MotoGP Hírek - A Suzuki elégedett a Magneti Marelli elektronikájával

Készült: 2014.február.12 18:19 Készítette: Lipták Melinda Írta: Balogh Tamás Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

Múlt héten a 2015-ös visszatérésre készülő Suzuki is jelen volt a sepangi gyakorláson, amelyen tesztpilótájuk, Randy de Puniet mindenkinél több kört tett meg motorja nyergében. A japán gyár főként az elektronikára fókuszált Malajziában, ugyanis először szerelték be a gépbe a Magneti Marelli ECU hardverét.
A Suzuki már tavaly is részt vett néhány kollektív teszten, hogy felmérjék, hol is állnak a mezőny jelenlegi tagjaihoz képest, ám akkor még a Mitsubishi elektronikáját használták. Azonban a szabályok értelmében mindenkinek a Magneti Marelli motorvezérlő elektronikai (ECU) hardverét kell beépíteni a motorjába, így a japán gyártó is kipróbálta az eszközt a sepangi teszten (a szoftvert már maguk fogják fejleszteni, hiszen gyári státuszban fognak visszatérni a MotoGP-be, s csak az Open kategóriás gépeknek kell a Magneti Marelli szoftverével felszerelni a motort).
„Nagyon fontos volt számunkra, hogy itt legyünk, mert az volt az első alkalom, hogy összemérhettük a teljesítményünket a többiekével” – nyilatkozta Davide Brivio csapatmenedzser a motogp.com weboldalnak. „Hogy őszinte legyek, kicsit szenvedtünk az elektronikai rendszerrel, mivel csak most helyeztük be a Magneti Marelli eszközét. Csak az első ismerkedést akartuk megejteni vele, de igazából az egész tesztet a Magneti Marellivel teljesítettük, ami jó jel. Természetesen van néhány megoldásra váró problémánk, de dolgozunk azon, hogy megismerjük a rendszert.”


Az ECU-val tehát nagyjából elégedettek voltak a gyártónál, de egy másik fontos eleme a felkészülésüknek, hogy gyári státuszúként csak húsz liter üzemanyagot fogyaszthatnak majd a versenyeken: „Gondolkodnunk kell a húsz literről, de jelenleg nem ez a prioritás” – fogalmazott Brivio. „Sokkal inkább az elektronikai beállításokra koncentrálunk. Ugyanakkor az, hogy húsz literből megoldjuk a dolgot, egyúttal munkát jelent a motoron is mechanikai szempontból: a gyárban már dolgoznak a következő fejlesztésen, s az év végére ez még inkább előtérbe fog kerülni.”
A Suzuki természetesen addig sem tétlenkedik, hiszen már a február végi második sepangi teszten újra összemérik erejüket a többiekkel, azt követően pedig több futam után is a helyszínen fognak majd körözni: a világbajnokság hivatalos oldala szerint például többek között Austinban és Argentínában is gyakorolni fognak. A megbízhatósággal mindenesetre nincs probléma, hiszen Randy de Puniet mindenkinél több, szám szerint 238 kört teljesített a múlt héten, most már „csak” a tempón kellene tovább csiszolni.

Belépés