• Motoros Hírek
  • MotoGP Hírek
  • MotoGP Hírek - Javier Alonso a „Factory 2” kategóriáról: „Nem akarjuk, hogy a Ducati túl nagy előnyt szerezzen”

MotoGP Hírek - Javier Alonso a „Factory 2” kategóriáról: „Nem akarjuk, hogy a Ducati túl nagy előnyt szerezzen”

Készült: 2014.március.10 13:12 Készítette: Lipták Melinda Írta: Balogh Tamás Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

Tegnap látott napvilágot a hír, miszerint a Dorna egy harmadik, „Gyári 2” elnevezésre hallgató géposztály bevezetését tervezi a gyári és Open kategóriák mellé a gyorsasági motoros világbajnokság legnagyobb géposztályában. Most Javier Alonso, a sorozatot irányító szervezet képviselője magyarázta el a javaslat részleteit és az indokokat.
Tegnap mi is beszámoltunk róla, hogy Carmelo Ezpeleta egy spanyol lapnak nyilatkozva elárulta, hogy egy „Factory 2”, azaz „Gyári 2” kategória bevezetését tervezi az erőviszonyok kiegyenlítése érdekében, most pedig Javier Alonso, a Dorna szakembere a motogp.com szakportálnak további részleteket is elárult az egyelőre csak javaslat szintjén létező tervvel kapcsolatban: „Az előterjesztett javaslat az Open kategóriában induló gyártókra vonatkozik, amelyek dobogós helyezéseket érnek el, egész pontosan három harmadik helyet, két másodikat vagy egy győzelmet, száraz körülmények között. Ez esetben bizonyos korlátozások lépnének életbe a többi Open motorhoz képest: 22,5 liter üzemanyagot használhatnának a futamon 24 helyett, s 12 helyett 9 motorblokk állna rendelkezésükre.”

Javier Alonso a világbajnokság hivatalos weboldalának nyilatkozva arra is rávilágított, hogy a feltételezéseknek megfelelően a Ducati utolsó pillanatos döntése, miszerint gyári státuszú motorok helyett Open kategóriás gépekkel indulnak a 2014-es szezonban, komoly szerepet játszott a tervezet benyújtásában: „Megnéztük a sepangi tesztek eredményeit, különösen a másodikét, s nyilvánvaló, hogy a Magneti Marelli második szoftverével jó teljesítmény elérése lehetséges. A tény az, hogy ennek a szoftvernek a használatára a gyártók közül csak a Ducati áll készen. Ez némi előnyt ad nekik az Open szabályokkal kombinálva, szóval ezért kitaláltuk ezt a tervet a GP Bizottság számára, hogy megpróbáljunk egyensúlyt teremteni, s egyik gyártó se szerezzen túl nagy előnyt.”

„A bajnokság szempontjából az a célunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a lehető legjobb technológiát, beleértve ezt a típusú szoftvert is, de a privát alakulatok egyelőre még nem képesek használni ezt a „full” szoftvert” – magyarázta tovább a Dorna képviselője. „A Ducati nyilvánvalóan nem volt ugyanazon a szinten tavaly, mint a Honda és a Yamaha, s amit csináltak, hogy találtak egy módon a szabályok adta kereten belül, hogy javítsanak az eredményeiken. Megértjük, hogy néhány változtatással közelebb lehetnek a többiekhez, de nem akarjuk, hogy túl nagy előnyhöz jussanak, mert nem volna fair, ha a nagyobb készleteiknek köszönhetően vernék meg a többi gyártót. Szóval úgy gondoljuk, az előterjesztett javaslat egy jó megoldás.”

Alonso azt is megerősítette, hogy továbbra is az a végső céljuk, hogy mindenki egységes ECU szoftvert használjon a mezőnyben, s ezt legkésőbb 2016-is megvalósítanák: „Az ECU és a szoftver fejlesztését azzal a céllal folytatjuk, hogy hamarosan mindenki ugyanazt az ECU-t használja, akárcsak idén, s ugyanazt a szoftvert is. A mi felelősségünk, hogy a legjobb szoftvert fejlesszük ki, s a gyártók a lehető legjobbat hozzák ki belőle a motorjukkal. Valójában a gyárak segítségét kértük a szoftver fejlesztésében. Azt mondjuk nekik, hogy „nézzétek, itt van ez a szoftver, s ha úgy gondoljátok, hogy tudjátok fejleszteni, s ezt mi fel tudjuk használni, akkor az egyetlen dolog, amit kérünk, hogy a mezőny többi része is használhassa”. Bármikor úgy látjuk, hogy még lehet fejleszteni, akkor azt végre akarjuk hajtani” – zárta mondandóját a szakember.

Belépés