MotoGP Hírek - A Honda kiszáll, ha kötelezővé teszik az egységes ECU használatát

Készült: 2013.december.19 22:53 Készítette: Lipták Melinda Írta: Balogh Tamás Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

Shuhei Nakamoto HRC-főnök ismét elmondta: amennyiben a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájában a terveknek megfelelően bevezetik az egységes motorvezérlő elektronika kötelező használatát, akkor a Honda több mint valószínű, hogy kiszállna a sorozatból.
Mint arról már többször is beszámoltunk, a következő évadtól kezdve a nem gyári kategóriájú, azaz „Open” motorok számára kötelezővé teszik az egységes motorvezérlő elektronika (ECU) használatát, amelyet a Magneti Marelli fog szállítani a csapatoknak. A „gyári” státuszú motorok számára azonban továbbra is adott lesz a lehetőség, hogy saját rendszert alkalmazzanak, ugyanakkor ebben az esetben 24 helyett csak 20 liter üzemanyaggal futhatnak. A MotoGP-t irányító szervezet, a Dorna azonban a további költségcsökkentést megcélozva már felvetette azt az elképzelést, hogy a 2017-es idénytől kezdve mindenki számára kötelezővé tennék az egységes ECU használatát. Ez az ötlet azonban abszolút nem tetszik a legnagyobb géposztály egyik meghatározó gyártójának, a Hondának, amelyet Shuhei Nakamoto, a HRC alelnöke ismét megerősített:

„Ha a MotoGP-ben bevezetik az egységes ECU-t, akkor 99%, hogy a Honda kiszáll” – nyilatkozta a japán szakember a Gazzetta dello Sportnak, de már korábban, a Motosprintnek adott interjújában is kifejtette, miért fontolná meg a gyár a távozást a saját fejlesztések beszüntetése esetén: „Az ok, amiért a Honda részt vesz a nagydíjversenyzésben, hogy fejlessze a technológiákat: erre véleményünk szerint a MotoGP a legmegfelelőbb terület. Ha a fejlesztési lehetőséget elveszik, a Honda elveszít egy nagyon fontos, tulajdonképpen alapvető okot arra, amiért belefekteti azt a sok pénzt. A Honda álláspontja nem új, máskor is beszéltem már erről, s nem vicceltem ezzel. Ha Carmelo (Ezpeleta, a Dorna vezetője – a szerk.) célja a fejlesztések leállítása, akkor egy olyan gyártónak, mint a Honda, nincs oka folytatni a GP-ben való versenyzést” – magyarázta Nakamoto, akivel ellentétes véleményen van a Ducati Corse új főigazgatója, az Apriliától átigazolt Gigi Dall’Igna, hiszen szerinte ez az irány jelentheti a MotoGP jövőjét.

Belépés