• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Jön a pole trophy és az állandó számozás, valamint a büntetőpont rendszer

Forma-1 Hírek - Jön a pole trophy és az állandó számozás, valamint a büntetőpont rendszer

Készült: 2013.december.13 19:02 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Jön a pole trophy és az állandó számozás, valamint a büntetőpont rendszer
Az FIA bejelentette, pole trophy elnevezéssel új díjazást vezet be a 2014-es szezontól. A 2014-es frissített Sportszabályzat szerint a díjat az a pilóta kapja, aki a bajnokság során a legtöbb pole pozíciót szerzi.
Amennyiben holtverseny lenne, akkor a második helyek száma dönt, ha így is holtverseny alakulnak ki, akkor a harmadik, negyedik és így tovább helyezéseket veszik figyelembe mindaddig, míg a győztes ki nem derül.

A Sportszabályzatban egy másik változást jelent, hogy a rajtszámokat látható helyen kell feltüntetni, az új szabály értelmében a pilóta sisakján. A rajtszámok kiválasztása titkos szavazással történik és a világbajnok lehetőséget kap az egyes rajtszám viselésére.

A Sportszabályzatba foglalták az új pontrendszert is, melynek értelmében a szezon utolsó versenyén dupla pontokat osztanak. A pilótákra alkalmazásra kerülő büntetőpont rendszert is szabályba foglalták. Amennyiben a pilóta 12 büntetőpontot összegyűjt egy év alatt, úgy egy futamra szóló eltiltást kap. A pontok egy év után évülnek el.

A balesetveszélyes kiengedésre vonatkozó szabályt is szigorították. Ennek értelmében a pilóta rajtrács, vagy időbüntetésben részesül, amennyiben balesetveszélyesen engedik ki a garázsból, vagy a kerékcserék végeztével. A szabadedzéseken a balesetveszélyes kiengedést a versenybírák rajtrács büntetéssel büntethetik.

Amennyiben a balesetveszélyes kiengedésre a futam során kerül sor, úgy a pilóta a következő versenyre tíz helyes rajtrács büntetést kaphat, de akár az aktuális futamon is büntethetővé válik. Ebben az esetben áthajtásos, vagy tíz másodperces időbüntetést kaphat a pilóta.

A motorszabályokra vonatkozó előírások is meghatározásra kerültek. 2014-ben maximum öt erőforrás használhatók. Az erőforrások közé tartozik a motor, a kinetikus energia visszanyerő rendszer, az energiatároló, a turbó és az irányító elektronika.

Az első alkalommal, amikor bármely egységből a hatodik kerül felhasználásra, akkor tíz helyes rajtbüntetést kap a pilóta, majd további öt hellyel sorolják hátrébb, amikor a többi egységből is felhasználja a hatodik elemet. Ugyanez az előírás vonatkozik a hetedik és a többi elem felhasználására is.

Amennyiben a teljes erőforrást cserélik, úgy a pilótának a boxutcából kell megkezdenie a versenyt.

A szabályok szerint, amennyiben a büntetés kiosztását követően a pilóta a 22. helynél hátrébb kerülne, úgy a fennmaradó pozíciókat továbbviszi a következő versenyre és azon is rajtrács büntetéssel kell számolnia.

Egy másik változás a sebességváltót érinti, az egységet hat egymást követő versenyen kell használni.

Belépés