Kamion Hírek - Több évig tesztelte a Volvo az FL-t a kezelhetőség érdekében

Készült: 2013.november.14 18:31 Készítette: Lipták Melinda Írta: S.B. Kategória: Autós Hírek, Kamion hírek Forrás Kamion Hírek

A Volvo legújabb modelljeinél különös nagy hangsúlyt fektetett a teherautók kormányzásának, kezelhetőségének fejlesztésére. A járművek piacra kerülése után ezt elég komolyan neki is álltak ezt hirdetni, gondoljunk csak az FH balerinás, az FMX hörcsögös vagy az FL bikás reklámfilmjére.
Az utóbbi, FE/FL szériánál különösen fontos volt a könnyű és kényelmes irányíthatóság, hiszen ezeket a teherautókat nagyrészt városi forgalomban, áruterítésre használják.

Ezért a legfontosabb szerepet a járművezető munkavégzésének megkönnyítése játszotta, olyan járművek megalkotása révén, amelyek kezelése szinte gyerekjáték. A Volvo Trucks által végzett tesztek sorában a helyszíni tesztek a legfontosabbak közé tartoznak, ezekkel biztosítható, hogy az átfogó termékfejlesztés illeszkedjen a valós körülményekhez. A kitűzött cél érdekében rengeteg partnerhez kerültek ki bemutatás előtt a járművek és a szakmájukat évtizedek óta űző sofőrök visszajelzései alapján finomították a Volvókat. A járművezetői kényelemmel kapcsolatosan az egyik legfontosabb tényező az alacsony zajszint a fülkében. Ezért minden apró részletet – a tükrök, az ülések és a kormánykerék vibrációitól a motor és az ablakok által keltett zajokig – alaposan áttanulmányoztak és értékeltek a mérnökök.

A teljesen új Euro6-os motorok jóvoltából például számottevően csökkent a fülkében mérhető motorzaj szintje, mivel ezek kisebb fordulatszámon üzemelnek. A csendesebb fülke legnagyobb előnye, hogy a járművezető kevésbé fárad el, az éberebb sofőr pedig figyelmesebb és biztonságosabb is. A munkakörnyezet fejlesztésében egy másik fontos terület az egyenetlen útfelületen, kátyúkon és zökkenőkön áthajtva végzett kényelmi tesztelés. Felmérik a teherautóban keletkező vibrációkat, amelyek később a legapróbb részletekig reprodukálhatók egy laboratóriumi rázópadon. A laboratóriumi tesztpadon végzett alapos vizsgálatokat követően a teherautók – beleértve az új Euro 6-os motorokat és az automatikus I-Shift sebességváltót is – számtalan kört tettek meg a Volvo Trucks tesztpályáján.

A sebességváltó képességeit 25%-ot is elérő meredekségű emelkedőkön elindulva tesztelték. A járműveken gyorsított tartóssági teszteket végeztek, melyekkel elméletileg a teherautó teljes üzemi élettartama ellenőrizhető. 12 ezer kilométert tettek meg megerőltető tesztpályákon és közúton, ez elvileg egy teherautó üzemi élettartamának vagy 500 ezer kilométernyi átlagos körülmények közötti haladásnak felel meg.

Belépés