Drift Hírek - GRÓZI ÉS MÉREGDRÁGA ETALON GÉP

Készült: 2013.július.01 04:23 Készítette: Super User Kategória: Autós Hírek, Drift/Gymkhana hírek Forrás Drifting.hu

Drift Hírek - GRÓZI ÉS MÉREGDRÁGA ETALON GÉP
Drifting.hu: Zsolt, az új autó Kakucson debütált, ott még nem sikerült, amit vársz tőle, lehet mostantól más célod, mint a győzelem?
Grózinger Zsolt: Az autó még nekem is teljesen új, szoknom kell még ezt a hat-hétszáz lóerőt. Ráadásul nem tudunk annyit edzeni vele, mint korábban a BMW-vel, mert amíg arra, ha felraktunk egy új gumit, mehettünk nyolc-tíz kört, addig ezen a harmadik körre elfogy a gumi, ezért spórolunk a gumikkal, a hajtáslánccal, és amivel csak lehet, de nagyon tetszik. A Máriapócsi kvaliról majdnem lemaradtam, mert szétesett az áramtalanító, egy kétezer forintos alkatrész, és ettől annyira szétestem fejben, hogy az egész napi jó körök után csak az ötödik helyet értem el. Persze az edzésen mindig mindenki sokkal jobb köröket megy, mint élesben, de természetesen szeretnék megnyerni minden versenyt, ez a cél.

Drifting.hu: Ez szerinted egy jó ötlet, jó gondolat, hogy más rendezvényekkel együtt menjen a drift?

Grózinger Zsolt: Az jól látszik, hogy Kelet-Magyarországnak mennyire fontos az autósport, és bár Máriapócson a rallycrosson és driften is mindig sokan vannak, az jó érzés, hogy a két tábor összeadódott, és teltház előtt mehettünk. Az egyetlen probléma a homok, amitől nekünk a pálya nagyon csúszott, de ezt egy profi bajnokságban ki kell mozogni.

Drifting.hu: A közösségi oldalakon, nyomon követhettük, hogy kint jártál az Amerikai Egyesült Államokban. Azon túl, hogy nyílván tele vagy élményekkel, mit gondolsz, fog tudni profitálni a magyar drift az ott látottakból?

Grózinger Zsolt: Azt gondolom, hogy profitálni nem. Ezek valóban nagyon jó emlékek maradnak, de borzasztó mennyiségű pénz van ott a sportban, gyakorlatilag formula 1 szintű az egész. A szervizkamionok, a versenyautók, amik ezer-ezerkétszáz lóerő körüli teljesítményűek, a srácok, akik melegítés nélkül, élesben nyomják a test-test elleni csatákat, csak vatta új gumikon. Full profi minden, a licencet megszerezni és megtartani is komoly teljesítmény, ha nem úgy teljesítesz, ahogy azt elvárják, akkor kisöpörnek a cirkuszból és alacsonyabb osztályú versenyeken kell bizonyítanod, hogy visszakerülhess. Annyival vagyunk lemaradva, hogy azt már nem lehet behozni ebben az emberöltőben.

Drifting.hu: A te autód pillanatnyilag a legjobban átgondolt, a legjobban megépített, talán a legerősebb a mezőnyben, és mindezek miatt a legjobban kezelhető is. Kakucson azt tűnt fel, hogy az oldalgyorsulása fantasztikus. Mennyire más a viselkedése a BMW-hez képest és milyen érzés a volán mögött keresztben csúszva gyorsulni?

Grózinger Zsolt: Nagyon meglepett engem, hogy ott volt a BMW-m, amiben évek óta ültem, mindig csiszolgattuk, de mégis óriási koncentrációt és odafigyelést igényelt minden egyes megtett kör. Ezzel pedig azt érzem, hogy oda megy, ahova gondolom, nagyságrendekkel jobban irányítható. Kakucson konkrétan a kvalifikáción mentem először éleset vele és mindjárt elsőként végeztem. Néha nem is értem, hogy miért nem próbáltam ki már korábban egy ilyet.

Belépés