• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Verstappen nyerte a Mexikói Nagydíjat a Ferrarik előtt, Hamilton ötszörös világbajnok!

Forma-1 Hírek - Verstappen nyerte a Mexikói Nagydíjat a Ferrarik előtt, Hamilton ötszörös világbajnok!

Készült: 2018.október.29 10:48 Készítette: Lipták Melinda Írta: Hujber Dávid Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás f1hungary.fw.hu

Forma-1 Hírek - Verstappen nyerte a Mexikói Nagydíjat a Ferrarik előtt, Hamilton ötszörös világbajnok!
Max Verstappen pályafutása ötödik, idei második győzelmét szerezte meg a Forma-1-ben Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen előtt. Lewis Hamilton pályafutása ötödik bajnoki címét biztosította be, amivel holtversenyben a második helyen áll az örökranglistán a hétszeres győztes Michael Schumacher mögött.
A vártnak megfelelően az időmérő edzés hatalmas izgalmakat hozott a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes között. Végül „házon belül” dőlt el a rajtelsőség, ami sokáig úgy tűnt, hogy Verstappen neve mellé kerül, aki ezzel minden idők legfiatalabb időmérős győztese lehetett volna. Ricciardo azonban egy olyan utolsó Q3-as kört rakott össze, amire nehéz volt szavakat találni, még akkor is, ha egészen minimális volt kettejük között a differencia.

Verstappen nagyon csalódott volt, és a Renault motorjára panaszkodott, már nem első alkalommal a szezon során, sok millió néző előtt az élő közvetítés során.

A Mercedes péntekről szombatra sokat lépett előre, és Hamilton zsenialitásának köszönhetően megszerezték a harmadik rajthelyet, közvetlen Vettel előtt. Tekintve, hogy a németnek mindenképpen nyernie kellett volna a világbajnoki esélyei életben tartása miatt, valamint az utóbbi időben gyakran ütközött, az előtte lévők nem érezhették magukat biztonságban. És ugyanez lehetett igaz a Red Bull párosára is: Ricciardo egy utolsó győzelemmel akart búcsúzni a csapatától, míg Verstappen visszavágásra készült az időmérőért.

Bottas és Räikkönen szintén kikapott a csapattársától. A két finn az ötödik és a hatodik rajthelyről vághatott neki a mexikói távnak, megelőzve a két Renault-t, valamint a Saubereket.

RAJT - Verstappen és Hamilton is elment Ricciardo mellett
A versenyzők teljesen száraz körülmények között állhattak fel a rajtrácsra, és vághattak neki a mexikói távnak. Közvetlen a zöld jelzés előtt a levegő hőmérséklete 18.5°C volt, míg a pálya hőmérői 33°C-ot mutattak. A szél 2.5 km/órával fújt. Mindössze 20% esély volt az esőre.

A rajt meglehetősen sima volt, miközben Ricciardo gyengén indult, így Verstappen és Ricciardo is megelőzte őt. Az ausztrál mögött Vettel és Bottas állt, addig csak Räikkönen a hetedik volt Sainz mögött. A spanyol két helyet lépett előre. Az első kör végén azonban a „Jégember” visszavette a helyét.

A verseny legelején a kisebb rajtincidens miatt Hartley és Ocon ment be a bokszba. Ezzel a mezőny végére estek vissza. Verstappen a harmadik körben 1.8 másodperccel vezetett Hamilton előtt, míg Vettel már 5.4 másodpercre volt az első helytől.

A visszajátszásokból az is kiderült, hogy Vettel megint összeért az egyik társával. Ezúttal Bottas volt az "áldozat", de a Ferrari most nem pördült meg.

Alonso versenye Amerikához hasonlóan nem tartott sokáig. A spanyol világbajnok az 5. körben állt ki, amiről ugyancsak nem tehetett. A félreállt McLaren miatt virtuális biztonsági autós fázis volt érvényben. Fernando autója még a rajtnál sérült meg, amikor a Force Indiáról leszakadt elem rászorult a wokingiak gépére.

A 10. körben Verstappen 3.4 másodperccel autózott Hamilton előtt. Ricciardo 5, míg Vettel 8.5 másodperces hátrányt tudhatott a neve mellett. Bottas és Räikkönen pedig már 13 másodperc felett volt. Akkor így nézett ki a TOP-10 sorrendje: Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Vettel, Bottas, Räikkönen, Sainz, Hülkenberg, Leclerc, Ericsson.

Hamilton kezdte a kerékcseréket a top-csapatok közül
A 12. körben Hamilton kihajtott a bokszba a szuperlágy gumikért. Ugyanígy tett Bottas és Sainz is. A Mercedes ezzel egy dupla cserét hajtott végre, tökéletes munkát végezvén. A brit az 5., a finn a 8. helyen folytatta tovább. Egy körrel később Ricciardo ment be a friss szuperlágy tappancsokért. 2.3 másodpercig tartott a cseréje. Az ausztrál a két Mercedes közé tért vissza.

A Red Bull a másik autójával sem várt sokat. Verstappen a 14. körben abszolválta a cserét, ami 2.6 másodperces volt. Ekkor a két Ferrari volt az élen, de Vettel és Räikkönen sem volt kint a bokszban. Verstappen a következő körben megelőzte a finn világbajnokot. Vettel 12 másodperccel volt előtte, kiállás nélkül.

A 17. körben Hamilton és Ricciardo is megelőzte a Ferrarit. Miután Räikkönen feltartotta a címvédőt, az ausztrál nagyon közel kerülhetett hozzá. A körnek a végén Vettel állt be a friss abroncsokért. 2.8 másodperces volt a csere, ami nem túl gyors. Pár szekundummal később Räikkönen is megérkezett. Vettel Bottas elé, a csapattársa pedig a honfitársa mögé tért vissza a pályára.

Vettel megérkezett Ricciardo és Hamilton mögé
A 25. körben Vettel már igen közel volt Ricciardóhoz, így Hamiltontól sem volt túl messze, mellyel egyértelműen visszajött a meccsbe. A Ferrari a 30. körben esett rá a korábbi csapattársára, miközben a lekörözésekkel bíbelődtek. Hamilton ezt ki is használta, és meglépett előlük.

Sainz a 31. körben állt félre egy technikai gond miatt, pontszerző helyről. Emiatt ismét VSC fázis volt érvényben. Pérez érkezett is a bokszba a Force Indiával, és nem sokkal később a francia csapattársa is. Mindkét pilóta a második cseréjén volt kint.

A 34. körben Vettel egy határozott manőver végén elment Ricciardo mellett, amivel már övé volt a harmadik helyen.

Vettel ezzel nem elégedett meg, és a frissebb abroncsokon már Hamiltont kezdte el támadni a második helyért. A 39. körben a Ferrari körbe is autózta az elkopott gumikon szenvedő Mercedest. Mindez semmilyen formában nem befolyásolta a brit ötödik világbajnoki címét, aki így gyakorlatilag semmilyen ellenállást nem mutatott. Igaz, ez annak is köszönhető volt, hogy az alatta dolgozó gumik nem voltak túl jó állapotban.

A 41. körben a hazai közönség fogta a fejét, mivel Pérez technikai gondok miatt feladta a versenyt. A mexikói a Toro Rosso francia pilótájával ért össze. Így nézett ki akkor a TOP-10: Verstappen, Vettel, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Hülkenberg, Leclerc, Magnussen, Vandoorne.

A 47. körben Hamilton a harmadik helyét is elvesztette a hibáját követően. Ricciardo ezzel a manőverrel újra a dobogón érezhette magát. A Mercedes versenyzője káromkodva közölte a helyzetet, miközben Vettel egy körrel azután ismét kereket cserélt. Röviddel utána Hamilton ment be, ultralágyakért. Még abban a körben Bottas szintén hibázott, amit Räikkönen használt ki.

A 49. körben a Red Bull reagált a Ferrarira. Verstappen szuperlágyakkal ment ki az utolsó etapjára. Bottas szintén cserélt, de a finn használt ultralágyakra váltott. A kerékcseréje több mint 4 másodpercig tartott.

Az 50. körben a következőképpen festett a TOP-10 sorrendje: Verstappen, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Leclerc, Vandoorne, Ericsson.

Újabb dráma, újabb kiesés Ricciardónál
A 62. körben Ricciardo is feladta. A Red Bullnál mindenki fogta a fejét és az ausztrál is nagyon szomorú volt, mivel úgy tűnt, hogy maguk mögött tudják tartani a Ferrarit és mindkét versenyzőjükkel dobogóra állnak. Ezzel Räikkönen került a dobogóra. A VSC ideje alatt Bottas állt be a bokszba, hiperlágy gumikért. A cseréje ezúttal sokkal gyorsabb volt: 2.7 másodperc.

Verstappen-győzelem a két Ferrari előtt, Hamilton ötszörös világbajnok
A versenyt végül Verstappen húzta be, teljesen megérdemelten. A Red Bull üdvöskéje ezzel pályafutása ötödik győzelmét és huszadik dobogóját szerezte meg. Az idei szezonban pedig másodszorra nyert az Osztrák Nagydíj után.

Vettel minden tőle telhetőt megtett, de csak a második pozícióig jutott. Most azonban tökéletes munkát végzett. A harmadik helyen Räikkönent intették le, aki egy csendes futamot teljesített. A finn ezzel a két Mercedest is legyőzte, akik nagyon sokat küszködtek a gumikon, különösen Hamilton. Ez azonban nem vette el tőle az ötödik bajnoki címét.

A középcsapatok közül Hülkenberg szerezte a legtöbb pontot a Renault-val, megelőzve Leclercet, Vandoornét, Ericssont és Gaslyt. Mindkét Sauber ott volt a TOP-10-ben, és hosszú idő után a McLaren távozás előtt álló belga versenyzője is pontot gyűjtött. Hihetetlen vagy sem, Vandoorne ezelőtt az év első felében volt pontszerző Bakuban. Gasly pontszerzése is megér egy dicséretet. A Toro Rosso-Honda versenyzője a mezőny végéréről ért fel.

Hamilton az újabb világbajnoki sikerével beérte a legendás Juan Manuel Fangiót, aki a pályafutása során szintén ötször ért fel a csúcsra. Az argentin hős 1951-ben, 1954-ben, 1955-ben, 1956-ban és 1957-ben nyerte meg a bajnokságot a Forma-1-ben, miközben 24 győzelem, 35 dobogós helyezés, 29 rajtelsőség és 23 leggyorsabb kör került a neve mellé. Sok társával ellentétben hosszú életet élt, 84 esztendősen hunyt el 1995-ben.

Fangio egyedülálló módon négy különböző gyártóval nyert címet a legnagyobb kategóriában: Alfa Romeo, Maserati, Mercedes, Ferrari. Utolsó F1-es győzelmét 46 évesen, 1 hónaposan és 11 naposan nyerte meg az 1957-es német futamon. Ezzel ő minden idők harmadik legfiatalabb futamgyőztese.

Hamilton az első világbajnoki címét drámai körülmények között szerezte meg a McLarennel. Amit 2007-ben a debütáló évében elvett tőle a sors, azt egy esztendővel később visszaadta neki. Ezzel Felipe Massa maradt alul a Ferrarival.

2014-ben, 2015-ben és 2017-ben már a domináns Mercedesszel győzött, amivel rendre a csapattársát, Nico Rosberget utasította maga mögé. Egyedül a 2016-os évben kapott ki a némettől, aki világbajnok lett, és az érvényes szerződése ellenére rögtön vissza is vonult.

Tavaly a Ferrari ellen harcolt, de az olaszok csak az idény feléig tudták tartani magukat, hasonlóan az idei szezonhoz. Az aktuális kiírás annyiban volt más, hogy Vettel egy nagyon versenyképes géppel vehette fel a versenyt, de túl sokat hibázott és a Ferrarinak volt pár futama, amikor az új fejlesztéseivel jelentős mértékben visszaestek a Mercedeshez képest.