• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Ricciardo nyerte a Monacói Nagydíjat Vettel és Hamilton előtt

Forma-1 Hírek - Ricciardo nyerte a Monacói Nagydíjat Vettel és Hamilton előtt

Készült: 2018.május.28 06:24 Készítette: Lipták Melinda Írta: Hujber Dávid Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás f1hungary.fw.hu

Forma-1 Hírek - Ricciardo nyerte a Monacói Nagydíjat Vettel és Hamilton előtt
Daniel Ricciardo a motorral kapcsolatos problémái ellenére meg tudta nyerni a Monacói Nagydíjat, ami pályafutása 7. győzelme, valamint 29. dobogója a Forma-1-ben.
A rajtrács legjobb helyéről Ricciardo vághatott neki a futamnak. Az ausztrál versenyző magabiztosan húzta be az időmérőt, szemben Verstappennel, aki a másik Red Bullal még csak az időmérőn sem tudott részt venni, mivel a harmadik edzésen annyira megtörte az RB14-et, hogy azt nem tudták időben megjavítani.

Ricciardo így mondhatni „hátvéd” nélkül maradt, bár tekintve Verstappen jelenlegi formáját, ez talán nem is jelentett akkora gondot számára. Ezzel szemben Vettel ott volt a Ferrarival, közvetlen a korábbi csapattársa mögött, majd jött Hamilton a Mercedesszel és csak utána a két finn Räikkönen, valamint Bottas személyében. Akik még igazán jó helyről várhatták a rajtot, az Ocon volt a 6. helyen a Force Indiával, valamint Alonso a McLarennel.

40 perccel a rajt előtt cseperegni kezdett az eső, ami több versenyző számára is jó hír lehetett volna, de az kitisztult és a versenyzők száraz körülmények között vághattak neki a 78 körös távnak. Közvetlen a start előtt 26°C-os volt a levegő hőmérséklete, míg a pálya hőmérői 33.6°C-ot mutattak. A szél 3.6 km/órával fújt.

A mezőny egészen simán, komolyabb ütközések nélkül jött el a rajtnál. Ricciardo szépen tartotta meg az első helyét Vettel, Hamilton, Räikkönen és Bottas előtt. Ocon, valamint Alonso szintén megtartotta a pozícióját, miközben Verstappen rögtön elment a két Haas mellett. Pár körrel később Ericsson Sauberjét darálta be a 17. helyen.

A 7. körben jött az FIA megerősítése, miszerint Szirotkin 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott, amiért a rajtrácson 3 perccel a felvezető kör előtt még mindig nem voltak fent a gumik a Williamsen. Ez igencsak sokba került az orosznak. Még ebben a körben az alagút után Verstappen Stroll mellett ment el a 16. helyen. A 10. körben Stroll állt ki a bokszba, miután bal első defektet kapott. A kanadai autóján a teljes orrkúpot is lecserélték. A szuperlágy keveréken folytatta tovább.

Hamilton a 12. körben cserélt, igen korán. A Mercedes ultralágyakat tett fel a W09-re. A brit a kiállás után a 6. helyen csatlakozott a mezőnyhöz. A Röviddel ezután Hamilton megelőzte Ocont és az 5. pozícióban autózott tovább. Vettel a 16. körben az erősen elkopott abroncsaival állt ki az ultralágy tappancsokért. A Ferrari harmadikként tért vissza, de az előtte lévő Räikkönen akkor még nem cserélt. Egy körrel később Ricciardo is abszolválta a cserét az ultralágyakra. Az ausztrál kiállása rendben volt, és Vettel elé ment vissza, miközben Räikkönen, valamint Bottas ugyancsak cserélt. A Mercedes finn versenyzője azonban szuperlágyakat kapott, a hétvége legkeményebb keverékét.

A 28. körben Ricciardo azonnal jelezte a Red Bullnak, hogy fogy az erő autójában. Vettel emiatt szinte rögtön ráesett a riválisára, aki sokkal lassabban ment, mint ezelőtt. Közben a „bikák” nagyon csóválták a fejüket a bokszban a probléma miatt, élen Dr. Helmut Markóval, a Red Bull Motorsport tanácsadójával. A 32. körben Bottas érkezett meg Räikkönen nyakára, miután a „Jégembert” némileg feltartotta Hamilton, ami nagyon jól jött a Mercedes finn pilótájának.

A 37. körben Stroll egy újabb bal első defekttel állt ki a bokszba. Hiperlágy gumikat kapott, de nem ez volt az utolsó bokszkiállása a versenyen... Gasly először a 38. körben járt a bokszban. A Toro Rosso versenyzője szuperlágyakat kapott, és a 10. helyre tért vissza. Ez egyértelműen egy 1 kiállásos stratégia volt. Verstappen a kiállását a 48. körben teljesítette. A Red Bull a hiperlágy gumikkal szerelte fel a hollandot. A 11. helyen folytathatta tovább a versenyt. Hülkenberg utolsóként állt ki, egészen az 51. körig húzta el a cserét. A Renault is hiperlágyat kapott.

Az 53. körben Alonso a sebességváltó hibája miatt kénytelen volt félreállni a McLarennel. Ezzel egy nagy sorozat szakadt meg a spanyol számára, hiszen eddig a pontig mindig célba ért a szezonban, pontokat gyűjtve. Az 55. körben Sainz elengedte a gyorsabb csapattársát, de akkor Verstappen már nagyon közel volt hozzájuk a sokkal gyorsabb Red Bullal és friss hiperlágyakkal. Az 58. körben jött egy újabb előzés Verstappen részéről. Az alagút végén ment el Sainz mellett, igencsak küszködve, kissé levágva a kanyart. A 9. helyért ment a csata. A holland rövid időn belül több, mint 6 másodpercre lépett el, de Hülkenberg ekkor már 11 másodpercre volt előtte. Ennyibe fájt neki a feltartás.

A 72. körben, 6 körrel a leintés előtt egy nagy csattanásnak lehettünk szemtanúi, amikor Leclerc beleszállt hátulról Hartley Toro Rossójába. A monacói félreállt, míg az új-zélandi még vissza tudott evickélni a bokszba. Az eset az alagút után történt. Charles, aki fékhibára gyanakodott, ráment a kerékvetőre, amivel az autó megcsúszott, majd onnan csak utas volt, és belerohant a társába. A takarítás miatt virtuális biztonsági autós fázis volt érvényben.

Motorgondok ide, vagy oda, Ricciardo megtartotta az első helyét, megszerezvén pályafutása 7. győzelmét és 29. dobogóját a Forma-1-ben. Vettel szintén sok pontot gyűjtött, ráadásul közvetlen Hamilton előtt, amivel csökkentette a hátrányát a bajnokságban. Negyedikként Räikkönen szelte át a célvonalat, aki Bottast tartotta maga mögött, majd jött Ocon a szenzációs 6. helyével a Force Indiával. A franciának már nagy szüksége volt egy ilyen jó eredményre, de Gasly is büszke lehet a 7. helyére a Toro Rosso-Hondával. A pontszerzők között végzett még a két Renault, akik közé az utolsó helyről felzárkózott Verstappen ékelődött be.
Készítette: www.KarikuszDesign.hu | Szerverhosting Partnerünk: EZit.hu Minden jog fenntartva : AutoMotorCenter.hu 2010-2018
Írj nekünk | Adatvédelem | Sütik kezelése