• Motoros Hírek
  • MotoGP Hírek
  • MotoGP Hírek - Hivatalos: A Ducati Open szabályok szerint indulhat a Factory-ban, 2016-tól kötelezővé válik az Open!

MotoGP Hírek - Hivatalos: A Ducati Open szabályok szerint indulhat a Factory-ban, 2016-tól kötelezővé válik az Open!

Készült: 2014.március.19 05:27 Készítette: Lipták Melinda Írta: Borbás Bálint Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

A Grand Prix Bizottság mai ülésén Carmelo Ezpeleta (a Dorna elnöke), Ignacio Verneda (a FIM igazgatója), Hervé Poncharal (IRTA) és Takanao Tsubouchi (MSMA) az alábbi szabálymódosításokat szavazták meg egyhangúan a gyorsasági-motoros világbajnokság premier géposztályára, a MotoGP-re vonatkozóan.
Az alábbiakban az új, módosított szabálypontokat ismertetjük a Dorna által kiküldött hivatalos sajtóközlemény alapján.

1. Az egységes ECU (motorvezérlő elektronikai rendszer) és szoftver használata 2016-tól kezdődően kötelező érvényű lesz minden a bajnokságba nevező csapat számára. Minden jelenlegi és leendő résztvevője a MotoGP-nek közre fog működni az egységes ECU szoftver tervezésében és fejlesztésében. A szoftver fejlesztési ideje alatt egy zárt felhasználói weboldalt fognak létrehozni, ami az összes résztvevő számára lehetővé teszi majd a szoftverfejlesztés nyomon követését, és az általuk javasolt módosítások hozzáadását.
2. Azonnali hatállyal érvénybe lép a következő szabálypont: egy gyártó, amely a Factory géposztályba adja le a nevezését, és az előző évben nem nyert futamot száraz időjárási körülmények között, vagy egy új gyártó, amely csatlakozik a bajnokságba, évi 12 motorblokk felhasználására jogosult versenyzőnként (a fejlesztések befagyasztása nélkül), továbbá 24 liter üzemanyagot használhat fel futamonként, és ugyanazokkal a gumi opciókkal és tesztlehetőségekkel számolhat, mint az Open kategória indulói. Ez az engedmény a 2016-os szezon kezdetéig érvényes.
3. A fenti engedmények korlátozva lesznek a következő feltételek teljesülése esetén:
Amennyiben bármely versenyző, vagy versenyzők, akiket ugyanaz a gyártó nevezett, és a 2-es pontban leírt szabályrendszer szerint vesz részt a bajnokságban, elér egy futamgyőzelmet, két második helyet, vagy három dobogós helyezést száraz körülmények között a 2014-es szezon során, abban az esetben az adott gyártó számára az üzemanyagtank térfogatát 22 literre redukálják. Továbbá, amennyiben ugyanazon gyártó három futamgyőzelmet szerez a 2014-es szezonban, akkor az a gyártó elveszti a jogot annak a lágy guminak a használatára, amely az Open kategória nevezői számára elérhető. A fent említett korlátozások minden esetben a 2014-es szezon összes hátralevő futamára és a teljes 2015-ös szezonra is érvényesek.

Eddig a közlemény. Magyarán, a Ducatinak ezzel feleslegessé vált az Open kategóriában való indulás, így a többi Open csapat megnyugodhat: a bolognai gyártó ugyan velük megegyező feltételek mellett indulhat a 2014-es és a 2015-ös bajnokságban, de legalább nem lesz velük együtt értékelve az Open géposztályban. Bár a Ducati hivatalos bejelentésére még várni kell, de az új szabálypontok ismeretében borítékolható, hogy végül gyártóként ők is a Factory kategóriában fognak indulni, csak épp az Open összes kedvezményét élvezve, miután az előző évben egy futamot sem nyertek száraz pályán (mellesleg vízen sem).

A Factory 2-t hivatalosan nem mondták ki, így nem zavarják össze egy újabb kategórianévvel a szurkolókat, a gyakorlatban viszont létrehoztak mégis egy új kategóriát, amely akkor lép érvénybe, ha az egyik gyári csapat, amely a Factory géposztályban szerepel az Openre vonatkozó kedvezményekkel, bizonyos számú jó eredményt ér el. Magyarán, ha a Ducati elkezdi szállítani a jó eredményeket, akkor szépen arányosan azokat a kedvezményeket kezdik majd megvonni tőlük, amiket addig a gyári Yamahával és a Repsol Hondával szemben élveznek.

Az ellentmondás ezzel elhárítva, nem fog indulni idén gyári csapat az Openben. Ugyanakkor a bajnokság felfokozott izgalmai megmaradnak.

Belépés