MotoGP Hírek - Argentína, Futam: Marquez a kaotikus első körök ellenére is fölényesen gyűjtötte be idei harmadik sikerét
Amennyire mozgalmasan indult a MotoGP történetének első Termas de Río Hondóban rendezett versenye, annyira egyértelmű végeredményt hozott: Marc Marquez az elrontott rajt után hamar felzárkózott az addig vezető Jorge Lorenzóra, majd a futam második felében könnyedén megelőzte honfitársát, és magabiztosan nyert. Mögötte végül a Yamahát szintén megelőző Dani Pedrosa lett a második.
Magyar idő szerint vasárnap este 7 órakor elérkezett a nap leginkább várt eseménye a Termas de Río Hondo pályán: elrajtolt a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájának első futama az argentin aszfaltcsíkon. A pole pozícióból az elképesztő körrekordot futó Marc Marquez vághatott neki a 25 körös viadalnak, míg mellőle Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa startolhatott. A második sort az Aleix Espargaro, Andrea Dovizioso, Valentino Rossi trió foglalta el, a legjobb tízet pedig Bradley Smith, Andrea Iannone, Stefan Bradl és Alvaro Bautista tette teljessé.
A rajtot Lorenzo kapta el a legjobban – és Austinnal ellentétben nem is ugrott ki –, így a spanyol az élre állt, de Iannone még őt is felülmúlta, ugyanis egészen a második helyig ugrott előre az olasz! Kettejük vezetése azonban néhány kanyar alatt szertefoszlott, miután túl szélesen vettek egy kanyart, az első kör végén pedig már Rossi vette volna át a vezetést, azonban Lorenzo vissza tudott bújni mellette. Előre keveredett közben Dovizioso is, míg a hétvégét végigdomináló Repsol Hondák csak a hatodik, hetedik helyeken motoroztak!
De ők legalább nem estek el, mint Aleix Espargaro: a Forward Racing spanyolja a kavicságyban kötött ki a második kör során, de végül vissza tudott ülni az FTR-Yamahára. Már az első kört sem úsztuk meg egyébként baleset nélkül: Bautista és Petrucci zúgtak ki az egyik kanyarban. A következő körök pedig már a Hondák, főként Marquez felzárkózásáról szóltak: a regnáló világbajnok az ötödik kör végére már a második helyen haladt, és egyre inkább megközelítette az éllovas Lorenzót. Eközben Bradl is tört előre: Rossit egy rendkívül agresszív manőverrel gyűrte le, amely miatt az olasz le is csúszott egy pillanatra a pályáról.
A hatodik körben jártunk, amikor az LCR Honda németje Iannonét is megelőzte, s ezzel már virtuálisan a dobogó alsó fokát foglalta el – igaz, ez csak ideiglenes volt így, a Pramac Ducati motorosa ugyanis nem sokkal később visszavette a pozícióját, ezt kihasználva pedig még Pedrosa is elment márkatársa mellett. A repsolos ráadásul olyannyira lendületbe jött ettől, hogy még olasz riválisát is maga mögé utasította, így már ő volt a harmadik. Erre a bolyra egyébként Rossi is kezdett visszakapaszkodni korábbi hibáját és Dovizioso megelőzését követően, sőt tíz kör elteltével már ő is Iannone előtt volt.
Az élen eközben változatlan volt a helyzet: Marquez továbbra is folyamatosan Lorenzo sárvédőjén motorozott, de előzési kísérletbe még nem kezdett egyelőre. Smith azonban támadásba lendült a hetedik helyért, s meg is szerezte azt Doviziosótól. Rossi is akcióba kezdett Bradl ellen, s ezúttal ő került ki győztesen kettejük csörtéjéből, így a „Doktor” már negyedik volt, s bizony üldözőbe próbálta venni Pedrosát is. Ezt követően valamelyest leült a kaotikusan induló futam, de Lorenzo és Marquez egymáshoz való közelségre izgalmas köröket vetített előre a továbbiakban.
Kilenc kör volt még hátra, amikor a címvédő elhatározta magát, s a hosszú egyenesben egy nagyon tiszta manőverrel kifékezte yamahás honfitársát, s az élre állt. Még ebben a körben megfutotta a verseny leggyorsabb idejét, amelyen aztán nem sokkal később még tovább javított, így nyilvánvalóvá vált, hogy eddig a pontig nem nem tudta, hanem nem akarta megelőzni Lorenzót, ugyanis pillanatok alatt ellépett tőle. Innentől kezdve pedig már csak az volt a kérdés, hogy a szintén gyorsabb Pedrosa is utoléri-e a kétszeres királykategóriás világbajnokot.
Az utolsó előtti körben egymásra talált a két spanyol, és Pedrosa a célegyenesre ráfordító kanyar előtti hajlatban be is esett Lorenzo mellé, aki nem tudott mit tenni a manőver ellen. Marquezzel szemben pedig egész hétvégén tehetetlen volt a teljes mezőny: a fiatal spanyol idei harmadik győzelmét aratta zsinórban, tehát egyelőre veretlen a most futó idényben. Pedrosa második helyének köszönhetően Austin után újra kettős győzelmet aratott a Repsol, míg Lorenzo első pódiumát szerezte. Rossi lett a negyedik, Bradl az ötödik, majd jött Iannone, Smith, Pol Espargaro és Dovizioso, a top10-et pedig egy utolsó kanyaros csatát követően nem Nicky Hayden, hanem az amerikai csapattársa, Hiroshi Aoyama zárta. Az összetettet természetesen toronymagasan, az eddig megszerezhető maximális pontszámot begyűjtve Marc Marquez vezeti.
A világbajnokság szereplői nem pihenhetnek sokat, hiszen Argentínában rögtön Spanyolországba utaznak, a jövő hétvégén ugyanis már Jerezben randevúzik a mezőny, ahol a 2014-es szezon első európai, összességében pedig negyedik fordulóját rendezik majd.
A futam végeredménye:
A rajtot Lorenzo kapta el a legjobban – és Austinnal ellentétben nem is ugrott ki –, így a spanyol az élre állt, de Iannone még őt is felülmúlta, ugyanis egészen a második helyig ugrott előre az olasz! Kettejük vezetése azonban néhány kanyar alatt szertefoszlott, miután túl szélesen vettek egy kanyart, az első kör végén pedig már Rossi vette volna át a vezetést, azonban Lorenzo vissza tudott bújni mellette. Előre keveredett közben Dovizioso is, míg a hétvégét végigdomináló Repsol Hondák csak a hatodik, hetedik helyeken motoroztak!
De ők legalább nem estek el, mint Aleix Espargaro: a Forward Racing spanyolja a kavicságyban kötött ki a második kör során, de végül vissza tudott ülni az FTR-Yamahára. Már az első kört sem úsztuk meg egyébként baleset nélkül: Bautista és Petrucci zúgtak ki az egyik kanyarban. A következő körök pedig már a Hondák, főként Marquez felzárkózásáról szóltak: a regnáló világbajnok az ötödik kör végére már a második helyen haladt, és egyre inkább megközelítette az éllovas Lorenzót. Eközben Bradl is tört előre: Rossit egy rendkívül agresszív manőverrel gyűrte le, amely miatt az olasz le is csúszott egy pillanatra a pályáról.
A hatodik körben jártunk, amikor az LCR Honda németje Iannonét is megelőzte, s ezzel már virtuálisan a dobogó alsó fokát foglalta el – igaz, ez csak ideiglenes volt így, a Pramac Ducati motorosa ugyanis nem sokkal később visszavette a pozícióját, ezt kihasználva pedig még Pedrosa is elment márkatársa mellett. A repsolos ráadásul olyannyira lendületbe jött ettől, hogy még olasz riválisát is maga mögé utasította, így már ő volt a harmadik. Erre a bolyra egyébként Rossi is kezdett visszakapaszkodni korábbi hibáját és Dovizioso megelőzését követően, sőt tíz kör elteltével már ő is Iannone előtt volt.
Az élen eközben változatlan volt a helyzet: Marquez továbbra is folyamatosan Lorenzo sárvédőjén motorozott, de előzési kísérletbe még nem kezdett egyelőre. Smith azonban támadásba lendült a hetedik helyért, s meg is szerezte azt Doviziosótól. Rossi is akcióba kezdett Bradl ellen, s ezúttal ő került ki győztesen kettejük csörtéjéből, így a „Doktor” már negyedik volt, s bizony üldözőbe próbálta venni Pedrosát is. Ezt követően valamelyest leült a kaotikusan induló futam, de Lorenzo és Marquez egymáshoz való közelségre izgalmas köröket vetített előre a továbbiakban.
Kilenc kör volt még hátra, amikor a címvédő elhatározta magát, s a hosszú egyenesben egy nagyon tiszta manőverrel kifékezte yamahás honfitársát, s az élre állt. Még ebben a körben megfutotta a verseny leggyorsabb idejét, amelyen aztán nem sokkal később még tovább javított, így nyilvánvalóvá vált, hogy eddig a pontig nem nem tudta, hanem nem akarta megelőzni Lorenzót, ugyanis pillanatok alatt ellépett tőle. Innentől kezdve pedig már csak az volt a kérdés, hogy a szintén gyorsabb Pedrosa is utoléri-e a kétszeres királykategóriás világbajnokot.
Az utolsó előtti körben egymásra talált a két spanyol, és Pedrosa a célegyenesre ráfordító kanyar előtti hajlatban be is esett Lorenzo mellé, aki nem tudott mit tenni a manőver ellen. Marquezzel szemben pedig egész hétvégén tehetetlen volt a teljes mezőny: a fiatal spanyol idei harmadik győzelmét aratta zsinórban, tehát egyelőre veretlen a most futó idényben. Pedrosa második helyének köszönhetően Austin után újra kettős győzelmet aratott a Repsol, míg Lorenzo első pódiumát szerezte. Rossi lett a negyedik, Bradl az ötödik, majd jött Iannone, Smith, Pol Espargaro és Dovizioso, a top10-et pedig egy utolsó kanyaros csatát követően nem Nicky Hayden, hanem az amerikai csapattársa, Hiroshi Aoyama zárta. Az összetettet természetesen toronymagasan, az eddig megszerezhető maximális pontszámot begyűjtve Marc Marquez vezeti.
A világbajnokság szereplői nem pihenhetnek sokat, hiszen Argentínában rögtön Spanyolországba utaznak, a jövő hétvégén ugyanis már Jerezben randevúzik a mezőny, ahol a 2014-es szezon első európai, összességében pedig negyedik fordulóját rendezik majd.
A futam végeredménye:
1. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 41'39.821 |
2. | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +1.837 |
3. | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +3.201 |
4. | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +4.898 |
5. | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | +15.029 |
6. | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | +19.447 |
7. | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +24.192 |
8. | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +29.118 |
9. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | +33.673 |
10. | Hiroshi AOYAMA | JPN | Drive M7 Aspar | Honda | +43.279 |
11. | Nicky HAYDEN | USA | Drive M7 Aspar | Honda | +43.352 |
12. | Yonny HERNANDEZ | COL | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | +44.819 |
13. | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Honda | +45.178 |
14. | Scott REDDING | GBR | GO&FUN Honda Gresini | Honda | +48.656 |
15. | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | +52.250 |
16. | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Avintia | +53.505 |
17. | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | +53.669 |
18. | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | +56.570 |
19. | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Avintia | +1'03.140 |
20. | Colin EDWARDS | USA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | +1'05.760 |
21. | Broc PARKES | AUS | Paul Bird Motorsport | PBM | +1'16.722 |
Kiesett: | |||||
Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | ||
Danilo PETRUCCI | ITA | IodaRacing Project | ART |