• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a szabadedzések után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a szabadedzések után

Készült: 2014.augusztus.23 07:02 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

A Mercedes pilótája, Lewis Hamilton zárta az élen a Belga Nagydíj második szabadedzését. A második helyen Nico Rosberg végzett, a harmadik Fernando Alonso lett. Nyilatkozatok a szabadedzések után.
INFINITI RED BULL RACING
Daniel Ricciardo:
"Azt hiszem, tudtuk, nehéz lesz itt a középmezőnyből előre törni - a Force India, a McLaren és a Toro Rosso, valamint néhányan mások nagyon erősek. Remélhetőleg holnap némi sebességet tudunk találni és eléjük kerülünk. A hosszú etapjaink jobbak, mint a rövidek, ez pedig nem rossz, ha jó versenyautónk van, akkor a vasárnapok mindig érdekesebbek. Ha a pálya tovább gumizódik, és majd meglátjuk, holnap milyen időjárás lesz, akkor az a kezünkre játszhat. Az Eau Rouge még mindig padlógázas, de kicsit jobban kell koncentrálni, nem vasárnapi sétakocsikázás már!"

Sebastian Vettel:
"Remélhetőleg a mai probléma miatt a motor nem sérült meg, ezt le kell ellenőrizni. Ha így történt, akkor egy újabbra van szükség, de nem biztos, hogy erre a hétvégére, hanem a jövőben valamikor, de majd meglátjuk. A délelőtti néhány körön kívül többet nem tudtam megtenni. Sok munka maradt el és fontos itt nyitott szemmel járni, hiszen minden év más. A kör hosszú, sok a gyors kanyar és ennek következtében fontos a ritmus, a lassabb pályák ilyen szempontból talán kicsivel könnyebbek."

MERCEDES AMG PETRONAS
Lewis Hamilton:
"Nagyszerű újra visszaülni az autóba és ma jó érzéseim voltak. A délelőtt nem volt igazán erős, de a helyzet délutánra javult. Mint mindig, éjszaka még dolgozni kell, de összességében a mai nap rendben volt. Száraz maradt az időjárás mindkét edzésen, de az előrejelzés szerint holnap eső várható, így fontos volt a maximális időt a pályán tölteni, mivel a verseny előtt ma mehettünk csak száraz pályán. Gyakran esett már korábban is itt az eső és ez kicsit felrázza a dolgokat - különösen akkor, amikor helyenként vizes, máshol pedig száraz a pálya. A sisakrostély szinte a földdel van egy szintben, így nem lehet felülről megnézni, hol vannak a tócsák. Ez megnehezíti felmérni azt, hogy hol tudsz tapadást szerezni, de ez nagyon szórakoztató. A mai napon az egyetlen rossz az volt, hogy ruhában voltam, amikor az ALS Ice Bucket Challenge-t teljesítettem. Nagyon hideg volt, de sokat ebből nem éreztem, azt hiszem, újra meg kell ismételni!"

Nico Rosberg:
"Nagyszerű újra visszatérni Spába. Fantasztikus a pálya, a ritmusa nagyszerű és az idei évben a kisebb leszorítóerő miatt az Eau Rouge-ban vezetni trükkös. Precíznek kell lenni és kopott gumikkal nehéz volt ezt a különleges kanyart padlógázon teljesíteni. Úgy tűnik, ismét a miénk a leggyorsabb autó, de ez kissé más itt, mint a többi pályán. Úgy tűnik, néhány más csapat közelít ránk és kicsit dolgozni kell az egyenesbeli sebességen. Megszokott, hogy hosszú esténk lesz, amely során kielemzünk mindent, amit ma tanultunk. Érdekes kihívás a hétvégén, hogy meg kell találni a jó kompromisszumot a gyorskörre és a hosszú versenyre - különösen, ha holnap esik az eső, mivel az előrejelzések azt mutatják, változékony időre számíthatunk."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Spa mindig nehéz pálya a pilótáknak és az autóknak és egy kis időbe telik, mire minden összeáll a szabadedzésen. A pilóták nem voltak teljesen elégedettek a nap elején és keményen dolgoztak délután azon, hogy javuljon a hosszú etapokon az egyensúly. Az időeredmények jónak tűnnek, de még némi fejlődést kell elérni, hogy ezt jó előnyre válthassuk a versenyen. Erre fogunk koncentrálni az éjszaka folyamán, az időmérő edzés előtt."

Paddy Lowe, műszaki igazgató:
"A várt hűvös időjárás fogadott minket Spában, de szerencsére egyik edzést sem befolyásolta az eső, így mindkét autóval sok munkát tudtunk elvégezni a műszaki program szerint. Ez egy nagy kihívást jelentő pálya, amelyen meg kell találni az optimális beállítást, így sok munkát végeztünk annak érdekében, hogy a gyors kanyarok és az egyenesek között megtaláljuk a kompromisszumot. Mindkét pilóta szenvedett az egyensúllyal az edzés különböző pontjain, de jó lépést tettünk a beállítással és a nap végére mindketten elégedettebbek lettek. Azonban még sokat kell dolgozni éjszaka, hogy a maximumot tudjuk kihozni az autóból."

SCUDERIA FERRARI
Fernando Alonso:
"A többi versenyhétvégéhez képest itt kicsit más a helyzet, mert Spa gyors pálya és, egy hónap pihenő után, valódi öröm ilyen fantasztikus pályán folytatni a versenyzést. Nagyszerű volt ma száraz időben menni és tény, holnapra esőt jósolnak, így minden lehetőségre fel kell készülni. Itt és Monzában a motorteljesítmény sokat számit. Tudjuk, nincs mágikus megoldás, de ennek ellenére próbálunk mindent optimalizálni. Az autó a várt módon működött és ez pozitívum."

Kimi Räikkönen:
"Nehéz nap, melyet több visszaesés hátráltatott, ezzel pedig értékes időt veszítettünk. Délelőtt fékproblémám volt, de amint sikerült megoldani, a tervezett program szerint a haladhattunk az első szabadedzésen. Az új elemek, amelyeket erre a versenyre hoztunk, működnek, de miután minden adatot átnéztünk, csak utána tudjuk megmondani, melyik a legjobb csomag, amelyet használni fogunk a hétvége további részében. Délután elektronikai probléma hátráltatta munkánkat, nem tudtuk megfelelően elvégezni a versenyszimulációt. Holnap mozgalmas szabadedzésre számíthatunk, amely során a lehető legjobban fel kell készülni az időmérő edzésre és a versenyre."

Pat Fry, műszaki igazgató:
"A spái pálya nagyon élvezetes a pilótáknak és nagy kihívást jelent nekünk, mérnököknek, különösen az idei évben az új erőforrás miatt. Azért, hogy a lehető legtöbb adatot tudjuk begyűjteni, a pilótáink különböző programot teljesítettek. Sajnos a második edzésen Kimi munkáját elektronikai probléma hátráltatta, amely habár nem gátolta meg a körözésben, de azt jelentette, a rendszerekből nem tudja a maximumot kihozni. Az első és a harmadik szektorban a végsebesség a meghatározó, míg a középsőben a vezethetőség az aerodinamkai leszorítóerő kap fontos szerepet és ezért nehéz a megfelelő beállítást megtalálni, mert bár az extra leszorítóerő előnyös a második szektorban, viszont az egyenesekben lassítja az autót, megnehezíti a versenyen a támadást és a védekezést. Keményen dolgozunk az autó hatékonyságán és az erőforrás energia oldalán, de azt hiszem, ezen és a monzai pályán, ahol rivális autóink karaktere emelkedik majd ki, meg kell próbálni védekezni és ha lehet támadni."

LOTUS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Az első szabadedzés jól sikerült ma. A második szabadedzés kissé nagyobb kihívás volt, az autó hátulján kisebb műszaki probléma adódott, melynek eredményeként teljesítményt veszítettünk. Ezen a pályán tudtuk, hogy kihívással szembesülünk, ezért leginkább a megfelelő leszorítóerő megtalálására koncentráltunk és az a utó beállítására. Valószínűleg nehéz hétvégénk lesz, de a csomag minden részét optimalizáljuk. Soha nem lehet tudni, mi történik Spában."

Pastor Maldonado:
"A kilences kanyar kijáratánál elveszítettem uralmam az autó felett, délutánom így véget is ért. Gyors látogatást tettem az orvosi központban amikor a garázsba tértem vissza, de rendben vagyok és az autó sem sérült meg túlságosan. Már délelőtt úgy éreztem, hogy megfelelő autóval rendelkezünk. Jó lehetőségünk van harcolni a jó pozíciókért az időmérő edzésen és a versenyen. A hosszú egyenesekben szenvedünk az erő miatt, de a helyzet jobb, mint vártuk, ez pedig plusz pont. A második szektorban kompenzáljuk a hátrányt, majd meglátjuk, holnap mit tudunk tenni."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
"A mai nap egy hagyományos pénteki nap volt a programot illetően, azonban Pastor nem tudott délután kicsúszása miatt hasznos köröket teljesíteni. Ezért át kellett szervezni Romain programját is. Délelőtt teljesítettük aerodinamikai kiértékelésünket, Pastor az új első vezetőszárnyat próbálta ki. Délután sok adatot gyűjtöttünk Romainnal. Felfüggesztésének beállítása nem volt tökéletes és úgy érezzük, itt még előnyre tehetünk szert, megfelelő mennyiségű adattal rendelkezünk ahhoz, hogy a holnapi nap előtt módosítsunk rajta."

McLAREN MERCEDES
Jenson Button:
"Megfelelő egyensúly találtunk a mai napra, de mint mindig a versenyhétvége pénteki napján, soha nem lehetünk teljesen elégedettek. A lágyabb keverékkel jól tudtam menni; a keményebben Kevin, így este meg kell találni ennek okait. Az első szektorban gyorsabbak voltunk, a harmadik szektorban egy tizeddel, vagy többel maradtunk el, de a középső szektorban majdnem egy másodperc a hátrányunk. Így dolgozni kell a jobb egyensúlyon, remélhetőleg tudunk javulni azokon a területeken is, amelyeken már most erősek vagyunk. Összességében azt mondhatom, autónkat nagyszerű vezetni itt, de a pálya alacsony leszorítóerejű konfigurációt igényel és ezért néhány területen dolgozni kell, különösen a keményebb keverékkel, mert ahogyan mondtam, egy kicsit szenvedünk vele. De lehet még javulni és remélhetőleg jó hétvégénk lesz innentől kezdve. Az időjárással kapcsolatban nem tudjuk, mire számítsunk; azt hiszem holnap jó esély van az esőzésre, amely mindent megváltoztathat. Végül, szeretnék mondani valamit az Eau Rouge-ról. Az alacsony leszorítóerejű beállításunkkal, nos, érdekes. Túlkormányzottságot tapasztalat 300 kilométer/órás sebességnél és beismertem, néhány körig sikoltoztam a sisak alatt, különösen sok üzemanyaggal az autóban. De ez az a pálya, hol mindig lehetnek jó pillanataid - és Spa nagyszerű, várom a következő két napot."

Kevin Magnussen:
"Nagyon élveztem a mai napot. Mindig örömteli Spába utazni, mert fantasztikus a versenypálya. Nagyon jó autóval rendelkezünk erre a pályára és ma nyomhattam is. Habár még javulni kell, vagy a finombeállításokat elvégezni. Remélem, hogy holnap száraz idő lesz, mert akkor folytatni tudjuk a javulást - és valahogy sokkal élvezetesebb száraz aszfalton menni Spában. Ó, és mellékesen, az Eau Rouge továbbra is padlógázas, még sok üzemanyaggal is. Összességében úgy érzem rendben vagyunk és elégedett vagyok az eddigiekkel."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"A mai napon hatékonyan és hatásosan dolgoztunk, teljesítettük tervezett programunkat mindkét pilótával és örömmel mondhatom el, komolyabb problémánk egyik autóval sem volt. Ugyanakkor az új aerodinamikai elemek - az új első vezetőszárny szárnyacskája, az új hátsó vezetőszárny, az új padlólemez és új diffúzor - bíztató eredményt mutat a szélcsatornás adatokkal összevetve. Délelőtt az első szabadedzés hűvös volt, de délutánra a levegő felmelegedett és egyszer a pálya a 32 °C fokot is elérte. Mindkét pilóta a lágyabb keveréket részesítette előnybe, amely valószínűleg holnap az időmérő edzésen is használatban lesz. Kevin talán egy kicsivel elégedettebb volt az autóval, mint Jenson, aki szenvedett a keményebb féktávokon az első és a hátsó kerekek blokkolásával, de ez elkerülhetetlen az alacsonyabb leszorítóerejű konfiguráció esetében, amely itt Spában és két hét múlva, Monzában is használatos lesz. Összességében azt mondhatom, elégedettek vagyunk a mai munkával és most este néhány kemény óra vár ránk, hogy optimalizáljuk előkészületeinket holnapra."

SAHARA FORCE INDIA
Nico Hülkenberg:
"Erős nap volt a mai és sikerült mindent elérni, amit szerettünk volna programunkkal, amely nagyszerű kezdete a hétvégének. Szerencsére az időjárás stabil és száraz maradt, időnket a lehető leghatékonyabban kihasználhattuk. Az autó a nap elejétől kezdve azonnal jól teljesített és sok hasznos adatot gyűjtöttünk. Érdekes lesz látni, milyen időjárás lesz holnap - itt nagyon gyorsan megváltozhat minden, így nem szabad bízni az előrejelzésekben."

Sergio Perez:
"Jó nap volt és sokat tanultunk a gumikról és az egyensúlyról. A hosszú etapon mutatott sebesség jó, így azt hiszem, egy ígéretes hétvége előtt állunk. Remélhetőleg holnap sikerül az első tízbe jutni, ezzel erős pozícióban lehetünk vasárnap a komoly pontszerzéshez."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Spa különleges pálya a 2014-es autók számára és nagyon fontos maximalizálni az erőforrás teljesítményét a hosszú egyenesekben. Örültünk, hogy az időjárás száraz maradt a nap folyamán, így nem kellett megszakítani programunkat. A két edzés között a pálya nem sokat változott, így el tudtuk végezni a stratégiai tesztet az időmérő edzésre és a versenyre készülve: elégedettek vagyunk azzal,a hogyan sikerült és sok adatot gyűjtöttünk átnézésre. Versenyképes a hosszú távú sebesség és jó válaszokat kaptunk aerodinamikai oldalról. Összességében nagyon pozitív nap volt, várjuk a hétvége további részét."

SAUBER F1 TEAM
Esteban Gutierrez:
"Nagyon rövid pénteki napom volt. Délelőtt nem vezethettem, majd délután probléma volt az MGU-K-val, amely miatt a második szabadedzést kihagytam. Legalább néhány kört mehettem. Kivizsgáljuk, mi okozta a problémát. Most a holnapi napra koncentrálok. Sok munka vár ránk és fel kell készülni az időmérő edzésre."

Adrian Sutil:
"Jó nap volt, érdekes volt vezetni kedvenc pályámon. Egészen elégedett vagyok mai programunkkal, mivel nem volt problémánk sem délelőtt, sem délután. Az autó egyensúlya rendben volt, de van még néhány terület, amelyet optimalizálni kell."

Giedo van der Garde:
"Nem volt ideális edzésem. Kezdettől fogva nem volt elegendő erő az autóban és egész edzésen szenvedtem ezzel a problémával. Az első etapom során csak két kört tudtam teljesíteni. Elég korán visszatértem a boxba és megpróbáltuk megoldani a problémát. Ezt követően egy újabb installációs körre kimentem a pályára, de a probléma még mindig fennállt. Azonban sikerült befejezni programunkat és így folytathattam a második etappal. Az autó egyensúlya rendben volt, de még mindig nem volt elég erő és szenvedtem az egyenesbeli sebességgel is. Sajnálatos ez, de ilyen az autósport és néha az ilyen dolgok is megtörténnek. Biztos vagyok benne, együtt meg tudjuk oldani a problémát."

Giampaolo Dall'Ara, vezető pályamérnök:
"Délelőtt többé-kevésbé a programunk szerint tudtunk haladni, habár az erőforrás Giedo autójában nem adta le a maximális erőt. Délután ugyanezen az autón volt problémánk, de akkor már Esteban ült az autóban. Néhány kör után az MGU-K megadta magát és ez okozta Esteban megpördülését. Vissza tudott térni a boxba, de nem tudta folytatni a szabadedzést, így a mai napja hét körre korlátozódott. Ez nem volt segítség. Adrian elégedett volt az autóval, amely bíztató. Úgy tűnik, mintha erősebbek lennénk időmérő edzésre állított autóval, mint a hosszú etapokon, ahol az energiakezelés fontos szerepet kap és az egyenesekben sebességet veszítünk. Javítani kell megbízhatóságunkon."

SCUDERIA TORO ROSSO
Daniil Kvyat:
"Nagy élvezettel vezettem ma ezen a pályán és egészen elégedett vagyok az autóval és azzal, ahogyan a programunk szerint dolgoztunk. Javítottunk az autó egyensúlyán a két edzés között és azt mondhatom, hogy magabiztos vagyok holnapra, amikor remélem, tovább folytatjuk ezt az erős trendet és még tovább javulunk."

Jean-Eric Vergne:
"Délelőtt az erőforrással volt problémánk, amely kissé befolyásolta programunkat, de ennek ellenére teljesítményünk nem volt rossz. Délután miközben különböző dolgokat próbáltunk ki, talán nem a jó irányba haladtunk, de most már tisztább képünk van arról, mire számíthatunk holnap. Pozitívum, hogy versenyképesek vagyunk hosszú etapokon, amely bíztató a hétvége további részére nézve. Összességében elégedett vagyok, mivel jó autón van és tudjuk, mi a következő lépés."

Phil Charles, verseny főmérnök:
"Összességében egészen érdekes napunk volt. Néhány dolgot teszteltünk és a leszorítóerővel játszottunk az autókkal. Mindkét pilóta jó munkát végezve programja szerint haladt és egy kicsit tanultunk, kísérleteztünk az autóval. A hosszú etapokon JEV egészen erősnek tűnt, míg Daniil a rövidebb etapokon volt erős, így ezt a két tényezőt kell kombinálni. Éjszaka még lesz egy kis házi feladatunk, de remélhetőleg mindent össze tudunk rakni holnapra és mindkét pilóta jó helyen lesz."

Ricardo Penteado, Renault Sport F1:
"Spa hű maradt hírnevéhez, mint motorpálya, sok munkát adott nekünk! Miközben az erőforrás kalibrációja és beállítása egészen jó volt és Daniil erős időt futott a második szabadedzésen, még lehet javulni az energiakezeléssel, hogy sokkal versenyképesebbek legyünk egy körön. JEV autóján az erőforrást ki kellett cserélni vízfolyás miatt, ezt az első szabadedzésen tapasztaltuk, de nem számítunk több problémára. A holnapi nap érdekes lesz, mivel kisebb esőzést jósolnak, így próbáljuk minden időjárási körülmény között maximalizálni teljesítményünket."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős mérnök:
"Sikerült a mai napra tervezett munka nagy részét elvégezni és összességében pozitív edzésünk volt. Spa szokás szerint néhány kihívást állít a csapatokkal szembe, de a pilóták és a szerelők nagyon jó munkát végeztek. Délelőtt az aerodinamikai munkára koncentráltunk, majd gumitesztet hajtottunk végre alacsony- és magas üzemanyagszint mellett, bíztató eredmények születtek. A cél továbbra is az, hogy a szezon második felében a dobogós helyezésekért harcoljunk és a mai napi munka alapján úgy tűnik, a mezőnyben vagyunk. Sok adatot kell átnézni és döntéseket hozni éjszaka, remélhetőleg folytatni tudjuk az autó beállításának javítását, melynek következtében vasárnap a csúcsra juthatunk."

Felipe Massa:
"Jó pénteki napunk volt, problémamentes, folytatni tudtuk az autó megismerését. Némi gumikopást tapasztaltunk, amely fontos lesz a gumistratégia során és fontos lesz, hogy a versenyen jó időben jó abroncsokon legyünk. A Mercedes továbbra is nagyon erős és láthatóan mindenkivel szemben előnyben vannak, de jó lehetőségünk lehet a dobogós helyezésért harcolni és arra van szükség, hogy a hétvége során folytassuk az autó javítását."

Valtteri Bottas:
"Sok beállítási tesztet végeztünk ma jó eredményekkel és célunk, hogy erős eredményt érjünk el az időmérő edzésen, valamint a versenyen, mert ez a pálya fekszik autónknak. Az autó egyensúlya már az első edzés elejétől jó volt és sikerült még tovább javítani rajta, de még úgy érzem a vasárnapi verseny előtt további teljesítményt tudunk kihozni belőle. Nem volt különösebben jó köröm a lágyabb keveréken, de az időeredmény amit elértem versenyképes volt, ez pedig bíztató."

MARUSSIA F1 TEAM
Jules Bianchi:
"Elégedett vagyok a 16. helyezésemmel a hétvége jó kezdete után. Mindig nagyszerű versenyezni itt Spában és természetesen ez a pálya különleges kapcsolatban van velem, így nagyszerű újra itt versenyezni és pozitív jeleket látni az előttünk álló napokra. Elégedett vagyok a mai eredménnyel, különösen ami az autót illeti."

Max Chilton:
"Jó újra visszaülni az autóba és a hétvégre koncentrálni. Pozitív délutáni edzés volt számomra, Alex programját folytattam, aki délelőtt dolgozott és jó munkát végzett. Az autó jobb lett a változtatásokkal, amelyeket elvégeztünk és biztos vagyok benne, holnapra még tovább javul a csomag és jó versenyünk lesz vasárnap, remélhetőleg mindkét autó erős pozícióban ér célba."

Alexander Rossi:
"A fő dolog számomra, hogy újra megköszönjem a Marussia F1 Team-nek a lehetőséget, hogy először vezethettem az MR03-as autót. Nyilvánvalóan csalódás, hogy nem versenyezhetek, de még mielőtt ide megérkeztem, akkor sem értesültem a lehetőségről, így olyan gyorsan elszállt az esély, mint amilyen gyorsan érkezett. Versenyző vagyok, így nyilvánvalóan örömteli minden versenyzési lehetőség, de ugyanakkor ennek a csapatnak vagyok a tagja és azért vagyok itt, hogy bármire megkérhessenek. A pozitívumokra váltva, élveztem első szabadedzésem. Nagyon jól éreztem magam az autóban és elégedett voltam teljesítményemmel, figyelembe véve, hogy korábban soha nem vezettem az MR03-at. Egészen gyorsan sikerült felvenni a sebességet és habár ezt még korai kijelenteni, de remélem, hogy sikerült megmutatni a csapatnak, hogy mire vagyok képes. Láthatóan elégedettek voltak fejlődésemmel és visszajelzésemmel, várom a következő lehetőséget."

John Booth, csapatfőnök:
"Pozitív első napot élhettünk át a pályán a nyári szünet után. Néhány fejlesztéssel érkeztünk ide, amelyet a nyári szünet előtt próbapadon már teszteltünk, ezek az első javítások azt követően, hogy az autó a FRIC rendszer nélkül megy. A teljesítményért felelős csoportunk kemény munkájának köszönhetjük ezeket a fejlesztéseket és örömteli látni, hogy munkájukkal az autó egyértelműen javult. Mindkét pilóta elégedett volt az egyensúllyal, különösen Jules és az időeredmények mutatják, mennyit javult teljesítményünk. Minden dicséret Alexanderé, aki nagyon jól dolgozott ma a pályán és azon kívül is. Junior pályafutása óta figyelem Alexandert és büszke vagyok rá, hogy autónkban ülhet és csapatunknál lehet. Hihetetlenül jól alkalmazkodott az MR03-hoz és annak rendszereihez. A néhány probléma ellenére, amely köridejét befolyásolta, nagyon jó szabadedzést teljesített és segített a csapatnak felkészülni a második gyakorlásra. Óriási tiszteletem az övé, remek munkát végez. Nem az első alkalom, hogy Formula-1-es autóban ül és nem is az utolsó. Ebben biztos vagyok."

CATERHAM F1 TEAM
Andre Lotterer:
"Nagyon elégedett vagyok a mai nappal. A délelőtti szabadedzés jó volt számomra; egészen gyorsan megismerkedtem az autóval és már csak vezetési stílusomhoz kell igazítani mindent. Figyelembe véve, hogy ez volt az első szabadedzésem, minden a tervek szerint haladt és jó érzéseim lettek az autó vezetésével kapcsolatban. Most folytatni kell a munkát és az autó javítását. A második szabadedzés ismét jól sikerült, minden simán ment, bár műszaki probléma miatt a vártnál korábban meg kellett állnom. A lágyabb keveréken ismét tanultam valamit - kimentem a pályára és nem tudtam, mire számítsak, de azt hiszem, minden jól sikerült. A tervezett programot tudtuk követni, javultunk, miközben tanultunk és próbáltunk az autóval lassan játszani. Hosszú etapokat is teljesítettünk és elkezdtem kényelmesen érezni magam, habár még a tanulási folyamatnál tartok."

Marcus Ericsson:
"Jó újra versenyezni - keményen edzettem a nyári szünet alatt és jó formában érzem magam. Nem kezdtünk valami jól, mert délelőtt problémáim voltak a fékekkel és mád műszaki problémák is hátráltattak, amelyre nem volt szükségünk. Ennek ellenére sikerült néhány kört teljesíteni és hasznos információkat gyűjteni. A második szabadedzés már jobban sikerült. Megoldottuk a problémákat, amelyekkel délelőtt szembesültünk a fékek esetében, ez javulás volt, habár még néhány más dolgot is meg kell oldani az éjszaka folyamán, de eredményes nap volt. Mindkét keveréket tudtuk használni, így sok információval rendelkezünk, amely fontos lesz a hétvége további részében."

Christijan Albers, csapatfőnök:
"Látható jelei vannak a nyári szünet után annak, hogy elkezdtünk előbbre lépni. Ma fejlődést értünk el és ez a célunk a szezon hátralévő részében is. Andre segített ebben nekünk, kimagasló munkát végzett első napján. A hosszú etapokra koncentráltunk ma és holnap sokkal több időt fordítunk az időmérő edzésen elérhető teljesítményre. Pozitív nap volt és várjuk a hétvége további részét - az időjárásra is figyelni kell, mivel itt Spában bármelyik pillanatban eleredhet az eső, bármi megtörténhet és erre készen kell állnunk."

Cedrik Staudohar, Renault Sport F1:
"Spa az erőforrás tekintetében a legkeményebb pálya, így a mai nap nagyon mozgalmas, de eredményes volt. Nagyon érdekes volt dolgozni Andréval; azonnal jó sebességet mutatott, visszajelzései kiválók és sok hasznos és nagyon más véleményt adott a csapatnak. Minden a tervek szerint alakult a második szabadedzés vége előtti néhány percig, amikor CU-H probléma akadt Andre autóján, ezzel edzése korábban véget ért. Marcus is jó napot zárt, nagyon jól működött az erőforrás és az energiakezelés. Bízunk a hétvége további részében és reméljük, előnyünkre tudunk fordítani minden lehetőséget."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"Mindig örömteli Spában lenni, amely a világ egyik legnagyszerűbb versenypályája. Az idei évben, a csökkentett leszorítóerő miatt, kétségtelenül még látványosabb, az autók többet csúszkálnak és a pilótáknak nagyon bártonak kell lenniük ahhoz, hogy az Eau Rouge-t padlógázon teljesítsék. Ma hűvös idő volt, amely nyilvánvalóan a gumik teljesítményét is befolyásolta, de úgy tűnik, az időjárás ilyen marad a hétvégére: talán szombaton még egy kis eső is érkezik. A hűvös idő ellenére a szemcsésedés csak nagyon kis jelét tapasztaltuk és ez nem okozott nagy meglepetést. Kielemzünk miden adatot, de abból amit eddig láttunk, a gumi viselkedése pontosan olyan, mint amire számítottunk és valószínűleg a legtöbb versenyzőtől két kerékcserét látunk majd a verseny során."

Belépés