MotoGP Hírek - „Factory 2” géposztály a MotoGP-ben?

Készült: 2014.március.10 13:07 Készítette: Lipták Melinda Írta: Balogh Tamás Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezetője a spanyol AS.com oldalnak adott nyilatkozatában elhintette, hogy már idén bevezethetnek egy harmadik, „Factory 2”, azaz „gyári 2-es” kategória névre hallgató géposztályt a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájában.
A jelenlegi állás szerint két alkategóriában vág neki a MotoGP mezőnye a 2014-es szezonnak: a gyári és a CRT-ket felváltó Open géposztályban indulhatnak a motorok. A kettő között a legalapvetőbb különbség, hogy utóbbiaknak az egységes motorvezérlő-elektronikai (ECU) szoftvert kell használniuk, amelyet a Magneti Marelli bocsájt a rendelkezésükre, míg a gyáriak saját rendszert fejleszthetnek. Ezzel szemben az Open gépekre nem vonatkozik a motorfejlesztés befagyasztását előíró szabály, négy literrel több üzemanyagot használhatnak a futamokon, öt helyett tizenkét motorblokkal gazdálkodhatnak az év során, a Bridgestone pedig lágyabb hátsó gumit szállít a részükre.

A Ducati éppen ezért az előnyökért lemondott a gyári, azaz „Factory” kategóriáról, hiszen ezzel csupán annyi hátrány érte őket, hogy nem a saját ECU szoftverüket, hanem a Magneti Marelli egységes rendszerét kell használniuk. Vélhetően a bolognaiak ezen lépésére reagálva Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezetője úgy nyilatkozott az AS.com szakoldalnak, hogy már idén bevezethetnek egy harmadik géposztályt a MotoGP-n belül, amely a „Factory 2”, azaz szabad fordításban „gyári 2-es” kategória elnevezésre hallgatna. Ezpeleta szerint az új géposztályba a szabályok értelmében az Open kategóriában induló motorok kerülhetnek bele, ha elérnek egy bizonyos mennyiségű top3-as helyezést, s ez esetben csökkentenék az általuk felhasználható üzemanyag és motorblokkok mennyiségét.

A sepangi eredmények alapján Aleix Espargarót érintheti leginkább az új szabály
A gyorsasági motoros vb irányításáért felelős szervezet elnöke, akinek célja továbbra is az, hogy mindenki számára kötelezővé tegye az egységes ECU használatát, úgy nyilatkozott, hogy március 11-én jelenthetik be hivatalosan az új kategóriát. A téli kollektív tesztek alapján (a holnaptól vasárnapig zajló katari gyakorláson a három gyári istálló nem vesz részt) az új szabály a Forward Racing FTR-Yamahájával induló Aleix Espargarót érintheti leginkább, de a valamelyest fejlődni látszó Ducati, amelynek döntése valószínűleg kiváltja ezt a lépést, szintén beleeshet majd az új kategóriába.

Belépés