• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok az időmérő edzés után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok az időmérő edzés után

Készült: 2014.augusztus.23 17:23 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

A Mercedes pilótája, Nico Rosberg szerzte meg az első rajtpozíciót a vasárnapi Belga Nagydíjra. A második helyen Lewis Hamilton, a harmadikon Sebastian Vettel végzett. Nyilatkozatok az időmérő edzés után.
INFINITI RED BULL RACING
Sebastian Vettel:
"A tegnapi nap teljesen más történet volt, mint a mai. Ma sok kört tudtunk menni és azt hiszem, az eső is segített, száraz körülmények között nem tudtunk volna ennyire elől végezni. A mai nap a miénk volt és jó eredményt szereztünk, kicsit versenyképesebbek lehetünk holnap a Mercedesszel, majd meglátjuk, így alakul-e."

Daniel Ricciardo:
"A Blanchimontnál voltak problémáim; ez a kanyar trükkös esőben. Soha nem lehet padlógázon menni, mindig fel kell engedni, vagy lenyomni a féket és tudva, hogy leintették az edzést keményebben nyomtam. Ezzel talán egy kis időt veszítettem, de ilyen körülmények között soha nem lehet tökéletes kört teljesíteni. Spa különleges, mivel ez a pálya hosszú és néhány részén szárazabb, mint máshol, így szinte minden körben vakon kell vezetni. Ez teszi nagyszerűbbé a vezetést itt."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Seb a nehéz pénteki nap után nagyszerűen feljavult és nagyon kevés kilométerrel a háta mögött a harmadik rajtpozíciót szerezte meg, Daniellel, annak ellenére, hogy az utolsó gyors körében szélesen ment, sikerült az ötödik helyen megszerezni egy nagyon alacsony leszorítóerejű konfigurációval. Remek munkát végzett mindkét pilóta és jó rajtpozíciót szerzett a holnapi versenyre. Remélhetőleg sokkal versenyképesebb lesz az autónk versenykörülmények között, mint az időmérő edzésen."

Thierry Salvi, Renault:
"Nyilvánvalóan nehéz körülmények uralkodtak az időmérő edzésen. Erős esőzés kezdődött a harmadik szabadedzés után, trükkös volt mindkét autót kezelni, különösen a Q2 végén,a mikor az eső rákezdett. Seb nem tudott abroncsot cserélni, de megfelelő sebességgel rendelkezett ahhoz, hogy a Q3-ba jusson. Ezt követően a terv az volt, hogy a lehető legtöbb kört teljesítsük, készülve a váratlan időjárási körülményekre. Majd meglátjuk, hogy a holnapi verseny szintén váratlan időjárást hoz-e."

MERCEDES AMG PETRONAS
Nico Rosberg:
"Fantasztikus a pole pozícióból rajtolni itt, Spában. Soha nem könnyű itt ilyen körülmények között, amely a pályát még nagyobb kihívássá teszi. De ma nagyon stabil volt az időjárás az intermediate abroncsokhoz, nem volt annyira nehéz a helyzet, mint a korábbi években. Nagyszerű teljesítményt nyújtottam az időmérő edzésen és szeretnék köszönetet mondani a csapatnak a nagyszerű munkáért. Mérnökeim segítettek abban, hogy megtaláljuk a megfelelő beállítást arra az esetre, ha valami változik az edzés során. Az autó egyre jobb és jobb lett a végére, így nagyon elégedet vagyok és egy kicsit meglepődtem, hogy a többi csapathoz képest ekkora az előnyünk. Egy jó rajtban reménykedem és egy tiszta versenyben holnap, mert ahogyan a Hungaroringen is láttuk, a vasárnap az, ami számít. De bizakodó vagyok, mivel fantasztikus autónk van. Várom a versenyt."

Lewis Hamilton:
"Kissé ideges voltam az időmérő edzés előtt - azon tűnődtem, vajon minden összeáll-e azt követően, hogy problémáim voltak a hétvégéken. De nagyszerű látni, hogy a csapat által végzett kemény munka kifizetődő. Ez a pálya nagy kihívás esős időben. Talán sokkal szórakoztatóbb szárazon menni, amikor a maximális teljesítményt használhatod, de a körülmények nagyon stabilak voltak, így nem volt rossz. Ezen a pályán a fékekben kell bízni, de sajnos a Q3-ban a beüvegesedett a bal fék, ezért az autó csúszkált. Amikor ez történik, nagyon nehéz javulni és a fékeket felmelegíteni, utolsó köreimben így fékerőt veszítettem. Nem vagyok túlságosan csalódott. Tavaly a pole pozícióban voltam, majd Seb megelőzött a Kemmel egyenesben, így azt hiszem, a második lehet a legjobb pozíció.

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Néha ilyen körülmények között csak éppen el lehet érni az autó jó beállítását és a gumik teljesítményét - pontosan ez történt velünk ma, kiemelkedtünk a mezőnyből az intermediate abroncsokon. De két fantasztikus pilótára is szükség van és nagyon bíztató látni, hogy Kanada óta végre mindkét autó az első sorba került. Azonban a teljesítménybeli különbség, amit ma láttunk, nem volt normális és ez semmire nem garancia. Riválisaink veszélyesek lesznek a versenyen, ha száraz idő lesz, éjszaka keményen dolgozunk azon, hogy a megfelelő stratégiát megtaláljuk mindkét pilótának ahhoz, hogy a győzelemért harcolhassanak."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Soha nem szeretjük, ha az időmérő edzés előtt esik az eső, mert ez nagy stresszt jelent - az idei évben a 12 verseny közül ez volt az ötödik esős időmérő edzésünk! De másrészt a körülmények megfelelők voltak, mivel folyamatosan az intermediate abroncsokat lehetett használni, ezzel nehéz döntésektől menekültünk meg a gumihasználatot illetően. Örömmel láttuk, hogy a utónk komoly sebességbeli előnyben van, amely megkönnyítette helyzetünket - és fantasztikus versenyt hozott a pole pozícióért két pilótánk között, akik nagyszerű harcot vívtak ma. Az egyetlen probléma a fék üvegesedése volt - különösen Lewis autóján. De összességében örülünk, hogy mindkét autó az élre került és egy tiszta időmérő edzés volt - amelyet nem láttunk már több verseny tóta. Gratuláció illet mindenkit a csapatban."

SCUDERIA FERRARI
Fernando Alonso:
"Azt hiszem a mai időmérő edzés jól sikerült, habár nem volt könnyű, mert mindig, amikor kimentél a pályára, nem tudhattad milyen körülményekre számíthatsz és mennyi tapadást találsz. A negyedik pozíció n agyszerű eredmény és azt hiszem érdekes versenyre számíthatunk. Különböző aerodinamikai konfigurációkat próbáltunk ki és ha versenyképesebbnek tűntünk, az talán azért volt, mert jobban tudtunk alkalmazkodni, mint a többi csapat. Az eső természetesen segített, de jó sebességgel rendelkeztünk tegnap a hosszú etapok során száraz pályán. Holnap, bármilyen időjárás is lesz, egyszerűen tökéletes versenyt kell futni és ezen felül jól kell megválasztani az abroncsokat. Minden új szett a rendelkezésünkre áll és a két gumikeverék közül azt hiszem a lágy lesz az, amelyiken megkezdjük a versenyt és a futam korai szakaszában használni fogjuk. A közepes keverék kissé lassabb, de hasonló kopással rendelkezik, mint a lágy, így ezen a lehető legkevesebb időt kell eltölteni a verseny során és a megfelelő pillanatban kell váltani."

Kimi Räikkönen:
"Miután több, előre nem látható dolog történt pénteken, ma délelőtt elégedett voltam autóm kezelhetőségével. Délután az eső megérkezése mindent még megjósolhatatlanabbá tett, az autó folyamatosan csúszkált és nem volt könnyű egy jó kört összerakni. A Q3-ban az utolsó körömben próbáltam mindent megtenni, de hibáztam és ezzel néhány pozíciót veszítettem. Habár kissé csalódott vagyok, szeretnék a holnapi versenyre készülni, amely hosszú lesz, ismét változékony időjárás lehet. Próbálok a lehető legtöbb pozíciót javítani és nagyon fontos lesz a megfelelő időben megfelelő döntéseket hozni."

Pat Fry, műszaki igazgató:
"Egészen elégedettek vagyunk a végeredménnyel, habár nem hagyhatjuk figyelmen kívül a Mercedes teljesítményét, mivel szeretnénk visszatérni az első helyekre. Fernando alig csúszott le a harmadik helyről, egy fantasztikus kört teljesített. Remélem a negyedik pozícióból jó versenye lesz. Kimi mindhárom szektorban időt veszített, de azt hiszem, amennyire tudott, keményen ment, végül a nyolcadik helyen zárt. Természetesen nem szabad elfelejteni azokat a nehézségeket, amelyekkel tegnap szembesült, mert biztos vagyok benne, ha több időt tölthetett volna a pályán, akkor előrébb végez. A holnapi verseny hosszú és nehéz lesz: az előrejelzés szerint kisebb az esély az esőre, mint ma, de Spában nem lehet biztosra menni. Fontos, hogy a stratégiával alkalmazkodni tudjunk, bármilyen időjárás is lesz."

LOTUS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Spa az a pálya, ahol még száraz időben is bátornak kell lenni, így az esőben jó móka volt kint lenni! A 15. helyezés csalódás. A Q2-be kerültünk, de ebben a szakaszban az egyik leglassabb autóval rendelkeztünk. Tudtuk, hogy a Q1-ben tapasztalat körülmények jobban fekszenek nekünk, mint a Q2-ben a pályán lévő víz miatt. A versenyre kell készülni és Spában soha nem lehet tudni, mi történik. Ott vagyunk a rajtrácson és a lehető legkeményebben fogunk dolgozni a legjobb eredményért."

Pastor Maldonado:
"Egészen nehéz volt az edzés eleje, de a pálya ezt követően folyamatosan javult a Q1-ben. A második szett intermediate abroncsokra váltottunk és keményen nyomtuk - egy kicsit meg is pördültem néhány körben -, de nem sikerült annyit javítani a köridőn, mint szerettük volna. Nehéz verseny lesz holnap és nem tudjuk, milyen időjárásra számíthatunk, szorítunk majd; mindent megteszünk."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
Hogyan sikerült az időmérő edzés a csapat számára?
Romain jó munkát végzett a Q1-ben, de autójának hátuljával nem volt elégedett a Q2-ben, így a 15. helyen végzett, nyilvánvalóan nem erre az eredményre számítottunk. Meg kell vizsgálni autóját és az aerodinamikai adatokat ahhoz, hogy megtudjuk, hol lehet még javulni. Pastor úgy tűnt, a Q1 végén az első tízbe kerül, de sajnos leggyorsabb körében megpördült. Nem tudott ezt követően már javulni, az eső jobban rákezdett, így sajnos véget ért időmérő edzése.

Milyen időjárás és gumistratégia várható a versenyre?
Úgy tűnik, holnap ilyenkor száraz idő lesz és a Pirelli közepes, valamint lágy keveréke a pénteki adatok alapján jól működik. Két kerékcsere lehet a megszokott, mindenki szabadon választhatja meg az abroncsot, amely a mezőnyben különböző stratégiákat eredményezhet.

Hogyan készül a csapat a versenyre?
Mint mindig, próbálunk minden lehetőséget maximálisan kihasználni. Hosszú itt egy kör, sok erő hat a gumikra, így figyelni kell a saját és riválisaink gumikopását is, valamint a lehető legtöbb pozíciót kell javítani.

McLAREN MERCEDES
Kevin Magnussen:
"A körülmények nagyon trükkösek voltak ma. Tény, majdnem kiestem a Q1-ben, mert mindkét első abroncsomat kockásra fékeztem az első körben az egyes kanyarnál, ez komoly alulkormányzottságot eredményezett és nem tudtam nyomni. De ennek ellenére sikerült továbbmenne, ez pedig rendben volt. Majd a Q2-n is túljutottam és a Q3-ban egészen jól mentem. Erős kört raktam össze, jó érzéseim voltak az autóban. Persze a hetedik pozíció nem fantasztikus eredmény, de nem is rossz a holnapi versenyre. Egyszerűen nem tudom kifejezni, mennyire szeretek vezetni itt. Csodálatos ezen a pályán menni versenyautóval. Nagyon szórakoztató, remélhetőleg holnap megvalósítjuk azt, amiért ide jöttünk, nevezetesen jó eredményt érünk el és sok pontot szerzünk. Nagyszerű lenne ez száraz verseny holnap."

Jenson Button:
"Egészen jó volt a Q3-ban az első köröm. De amikor másodszor mentem ki a pályára az új intermediate abroncsokon, kissé szárazabb időben, a hegy tetején blokkoltak és ennyi volt. Egyenesen mentem és itt véget is ért köröm. Próbáltam folytatni, de ekkor már másfél másodperc volt a hátrányom, ezt pedig nem tudtam visszahozni. Egy olyan kör kellett volna, amelyen azt a köridőt érem el, amit szerettem volna, de ez nem sikerült, sajnálatos. Ami a holnapi napot illeti, jobban szeretném, ha száraz verseny lenni. Az eső itt mindig mindent elront, különösen az Eau Rouge-nál. Az első kör után mindig rettenetes, ha esik az eső, így azt mondom, jobb lenne egy száraz pálya. Jobb verseny lesz, ha száraz időjárás lesz, ez biztos."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"Semmi nem jelent nagyobb kihívást egy Formula-1-es pilótának, mint esős időmérő edzést teljesíteni Spában, de örülök, hogy ezen a délutánon Kevin és Jenson is jól megbirkózott a kihívással. Teljesítményük különösen lenyűgöző volt, annak fényében, hogy mindkét autó alacsony leszorítóerjű beállítással ment, ez pedig nem volt ideális a mai esős körülményekhez, de ezt a döntést a holnapi esős versenyre készülve hoztuk meg. Kevin különösen hősies munkát végzett, a hetedik helyen végzett, amely remek teljesítmény, különösen, hogy száraz pályás beállítással érte el. Jenson is jól teljesített és még jobb lett volna, ha fékei nem blokkolnak a nyolcas kanyar előtt, amikor az új intermediate abroncsokon gyors körön volt a Q3-ban. Holnapra száraz versenyt jósolnak, Kevin és Jenson, a hetedik és tizedik helyen, jó pozícióban van ahhoz, hogy bátor vezetéssel hasznos pontokat szerezzen a világbajnokságban."

SAHARA FORCE INDIA
Nico Hülkenberg:
"Nehéz edzés volt trükkös körülmények között. Először minden jónak tűnt; jó sebességgel mentem és úgy döntöttünk, az egész etapot egy szett intermediate abroncson teljesítjük. Talán ezért nem sikerült a Q2-be jutni, abroncsaim elkoptak és elhasználódtak az etap végére. A Q2 elérhető lett volna, de hibáztam az utolsó két körömben, az utolsó kanyarnál elfékeztem magam, szélesen mentem és időt veszítettem. A holnapi versenyen azt hiszem javítani tudok pozíciómon, mert erős autóval rendelkezünk és tegnap a hosszú távú sebességünk száraz pályán ígéretes volt."

Sergio Perez:
"Nem ez volt a legkönnyebb napunk. Szenvedtem az esős időben és ez volt ma a fő probléma. Szerettem volna előrébb végezni, de nem tudtunk mindenből a maximumot kihozni. Sokkal optimistább vagyok a holnapi napot illetően és erős versenysebességünk lehet. A 13. helyen nem rossz pozíció a futam megkezdésére és biztos vagyok benne, sikerül néhány pozíciót javítani."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Esős időmérő edzés volt és azt hiszem, elmaradtunk attól a pozíciótól, amelyre sebességünk alapján számíthattunk. A körülmények mindenki számára nagyon nehezek voltak és balszerencsénk volt, Nicót korán elveszítettük. Checo jó munkát végezve a Q2-be jutott, de a pálya egyre jobban csúszott az etap vége felé, ezért nem tudott idején elegendőt javítani ahhoz, hogy az első tízbe kerüljön. Nagy munka lesz holnap mindkét autót a pontszerző helyre juttatni, de a jelzések, amelyeket tegnap láttunk azt mutatták, jó versenysebességgel rendelkezünk. Az időjárás ismét nagy szerepet kaphat, így készen kell állnunk arra, hogy minden lehetőséget kihasználjunk."

SAUBER F1 TEAM
Esteban Gutierrez:
"Eddig szerencsétlen hétvége. Nagy csalódás a műszaki problémák sorozata. A csapat keményen dolgozik azon, hogy minden összeálljon. Ami engem illet, próbálok a legtöbbet kihozni az autóból. Azonban a jelenlegi körülmények között nagyon kevés időt tölthetünk a pályán. A változékony időjárás további kihívást jelentett és nagyon nehéz a legtöbbet kihozni abból, amivel rendelkezünk. Ez egy elfogadhatatlan helyzet, változtatni kell valamint, megoldani az összes műszaki problémát. A következő edzéseken ilyen nem fordulhat elő."

Adrian Sutil:
"Ismét esős időmérő edzés Spában, ahogyan tavaly is. Nehéz felmérni a helyzetet a pályán, különösen az,t hogy mennyi víz van a kanyarokban. Az esős edzések során az autót még mindig nehéz vezetni. Az előrejelzésekre alapozva száraz pályára alkalmas beállítást választottunk az időmérő edzésre, ezért az autó egyensúlya nem volt optimális. Ilyen körülmények között elégedettek lehetünk és fontos volt hibázás nélkül teljesíteni az időmérő edzést. A csapat jó munkát végzett és a legjobbat kihoztam az autóból. Elégedett vagyok az időmérő edzés végeredményével."

Monisha Kaltenborn, csapatfőnök:
"Adrian erős teljesítményt mutatott és kihozta az autóból azt, amire számítottunk. Majd meglátjuk holnap ez mire lesz elég a versenyen. Ami Estebant illeti, csalódás, hogy ezen a hétvégén eddig mindig problémái voltak az erőforrással. Ez nehéz helyzetbe hozza őt és szerelőit az autó optimális beállítása során, mert a pályán alig tölthet el időt. Kétségtelen, nehéz helyzetből várhatja a versenyt."

Giampaolo Dall'Ara, vezető pályamérnök:
"Kihívást jelentő edzés volt, nehéz időjárási körülmények között. Azonban ami a folyamatokat illeti, minden simán ment, a csapat jó munkát végzett. Sajnos az erőforrás műszaki problémája miatt ismét elveszítettük egyik autónkat. Estebannak az akkumulátor meghibásodása miatt kellett félreállnia. Ez bosszantó, mert értékes időt veszítettünk el a versenyre történő felkészülésben. Adrian erős munkát végzett és többé-kevésbé ott végzett, ahol vártuk. Most a legjobbat kell kihozni ebből a versenyre."

SCUDERIA TORO ROSSO
Daniil Kvyat:
"Trükkös időmérő edzés volt és az utolsó körig nem voltam elégedett az autó kezelhetőségével. De néhány dolgon módosítottunk és sokkal elégedettebb lettem. Azt kell mondjam, a Q2-ben teljesített utolsó köröm egészen jól sikerült, habár azt hiszem, gyorsabbak is lehettünk volna, ha száraz az időjárás. Holnap egy más helyzet lesz, a verseny nagyon hosszú és bármi megtörténhet. Keményen fogunk dolgozni és remélhetőleg sikerül néhány pontot szerezni."

Jean-Eric Vergne:
"A Q1 jól sikerült, de sajnos a kipufogó rendszerrel problémánk akadt, amely befolyásolta a Q2-t, csak három kört mentem és az időzítés sem volt a legjobb. Csalódás ez, mivel ma a Q3-ba juthattunk volna. Ennek ellenére, a hétvége során láthattuk, hogy jó sebességgel rendelkezünk, a hosszú etapok egészen jók. Figyelembe véve, hogy a holnapi verseny száraz lehet, a 12. rajtpozíció nem is rossz, mivel bármi megtörténhet."

James Key, műszaki igazgató:
"Nehéz edzés volt. Nyilvánvalóan csalódottak vagyunk, hogy nem sikerült a Q3-ba jutni, mivel az autónk hétvégi teljesítményét nézve ez volt a célunk. A Q1-ben minden arról szólt, hogy a megfelelő időben a megfelelő gumikon legyünk. A csapat nagyon jó munkát végzet és a pilóták jól reagáltak. A Q2 trükkös volt, mivel esősen kezdődött. Daniil két szett abroncsot használt el, sajnos nem tudott a Q3-ba jutni, csak egy tizedmásodperccel maradt le. Megvizsgáljuk, miért. JEV autóján a kipufogó rögzítése fellazult, ezért szorítani kellett rajta. A kezdeti köröket nem tudta teljesíteni és végül csak egy lehetősége maradt. Azt hiszem, talán később kellett volna pályára küldeni, mert az edzés vége felé a körülmények jobbak voltak, de akkor és ott nehéz volt eldönteni, mi a jó. Ezek a tényezők befolyásolták edzését. De meggyőződésem, hogy holnap a pontokért harcolhatunk."

Ricardo Penteado, Renault Sport F1:
"Mint mindig, amikor Spában esik, akkor nehéz mindent tökéletesen csinálni. Folytattuk az erőforrás beállításának finomítását a harmadik szabadedzésen és minden jól működött az időmérő edzésen, bár folyamatosan módosítani kellett a beállításokon, ahogyan a körülmények változtak. Az első tízhez hasonló sebességgel rendelkeztünk, így csalódás, hogy lecsúsztunk róluk, de ennek ellenére jó helyről várhatjuk a versenyt."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős mérnök:
"Az ilyen, változékony időjárási körülmények mindig nagyon trükkösek és többeket megtréfálhatnak. Okosak voltunk és sikerült mindkét autóval az első tízbe kerülni, amely pozitívum, elégedettnek kell ezzel lenni, Valtteri csak három tizedmásodperccel maradt el a harmadik pozíciótól. Pénteken láthattuk, hogy hosszú távú sebességünk száraz pályán jó és nagyjából száraz versenyre számítunk, ezért bízunk benne, hogy mindkét pilóta tud javítani holnap pozícióján és sok pontot szereznek.2

Valtteri Bottas:
"Az utolsó szabadedzés, ahol az első helyen végeztem, mutatja, hogy nagyon erős autóval rendelkezünk száraz pályán, de az esős időben több autónak is lehetősége volt felzárkóznia ránk és sajnos nem végeztünk a mai időmérő edzésen olyan előkelő helyen, mint szerettük volna. A felvezető körömben gumihőmérsékletet veszítettem a forgalom miatt, ez pedig kritikus volt számunkra és az utolsó köröm ezért sokkal trükkösebb volt és az időmérő edzés során a második szektorban hátrányba kerültünk. Az esőben mutatott sebességünk sokat javult a szezon eleje óta és a hatodik még így is jó rajtpozíciót. Még sok a munka holnapra és ha száraz verseny lesz, akkor jó esélyünk van arra, hogy megszorongassuk a Ferrarit és a Red Bullt."

Felipe Massa:
"Az eső nagyon trükkös volt ma és nem tudtuk megmutatni valódi sebességünket. Erősnek tűntünk a Q1-ben és a Q2-ben, de a Q3-ban forgalomba kerültem a felvezető körömben és ezért nem sikerült a gumikat megfelelően felmelegíteni, gyors körömben nem sikerült így az autóból a teljes teljesítményt kihozni. Habár a pálya száradt és gyorsult a Q3-ban, lassabb voltam, mint a Q2-ben, ez mutatja, hogy lehettem volna gyorsabb is, ha a kör rendesen összeáll. Holnap egy újabb nap lesz, remélhetőleg olyan sebességet tudunk mutatni, amellyel előrébb léphetünk a mezőnyben."

MARUSSIA F1 TEAM
Jules Bianchi:
"Nagyon örülök, hogy sikerült újra a Q2-be jutni, különösen azért, mert megismételtük tavalyi jó teljesítményünket. Szeretem ezt a pályát és sokat jelenet nekem, így mindig nagyszerű érzés jól teljesíteni. Kissé meglepődtem, hogy ilyen erős időmérő edzést tudtunk teljesíteni, egyszerűen azért, mert a trükkös körülmények mindenki számára adottak voltak, mi nem aggódtunk annyira, mint a rajtrács elején lévők, a Lotus, a Force India és a Sauber előtt végeztünk. A tizes kanyarnál hibáztam, így akár jobb is lehettem volna. Nagyon elégedett vagyok a csapattal, nagyszerű jutalom ez számukra és remélem, sikerül ilyen jó teljesítményt nyújtani a versenyen. Nem tudhatjuk, hogy milyen időjárást hoz a holnapi nap. Elméletileg száraz idő lesz, de azt hiszem, még egy kis teljesítmény hiányzik, bármilyen is lesz az időjárás a maximumot kell nyújtani."

Max Chilton:
"Nagyon trükkös volt a helyzet kint a pályán, így elégedett vagyok a körömmel, mivel az akkumulátor nem működött - elhasználtam az energiát az előző körben, amikor a gumik nem a legjobb teljesítményt nyújtották. Az első körben közel voltam Jules-hez, így az energia probléma nélkül ki tudja mi lehetett volna? Talán a Q2-be kerülök, de Jules egy remek kört húzott elő a kalapból, így minden dicséretet megérdemel. Még mindig jó az előnyünk a Caterhamek előtt és azt hiszem, erős sebességgel rendelkezünk. Spa nagyszerű pálya, így mindent bele fogok adni és remélem, jó eredmény születik holnap."

John Booth, csapatfőnök:
"Éjszaka nem végeztünk komolyabb változtatásokat, inkább minden területen optimalizálást hajtottunk végre, próbáltuk a maximális teljesítményt kihozni. Délelőtt továbbra is jól haladtunk és a pilóták ismét elégedettek volta az autó egyensúlyával és teljesítményével. A harmadik szabadedzés nedves pályán kezdődött és az előrejelzés szerinti eső miatt tudtuk, az időmérő edzés fontos lehet, ezért az intermediate abroncsok mellett döntöttünk. A mezőny többi tagja közül sokan nem tették ezt meg, azonban mi úgy éreztük, fontos ezt az előkészületet elvégezni az időmérő edzés előtt, a munka pedig kifizetődő volt. Az időmérő edzés előtti zápor nehézzé tette a körülményeket, azonban a stratégiával jól dolgoztunk és Jules kiváló kört teljesítve a 14. helyen jutott a Q2-be. Először beüvegesedtek a fékjei és ez megnehezítette számára az első köröket. Sajnos nem volt már gumink, vagy időnk a második szett lecserélésére, azonban utolsó köre nagyon jó volt, ám a hetedik kanyarnál egyensúlybeli problémák léptek fel és a tizes kanyarnál kisebb hibát végtett, ezért megszakította körét. A hétvégén eddig nagyon extrém az időjárás, de holnap úgy tűnik visszatér minden a normál kerékvágásba, habár Spa esetében ez azt jelenti, továbbra is esély van arra, hogy esik az eső a versenyen. Mindkét pilóta jó pozícióból várhatja a holnapi napot, mivel autónk száraz pályán jobban teljesít, de készen kell állnunk minden lehetőségre."

CATERHAM F1 TEAM
Andre Lotterer:
"Ez gyors módja annak, hogy megtanuljam, hogyan kell Formula-1-es autót vezetni! Tegnap száraz volt a pálya, míg ma nedves, így most mindent kipróbálhattam, pontosan tudom, ilyen körülmények között mire számíthatok. Úgy érzem, nagyon nehéz időmérő edzésem volt. A pályán kellett mindent kitalálni, így nagyon örülök, hogy sikerült hiba nélkül mennem - könnyű lett volna a pályán eldobni az autót! Végül két megfelelő kört mentem és nagyon elégedett vagyok eredményemmel. A legnehezebb része a hétvégének, hogy rövid idő alatt kell felmérni mindent: megtudni, milyen a tapadás, hol kell fékezni, hogyan kell kezelni a gázpedált és az erőt... Sok tapasztalatot szereztem nagyon rövid idő alatt és úgy érzem, jó versenyem lesz holnap. Tegnap néhány hosszú etapot teljesítettem és jó ritmust találtam. Remélhetőleg a körülmények nem lesznek túlságosan trükkösek, mert ha igen, akkor versenyzés közben kell a határokat megtalálni - ezért aggódom leginkább. Ennek ellenére várom a holnapi versenyt, készen állok rá!"

Marcus Ericsson:
"Azt hiszem, egészen versenyképesek voltunk az esőben, de sajnos folyamatosan a pályán rossz pozícióban voltunk, így nem sikerült egy tiszta kört sem teljesítenem. Csalódott vagyok, mert sokkal jobb eredményt érhettem volna el, ha sikerül egy kört összerakni. Nem számít, milyen időjárás lesz holnap, azt hiszem mindenképpen nehéz versenyre számíthatunk, de a lehetőségekből a legtöbbet kell kihozni. Délelőtt száraz pályán korán kimentünk a lágyabb keveréken, ezért maradtunk el sebességben, de az autó sokkal jobb volt ma a szárazon, így ha holnap száraz verseny lesz, akkor jó esély van egy jó szereplésre."

Cedrik Staudohar, Renault Sport F1:
"A pálya körülményeit figyelembe véve minden simán ment a motor oldaláról, semmi problémánk nem akadt. Körről körre kellett módosítani az energiakezelésen ahogyan a pálya javult, ez elfoglalttá tett minket, de a lehető legjobb teljesítményt tudtuk kihozni az erőforrásból. A pilóták szoros harcot vívtak és Andre jó munkát végzett ahhoz képest, hogy először vezette esős időben ezt az autót. Minden adott a holnapi versenyre, különösen, ha az időjárás továbbra is változékony lesz."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"A csapatok nehéz feladattal szembesülnek, mert száraz versenyre számítunk az esős időmérő edzés után, amely azt jelenti, a mai adatok talán nem lényegesek a holnapi versenyre. Az időmérő edzésen nemcsak az esővel, de annak intenzitásával is meg kellett birkózni, mivel a pálya egy része nagyon nedves volt, míg másik részén szinte száraz. Az ilyen körülmények nagyon izgalmas időmérő edzéshez vezetnek, ahol a gyors kör megfelelő időzítése fontos volt. Két kerékcserére számítunk holnap, de lehet, hogy néhány csapat megpróbálkozik a hárommal, ha úgy érzik, ez sebességbeli előnyt jelent, mivel az időmérő edzés során slick abroncsokat nem használtak, ezért a futamra új szettek maradtak meg. Ennek eredményeként elegendő új abronccsal rendelkeznek ahhoz, hogy minden lehetőség nyitott maradjon."

Jóslat:
A 44 körös verseny normál körülmények között valószínűleg két kerékcserés lesz, amennyiben az időjárás száraz marad. Egy lehetőség van a leggyorsabbnak lenni: kezdés a lágy keveréken, a 15. körben ismét lágy keverékre váltás, majd a 29. körben a közepes keverék felhasználása. Elméletileg az egy-, vagy három kerékcserére is lehetőség van, de ez nem a leggyorsabb megoldás.

Belépés