Moto3 Hírek - Le Mans, Futam: Miller hatalmas csatában nyert

Készült: 2014.május.18 18:24 Készítette: Lipták Melinda Írta: Keszthelyi Gábor Kategória: Moto3 hírek, Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

A Moto3 ismét nagyszerű versennyel örvendeztette meg a motorsport-rajongókat. Óriási csatában Miller állhatott a dobogó legfelső fokára, Rins és Isaac Vinales pezsgőzhettek még vele.
Délelőtt 11:00-kor a Moto3 versenyzői nyitották a sort, elkezdődött a MotoGP Le Mans-i hétvégéjének első futama. Efren Vazquez várhatta a legjobb helyről a rajtot, Miller és Rins fért be még mellé az első sorba. A helyi tehetség, Masbou volt a második sor elején, Ajo és Vinales állhatott fel még mellé. Az előző két futamot nagy csatában megnyerő Fenanti csak a 10. helyről vágott neki a 24 körnek. Miller kapta el legjobban a rajtot, de a Honda erősebbnek bizonyult az egyenesben, Vazquez fordulhatott elsőként. A harmadik kanyart azonban elrontotta, az ausztrál újra az élre állt. Miller, Vazquez, Rins volt ekkor az első három, Masbou haladt mögöttük a negyedik helyen.

Az első kör végén Miller, Vazquez, Rins Masbou, Vinales volt az első öt. A második kör legelején megtörtént az első bukás, Guevara szállt ki a versenyből. Az első három a második kör végére már egy másodperces előnyt motorozott ki a többiekhez képest, a Moto3-ban ez kissé szokatlan. A harmadik kör végén Vazquez beköszönt Millernek, ő azonban hamar visszaelőzte. A helyi versenyző, Danilo egy elcsúszást követően magányosan, messze leszakadva a többiektől motorozott. Egy körrel később újabb bukást láthattunk, a cseh Hanika esett el a nyolcas kanyarban. Időközben az eleje összerázódott, Miller, Vazquez, Rins, Masbou, Vinales, McPhee és Marquez már egy bolyt alkottak, mögöttük pedig felzárkózóban volt Fenanti a nyolcadik helyen.

A negyedik körben Rins állt az ére, a leggyorsabb kört pedig az ifjabbik Marquez futotta. A Bagnaia által vezetett második boly majd’ két másodperccel volt ekkor hátrébb, mint az első hét, ahol folyamatosan változott a sorrend. Időközben Antonelli elesett. 16 körrel a vége előtt Vazquez, Rins, Miller és Marquez volt az első öt, McPhee és Masbou tartották még velük a tempót. Még ebben a körben Vazquez okozott hatalmas kavarodást, ami után Rins kissé meg tudott lógni, Miller és Vinales elől, Vazquez visszaesett a tízedik helyre, a második és tízedik hely közöttiek ezzel egy bolyt alkottak már. Rins kihasználva, hogy senki sem zavarta, egyre jobban növelte előnyét, ami 13 körrel a leintés előtt már 1,9 másodperc volt. A mögötte lévő 9 fős bolyban óriási csaták bontakoztak ki, többek között a két VR46-os motor fokozta az izgalmakat, de Vazquez és Miller sem mentek a szomszédba egy kis kakasoskodásért. Ekkor Rins, Marquez, Vinales, Miller, Vazquez, Fenanti, Bagnaia, McPhee, Bastianini és Masbou volt a top 10.

Tíz kör volt hátra, amikor Rins előnye el kezdett olvadni, a többiek már majdnem egy másodpercen belülre kerültek hozzá képest. Ekkor az ötödik helyen haladó Vazquez már kicsit eltávolodott üldözőitől. Két körrel később a pole-ból induló, majd a 10. helyre visszacsúszó spanyol már a második helyen haladt nyolc tizedmásodpercre az élen álló Rinstől. A hondás nem viccelt, iszonyatos tempóban közelítette az elsőt, minden esélye megvolt a győzelemre. Ekkora már eléggé szétszakadtak, az első és a harmadik helyért azonban még így is öldöklő küzdelmek folytak. 5 körrel a vége előtt újabb versenyző adta fel a versenyt, Fenanti műszaki hiba miatt engedte el illedelmesen a többieket, majd kiállt a boxba. 20 körrel a rajt után Vazquez az egyenesben újra az élre állt. Két körrel a vége előtt hihetetlen módon újra egy bolyt alkottak a legjobbak, az első nyolc elképesztő hajrát mutatott. Miller vette át a vezetést, amit Vazquez nagyon nehezen akart lenyelni, az utolsó körben újra az élre állt a célegyenesben. A harmadik kanyart azonban elszúrta, újra az ausztrál állt az élre. Már-már követhetetlen volt, ki előz kit, a kör végén Vazquez nagyot hibázva újra hátra csúszott. Nagy befutót hozott ismét a legkisebb géposztály, a legvégén Miller örülhetett a legjobban, Rins és Vinales állhattak fel mellé a dobogóra. Bagnaia, Marquez, Vazquez, Bastianini, McPhee, Masbou és Kornfeil fértek még bele az első tízbe.

 
A futam végeredménye:

  Név Csapat Motor Különbség
1 Jack MILLER Red Bull KTM Ajo KTM 41'30.582
2 Alex RINS Estrella Galicia 0,0 Honda +0.095
3 Isaac VIÑALES Calvo Team KTM +0.230
4 Francesco BAGNAIA SKY Racing Team VR46 KTM +0.487
5 Alex MARQUEZ Estrella Galicia 0,0 Honda +0.931
6 Efren VAZQUEZ SaxoPrint-RTG Honda +0.940
7 Enea BASTIANINI Junior Team GO&FUN Moto3 KTM +1.026
8 John MCPHEE SaxoPrint-RTG Honda +1.221
9 Alexis MASBOU Ongetta-Rivacold Honda +1.575
10 Jakub KORNFEIL Calvo Team KTM +2.173
11 Zulfahmi KHAIRUDDIN Ongetta-AirAsia Honda +11.840
12 Miguel OLIVEIRA Mahindra Racing Mahindra +14.504
13 Danny KENT Red Bull Husqvarna Ajo Husqvarna +14.644
14 Brad BINDER Ambrogio Racing Mahindra +14.970
15 Philipp OETTL Interwetten Paddock Moto3 Kalex KTM +22.226
16 Hafiq AZMI SIC-AJO KTM +22.941
17 Arthur SISSIS Mahindra Racing Mahindra +34.284
18 Luca GRÜNWALD Kiefer Racing Kalex KTM +36.495
19 Bryan SCHOUTEN CIP Mahindra +36.610
20 Livio LOI Marc VDS Racing Team Kalex KTM +37.299
21 Matteo FERRARI San Carlo Team Italia Mahindra +40.190
22 Ana CARRASCO RW Racing GP Kalex KTM +52.239
23 Michael Ruben RINALDI San Carlo Team Italia Mahindra +57.728
24 Gabriel RAMOS Kiefer Racing Kalex KTM +59.699
25 Scott DEROUE RW Racing GP Kalex KTM 1 Lap
Nem ért célba      
  Niklas AJO Avant Tecno Husqvarna Ajo Husqvarna 3 Laps
  Romano FENATI SKY Racing Team VR46 KTM 5 Laps
  Alessandro TONUCCI CIP Mahindra 17 Laps
  Niccolò ANTONELLI Junior Team GO&FUN Moto3 KTM 18 Laps
  Karel HANIKA Red Bull KTM Ajo KTM 21 Laps
  Jules DANILO Ambrogio Racing Mahindra 21 Laps
  Juanfran GUEVARA Mapfre Aspar Team Moto3 Kalex KTM 0 Lap

Belépés