• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Vettel nyerte a Belga Nagydíjat Hamilton előtt: őrült rajtbaleset Spában

Forma-1 Hírek - Vettel nyerte a Belga Nagydíjat Hamilton előtt: őrült rajtbaleset Spában

Készült: 2018.augusztus.27 12:33 Készítette: Lipták Melinda Írta: Hujber Dávid Kategória: Autós Hírek Forrás f1hungary.fw.hu

Forma-1 Hírek - Vettel nyerte a Belga Nagydíjat Hamilton előtt: őrült rajtbaleset Spában
Sebastian Vettel pár futam után újra győzelmet szerzett a Forma-1 2018-as szezonjában, amivel csökkentette a hátrányát Lewis Hamiltonnal szemben. A harmadik Max Verstappen lett a Red Bullal, 60 ezer honfitársa előtt.
A szombati időmérő edzés után minden okunk megvolt arra, hogy bizakodva, reményteljesen tekintsünk előre, a versenyre. A kvalifikáció sok izgalmat és meglepetést hozott, hiszen a második sorban a két Force India foglalt helyet, ami normál körülmények között lehetetlen lett volna, független attól, hogy addig a pontig végig nagyon versenyképesnek tűnt az autó Ocon és Pérez alatt.

"A Ferrari a favorit"
„Ők voltak a favoritok ma, és ők lesznek a favoritok holnap.” - mondta Hamilton rajt előtt a Ferrarira utalva. „Ez nem jelenti azt szükségszerűen, hogy ők fognak nyerni. Pár verseny úgy telt el, hogy ők voltak a favoritok, de nekünk sikerült valahogy a feje tetejére állítani ezt, az élen kerültünk ki belőle. Nagyon kemény futam lesz. Sebastian hosszú etapjai mindenki másét elsöpörték, és nem tudom, hogy én képes leszek-e hozni azt a sebességet. Kiderül, és mindent bele fogok adni. Ezek a srácok hihetetlenül gyorsak az egyenesekben.”

A száraz-esős-száraz időmérő nyertese Hamilton volt, megszerezvén pályafutása 78. rajtelsőségét. A Mercedes versenyzőjének ez már az ötödik ilyen sikere volt Spában, amivel rekorderré vált.

Vettel noha ismét lemaradt az első rajtkockáról, nem lehetett túl szomorú, mivel közvetlen a riválisa és a bajnoki éllovas mögött foglalt helyet az SF71H-ban. A reményeit növelte az a tény, hogy Bottas a másik Mercedesszel csak a rajtács végén parkolt a motorbüntetése miatt, így a címvédő hátvéd, „lassító” nélkül maradt.

„Az a célom, hogy a dobogón legyek. Tudom, hogy lehetséges. Nincs értelme feladni.” - a Mercedes versenyzője.

Räikkönen, a pálya egyik nagy specialistája a Red Bullhoz hasonlóan a kifogyott üzemanyag miatt egy csonka szombatot tudhatott maga mögött. Még Grosjean is megelőzte őt, aki a Haas színeiben az előkelő ötödik rajthelyről várhatta a startot.

A versenyzők teljesen száraz körülmények között vághattak neki a 44 körös versenynek 17°C-os levegő és 27°C-os aszfalthőmérséklet mellett. A kora reggeli órákban a hőmérséklet csak 5°C volt.

A rajt egy igen nagy csattanással vette kezdetét. Alonso a McLarennel a levegőbe repült, de szerencsére senki sem sérült meg. Mellette még Hülkenberg és Leclerc pottyant még ki. A visszajátszásokból kiderült, hogy a Renault német versenyzője nagyon későn fékezett, amivel Alonsót beletolta a Sauberbe. Ez egy nem várt amatőr hiba volt a tapasztalt pilótától.

Még a biztonsági autós fázis előtt Vettel megelőzte Hamiltont, amivel átvette a vezetést. Pérez szintén előzött, a francia csapattársa mellett ment el.

Ricciardo futama sem volt túl szerencsés. A Red Bull ausztrál versenyzője is belekeveredett a rajtnál történt incidensekbe, elhagyván a hátsó légterelőjét. A „bikák” ezt követően betolták a garázsba az autót, és megpróbálták megoldani a problémát, ami sikerült is, de csak körhátrányban.

Räikkönen ugyancsak nem volt túl szerencsés. A finn jobb hátsó defektet kapott, így igen korán ki kellett állnia a bokszba. Közepesen keveréken folytatta tovább, a mezőny végéről.

Közvetlen az újraindítás előtt így nézett ki a TOP-10 sorrendje: Vettel, Hamilton, Pérez, Ocon, Verstappen, Grosjean, Magnussen, Gasly, Ericsson, Szirotkin.

A biztonsági autós fázis ideje alatt Bottas is kint volt a bokszban. A finn az első kanyarban csúszott bele Szirotkin Williamsébe, amivel leborotválta az első szárnyát. A Mercedesnek a kerekek (szuperlágyra) mellett az elemet is le kellett cserélnie.

A verseny az 5. körben folytatódhatott tovább. Vettel megtartotta a helyét az élen Hamilton, Pérez és Ocon előtt, míg az ötödik pozícióban Verstappen állt. Verstappen a 7. körben Ocon mellett ment el az egyenes végén. A francia versenyző védekezett, de nem tudott mit tenni a gyorsabb Red Bull ellen. Ezzel a holland már a negyedik helyen állt.

A 8. körben Räikkönen újra beállt a bokszba. A világbajnok sok másodpercet töltött el a garázs előtt, majd néhány állítás után visszatért a pályára. Bottas még ebben a körben előzött, ráadásul az Eau Rouge-ban.

Egy körrel később Räikkönen harmadszorra is behajtott a bokszutcába, de ez már a végállomást jelentette számára a hátsó szárny és a padlólemez problémája miatt. Ezzel gyakorlatilag teljes mértékben kiszállt a bajnoki csatából.

A 10. körben Verstappen egy újabb sikeres előzést hajtott végre. A Red Bullal a másik Force Indiát is bedarálta az egyenes végén. A hollandok nagyon boldogok voltak, hiszen a kedvencük dobogós helyen autózott. Még 15 kör sem telt el, amikor Bottas a 10. helyen versenyezett a szuperlágy gumikon, közvetlen Ericsson és Gasly előtt.

Az FIA még a verseny ideje alatt megerősítette, hogy a leintés után, 17 óra 30 perckor várják Hülkenberget és a Renault képviselőit, ami lehetséges, hogy egy nagyon rajtbüntetést fog eredményezni a német számára Monzában.

A 18. körben Bottas a 8. helyen állt. Abban a körben Gasly Toro Rosso-Hondája ment el. Vettel pedig 3.4 másodperccel vezetett Hamilton előtt, aki csak látótávolságon belül tudott maradni a riválisához képest. Hamilton a 22. körben állt ki a friss lágy gumikért. Összesen 22.3 másodpercet töltött el a bokszutcában a kiállással együtt.

Egy körrel ezt követően Vettel is abszolválta a cserét, szintén lágy gumikkal. Az olaszok gyors munkát végeztek, 2.2 másodperc alatt cserélték le a kerekeket. A német Hamilton elé tért vissza, de a brit sokkal közelebb volt hozzá: 1.3 másodperc. Ezzel a Mercedes címvédője megfelezte a hátrányát.

A 27. körben Verstappen volt kint a bokszban a lágy gumikért. 2.5 másodpercig tartott a cseréje. A harmadik helyen folytatta tovább, Bottas előtt. Bottas a 30. körben ment ki újra. 2.6 másodperces volt a kerékcseréje. A lágy gumikkal száguldhatott tovább, a 6. helyen. Ocon, Pérez, Verstappen, Hamilton és Vettel volt akkor előtte.

Ricciardóval a 31. körben közölték a végleges döntést, miszerint álljon be a garázsba. Az ausztrál amúgy is körhátrányban volt, így nem sok értelme volt folytatnia.

A versenyt végül Vettel egészen simán húzta be a Ferrarival. Hamilton nem tudott igazi nyomást gyakorolni a bajnoki kihívójára, aki ezzel csökkentette a hátrányát. Mindez remek hír lehet számára a monzai hétvége előtt, ahol szintén sok az egyenes szakasz, mely igencsak feküdhet az SF71H-nak, különösen egy száraz nagydíjon.

A dobogó harmadik fokára teljesen megérdemelten Verstappen állhatott fel. A holland kiváló munkát végzett, de ennél több nem volt a versenyében. A korábbiakkal ellentétben elégedettebb volt a Renault motorral hajtott Red Bullal.

Bottas szintén dicséretet érdemel. A Mercedes versenyzője a mezőny végéről zárkózott fel, és majdnem teljesíteni tudta az ígéretét, mert csak egy hely választotta el őt a dobogótól. A Force Indiánál sem lehetnek boldogtalanok, miután az „új csapat” dupla pontszerzéssel „mutatkozhatott be” Pérez ötödik és Ocon hatodik helyével.

A TOP-10-ben végzett még az ötödik pozícióból indult Grosjean a Haasszal a dán csapattársa, Magnussen, Gasly és az utolsó pontszerző Ericsson előtt. A Sauber svéd versenyzője ezzel újabb világbajnoki egységet szerzett, akárcsak a Toro Rosso francia pilótája, aki jövőre már a Red Bullnak fog versenyezni. A Honda motorja ezen az erő-centrikus pályán nagyon szépen teljesített.