• Autós Hírek
  • WTCC Hírek - Ami biztos: idén kettészakad a mezőny

WTCC Hírek - Ami biztos: idén kettészakad a mezőny

Készült: 2014.január.22 08:14 Készítette: Lipták Melinda Írta: Michelisz Norbert Kategória: Autós Hírek, WTCR és túraautós hírek Forrás Michelisz.hu

2012-ben még privát pilótaként nyertem meg a Yokohama Trophyt, tavaly viszont gyár által támogatott csapatként már nem szerepeltünk az összevetésben. Idén már nem az lesz a legnagyobb kérdés a WTCC-ben, hogy gyári vagy nem gyári. Hanem az, hogy új modell vagy régi.
Azt már régóta tudjuk, hogy 2014-ben szabályváltozások lépnek életbe a WTCC-ben, és az előttünk álló szezon egyfajta átmeneti év lesz. Magyarán, aki nem akar vagy nem tud az új előírásoknak megfelelő autót építeni, ugyanúgy rajthoz állhat a sorozatban. Csak el kell fogadnia, hogy esélytelen lesz. Az idei WTCC-szezon egyfajta kettő az egyben jelleget ölt majd, egy pályán leszünk, de valójában két külön ligában játszunk: az új autók a világbajnoki címért, a régiek a Yokohama Trophyért küzdenek majd

Ez a díj ugyanis ezentúl már nem a privát csapatok külön versenye lesz, hanem azoké, amelyek a régi, 2013-as modelleket hajtanak. A jelenlegi információk alapján azt lehet mondani, hogy ezek az autók körönként 4–6 másodperccel lassabbak lesznek az újaknál. Ez elsősorban az időmérőn okozhat majd galibát, mert például Marokkóban vagy Makaóban még az egy másodperccel lassabb autók is nehézséget tudnak okozni egy gyors körön lévőnek. A futamokon nem hiszem, hogy probléma adódna ebből, mert akkora különbség azért nem lesz a 2014-es modellek javára, hogy szóba jöhessen a lekörözés. Az viszont világos, hogy nem lesz egy súlycsoportban a két oldal, így kettészakad a mezőny.

A legfontosabb változások 2014-ben

Erősebb motor – Az űrtartalom nem változik, de az új motorok erősebbek lesznek, 380-390 lóerő közé saccolják őket. Ez vezetéstechnikai szempontból nem igényel majd másfajta hozzáállást a nagyobb fék és gumiméret miatt.

Nagyobb gumiabroncs – A gumik kerülete és szélessége is növekszik. A növekedés mértéke átmérőre kb. 5, szélességre pedig 1 centiméter lesz. Ennek a kanyarsebességben lesz nagy szerepe, illetve a féktárcsához hasonlóan szintén képes kompenzálni az erősebb motorteljesítményt.

Megnövekedett leszorítóerő – Az autó nagyobb méretei mellett a leszorítóerő növekedése lesz az, ami komolyabb hatással lesz a vezetéstechnikára is. Az eddig nyilvánosságra került képekről is látszik, hogy nagyobb lesz a hátsó szárnyunk, és sokkal több első légterelő elemünk lesz, mint tavaly volt, aminek köszönhetően nagyobb tapadás lesz elérhető a kanyarokban is. Ehhez bizony hozzá kell majd szoknom. Vezettem már formaautót is, és az volt a legnagyobb nehézség, hogy a leszorítóerő miatt a stabilitás az autó sebességének növekedésével javult.

Könnyebb autó – Bár a méretek növekszenek, az autó súlya 50 kilóval csökken, idén már csak 1100 kiló lesz. Ez alapvetően jó hír, mert ezáltal az autó agilis és reaktív lesz, könnyebben reagál a pilóta mozdulataira.

Q3 az időmérőn – Az időmérő a Forma–1-hez hasonlóan három szekcióból áll majd, a bejövő Q3 azonban jelentősen nem változtat majd sok mindenen. A Q1 és a Q2 ugyanis hasonlóan zajlik majd, mint eddig, és a második etapban mindenki próbál majd igazán gyors köröket futni. A Q3-ba már csak a legjobb öt megy tovább, akiknek ott egyetlen gyors körre lesz lehetőségük, hogy kialakítsák a végső sorrendet. Nekem ez nagyon tetszik, izgalmasabbá teszi az időmérőket.