• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - A pilótákat megosztja az állórajt bevezetése

Forma-1 Hírek - A pilótákat megosztja az állórajt bevezetése

Készült: 2014.június.22 19:58 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Több Formula-1-es pilóta ellentétesen vélekedik az új szabályjavaslatról, melynek értelmében a biztonsági autós fázis után állórajt következne.
A terv - melynek célja a sport látványosságának javítása - a Formula-1 Bizottsága már elfogadta, most az FIA Motorsport Világtanácsán a sor, hogy a 2015-ös szabályok kihirdetése előtt jóváhagyják a javaslatot.

Az új rendszer azt jelentené, hogy a lekörözött autók visszavehetnék köreiket, majd a mezőny felállna a rajtrácsra ugyanúgy, mint ahogyan a verseny elején teszik.

Pénteken és szombaton az Osztrák Nagydíj hétvégéjén több pilóta megszólalt a javaslattal kapcsolatban.

"Teljesen őszinte leszek, nem rajongok érte" - mondta el Romain Grosjean. "Amikor az élen állsz és jön a biztonsági autó már akkor nehéz helyzetbe kerülsz és elveszíted minden előnyöd. Az újraindulásnál nem tudom, lehet-e majd kereket cserélni, vagy nem. Ha nem, akkor a biztonság nagyon trükkös lesz, mert a gumik talán túl kopottak és hidegek lesznek. Nem tudom. Javítani kell a látványosságon, de talán más módon."

A francia pilóta csapattársa, Pastor Maldonado hozzátette: "Attól függ, milyen oldalról nézzük. Amikor hátul vagy, természetesen jobb az állórajt és amikor az élen állsz nem eléggé."

Nico Rosberg is ellenzi a tervezett szabályváltoztatást.

"Ez egy javaslat? Igen? Nagyon extrémen hangzik. Megértem, hogy a rajt az egyik legizgalmasabb szakasz a rajongók számára, de nagyon extrémen hangzik, remélem nem kerül bevezetésre, mert az már túllépne egy határt."

Csapattársa, Lewis Hamilton akkor hallott először a javaslatról, amikor a kérdést feltették számára, de elmondta, a pilótákat sokkal jobban be kellene vonni a változtatásokba.

"Ez megtörténik? Javaslat a jövő évre? Nem hiszem" - válaszolt Daniel Ricciardo. "Talán sokkal izgalmasabb, mert az állórajtnál több minden történhet. De számomra ez már túl mesterséges. Azt hiszem, ha 10 másodperces előnnyel vezeted a versenyt, elveszíted felépített előnyöd, de legalább megtartod pozíciót. De az állórajttal mást is veszíthetsz. Ha állórajttal indulunk, akkor jó az esély arra, hogy nem sikerül jól a rajtod, így az első helyről akár a negyedikre is visszaeshetsz. Alapvetően ez túl nagy hátrány annak, aki az első helyen halad. Azt hiszem, valami jobbat kell kitalálni. A látványnak ugyan jót tenne, igen, de talán nem ez a legjobb ötlet."

Belépés