MotoGP Hírek - Bridgestone: „Nem számítottunk az első abroncs ilyen mértékű kopására”

Készült: 2014.április.17 14:22 Készítette: Lipták Melinda Írta: Balogh Tamás Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

Az elmúlt hétvégén rendezték a gyorsasági motoros világbajnokság Amerikai Nagydíját, amelyen jóval hűvösebb volt az időjárás, mint egy évvel ezelőtt. Masao Azuma, a Bridgestone motorsport fejlesztési részlegének vezetője ezzel magyarázta azt, hogy végül csak Marc Marquez választotta a keményebb hátsó gumit, de az első abroncsok jelentős mértékű kopására ő sem számított.
A MotoGP hivatalos gumibeszállítójának szakemberével a sorozat hivatalos weboldala, a motogp.com készített egy interjút az austini versennyel kapcsolatban – mi most ennek a magyar fordítását osztjuk meg olvasóinkkal:
- Múlt hétvégén rendezték a második versenyt a Circuit os the Americas elnevezésű aszfaltcsíkon? Mennyit javult a pálya állapota a tavalyi futamhoz képest?
- A pálya tapadása jobb volt, mint 2013-ban, de összességében az aszfaltcsík nem változott sokat tavaly óta. Néhány pilóta észrevette, hogy bukkanósabb lett egyes szakaszokon, különösen a kemény féktávokon, de alapvetően a pálya karakterisztikája ugyanaz maradt. A jobb tapadás és a versenyzők számára tavalyról rendelkezésre álló adatok azt eredményezték, hogy a pénteki edzéseken sokkal jobb volt a tempó, mint egy éve. Ez a gyorsabb tempó egész hétvégén át kitartott az időmérőn és a versenyben futott körrekordokkal együtt, s a futam összideje is közel tíz másodperccel jobb volt, mint tavaly.

- Sokan a gyári Honda és Yamaha motorosai közül elemezték a keményebb keverékű hátsó abroncsot, de végül csak Marc Marquez választotta azt a futamra. Minek köszönhető az, hogy a többi pilóta nem így döntött?
- Arra számítottunk, hogy többen használják majd a keményebb keveréket a futamon, de mivel a pálya hőmérséklete jóval alacsonyabb volt, mint az előző napok délutáni edzései során, ráadásul volt esély a csapadékra is, sok gyári pilóta a közepesre való váltás mellett döntött. Voltak, akik megfontolták, hogy a keménnyel menjenek, de valószínűleg meggondolták magukat a vasárnapi előrejelzések miatt. Összehasonlítva a tavalyi kemény keverékkel, amellyel Marquez szintén győzni tudott, a 2014-es specifikációjú sokkal nagyobb tapadást biztosít a gumi szélén. Ennek a fejlesztésnek köszönhetően arra számítok, hogy egyre többen fogják ezt használni a versenyeken. Marc nagyon gyors volt a kemény hátsó abroncson már a délelőtti edzéseken is, szóval úgy gondolom, ő kényelmesen érezte magát velük még a hűvösebb körülmények között is.

- Néhány pilóta a közepes keverékű első abroncs jelentős mértékű kopására lett figyelmes a futam során. Előfordult ez a versenyhétvége korábbi részében is, s mi a magyarázat arra, hogy ez bekövetkezett?
- Az első gumik jobb oldalán tapasztalt magas fokú kopásra nem számítottunk. Vannak a pályának olyan szakaszai, amelyek nagy kihívást jelentenek a gumik jobb oldalának, de a hétvégére szállított keverékeink úgy voltak tervezve, hogy ellen tudjanak állni ennek. Most minden szempontot meg kell vizsgálnunk, beleértve a vezetési stílust, a gép karakterisztikáját és a pálya állapotát a futam során, hogy kitaláljuk, miért történt ez a jelentős kopás a versenyen, s egyes pilótákat ez miért érintett jobban másoknál. Azt bizton állíthatjuk, hogy nem a gumik mindenért a felelősek, csak a körülmények sokkal durvábbak voltak, mint tavaly vagy a hétvége korábbi részében. Mivel sem tavaly, sem a mostani edzéseken és kvalifikáción nem tapasztaltuk ezt a kopást, most a gumikat és az adatokat is alaposan ki kell elemeznünk a technikai központunkban, hogy rájöjjünk, mi történt az Amerikai Nagydíjon.”

Belépés