfogadható versenysebességet mutattunk ma. Kevin jól rajtolt, az első körben helyezést javított és a hatodik helyre került, az ötödik helyezett Jensonnal haladt együtt. Ezt követően szenvedett a magas gumikopás miatt, ezért nem tudott Jensonéhoz hasonló köridőket futni. A kilencedik lett. A beállítással volt talán probléma; még nem tudjuk; de vizsgáljuk."

SAHARA FORCE INDIA
Nico Hülkenberg:
"Egészen nagyszerű verseny volt és nagyon örömteli a nyolcadik hely megszerzése. Három kerékcserével mindig nyomod, versenyem nem volt túl bonyolult és a délután nagy részében magányos volt. Néhány nagyszerű harcot vívtam, amely jó szórakozás volt. Az autó kissé jobb volt, mint a hétvége elején, így sokkal jobban éreztem magam és nyomni tudtam. A csapat jó döntéseket hozott a stratégiával és maximálisan kihasználtuk teljesítményünket a gumikkal ebben a nagyon meleg időben. A két Ferrari mögött végeztem és talán egy, vagy két kör kellett volna ahhoz, hogy a nyolcadik helyett a hatodik helyen zárjak, de ez a versenyzés."

Sergio Perez:
"Nehéz verseny volt és a dolgok nem jól alakultak a hétvége során. A pénteken elveszített idő és a tegnapi rajtrács büntetés miatt tudtuk, nehéz lesz az elveszített teret behozni. Mindent megtettem a verseny során, de az öt másodperces időbüntetés miatt sok pozíciót veszítettem és a délután nagy részét forgalomba töltöttem. Nem tudtam javulni és a körülöttem lévő autók hasonló stratégián voltak. Csalódott hétvége volt és remélem, Abu Dhabiban jobb eredményt érünk el."

Vijay Mallya, csapatfőnök és főigazgató:
"Érdekes versenyünk volt és azt hiszem, sok előzésben érintettek voltunk! Nico nagyon jó teljesítményt nyújtott, a legtöbbet kihozta az alternatív stratégiából és értékes pontokat szállított. Az egyetlen szomorúság, hogy a verseny nem tartott néhány körrel tovább, akkor talán még jobb pozícióban végez. Checo mindig úgy dolgozott, hogy tudta, rajtrács büntetést kap: nagyszerűen rajtolt és úgy tűnt, tud néhány helyet javítani, de végül az öt másodperces büntetés miatt minden jó munka, amelyet a verseny első felében végzett, befejezetlen maradt. A mai eredmény azt jelenti, különleges eredményre van szükség Abu Dhabiban, de nem állunk le, mivel matematikailag még van esélyünk. A Formula-1 megjósolhatatlan és készen kell állni a bajnoki küzdelemre, az ötödik hely megszerzésére."

SAUBER F1 TEAM
Esteban Gutierrez:
"Az egész verseny során harcoltunk és féltávig jól álltunk. Majd próbáltam az előttem állókkal harcolni, tapadást veszítettem és a gumik gyorsan túlmelegedtek. Nagyon nehéz volt a tapadással megbirkózni. Egy verseny van hátra és továbbra is keményen nyomjuk, hogy teljesítsük célunkat, a pontszerzést."

Adrian Sutil:
"Eseménytelen versenyem volt. A boxutcából rajtoltam, mert probléma volt a hűtéssel. Sajnálatos ez, mivel gyakran vannak problémáink. Pilótaként az időmérő edzésen mindent beleadsz, majd a versenyt az utolsó helyről kell kezdened. Emellett volt egy kis probléma az első kerékcsere során, amellyel időt veszítettem. Bosszantó ez, de mindent megtettünk ma."

Monisha Kaltenborn, csapatfőnök:
"A mai eredmény nagy csalódás. Estebannak ígéretes rajtpozíciója volt és jó esélye a pontszerzésre, amely végül nem sikerült. Adrian lehetőségei korlátozottak voltak, miután a boxutcából kezdte meg a versenyt és időt veszített az első kerékcsere során."

Giampaolo Dall'Ara, vezető pályamérnök:
"A legnagyobb problémánk ma az volt, hogy az időjárással kapcsolatban nem jöttek be jóslataink. Hűvösebb időre készültünk, ezt is jósolták. Azonban a hőmérséklet sokkal magasabb volt, mint jósolták. Ez napunkat megnehezítette. Adrian autóján a hűtést meg kellett változtatni és ennek eredményeként a boxutcából indult. Esteban esetében úgy döntöttünk, a rajtrácsról indul és sokkal visszafogottabb hozzáállásunk volt a teljesítményt tekintve. Sebessége először jó volt és pontszerző pozícióért harcolhatott, de nem sokkal később a köridők romlani kezdtek. Az adatokban semmit nem láttunk, így meg kell nézni a pilótával együtt, hogy mi történt. Vártuk a pontszerzést. Adriannak nehéz vasárnapja volt, a boxutcából kellett indulnia. Az első kerékcsere során öt másodpercet veszített."

SCUDERIA TORO ROSSO
Daniil Kvyat:
"Nehéz verseny, de a 17. helyről indulva a 11. helyen célba érni a legjobb eredmény volt, amit ma elérhettünk. Mindent megtettem, de sajnos a Mercedes erőforrással szerelt autók sokkal gyorsabbak voltak nálunk az egyenesekben és ennél többet nem tehettünk. Keményen harcoltunk a 10. helyért, de nem voltunk elég gyorsak. Én és az egész csapat a maximumot adta, remélem erőfeszítéseink Abu Dhabiban, utolsó versenyünkön kifizetődők lesznek."

Jean-Eric Vergne:
"Kissé fájdalmas mai nap volt. Majdnem az egész verseny forgalomba töltöttem Perez mögött és lassabb voltam nála, így még nyitott DRS-szel sem tudtam megelőzni őt az egyenesben. Ezzel sok időt veszítettem és versenyem itt véget is ért. Nem lehetett ma pontot szerezni. Nehéz hétvége volt, de már magam mögött hagytam. Előre kell nézni, az Abu Dhabi-i verseny nagyon fontos lesz számunkra. A pozitívumokat és a negatívumokat el kell tárolni, lapozni és készen állni a szezon utolsó versenyére."

Franz Tost, csapatfőnök:
"Versenyhétvégénket különböző tényező befolyásolta, már az elején. Daniil Kvyat hét helyes rajtbüntetést kapott, mert Austinban a hetedik motort használta fel és Jean-Eric Vergne nem tudott megfelelően felkészülni a versenyre a péntek délutáni műszaki probléma miatt. Ennek következtében teljesítményünk nem volt olyan jó, mint szerettük volna. Daniil így is a 11. helyen ért célba, köszönhetően a hatékony stratégiának, amellyel közel került a pontszerzéshez. Jean-Eric Vegne folyamatosan forgalomba volt és nem tudott előzni a hosszú egyenesben. A 13. helyen ért célba. Összességében tudtuk, hogy itt Sao Paolóban nehéz pontot szerezni, de mindent megteszünk azért, hogy ezt Abu Dhabiban megvalósítsuk, a szezon nagyon fontos utolsó versenyén."

Ricardo Penteado, Renault Sport F1:
"Nagyon nehéz napja volt a csapatnak, különösen azért, mert egy olyan pályán kellett versenyezni, amely az erőforrást nagyon kemény munkára készteti. Nem volt semmi problémánk és maximálisan arra törekedtünk, hogy Daniilt hozzásegítsünk Bottas megelőzéséhez, a 10. hely megszerzéséhez. A Williams nagyon gyors volt az egyenesben és sajnos mi nem. Nem volt probléma Jean-Eric esetében sem, de teljesítményét kissé befolyásolta az, hogy pénteken nem tudott dolgozni a pályán."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős mérnök:
"Talán ez volt a legmozgalmasabb verseny egész évben és nagyon nehéz volt a boxfalról kezelni mindent. Sok problémánk volt; mindkét autó törmeléket szedett össze és a kerékcserék során ezeket el kellett távolítani, Valtteri időt veszített az első kerékcsere során, mivel a biztonsági övekkel gondja volt, ezeket le kellett ellenőrizni, Felipe időt veszítet második kerékcseréje során a büntetés miatt és azért, mert rossz boxba állt. Ennek ellenére sok pontot szereztünk, növeltük előnyünket a bajnokság negyedik helyezettjével szemben és Felipe nagyon érett vezetést mutatott be, hazai közönsége előtt dobogós helyezést szerzett. Az autó gyors és ezt a verseny bebizonyította - most Abu Dhabiban a maximális pontot kell szerezni, ami ezzel az autóval lehetséges."

Felipe Massa:
"Nem volt könnyű verseny, de fantasztikus eredményt értem el nekem, a családomnak és a csapatnak, hazai közönségem előtt dobogóra állhattam. Csodálatos volt az energia, amely a közönségtől jött és sokat segített. Az autó erős volt és kiegyensúlyozott sebességgel ment ma, így a harmadik helyen tudtam maradni, annak ellenére, hogy két kerékcsere során is probléma adódott. Az első kerékcsere miatt stop-and-go büntetést kaptam, mert átléptem a boxutcai sebességet, amikor véletlenül kétszer nyomtam meg a sebességhatárolót, majd a második kerékcserém során rossz boxba álltam. Általában nem a McLaren mellett szoktunk lenni és az overálok hasonlóan néztek ki, mint a miénk, ez kissé megzavart. Végül ezen problémák ellenére is sikerült dobogós helyet elérni az agresszív stratégiának és a nagyon jó autónknak köszönhetően."

Valtteri Bottas:
"Különböző problémáim voltak ezen a versenyen és végül ez nem az én napom volt. Problémám volt már a verseny elején az övekkel, amelyet az első kerékcsere során megoldottunk, de ezzel sok időt veszítettem, ahogyan a második kerékcsere során is. A körülmények komoly kihívást jelentettek, mivel a gumikopás magas volt és minden autó szemcsésedéssel küzdött. Csapatként megfelelő pontokkal távozhatunk innen, nagyon örülök Felipe eredményének, mivel a rajongók reagálása nagyon különleges volt, amikor kiszállt az autóból. Vannak ilyen napok a Formula-1-ben, össze kell fogni és Abu Dhabiban egy problémamentes versenyt futni."

PIRELLI
Paul Hembery:
"Megbabonázott harcot láttunk a két Mercedes pilóta között, amely során mindent megtettek azért, hogy legyőzzék egymást, ennek érdekében pedig a legtöbbet hozták ki a gumikból ebben a nagyon magas hőmérsékletben. A levegő és a pálya hőmérséklete a jósoltnál magasabb volt, amely bizonyos mértékű szemcsésedést és hólyagosodást okozott, különösen a verseny elején, feltankolt állapotban, lágy keveréken és a nap legmelegebb időszakában. Azonban ez nem befolyásolta a gumi teljesítményét. Az új aszfalt számos kihívás elé állított mindenkit a hétvégén, így a csapatokat, pilótákat és minket is. A legtöbb pilóta három kerékcserés stratégián volt, amelyet a leggyorsabbnak jósoltunk Interlagosban. Azonban Kimi Räikkönen két kerékcserés stratégiája is működött, az év egyik legmegterhelőbb versenyén."

Az igazság pillanata:
Három kerékcserét jósoltunk az elméletileg leggyorsabb stratégiának a 71 körös versenyre és a magas gumikopás miatt egy versenyző kivételével mindenki ezt alkalmazta. Jóslatunk az volt, hogy rövid etap a lágy keveréken, majd váltás a közepesre; közepes keverék felhasználása ismét a 21. körben és az utolsó etapban szintén közepes keverék a 46. körtől. Rosberg pontosan ezt a mintát követte, a hetedik, 16. és 50. körben cserélt kereket.

Belépés