"Még mindig mennének! - Fogasy-Berendi A123 Orfű Teszt Rally beszámoló"

Készült: 2014.március.19 07:45 Készítette: Hajósi Miklós Kategória: Autós Hírek, Autós Friss hírek, Rally Hírek Forrás http://www.hajoka.hu

Fogasy Gergely - Berendi Dávid - Renault Clio R3
A123 Tesztrallye. Orfű. - 2014.03.15-16.
A hétvégi Orfűi Tesztrallyn folyamatosan javítottatok az időkön navigátoroddal Berendi Dáviddal. Volt napsütés, borult idő, szél, hideg aszfalt, hideg gumi és részetekről kitartás a vasárnap folyamán.
Miként értékeled a hétvégi A123 Tesztrallyt? Mennyire sikerült eggyé válni az autóval, összeszokni a navigátoroddal?
 
- Ez a hétvége már kellett mindkettőnknek. Nagyon jót teszteltünk, nagyon sokat fejlődtünk és a pályafutásunk számára igen hasznos kilométereket gyűjtöttünk. Az autó tökéletes volt és nagyon szépen felújítva állt a szolgálatunkra. A verseny végére már kiismertük vele egymást és tudtunk olyan időket autózni, amiket a kategóriatársak is. Dáviddal már nem az összeszokás a feladat, hanem az, hogy mindig finomítsunk a közös munkán és mindketten a legjobb formánkat hozzuk.
- A Takács Motorsport adta számotokra a szerviz hátteret. Miben is nyilvánult ez meg, mennyire tudtatok együtt "dolgozni"?
 
- Takács Attila és kiváló csapata iszonyatos precízséggel és szívvel végezte el az autó felújítását. Ennek következtében a versenyen már nem volt komolyabb dolguk, csak a finomhangolás. Ebben ők is és az autó is tökéletesen partnerek voltak, köszönjük ezúton is nekik.
 
A gyorsok közül, melyik és miért jött be a legjobban?
 
- Szinte minden gyors után azt éreztük, hogy éppen ez volt a legjobb a gyorsunk, hiszen folyamatosan fejlődtünk. Még most is mennénk, ha Markó Tibi nem oldotta volna fel a pályazárat…
Hankook verseny abroncsokkal teljesítettétek az A123 Tesztrallyt. Mennyire sikerült a gumiválasztás? Volt-e a Hankook részéről felétek tanács adás? 
 
- A Hankookkal tavaly óta közösen dolgozunk és már kialakult az együttműködés. Természetesen folyamatosan egyeztettük a gyorsok utáni adatokat velük és nagyon sok hasznos információt tudtunk meg arról a gumikeverékről, amivel tavaly nem találtuk meg az összhangot. Azt teszteltük, hogy ez a keverék milyen hőmérsékletben a legideálisabb és ezért ezzel mentünk egésznap. A nap legmelegebb 1-2 órájában már nem tapadt olyan jól, de ahogy picit kezdett újra esni a hőmérséklet úgy újra jól működött.
Nézői szemmel egy ritmusos, ívről ívre versenyzést láthattunk tőletek? Hány felírásból is sikerült megtanulni a pályát, Voltak-e kalandjaitok a nap folyamán?
 
- Törekszünk arra, hogy kettőből menjünk már minden versenyen, mert idén több ERC futamot is tervbe vettünk és ott nem is lehet többet menni. Valamint nem látjuk értelmét, hogy nagyon többet menjünk, mert akkor már nem rallyról beszélnénk. Szerintem fontosabb pihenni a verseny előtt, mint még 12-szer végigmenni a pályán és, amúgy is csak összezavarnánk már magunkat. Fejlődni szeretnénk folyamatosan és a legjobb módja ennek a hatékonyság keresése. Próbálunk arra koncentrálni, hogy 2 kör alatt vegyük észre azokat a dolgokat, amit régen 3-4 menésből tudtunk csak. Eddig úgy érzem, hogy jól haladunk ebben.
 
Legközelebb, hol találkozhatnak veletek a szurkolók, milyen versenyen?
 
- A Miskolc rallyn! Tavaly nagyon jó pályákon mehettünk ott és ezeket idén is megkapjuk. Ez a méregzsák amúgy is oda van kitalálva, így nem kérdés, hogy ott fogjuk a hangjával a hegyeket bezengeni…
 
Partnereink: Renault Hungária, Millers Oils, RRC Hungary, Marso Kft, Interton Kft, Dukko-Lux Kft., Euro One Zrt, SRT Kft, Hankook.
 

 

Belépés