MotoGP Hírek - Rossi: „Jobb az új motor, de ez még nem elég”

Készült: 2018.november.20 22:50 Készítette: Lipták Melinda Írta: Balogh Tamás Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

MotoGP Hírek - Rossi: „Jobb az új motor, de ez még nem elég”
Mindkét yamahás egyformán optimistán nyilatkozott az első valenciai tesztnapot követően: az új motorblokk egyértelmű előrelépést jelent a kanyarbejáratokon, de a kigyorsításokon még javulniuk kell.
Maverick Vinales érte el a legjobb köridőt kedden Valenciában, méghozzá a Yamaha új motorblokkjával. A spanyol érezhetően boldog volt a mutatott fejlődéssel: „Főként a motorblokkra koncentráltunk. Az elején kicsit mentem még a korábbival, de amint váltottam, azonnal javultunk azokon a területeken, ahol kell. Nagyon elégedett vagyok, jó irányt követtünk a Yamahával. Sokkal jobban éreztünk magunkat a kanyarbejáratokon, most azt kell megértenünk, hogyan fejlődhetnénk a kigyorsításokon” – idézi a 2018-as szezonban egy győzelmet arató spanyolt a MotoGP.com weboldal.

A yamahás motoros arra is kitért, miben jelentkezett a legfőbb fejlődés: „Elsősorban a motorfék terén jelentkezik a különbség, ebben a tekintetben sokkal jobb az új. Anélkül, hogy túl sokat használnám a féket, sokkal könnyebben le tudom fékezni a gépet, ez pedig segít abban, hogy gyorsan vegyük a kanyarokat anélkül, hogy túlságosan terhelnénk a gumit. Még sok munka vár ránk a kigyorsítást illetően, holnap ezzel fogunk foglalkozni” – tette hozzá Vinales, akihez nagyon hasonló gondolatokat fogalmazott meg csapattársa, az első tesztnapot harmadik helyen záró Valentino Rossi is, akinek véleményét a Crash.net szakoldal hasábjain olvashatjuk:

„Összességében ez egy biztató nap volt. Nem volt sok időnk, de végül 40 kört tudtam teljesíteni, és sikerült is a legfontosabb munkát, a motorok összehasonlítását elvégeznem. Van egy továbbfejlesztett blokkunk, amit már a szezon közben is kipróbáltunk, meg van a standard verzió. Nem annyira rossz, mert az újabb kevésbé terheli a gumit. Mindig szenvedünk a gumikopással, ezért igyekszünk „simábbá” tenni a motort, ami kevesebb terhet helyez az abroncsra. Elég jó köridőt futottam, jó érzésekkel zártam az első napot.”

„A változtatás a motorféket is érinti a bejáratokon. Ez némi segítséget jelent, így könnyebb vezetni a motort, és konstansabb teljesítményt tudunk nyújtani. Kigyorsítás terén többé-kevésbé ugyanaz a helyzet. Próbáljuk elérni, hogy kevésbé pörögjön ki a kerék, és ez segít is, de szerintem ez még nem elég. Túlságosan is küzdünk a hátsó gumi kopásával. Tény, hogy ma a körülmények is rosszak voltak, de úgy tűnt, már néhány kör után elkezdtünk csúszkálni. Szóval tovább kell dolgoznunk, de úgy látszik, jó irányba haladunk. Ma kipróbáltunk egyfajta verziót, holnap pedig egy újabbat fogunk, ami ugyan hasonló, de mégis más. A legfontosabb terv szerdára ez. Úgy vélem, ha nem is kulcsfontosságú ez a két teszt, de roppant fontos. Időre van szükségünk, hogy február előtt ki tudjuk választani a megfelelő motort.”