• Autós Hírek
  • WTCC Hírek - Michelisz Norbi: Szezonértékelő II. rész:a Chevi-pofonok

WTCC Hírek - Michelisz Norbi: Szezonértékelő II. rész:a Chevi-pofonok

Készült: 2013.december.02 09:47 Készítette: Lipták Melinda Írta: Michelisz Norbert Kategória: Autós Hírek, WTCR és túraautós hírek Forrás Michelisz.hu

Idén egyszerűen nem lehetett megállítani a Chevroleteket, amelyek mindig akkor tettek hozzá valami pluszt, amikor kellett. Ez a jövő szempontjából is fontos lehet: hol lesz a helyünk a Chevik, az érkező Citroënek, és a felzárkózó Ladák között? Remélem, elöl!
A 2013-as év leghangsúlyosabb ecsetvonása az volt, hogy folytatódott a Chevroletek óriási fölénye. Őszintén szólva a szezon előtt sem vártam azt, hogy lesz olyan márka, amely képes komolyabban felvenni a kesztyűt velük, csupán abban reménykedtem, hogy a Honda az évad második felére egyenrangú ellenféllé válhat. Ez sajnos csak hellyel-közzel valósult meg.

Játszottak a mezőnnyel

Ebből is látszott, hogy szinte lehetetlen volt felmérni a Chevroletek valós erejét. Idén még gyorsabbak voltak, mint 2012-ben, ami azt jelenti, hogy tavaly nem fedték fel az összes lapjukat. Pontosan nem tudom, hogy honnan szerezték a pluszokat, csak tippelem, hogy még a motorban lehettek tartalékok, mindenesetre amikor kellett, mindig elő tudtak rukkolni valami meglepetéssel. Idegesítő volt, hogy amikor azt éreztem, a Honda már-már felzárkózott melléjük, például Szlovákiában és Japánban, a rá következő versenyhétvégén mindig kiosztottak egy váratlan, nagy pofont, és már az időmérőn demonstrálták a hihetetlen erőfölényüket. Csúnyán fogalmazva, játszottak az egész mezőnnyel. Ugyanakkor nem hiszem, hogy ezt jövőre is meg tudják majd tenni, hiszen már az új szabályok szerint épülnek az autók. Az RML Chevik motorikus előnye biztosan megmarad, hiszen az előírások a szerkezeti felépítést tekintve jelentősen nem változnak, és hiába lesz a Hondának is új motorja, a tetemes lemaradást valószínűleg nem lehet teljesen behozni néhány hónap alatt. Azonban a karosszériaépítést illetően szerintem a Hondánál vannak a legjobb lehetőségek, így joggal reménykedhetünk abban, hogy az összkép nekünk kedvez majd.

Brutálisan erős pilótafelállás

De nem szabad csak a Chevroletre koncentrálni a jövő évi riválisok kapcsán, hiszen nagy lelkesedéssel érkezik a sorozatba a Citroën. Már most rengeteget teszteltek, és ezen a szinten minden egyes tesztkilométer aranyat érhet. Jelen pillanatban biztos, hogy fölényesen a mezőny előtt járnak a jövő évi autó fejlesztésében, és emiatt valószínűnek tartom, hogy az első egy-két futam Citroën-dominanciával telik majd. Sokan már most odaadják nekik a jövő évi bajnokságot, de ha még tényleg nyernek is, az szerintem javarészt nem azért lesz, mert a kocsijuk egész évben dominál majd, hanem a brutálisan erős pilótafelállásuk miatt Yvan Mullerrel és Sébastien Loebbel. De a Ladáról sem feledkezhetünk meg, amely jelentős fejlődésen megy keresztül, hiszen az idei teljesítményüket a rossz felépítésű utcai modell korlátolta, a szabálymódosítások azonban megadják nekik a szabadságot e tekintetben. És ugye Rob Huff személyében világbajnok pilótával erősítettek, rájuk is oda kell majd figyelni!

Jó lenne tesztelni...

Ami minket illet, egyelőre az látszik, hogy feszített a tempó a JAS Motorsportnál, hiszen négy autót kell építeniük jövőre. Sajnos benne van a pakliban az is, hogy megismétlődik az idei forgatókönyv, azaz csak az utolsó utáni pillanatban készül el a mi gépünk. Én azonban bizakodó vagyok, mert az idei teljesítményünk láttán a Honda szerintem fog akkora nyomást gyakorolni a JAS-ra, hogy három autó (a két gyári és a miénk) egyenrangú ütemben készüljön, és Mehdi Bennanié játssza el a mi év eleji szerepünket – bár ezt nem kívánom neki! A fejlesztést csakúgy, mint tavaly, ezúttal is Gabriele Tarquini végzi majd, ami az összes érintett számára jó hír. Az ugyanis egyértelmű, hogy a Honda-pilóták közül ő tudja a leggyorsabban és a legjobb irányba terelni az autót a fejlesztési fázisban, az pedig nekem is csak jó, ha már egy olyan autóba ülhetek be először, ami nagyon hasonlít ahhoz, amivel április elején állunk majd rajthoz az első versenyhétvégén. Azt szeretném, ha február végéig, vagy legkésőbb március elejéig befejeződne a fejlesztés, és akkor még nekünk is lenne egy kényelmes hónapunk arra, hogy elmenjünk valahová négy-öt napot tesztelni.

Ez már csak azért is fontos lenne, mert 2014-ben szeretnék előre lépni az év végi hatodik helyről, amihez azonban az első pillanattól kezdve tökéletes teljesítményt kell nyújtanunk. A jelenlegi információink alapján azt mondom, erre minden esélyem meg is lesz!

Belépés