MotoGP Hírek - Összes motorját az Open kategóriában indítaná a Ducati?

Készült: 2014.január.10 08:41 Készítette: Lipták Melinda Írta: Balogh Tamás Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

MotoGP Hírek - Összes motorját az Open kategóriában indítaná a Ducati?
Könnyen előfordulhat, hogy idén nem láthatunk gyári kategóriájú Ducatikat a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájának rajtrácsán, miután a bolognai márka fontolóra veszi, hogy előnyösebb-e az összes motorját a CRT-ket felváltó Open kategóriában indítani.
Az eredeti tervek szerint a rajtrácson szereplő négy Ducatiból mindössze egy, a Pramac Racing színeiben szereplő Yonny Hernandez gépe lenne Open kategóriás, ám az egyik gyári versenyző, Andrea Dovizioso nemrég egy interjúban elárulta, hogy erről még nem született hivatalos döntés: „Még nem született döntés, de miután Sepangban teszteltünk, eldöntjük, melyik utat választjuk” – idézi a motoros szavait a crash.net oldal. Ebből pedig arra lehet következtetni, hogy elképzelhető, hogy a Ducati mind a négy motorja az Open kategóriában fog indulni, ha ezt a megoldást előnyösebbnek és eredményesebbnek találják, s Hernandez a novemberi jerezi teszten nem sokkal volt lassabb márkatársainál.

Az Open kategória tulajdonképpen az elmúlt két idényben látott CRT-ket váltja fel, s abban fog különbözni a gyári besorolású gépektől, hogy több motorcserét engedélyezne számukra, több üzemanyagot használhatnak a verseny alatt, valamint továbbra is lágyabb hátsó gumit kapnak a beszállítótól – igaz, ez utóbbi még hivatalos megerősítésre vár. Ugyanakkor megkötés, hogy kötelező az egységes, a Magneti Marelli által készített ECU-t használniuk, míg a gyáriak saját szoftvert fejleszthetnek maguknak, de Dovizioso például azon a véleményen van, hogy ezt a hátrányt más előnyökkel vissza lehet hozni.

Fontos megjegyezni, hogy míg a Honda és a Yamaha esetében több eltérés is felfedezhető a gyári és Open kategóriás motorjaik között, addig a Ducatinál tulajdonképpen csak az egységes ECU jelenti a különbséget. Viszont ha az olaszok tényleg úgy döntenek, hogy csak az Open kategóriában fognak szerepelni, a gyáriaknál csak az imént említett két japán márka fog maradni – érdekesség, hogy a Ducati álláspontja pont ellenkezik a Hondáéval, ahol nemrég kijelentették, hogy kiszállnak a MotoGP-ből, ha kötelezővé teszik az egységes motorvezérlő elektronika használatát. Mindenesetre a bolognai gyártó döntésére tehát a sepangi tesztig mindenképpen várni kell, amelyet február 4-től 6-ig rendeznek a malajziai aszfaltcsíkon.

Belépés