Moto2 Hírek - Jerez, Időmérő: Nincs pályacsúcs, Kallio a pole-ban!
Bár reális esély mutatkozott rá, végül hat századdal elmaradva Stefan Bradl 2011-ben felállított pályacsúcsától, a finn Mika Kallio végzett az élen, megelőzve márkatársait, Corteset és a hazai pályán motorozó Luis Salomot.
A szombati napot a Moto2-es géposztály küzdelmei zárták, az időmérő edzésre került sor. Nagy kérdés volt, hogy megdől-e Stefan Bradl még 2011-ben felállított körrekordja. Bradl honfitársa, Sandro Cortese elég közel állt hozzá már az utolsó edzésen, mindössze hét századdal maradt le a rekordról, így joggal reménykedhettünk egy fantasztikus időmérésben, miután a MotoGP-ben Marquez pályacsúccsal került a poleba!
Esteve Rabatnak is jó esélyei lehettek, annak ellenére, hogy a hétvégén már kétszer is bukott, az összetettben vezető motoros eddig mind a három futamon a poleból indulhatott, így ezt a szép sorozatot nem éppen spanyol földön akarta megtörni. Nicolas Terolnak viszont ki kellett hagynia az időmérő edzést, az Aspar csapat versenyzője az utolsó edzésen bukott egy hatalmasat, ami miatt kórházba szállították. Az ifjú spanyolnak a csípője sérült meg, így kérdésessé vált a holnapi futamon való részvétele is.
Mika Kallio kezdett a legjobban a Kalexxel,a finn 1:43.166-al állt ideiglenesen az élen. Mögötte Lüthi és Aegerter következett a Suterrel, míg Esteve Rabat egy ötödik hellyel kezdte az időmérő edzést. Jordi Torres bukott, azonban a szerviz úton gyorsan visszatért az Aspar alakulathoz, míg Azlan Shah is meglátogatta a kavicságyat. Tíz perc eltelte után Kallio, Lüthi, Aegerter, Rabat, Corsi, és Cortese volt az első hat sorrendje. Érdekes volt látni, hogy az élmenők közül Nakagami, és Lowes csak a középmezőnyben foglalt helyet, míg Maverick Vinales csak a 14. helyen állt húsz perc elteltével.
Negyed óra elteltével következett egy kis szünet, a versenyzők többsége visszatért a csapatához, míg Axel Pons és Simone Corsi már versenyen érezhették magukat, az egyik kanyarban össze is ért a két pilóta. Az AirAsia Caterhem motorosa, Johann Zarco idegesen ütötte a gépét, miután az edzés felénél csak szenvedett, sehogyan sem tudott elmozdulni a 19. helyről. Vinales is próbálkozott becsülettel, azonban éppen, hogy befért ekkor az első tízbe, idegesen viselkedett alatta a motor. Hosszú percekig esemény nélkül körözött a mezőny, míg tizenöt perccel a leintés előtt Sandro Cortese vette át a vezetést, 1:43.060-al. Ekkor Cortese, Kallio, Lüthi, Rabat, Folger, és Aegerter állt az éllovas pozíciókban. Mika Kallio azonban nem akarta egy pillanatra sem átadni az első helyet, hat századdal tovább javította Cortese idejét, így ismét az élre állt. A finn folyamatosan javított a köridején, már a pályarekordot ostromolta, és két tizedre elhúzott az öt üldözőktől.
Az utolsó percekre fordulva több versenyző is csak szenvedett a motorján, köztük a japán Nakagami, aki csak a 16. helyet tudta megkaparintani, megelőzve a brittek reménységét, Sam Lowest. Egyre több lett a hiba, a francia Louis Rossi is meglátogatta a kavicságyat, nagyobb baja azonban nem történt. A nagy tűzijáték azonban elmaradt, a mezőny inkább egymást hátráltatta, ahelyett, hogy az időkön javítottak volna, így Kallio maradt a poleban, megelőzve a németek kedvencét, Corteset, míg az egész időmérésen megbuvó Luis Salom felkapaszkodott a dobogóra, totális Kalex elsőséget hozva ezzel! Thomas Lüthi elégedett lehet a negyedik hellyel, míg Aegerter és Rabat kissé csalódott lehet, hiszen nem titkoltan előrébb várták magukat.
Időmérés végeredménye:
Esteve Rabatnak is jó esélyei lehettek, annak ellenére, hogy a hétvégén már kétszer is bukott, az összetettben vezető motoros eddig mind a három futamon a poleból indulhatott, így ezt a szép sorozatot nem éppen spanyol földön akarta megtörni. Nicolas Terolnak viszont ki kellett hagynia az időmérő edzést, az Aspar csapat versenyzője az utolsó edzésen bukott egy hatalmasat, ami miatt kórházba szállították. Az ifjú spanyolnak a csípője sérült meg, így kérdésessé vált a holnapi futamon való részvétele is.
Mika Kallio kezdett a legjobban a Kalexxel,a finn 1:43.166-al állt ideiglenesen az élen. Mögötte Lüthi és Aegerter következett a Suterrel, míg Esteve Rabat egy ötödik hellyel kezdte az időmérő edzést. Jordi Torres bukott, azonban a szerviz úton gyorsan visszatért az Aspar alakulathoz, míg Azlan Shah is meglátogatta a kavicságyat. Tíz perc eltelte után Kallio, Lüthi, Aegerter, Rabat, Corsi, és Cortese volt az első hat sorrendje. Érdekes volt látni, hogy az élmenők közül Nakagami, és Lowes csak a középmezőnyben foglalt helyet, míg Maverick Vinales csak a 14. helyen állt húsz perc elteltével.
Negyed óra elteltével következett egy kis szünet, a versenyzők többsége visszatért a csapatához, míg Axel Pons és Simone Corsi már versenyen érezhették magukat, az egyik kanyarban össze is ért a két pilóta. Az AirAsia Caterhem motorosa, Johann Zarco idegesen ütötte a gépét, miután az edzés felénél csak szenvedett, sehogyan sem tudott elmozdulni a 19. helyről. Vinales is próbálkozott becsülettel, azonban éppen, hogy befért ekkor az első tízbe, idegesen viselkedett alatta a motor. Hosszú percekig esemény nélkül körözött a mezőny, míg tizenöt perccel a leintés előtt Sandro Cortese vette át a vezetést, 1:43.060-al. Ekkor Cortese, Kallio, Lüthi, Rabat, Folger, és Aegerter állt az éllovas pozíciókban. Mika Kallio azonban nem akarta egy pillanatra sem átadni az első helyet, hat századdal tovább javította Cortese idejét, így ismét az élre állt. A finn folyamatosan javított a köridején, már a pályarekordot ostromolta, és két tizedre elhúzott az öt üldözőktől.
Az utolsó percekre fordulva több versenyző is csak szenvedett a motorján, köztük a japán Nakagami, aki csak a 16. helyet tudta megkaparintani, megelőzve a brittek reménységét, Sam Lowest. Egyre több lett a hiba, a francia Louis Rossi is meglátogatta a kavicságyat, nagyobb baja azonban nem történt. A nagy tűzijáték azonban elmaradt, a mezőny inkább egymást hátráltatta, ahelyett, hogy az időkön javítottak volna, így Kallio maradt a poleban, megelőzve a németek kedvencét, Corteset, míg az egész időmérésen megbuvó Luis Salom felkapaszkodott a dobogóra, totális Kalex elsőséget hozva ezzel! Thomas Lüthi elégedett lehet a negyedik hellyel, míg Aegerter és Rabat kissé csalódott lehet, hiszen nem titkoltan előrébb várták magukat.
Időmérés végeredménye:
1 | Mika KALLIO | Marc VDS Racing Team | Kalex | 1'42.766 | |
2 | Sandro CORTESE | Dynavolt Intact GP | Kalex | 1'43.060 | 0.294 / 0.294 |
3 | Luis SALOM | Pons HP 40 | Kalex | 1'43.174 | 0.408 / 0.114 |
4 | Thomas LUTHI | Interwetten Paddock Moto2 | Suter | 1'43.222 | 0.456 / 0.048 |
5 | Dominique AEGERTER | Technomag carXpert | Suter | 1'43.232 | 0.466 / 0.010 |
6 | Esteve RABAT | Marc VDS Racing Team | Kalex | 1'43.234 | 0.468 / 0.002 |
7 | Jonas FOLGER | AGR Team | Kalex | 1'43.235 | 0.469 / 0.001 |
8 | Maverick VIÑALES | Pons HP 40 | Kalex | 1'43.256 | 0.490 / 0.021 |
9 | Marcel SCHROTTER | Tech 3 | Tech 3 | 1'43.501 | 0.735 / 0.245 |
10 | Johann ZARCO | AirAsia Caterham | Caterham Suter | 1'43.513 | 0.747 / 0.012 |
11 | Simone CORSI | NGM Forward Racing | Forward KLX | 1'43.569 | 0.803 / 0.056 |
12 | Xavier SIMEON | Federal Oil Gresini Moto2 | Suter | 1'43.615 | 0.849 / 0.046 |
13 | Takaaki NAKAGAMI | IDEMITSU Honda Team Asia | Kalex | 1'43.625 | 0.859 / 0.010 |
14 | Ricard CARDUS | Tech 3 | Tech 3 | 1'43.648 | 0.882 / 0.023 |
15 | Sam LOWES | Speed Up | Speed Up | 1'43.664 | 0.898 / 0.016 |
16 | Julian SIMON | Italtrans Racing Team | Kalex | 1'43.716 | 0.950 / 0.052 |
17 | Ratthapark WILAIROT | AirAsia Caterham | Caterham Suter | 1'43.775 | 1.009 / 0.059 |
18 | Mattia PASINI | NGM Forward Racing | Forward KLX | 1'43.826 | 1.060 / 0.051 |
19 | Alex DE ANGELIS | Tasca Racing Moto2 | Suter | 1'43.951 | 1.185 / 0.125 |
20 | Lorenzo BALDASSARRI | Gresini Moto2 | Suter | 1'43.978 | 1.212 / 0.027 |
21 | Louis ROSSI | SAG Team | Kalex | 1'44.033 | 1.267 / 0.055 |
22 | Jordi TORRES | Mapfre Aspar Team Moto2 | Suter | 1'44.240 | 1.474 / 0.207 |
23 | Franco MORBIDELLI | Italtrans Racing Team | Kalex | 1'44.395 | 1.629 / 0.155 |
24 | Anthony WEST | QMMF Racing Team | Speed Up | 1'44.438 | 1.672 / 0.043 |
25 | Randy KRUMMENACHER | IodaRacing Project | Suter | 1'44.476 | 1.710 / 0.038 |
26 | Hafizh SYAHRIN | Petronas Raceline Malaysia | Kalex | 1'44.563 | 1.797 / 0.087 |
27 | Gino REA | AGT REA Racing | Suter | 1'44.606 | 1.840 / 0.043 |
28 | Axel PONS | AGR Team | Kalex | 1'44.658 | 1.892 / 0.052 |
29 | Tetsuta NAGASHIMA | Teluru Team JiR Webike | TSR | 1'45.112 | 2.346 / 0.454 |
30 | Robin MULHAUSER | Technomag carXpert | Suter | 1'45.358 | 2.592 / 0.246 |
31 | Azlan SHAH | IDEMITSU Honda Team Asia | Kalex | 1'45.511 | 2.745 / 0.153 |
32 | Thitipong WAROKORN | APH PTT The Pizza SAG | Kalex | 1'45.606 | 2.840 / 0.095 |
33 | Roman RAMOS | QMMF Racing Team | Speed Up | 1'45.634 | 2.868 / 0.028 |
34 | Edgar PONS | Pons HP 40 | Kalex | 1'45.652 | 2.886 / 0.018 |
Nicolas TEROL | Mapfre Aspar Team Moto2 | Suter |