Moto3 Hírek - Sepang, Futam: Vazquez óriási versenyt nyert, a bajnokság továbbra is nyílt

Készült: 2014.október.26 11:35 Készítette: Lipták Melinda Írta: Keszthelyi Gábor Kategória: Moto3 hírek, Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

Efren Vazquez idei második győzelmét szerezte meg a mai sepangi versenyen. Minden bizonnyal nem csak a nagy meleg miatt izzadt meg, hiszen hatalmas csatát kellett vívnia ezért a 25 pontért. A második helyre Jack Miller ért fel, a harmadikra pedig Alex Rins. Marquez csak az ötödik lett, a bajnokság így továbbra is nyílt, a szezonzárón dől el minden.
A szokásokhoz híven a legkisebbek kezdték a táncot a Maláj Nagydíjon. A Moto3 rajtjára magyar idő szerint 6:00-kor került sor. A mezőny életét továbbra sem könnyítette meg a nagy meleg és páratartalom, de a versenyzők többsége valószínűleg örült, hogy legalább az eső nem esett. Jack Miller várta az élről a rajtot, aki majd’ fél másodperccel előzte meg a második rajtkockát elfoglaló John McPhee-t, az első sort Jakub Kornfeil tette teljessé. A második sorból Vazquez, Marquez és Fenati indulhattak. Nagyszerűen jött el a rajttól az ausztrál KTM-es, de az egyenesben többen is a nyakára estek, végül Vazquez tudott elsőként fordulni, Miller másodikként, Vinales harmadikként. Mindjárt az első körben elesett a Mahindra gyári versenyzője, Oliveira. Az első kör végén Vazquez, Vinales, Miller, Kent és McPhee voltak az első ötben. Őket Marquez, Fenati, Rins, Bastianini és Binder követték.

A második körben Miller magához ragadta a vezetést, de mögötte sem állt meg az élet, kanyarról kanyarra változtak a pozíciók. A harmadik körben Khairuddin, a hazaiak motorosa búcsúzott. Miller sajátján kívül a KTM becsületéért is küzdött elől, ugyanis négy Honda követte Vazquez, Marquez, Rins és McPhee személyében. Az ötödik körben újabb kiesőt könyvelhettünk el, Ajo köszönt le műszaki hiba miatt. Ekkor Miller mögött már a két Estrella Galicia motor volt, sőt, a kör végén meg is előzték. Aztán Jack megpróbálta mindkettejük kifékezni az első kanyarban, de kicsit szélesen fordult, aminek Marquez itta meg a levét. A hatodik kör felénél aztán ismét Miller keveredett az élre, de mögötte már Vazquez és McPhee voltak. Ez persze nem sokáig tartott, olyan érzése volt az embernek, mintha egy pakli kártyaként keverednének a versenyzők az első kilenc helyen.

A hetedik körben Binder is kiállt műszaki hiba miatt. A nyolcadik körre az első négy, Miller, Vazquez, Marquez és Rins meglógtak a többiektől. Egy körrel később kis híján kiesett a bajnoki cím két várományosa, Miller nagyon keményen ment be féktávon Marquez mellé, aki tartotta ívét, így össze is értek. Kicsivel később felzárkózott a négyeshez McPhee is, így már öten mentek a győzelemért. Ekkor nyolc kör volt még hátra. Még ebben a körben elesett Isaac Vinales is, tovább növelve a kiesettek számát. A versenynaptár egyik leghosszabb pályája a sepangi, így egy kör alatt igen sok változhat, elfogyhat például az élmezőny előnye, ahogyan hat körrel a leintés előtt történt. Miller, McPhee, Rins, Marquez, Vazquez, Kent, Kornfeil és Antonelli egy bolyt alkottak. Időközben mind a két VR46 KTM feladta a küzdelmet. Öt körrel a vége előtt szinte lehetetlen volt megjósolni, ki lesz a győztes.

Az viszont könnyen belátható volt, hogy Miller nem fogja azt könnyen adni. Nagyon keményen ment az egész versenyen, legnagyobb riválisával szemben többször is kőkemény féktávot mutatott be, négy kör volt még, amikor ismét összeértek. Ezekből rendszerint Marquez jött ki rosszabbul, de mindig vissza tudott zárkózni az ausztrálra. De nem feledkezhettünk meg Vazquezről, Rinsről, McPhee-ről, sőt Kentről sem, nagyon jó versenyt mutattak be mindannyian, és ott voltak a tűz közelébe. Az utolsó kört Miller, Vazquez, Marquez, Rins, McPhee sorrendben kezdték, szinte egyszerre akartak befordulni az első kanyarban. De Jack Miller maradt elől, Rins pedig mögötte. McPhee az utolsó körben rontott. Az első három picit meglógott, az utolsó kanyarban óriási volt a tülekedés. Végül Vazquez nyert, Miller lett a második, Rins pedig a harmadik. Miller malmára hajtotta a vizet Danny Kent is, aki Marquez előtt bejött a negyedik helyen. Így 11 pont a különbség az élen, a bajnoki cím sorsa Valenciában dől el.
 
A verseny végeredménye:

  Név Csapat Motor Idő/Különbség
1 Efren VAZQUEZ SaxoPrint-RTG Honda 40'41.002
2 Jack MILLER Red Bull KTM Ajo KTM +0.213
3 Alex RINS Estrella Galicia 0,0 Honda +0.385
4 Danny KENT Red Bull Husqvarna Ajo Husqvarna +0.803
5 Alex MARQUEZ Estrella Galicia 0,0 Honda +0.831
6 Alexis MASBOU Ongetta-Rivacold Honda +1.073
7 Niccolò ANTONELLI Junior Team GO&FUN Moto3 KTM +1.916
8 Jakub KORNFEIL Calvo Team KTM +2.089
9 Karel HANIKA Red Bull KTM Ajo KTM +7.336
10 Enea BASTIANINI Junior Team GO&FUN Moto3 KTM +9.520
11 Juanfran GUEVARA Mapfre Aspar Team Moto3 Kalex KTM +17.407
12 Jorge NAVARRO Marc VDS Racing Team Kalex KTM +17.610
13 Hafiq AZMI SIC-AJO KTM +29.592
14 Alessandro TONUCCI CIP Mahindra +29.745
15 Remy GARDNER Calvo Team KTM +37.467
16 Luca GRÜNWALD Kiefer Racing Kalex KTM +37.505
17 Jules DANILO Ambrogio Racing Mahindra +37.792
18 Philipp OETTL Interwetten Paddock Moto3 Kalex KTM +38.773
19 Gabriel RAMOS Kiefer Racing Kalex KTM +55.583
20 Hafiza ROFA SIC-AJO KTM +1'36.170
Nem ért célba:      
  John MCPHEE SaxoPrint-RTG Honda 1 Lap
  Francesco BAGNAIA SKY Racing Team VR46 KTM 6 Laps
  Isaac VIÑALES Calvo Team KTM 7 Laps
  Romano FENATI SKY Racing Team VR46 KTM 7 Laps
  Scott DEROUE RW Racing GP Kalex KTM 10 Laps
  Matteo FERRARI San Carlo Team Italia Mahindra 10 Laps
  Andrea LOCATELLI San Carlo Team Italia Mahindra 11 Laps
  Brad BINDER Ambrogio Racing Mahindra 12 Laps
  Niklas AJO Avant Tecno Husqvarna Ajo Husqvarna 14 Laps
  Zulfahmi KHAIRUDDIN Ongetta-AirAsia Honda 17 Laps
  Andrea MIGNO Mahindra Racing Mahindra 17 Laps
  Jasper IWEMA CIP Mahindra 17 Laps
  Ramdan ROSLI Petronas AHM Malaysia KTM 17 Laps
  Miguel OLIVEIRA Mahindra Racing Mahindra 0 Lap

Belépés