MotoGP Hírek - Valencia teszt, 2. nap: Az új világbajnok volt a leggyorsabb

Készült: 2013.november.12 21:56 Készítette: Lipták Melinda Írta: Forgó Ariel János Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás Kamion Hírek

A királykategória valenciai tesztjének második napján Marc Marquez motorozta a legjobb időt, aki egyébként tegnap Dani Pedrosához hasonlóan nem gurult pályára. A második helyen Lorenzo, a harmadikon pedig Pedrosa zárt.
„Ugyanazt a motort használjuk, mint amit a misanói teszten is kipróbáltunk.” – mondta Marc Marquez, aki tehet csapattársához hasonlóan már a 2014-es Hondával rótta a köröket ma. A mezőny többi tagjával ellentétben azonban a Repsol Honda duója csak ma kezdte meg a munkát, hiszen a vasárnap este, illetve a hétfő az ünneplés jegyében telt a világbajnoki címet elhódító gárda és egyben versenyző számára. „Megittam pár Red Bullt.” – nyilatkozta mosolyogva a mindössze 20 esztendős pilóta, aki minden idők legfiatalabb MotoGP világbajnoka. "Igazából csak hétfőn kezdett tudatosulni bennem, hogy mire vagyok képes, illetve, hogy mit tettem, szóval egy kis időbe telik, amíg felfogom az egészet. Attól nem tartok, hogy a siker miatt életmódváltáson megyek keresztül. Továbbra is a szüleimmel és testvéremmel lakok.” – mondta szerényen a háromszoros világbajnok, aki 125-ben, a Moto2-ben és a MotoGP-ben is felért a csúcsra. Marquez egyébként egy nem hivatalos úgy pályacsúcsot állított fel ma, hiszen a szombaton futott pole pozíciós idejénél is jobb kört ment.

A többi versenyzőt illetően ma gurult pályára először Nicky Hayden az új produkciós Hondával, mivel ahogyan arról előzetes már beszámoltunk, a HRC mindössze két RCV1000R-t tudott biztosítani pilótáinak. Ebből egyet Scott Redding használ, a másikat pedig az Aspar Team két versenyzője, Nicky Hayden és Hiroshi Aoyama kapta meg. Tegnap a 2009-es 250-es világbajnok körözött új motorjával, ma pedig a 2006-os MotoGP bajnokon volt a sor. Bemutatkoztak a Forward Racing „hibrid” Yamaha gépei is, Aleix Espargaróval és Colin Edwardsszal a fedélzetükön. Külsőre a Yamaha M1-es, illetve az idei FTR CRT-t idézi a versenygép, hiszen a fejidom gyakorlatilag megegyezik a többi Yamahájéval, viszont a faridom maradt az FTR-é. A Forward Racing csapatfőnöke egyébként egy interjú során elmondta, hogy kedvük szerint változtathatnak a motoron és a Yamahától vásárolt vázon és motorblokkon kívül minden mást az FTR készít el számukra.

Meg kell még említeni a Paul Bird színeiben debütáló Randy De Puniet-t is, akinek jövője nagyban függ attól, hogy a brit alakulat és Aprilia képes lesz-e megegyezni a következő szezont illetően. a Paul Bird Motorsporton kívül senki más nem használna ART motorokat, így nem csoda, ha a csapatfőnök hasonlóan kiemelt szerepben akarja tudni alakulatát, mint az elmúlt két szezonban az Aspar Team volt. Ezzel kapcsolatban megegyezés még nincs, illetve az Apriliánál pattog a labda, úgyhogy ennél fogva De Puniet és Laverty pozíciója sem mondható biztosnak. (Paul Bird elmondta, hogy inkább megszünteti MotoGP-s csapatát, minthogy az egy értelmetlen pénznyelő legyen.)
 
A teszt második napjának végeredménye:

1. Marc MARQUEZ  SPA  Repsol Honda Team  HONDA  1’30.536  (77 kör)
2. Jorge LORENZO  SPA  Yamaha Factory Racing  YAMAHA  1’30.768  (60 kör)
3. Dani PEDROSA  SPA  Repsol Honda Team  HONDA  1’30.948  (72 kör)
4. Stefan BRADL  GER  LCR Honda MotoGP  HONDA  1’30.990  (60 kör)
5. Alvaro BAUTISTA  SPA  Go&Fun Honda Gresini  HONDA  1’31.208  (72 kör)
6. Bradley SMITH  GBR  Monster Yamaha Tech3  YAMAHA  1’31.397  (78 kör)
7. Valentino ROSSI  ITA  Yamaha Factory Racing  YAMAHA  1’31.414  (57 kör)
8. Andrea DOVIZIOSO  ITA  Ducati Team  DUCATI 1’31.661  (62 kör)
9. Pol ESPARGARO  SPA  Monster Yamaha Tech3  YAMAHA  1’31.836  (72 kör)
10. Andrea IANNONE  ITA  Energy T.I. Pramac Racing  DUCATI  1’31.844  (68 kör)
11. Cal CRUTCHLOW  GBR  Ducati Team  DUCATI  1’32.114  (53 kör)
12. Michele PIRRO  ITA  Ducati Test Team  DUCATI  1’32.473  (65 kör)
13. Nicky HAYDEN  USA  Power Electronics Aspar  HONDA  1’32.576  (76 kör)
14. Yonny HERNANDEZ  COL  Ignite Pramac Racing  DUCATI  1’32.800  (27 kör)
15. Aleix ESPARGARO  SPA  NGM Forward Racing  FTR-YAMAHA  1’32.847  (18 kör)
16. Colin EDWARDS  USA  NGM Forward Racing  FTR-YAMAHA  1’33.149  (34 kör)
17. Michael LAVERTY  GBR  Paul Bird Motorsport  PBM-ART  1’33.672  (43 kör)
18. Randy DE PUNIET  FRA  Paul Bird Motorsport  ART  1’33.833  (37 kör)
19. Scott REDDING  GBR  Go&Fun Honda Gresini  HONDA  1’34.541  (23 kör)
20. Mike DI MEGLIO  FRA  Avintia Racing  FTR-KAWASAKI  1’34.618  (42 kör)

Belépés