MotoGP Hírek - Futamelőzetes - Termas de Río Hondo

Készült: 2014.április.24 08:14 Készítette: Lipták Melinda Írta: Janecskó Adrián Kategória: Moto3 hírek, Motoros Hírek, Moto2 hírek, Motogp hírek Forrás P1race

Első alkalommal látogat az Autódromo Termas de Río Hondóra a Gyorsasági Motoros Világbajnokság mezőnye, ahol a hétvégén rendezik meg az Argentin Nagydíjat, a MotoGP, Moto2 és Moto3 kategóriák 2014-es szezonjának 3. versenyeit.
Egy kis történelem
Mindez azonban nem az első alkalom lesz, hogy Argentínába látogat a sorozat. 1961-ben debütált a világbajnokság ebben az országban, és 1963-ig minden évben megrendezték a versenyt, méghozzá Buenos Airesben. A következő alkalomig közel két évtizednek kellett eltelnie, a mostani pedig a 11. itteni nagydíj lesz. A legutóbbi kettőt zsinórban 1998/99-ben rendezték. A kevés verseny ellenére történt itt néhány fontos motorsport történelmi esemény. 1994-ben itt szerezte meg utolsó, 37. nagydíjgyőzelmét Jorge Martinez, mely egyben a Yamaha utolsó 125 köbcentis géposztályban elért elsősége is volt. 1998-ban az idény utolsó versenyét rendezték Buenos Airesben. A 250-esek közt a pontversenyben fej-fej mellett, 2 pont különbséggel érkezett ide Loris Capirossi és Tetsuya Harada, akik ráadásul csapattársak voltak. A futamon óriási küzdelmet folytattak, majd az utolsó kanyarban összeütköztek. Harada elesett, Capirossi világbajnok lett. 1999-ben, Emilio Alzamora második helyen végzett a versenyen, ezzel 1 pont előnnyel nyerte meg a világbajnokságot Marco Melandri előtt.

Az Autódromo Termas de Río Hondo a közelében fekvő városról kapta a nevét. 150 hektáron terül el, 2008-ban épült, a megnyitóra pedig május 11.-én került sor, az Argentin Túraautó Bajnokság futamával. A leggyakrabban ez a sorozat vendégeskedett a pályán, majd 2012-ben modernizáció vette kezdetét. Mindennek célja az volt, hogy Latin Amerika legmodernebb és legbiztonságosabb komplexumát hozzák létre. A vonalvezetésén is változtattak, leginkább a kör elején, ekkor érte el 4805 méteres hosszúságát. 2013-ban a WTCC mezőnyét látta vendégül és a MotoGP naptárban is helyet kapott. Ez utóbbi azonban, a spanyol és argentin kormány nézeteltérése miatt elmaradt.

A pálya sajátosságai
Az óceán partján fekvő pálya 16 méter széles, 5 bal és 9 jobbkanyar alkotja. Leghosszabb egyenese a 4-es és 6-os kanyar közt található, 1076 méter. A pályára a hosszabb egyeneseken kívül a visszafordítók, hosszan elnyújtott kanyarok, és lassú, technikás részek jellemzőek, mint például az utolsó két kanyar. Ezen túl pedig bizonyos helyeken szintkülönbségek teszik izgalmasabbá a motorozást.

Egy kis esélylatolgatás
A MotoGP-ben Marc Marquez idei, mindent elsöprő dominanciája Valentino Rossi Hondás éveit idézi, amikor lehetetlen volt megállítani az olaszt. Persze még csak két nagydíjon vagyunk túl. Jorge Lorenzo mind a két idei futamon elkövetett valamilyen hibát, ami minden bizonnyal annak jele, hogy mindent megtesz a siker érdekében, és bizony túllő a célon. Az amerikai rajtkiugrás akár a frusztráció eredménye is lehetett, a Yamahás kétségbeesetten próbálta ledolgozni pont és technikai hátrányát. Mindezek után Lorenzo magabiztosan nyilatkozott az Argentin Nagydíj előtt, a közösségi oldalak segítségével pedig nap mint nap láthatjuk mennyire keményen dolgozik a győzelemért. Ne legyen kétségünk a felől, hogy a kalapács fog még idén ütni. A kérdés csak az mikor, és mekkorát. Valamint az, nem-e lesz túl késő? Dani Pedrosa egyelőre nem sok vizet zavar Marquez szempontjából. Valentino Rossinak pedig a katari formáját kéne hoznia, Amerikában sajnos újra küszködött, ami a tavalyi évére emlékeztetett. További kérdés, hogy a Ducati egyszeri felvirágozását láthattuk legutóbb, vagy Dovizioso, esetleg Crutchlow képes lesz-e megismételni a dobogót. Crutchlow esetében ez kevésbé tűnik valószínűnek, úgy tűnik neki még össze kell szokni a Ducatival.

A Moto2-ben úgy tűnik nem kellett sok időnek eltelnie, hogy Maverick Vinales berobbanjon. Épphogy megérkezett a Moto3-ból, persze világbajnokként, máris futamot tudott nyerni Austinban. Persze Rabat ott volt mögötte, Kallio, Lüthi és Corsi pedig rutinos versenyzőknek számítanak, akik kiegyensúlyozott teljesítményre képesek.

A Moto3-ban Jack Miller eddig tökéletesen kontroll alatt tartja a szezont, mindez annak ellenére is kijelenthető, hogy nagyon kicsi különbséggel nyert Astinban, mindössze 69 ezredmásodperccel. Legkiegyensúlyozottabb kihívójának eddig, a mindkét futamot dobogón záró Efren Vazquez bizonyult két 3. helyével. Alex Marqueznek még szüksége van bátyja megbízhatóságára, a gyorsaságban nincs hiány.

Argentínában még egy fontos tényezőt figyelembe kell vennünk. A pálya mindenkinek új lesz, így a sikerhez egyik kulcsa a pálya gyors és alapos megtanulása, valamint a megfelelő beállítások eltalálása lesz.

Belépés