• Autós Hírek
  • Kamion Hírek - Gyalogosazonosító elektronikán dolgozik a Müncheni Műszaki Egyetem

Kamion Hírek - Gyalogosazonosító elektronikán dolgozik a Müncheni Műszaki Egyetem

Készült: 2014.január.25 10:52 Készítette: Lipták Melinda Írta: S.B. Kategória: Autós Hírek, Kamion hírek Forrás Kamion Hírek

Az elektronikus vezetői asszisztens rendszerek korát éljük, lassan már fejben sem tudjuk tartani, milyen segédelektronika található járművünk fedélzetén, egyik-másik létezése csak akkor tudatosul bennünk, amikor elkezd jelezni nekünk valamilyen módon.
A tökéletes biztonság érdekében azonban a gyártók és a kutatók továbbra is fejlesztik az eszközöket, minél több dologban, minél pontosabban képesek legyenek segíteni a sofőröket.

A Müncheni Műszaki Egyetem – MTU –jelenleg egy olyan rendszeren dolgozik, mely az eddigieknél jóval hatékonyabban, szinte felfoghatatlan pontossággal képes lenne jelezni a vezetők számára a gyalogosokat vagy kerékpárosokat, ezzel pedig nagy mértékben csökkenhetne a gázolásos balesetek száma. Az eddigi szisztémák viszonylag megbízhatatlanok voltak, ebből kifolyólag pedig használhatatlanok, az újdonság azonban felhasznál egy plusz elemet, melynek segítségével sokat javul a hatásfok. Ez nem más, mint egy jeladó a gyalogoson, kerékpároson, amit akár a kabátjába, kapucnijába vagy táskájába is bevarrhat a közlekedő. Ez persze nem várható el mindenkitől, így sokkal kézenfekvőbb beépíteni valami olyasmibe, ami mindenkinél ott van, külön odafigyelés nélkül: ez pedig a mobiltelefon.

Az egyetem már fel is vette a kapcsolatot egy nagy gyártóval, ha a rendszer elterjed, később könnyen előfordulhat, hogy minden egyes, a világon eladott telefonban benne lesz a jeladó. Innentől kezdve pedig már csak az elektronika szab határt a felismerő-berendezés gyorsaságának. Amennyiben veszélyt érzékel, jelet küld a jármű, a jeladó pedig visszaveri ezt a jelet. Ennek alapján pedig azonnal kiszámítható a jármű és a gyalogos távolsága és szöge. A számítógépek mindezt a másodperc törtrésze – pikomásodperc – alatt megteszik, sokszor egymás után. A rendszer így fel tudja állítani a gyalogos mozgásirányát és sebességét és ha szükségesnek véli, beavatkozik a jármű haladásába, például egy vészfékezéssel. A kutatás nem kis léptékű, komoly vállalatok segítik az MTU munkáját, mint például a Continental vagy a Daimler.

Belépés