MotoGP Hírek - Változnak a büntetőpontokat és az újraindításokat érintő szabályok

Készült: 2013.december.20 08:01 Készítette: Lipták Melinda Írta: Balogh Tamás Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

A szabályhozó szövetség legutóbbi ülésén néhány módosítást eszközölt a gyorsasági motoros világbajnokság reguláin: 2014-től nem törlődnek a büntetőpontok a szezon végén, hanem 365 napig érvényben maradnak, s némileg megváltoztatták a versenyek újraindításáról szóló cikkelyt is.
A büntetőpontok rendszerét idén vezették be a gyorsasági motoros világbajnokságon. A szabály szerint a versenyigazgatóság egy és tíz büntetőpontot szabhatott ki a versenyzőkre egy-egy kihágásért, s ha a pilóta egy bizonyos mennyiségű egységet begyűjtött, további szankciókra számíthatott: négy pont után a következő futamot a rajtrács végéről kellett megkezdenie, hét után már a bokszutcából startolhatott csak, míg azt a motoros, aki elérte a tízet, egy versenyről eltilthatták.

Ez továbbra is érvényben marad, viszont változik a pontok „szavatossági ideje”: idén még úgy szólt a szabály, hogy a begyűjtött egységek a szezon végeztével törlődtek, így a motorosok nem vitték magukkal őket a következő idényre, ám 2014-től már egy teljes naptári évig érvényben maradnak a büntetőpontok. Ez azt jelenti, hogy ha például valaki április 1-jén kap kettőt belőlük, az a két egység csak következő év április 1-jén törlődik, míg azok a pontok, amiket az adott dátum után kapott, még érvényben maradnak, természetesen azok évfordulójáig. Ezzel a felhalmozódási lehetőséggel elsősorban azt szeretnék elérni, hogy a pilóták az évad utolsó futamán se úszhassák meg büntetlenül az esetleges kihágásokat, hiszen így a Valenciában kapott büntetőpontokat a következő szezonra is magukkal viszik a vétkesek.

További, a sportszabályzatot érintő változás, hogy pontosítottak a teendőket arra az esetre, ha egy korábbi megszakítás után újraindított futamot újfent meg kell állítani. Eddig ugyanis nem definiálták pontosan az erre vonatkozó regulákat, mostantól azonban, amennyiben az újraindított versenyt kevesebb, mint öt kör megtétele után kell félbeszakítani, a futamot ismét újra fogják rajtoltatni. A Moto3 és a Moto2 esetében az újraindítások számát kettőben maximalizálták, nyilván figyelembe véve a közvetítő televíziós társaságok érdekeit, amelyek nézői elsősorban a királykategóriára kíváncsiak, a MotoGP-ben azonban a körülményektől függően a versenyigazgatóság dönthet további új startok mellett is.

Belépés