• Autós Hírek
  • Kamion Hírek - Konvoj-rendszer kifejlesztésére adott megbízást az EU

Kamion Hírek - Konvoj-rendszer kifejlesztésére adott megbízást az EU

Készült: 2014.január.03 13:57 Készítette: Lipták Melinda Írta: S.B. Kategória: Autós Hírek, Kamion hírek Forrás Kamion Hírek

Kamion Hírek - Konvoj-rendszer kifejlesztésére adott megbízást az EU
Bár a Volvo már rendelkezik a konvojban haladáshoz szükséges rendszer prototípusával az EU által életre hívott fejlesztési és teszt-projekthez mégsem őket, hanem a másik svéd gyártót, a Scaniat kérték fel az Unio megbízottjai. Az EU 2020-ra 20%-al kívánja csökkenteni a CO2 kibocsátást, a három éves kutatás ennek a programnak a része.
Persze a Scania sem a nulláról kezd, már évek óta kísérleteznek ők is a konvojban haladás megvalósításával.

Bizonyított, hogy a teherautók között csökkentett távolság üzemanyag-megtakarítással jár az alacsonyabb légellenállást kihasználva. Minél kisebb a távolság a járművek között, annál hatásosabb a konvojozás, a Scania mérései szerint ez akár 5%-os fogyasztáscsökkenést is jelenthet. Elméletben a rendszer úgy működne, hogy a fuvarozó cégek kapcsolódva a hálózathoz, megkapnák a legoptimálisabb útvonal tervét, elsődleges szempontként az üzemanyagfogyást figyelembe véve. Információit kapnának arról is, hogy hol kapcsolódhat a sofőr egy konvojhoz és hol tud lecsatlakozni róla.

Persze lehetséges alternatív útvonalakat is kínálna a rendszer, akárcsak a jelenleg is használt navigációs eszközök, itt olyan körülményeket is figyelembe venne mint az időjárás, a forgalmi helyzet vagy a teherautó súlya, sebessége. Jelenleg kezdeti stádiumban van még a dolog, a biztonsági kockázatokat még csak most vizsgálják, mint ahogy azt is, miként lehetne a legmegfelelőbben a sofőrök tudtára adni a megfelelő információkat, akár menet közben. A működéshez vezeték nélküli kommunikáció beépítse is szükséges a teherautókba, ez az alapfeltétele a használhatóságnak.

A kutatásban természetesen több cég és intézmény is szerepet vállal a Scanian kívül. Résztvevők még a Volkswagen Group Research, Stockholm’s Royal Institute of Technology, a német Oldenburger Institut für Informatik, a spanyol IDIADA Automotive Technology, a holland Science [&]Corporation és a szintén spanyol Transportes Cerezuela fuvarozási vállalat. Ha minden a tervek szerint alakul, 2016 őszén már éles körülmények között tesztelhetik a kifejlesztett rendszert Spanyolország útjain.

Belépés