• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok az Abu Dhabi Nagydíj szombati napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok az Abu Dhabi Nagydíj szombati napja után

Készült: 2015.november.29 10:09 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Forma1 Hírek, Autós Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok az Abu Dhabi Nagydíj szombati napja után
Az Abu Dhabi Nagydíj időmérő edzését az első helyen Nico Rosberg zárta, a második Lewis Hamilton lett, a harmadik helyen Kimi Räikkönen végzett. Nyilatkozatok a szombati nap után.
MERCEDES AMG PETRONAS
Nico Rosberg:
"Általában nem vagyok túlságosan izgatott, amikor pole pozíciót szerzek, mivel szombaton ezért nem osztanak pontot. Az utolsó köröm fantasztikus volt és nagyszerű újra az első helyről indulni. Egészen elégedett vagyok, mert gyorsabb voltam Lewis-nál az elmúlt néhány versenyhétvégén. A szezon elején mindig egy kicsivel előttem járt, jó ezt most megfordítani. Ez a legjobb pozíció a holnapi verseny megkezdésére. Szeretném megnyerni a futamot, a csúcson befejezni az évet és nagyon jó okot adni a garázsban dolgozóknak arra, hogy nagyszerű szezonzáró partit tartsanak holnap éjjel."

Lewis Hamilton:
"Egész hétvégén szenvedek az autóval. Sok változtatást kipróbáltam és a problémát megvizsgáltam - de még mindig nem jó a helyzet. Mindent megtettem, amit ma este lehetett - de Nico gyors volt és nagyszerű munkát végzett a Q3-ban, szóval nem lepődtem meg, hogy jobb kört teljesített végül. Nem ez volt a legjobb időmérő edzésem - de sikerült három ilyen helyzetből indulva győzni. Szóval még a lehetőség adott - habár nehéz valakit követni az első szektorban. Keményen dolgozom, hogy nagyszerű rajtot vegyek holnap és javítsak helyezésemen. Sok támogatást kapok ezen a hétvégén és a 44. győzelmemre hajtok, keményen megdolgozom ezért holnap."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Nagyszerű időmérő edzés a szezon végén. Nico remek kört teljesített a Q3 végén, csodálatos utolsó szektorral pole pozíciót szerzett - sorozatban a hatodikat. Lewis erős edzést teljesített, de a Q3-ban nem állt össze minden. Ennek ellenére a második hely nem rossz rajtpozíció ezen a pályán - ahogyan a tavalyi év is megmutatta. Minden készen áll egy nagyszerű holnapi harcra. Mindkét fiú szeretne győzelemmel vonulni a télre - mi pedig várjuk a harcot."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Fantasztikus, izgalmas utolsó időmérő edzése volt a szezonnak a lámpafénynél Abu Dhabiban. Ahogyan Brazíliában, két héttel ezelőtt, nem láttuk szükségét annak, hogy lágyabb keverékű abroncsot spóroljunk a versenyre, ezért meglehetősen egyértelmű programot alakítottunk ki mindkét pilóta számára, a Q1-ben és a Q2-ben egyszer mentek ki a pályára. Ezzel felkészültek a Q3-ra, Nico és Lewis két új szett lágyabb keverékkel rendelkezett. Lewis a Q3-as első körében a Q2-ben mutatott teljesítményéhez képest alulteljesített, majd erős utolsó kört rakott össze. De ezt Nico megjavította egy remek körrel. Gratuláció Nicónak a pole pozícióhoz és mindkét pilótának a szezon során mutatott fantasztikus időmérős teljesítményhez, ezt soha nem szabad alulértékelni. 15 Mercedes első sor, erre az eredményre büszkék lelhetünk. Most várjuk a holnapi, utolsó harcot."

INFINITI RED BULL RACING
Daniel Ricciardo:
"Elégedett vagyok az edzéssel; azt hiszem, mindent jól csináltunk. Minden etapban javulni tudtunk és eddig a hétvége egészen sima. Köridőnk egyre jobb és jobb lett, ennek is köszönhető a jó teljesítmény. Minden körben néhány tizedet lehet találni. Tavaly itt mutattam az időmérő edzésen egyik legjobb teljesítményem és a mai napon egyfajta megerősítést nyert z. Célunk holnap az lesz, hogy a Williamst magunk mögött tartsuk és Perezt megelőzzük. Ma nagyon gyors volt. Remélem, a versenyen egy kicsit elhalványul. Érdekes holnap lehet. Nem lesz könnyű megelőzni őt a pályán, de legalább itt lehet előzni. A DRS zónák jók és jól lehet haladni."

Daniil Kvyat:
"A mai napunkat természetesen befolyásolta, hogy a harmadik szabadedzésen nem mentem, azt autót nem éreztem jónak. Nem számítottunk rá, hogy ez befolyásolná túlságosan a mai estét, de végül befolyásolta, nem éreztem magam jól kint a pályán. A harmadik szabadedzés kihagyása, a tegnapi kis problémák után azt jelentette, az időmérő edzést kicsit vakon kezdem meg. Szerencsére néhány hosszú etapot mentünk a tegnapi második szabadedzésen, amely egészen hasznos volt és segít minket holnap. Próbálunk néhány helyet javítani, remélhetőleg ki tudunk hozni belőle valamit."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Fantasztikus kör volt Danieltől, talán a szezon során az egyik legjobb, a holnapi versenyt az ötödik helyről kezdheti. A harmadik szektor jól sikerült számára, ezzel behozta az első- és a második szektorban elveszítet időt. Dany az egyes- és a kettes szektorban hozni tudta Daniel sebességét, de sajnos a harmadik szektorban veszített vele szemben és a kilencedik helyről indulhat. Reálisan egy erős versenyre számíthatunk ezekből a rajtpozíciókból és szeretnénk építeni rá holnap, a szezont a lehető legjobb eredménnyel zárnánk."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős igazgató:
"Talán mindent kihoztunk, amit lehetett a mai napból, a körülményekhez és az autók beállításához képest. Nyilvánvalóan nem ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk, de az első tízbe kerültünk és várjuk a holnapot, szeretnénk előrébb végezni. A versenyre jól beállítottuk az autót, tudva, hogy ezzel az időmérő edzésen leszünk gyengébbek, szóval célunk, hogy dobogós helyezést szerezzünk."

Valtteri Bottas:
"Kicsit többet vártunk az időmérő edzéstől, de azt hiszem, versenyképes autónk van holnapra, a Force Indiával, Red Bullal és remélhetőleg a Ferrarival harcolunk majd. Az egyensúly jó volt ma, de még egy kis sebesség hiányzik, ahogyan egész hétvégén. Izgalmas verseny lehet és minden pozícióért megharcolunk, hogy a szezont a csúcson zárjuk."

Felipe Massa:
"A kör nem volt túl rossz, de az idők nagyon szorosak voltak elől. A Force India nagyon erős volt és az előttem álló két pilótát csak néhány tized választotta el egymástól. Hosszú távú sebességünk jó, de az előttünk álló csapatok erősek, így a verseny nehéz, kemény küzdelem lehet. De lehetőségünk van javulni, mivel lesz néhány más csapat, amelyek hasonló sebességet mutatnak majd a küzdelem során."

SCUDERIA FERRARI
Kimi Räikkönen:
"Ez egy nagyszerű szombat, egész nap jól működött az autóm. Délelőtt csak néhány körig szenvedtem, de összességében úgy viselkedett az autó, ahogyan szerettem volna és ilyenkor sokkal könnyebb összerakni egy kört. A Mercedes nagyon gyors volt ma és tegnap, köridőben kicsit gyorsabbak voltak nálunk, de a futam holnap lesz, szóval majd meglátjuk. A maximumot nyújtottam ma. Holnap egy újabb nap lesz, mindent megteszünk és majd meglátjuk, hol végünk. Jól próbálunk rajtolni és majd meglátjuk, hogyan alakul a verseny, induljunk és hozzunk jó döntéseket."

Sebastian Vettel:
"Semmi probléma nem volt az autóval, úgy gondoltuk, a lágy keveréken futott kör elég lesz, de végül nem így történt. Olyan autók kerültek elénk, akiknek nem kellett volna. Rosszul mértük fel a helyzetet, a kis hibának nagy következménye lett, de a verseny holnap lesz és sok minden történhet. Jó, hogy Kimi a mezőny elejében van, autónk gyors és előzni is lehet itt, habár holnap derül csak ki, mennyire. Sok időt el lehetne tölteni azzal, hogy kielemezzük, mit csináltunk rosszul, de tudjuk, hol hibáztunk, szóval tovább kell lépni."

Maurizio Arrivabene, csapatfőnök:
"Óriási hiba miatt Seb nem jutott túl a Q1-en. Kimi kimagasló munkát végzett, a harmadik legjobb idővel zárt. A holnapi versenyen egyszerűen mindent bele kell adni, hogy a szezont stílusosan zárjuk le."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"Autónk minden edzésen jobban teljesített, mint azt előzetesen vártuk. Szóval balszerencse volt a defekt, az egész hétvége legkritikusabb szakaszában; a Q1 utolsó köreiben. Ez balszerencse, mert nagyon versenyképesnek tűntünk és autónk egészen jól teljesít itt. A verseny nehéz lesz, mivel az egyenesbeli sebességben hátrányban vagyunk, de célunk egy jó rajt lesz, jó stratégiával szeretnénk menni és javítani néhány pozíciót. Meglátjuk, mit tehetünk holnap."

Jenson Button:
"Az éjszaka megváltoztattuk a beállítást és minden jól alakult. Tény, az autó egész évben egyre jobb, amely mindig ígéretes egy hosszú szezon végén. A Q1-ben teljesített köröm jól sikerült; a Q2 is jó volt, de azt hiszem, mások is összerakták köreinket és elfoglalták helyezésünket, végül nekünk a 12. hely jutott. Csalódás, hogy nem sikerült az első tízbe kerülni, különösen azért, mert úgy éreztük, az idei évben először versenyben lehetünk a Q3-ban. Azonban nem maradt semmi bennem és maximálisan kihasználtam mindent; nem tudtam volna több tapadást találni a Q2 utolsó körében. A futam sokkal nehezebb lesz, mint az időmérő edzés, de meglátjuk, mit tehetünk holnap."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"Az, hogy csalódottak vagyunk Jenson 12. helyezése miatt azt jelzi, milyen jól fejlődtünk ezen a hétvégén. A Q1-ben elért kilencedik helyezése örömöt okozott a garázsban dolgozóknak és remek megerősítése lett volna kemény munkánknak, ha az idei évben először a Q3-ba jutunk. Elkeserítő, hogy erről 0.186 másodperccel lemaradtunk, de a rajtrácson elfoglalt 12. helyezés idei legjobb időmérő edzésen mutatott teljesítményünk és látható, valódi fejlődést érünk el az autóval. A holnapi verseny, amelyet azon a pályán teljesítünk, mely nem igazán fekszik autónknak, valószínűleg kimerítő lesz. Azonban kemény és állhatatos versenyzőink vannak, Jenson és Fernando minden bizonnyal keményen fogja nyomni és harcias hozzáállást mutatnak."

Yasuhisa Arai, Honda:
"Az Abu Dhabi-i harmadik szabadedzés nagyon jól sikerült, kielemeztük a tegnapi adatokat az autó egyensúlyának finombeállításához és az utolsó adatokat is módosítottuk az erőforráson. Az autó egyensúlya és teljesítménye nagyot javult a harmadik szabadedzésen és mindkét pilóta jó érzésekkel várhatta az esti időmérő edzést. Sajnos Fernando hátsó defektet kapott második mért körében és kiesett a Q1-ben. Jenson, aki sokkal jobban szenvedett a tegnapi szabadedzéseken az egyensúllyal, sokat javult a mai nap során és a Q1-ből, tiszta körrel jutott tovább, biztonságos pozícióból várhatta a Q2-t. Csalódás, hogy nagyon kis különbséggel lemaradt a Q3-ról. Holnap lesz a 2015-ös szezon utolsó versenye, a csapat mindent belead és remélhetőleg pozitív eredménnyel zárjuk az évet."

SAHARA FORCE INDIA
Sergio Perez:
"A negyedik hely a rajtrácson nagyszerű eredmény számunkra és nagyon elégedett vagyok az időmérő edzésen mutatott erős teljesítménnyel. Jó döntéseket hoztunk ezen a hétvégén az autó változtatásait illetően és nagyon pozitív irányba indultunk. Azt hiszem, a Sao Paulói hétvégét követő elemzés kifizetődő volt és sokat tanultunk. Este minden köröm nagyon tiszta és hibátlan volt, sikerült a maximumot kihozni az autóból. Holnap az lesz a kihívás, hogy magam mögött tartsam a nagyon gyors autókat, de jó esélyem van arra is, hogy a rajtnál néhány pozíciót javítsak. Bízom az autóban és nagyszerű eredményre számítok ezen a hétvégén. Több szempontból is csalódás, hogy a holnapi lesz a szezon utolsó versenye, mivel az autó jelenleg nagyon jól működik és nagyon élvezem a versenyzést."

Nico Hülkenberg:
"Jó időmérő edzése volt a csapatnak, habár úgy érzem, előrébb is kerülhettem volna a rajtrácson. Elégedett voltam köreimmel, különösen a Q3-ban, szóval a hetedik hely kissé csalódás. Meg kell nézni az adatokat és a számokat, hogy megtudjuk, hol veszítettünk időt és hogyan lehet ezt orvosolni. A versenyre előre tekintve, keményen dolgozunk, hogy javuljon versenysebességünk és remélhetőleg a változtatások kifizetődők lesznek holnapra. Az autó gyors az egyenesekben és a hétvége kezdete óta jó az egyensúly. A negyedik sorból indulva minden esélyünk megvan egy jó eredmény elérésére."

Otmar Szafnauer, műveleti főigazgató:
"Versenyképesek voltunk minden, az időmérő edzést megelőző gyakorláson, így azt hiszem, a ma esti erős eredmény mutatja, milyen teljesítményre vagyunk képesek ezen a pályán. Checo és Nico nagyszerű munkát végzett ezen az estén, tiszta köröket teljesített minden etapban, a negyedik és a hetedik helyet szerezték meg a rajtrácson. Jó lehetőségünk nyílt ezzel, hogy erős teljesítménnyel zárjuk a szezont, különösen azért, mert relatíve felszabadultak lehetünk a bajnokság ötödik helyének megszerzése után. A nagy kérdés az lesz holnap, hogy versenytársainkhoz képest milyen lesz sebességünk, mert pénteken láthattuk, nagyon kicsi a különbség a csapatok között. Bármi is történik, keményen fogunk harcolni, hogy a 2015-ös szezont sok ponttal zárjuk."

SCUDERIA TORO ROSSO
Carlos Sainz:
"Nagyon örülök és elégedett vagyok a mai nappal, különösen a tegnapi nehézségek után! Tiszta szombatra volt szükségem. Sikerült önbizalmam növelni és úgy beállítani az autót, ahogyan szerettem volna a nagyon sima harmadik szabadedzésen. A mai időmérő edzés nehéz volt, mivel szürkületben kellett vezetni és a fékezési pontokat eltalálni - erre tegnap a második szabadedzésen nem volt lehetőségem, mert kevés kört tettem meg. Fontos volt egy jó időmérő edzést teljesíteni és azt mondom, elégedett vagyok a 10. hellyel. Nyugodt maradtam és amikor kellett, nagyon jó kört teljesítettem. Nem volt könnyű a Q3-ba kerülni, de sikerült és ez jó érzés!"

Max Verstappen:
"Nem ez volt a legkönnyebb nap, de próbáltam a legtöbbet kihozni belőle és elégedettek lehetünk eredményünkkel. A mai időmérő edzésen azt hiszem, maximálisan kihasználtuk az autóban rejlő lehetőséget. Azt hiszem, az összes kör jól sikerült, kivéve a Q2-ben az utolsó - felkészültem a körre és forgalomba kerültem, ezért visszavettem, a gumi lehűlt és amikor nem bízol a fékekben az első kanyarnál, akkor másfél tizedet veszítesz... De végül a 11. helyezés jó pozíció a holnapi versenyre - én vagyok az első, aki gumit választhat, szóval ígéretes a helyzet, mivel ez a pálya egészen megterhelő a gumik számára. Azt hiszem, jó a versenysebességünk, így érdekes holnapi nap lesz, várom már!"

James Key, műszaki igazgató:
"Némi javulást értünk el az autóval a tegnapi nap után, de nekünk ezen a hétvégén nehéz a lágyabb keveréket munkára fogni egy gyors körre. Ennek következtében, tudtuk, az időmérő edzés kissé trükkös lehet, hacsak nem oldjuk meg ezt a problémát. Némi előrelépést értünk el és nagyon elégedettek lehetünk a keményebb keveréken mutatott teljesítménnyel, de a lágyabb keveréket illetően nem sikerült teljesen megoldani a problémát. Ennek eredményeként kissé többet vártunk az időmérő edzéstől, de nem sikerült kihozni belőle a maximumot. Azonban gratulálok Carlosnak, az első tízbe került, mert neki nem tartottak sokáig jelenlegi problémáink. Sajnos Max kiesett. Egy kis időt veszített az első szektorban a Q2-es utolsó körében - valójában ez csak néhány század volt - de ez elég volt ahhoz, hogy ne jusson az első tízbe. Kihasználjuk azt, hogy a versenyt új abroncsokon kezdheti, próbálunk előzni és előrébb kerülni, tudjuk, erre képes! A napot összegezve, nem lehetünk teljesen elégedettek a 10. és 11. rajtpozíciónkkal, de pozitívum, hogy a két gumikeverékkel pénteken a hosszú távú sebesség feltankolt állapotban jobb volt, mint a rövidebb etapokon nyújtott teljesítmény. Egy lehetőségünk maradt még a pontszerzésre és mindent megteszünk érte - nincs veszítenivalónk."

LOTUS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Nagyon bosszantó volt, de így zárul a szezon, azt hiszem, sebességváltóm már háromszor körbejárta a földet! Mindent megteszek, amit lehet holnap; kértem a motorért felelősöket, hogy 11-es fokozatba kapcsoljanak, majd meglátjuk, mit tehetünk!"

Pastor Maldonado:
"Nehéz időmérő edzésre számítottunk, így a 13. hely nem is olyan rossz. Sok leszorítóerőre van itt szükség és ez az a terület, ahol kicsit hátrányban vagyunk, különösen a szezon ezen szakaszában. Holnap az év utolsó versenye következik, mindent megteszünk azért, hogy megfelelő eredményt érjünk el."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
Hogyan sikerült az időmérő edzés?
Bosszantó volt. A harmadik szabadedzéstől kezdve egyértelmű volt, a mai időmérő edzésen szenvedni fogunk a sebesség miatt. Pastor 13. helyezése egészen megfelelő, de Romain autójának problémája nagyon elszomorító. Mindent megpróbáltunk, hogy kiküldjük a pályára, de ez nem sikerült megfelelően.

Milyen lehetőségek vannak a holnapi versenyre?
Versenyteljesítményünk ellenfeleinkhez képest erősebb lehet, szóval próbálunk előbbre kerülni, habár ezen a pályán nem könnyű előzni. Nehéz verseny lesz, de mint mindig, próbálunk mindent beleadni.

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Nehéz hétvégém volt. Szenvedtünk az autó egyensúlyával. Az időmérő edzésre úgy éreztem, jó irányba indulunk. Az első szuperlágy keveréken a Q1-ben hibáztam a második köröm során. Ezt követően, a következő körökben nem sikerült javulni, ahogyan láthattuk, problémáink voltak, ezért meg kellett szakítanom a körözést akkor, amikor a legjobb állapotban volt a pálya. Összességében az eredmény csalódás, de azt hiszem, előrelépést tettünk az autó teljesítményében. Ez pozitívum a versenyre, mindent megteszek, hogy jól teljesítsek."

Felipe Nasr:
"Azt hiszem, a szabadedzésekhez képest jól javultunk. Természetesen ez a rajtpozíció nem ideális, de elégedett vagyok a változtatásokkal, amelyeket a tegnapi és a mai nap között végeztünk az autóval. Jó kört tudtam összerakni a Q1-ben. A Q2-ben kisebb hibát vétettem a második körömben az első kanyarnál, ezzel időt veszítettem. Összességében éreztem a különbséget a gumik között a Q1-ben és a Q2-ben, ezért szeretném megtudni, miért veszítettünk teljesítményt a Q2-ben. Holnapra az lesz a cél, hogy megtartsuk nyolcadik helyünket a konstruktőri bajnokságban, valamint a 13. pozíciómat az egyéni pontversenyben. Ennek érdekében mindent megteszek."

MANOR F1 TEAM
John Booth, csapatfőnök:
"Vegyes szerencséje volt két pilótánknak ma. Egyrészt Will nagyon elégedett volt teljesítményével. Tiszta kört ment és látszik, hogy 2014-ben már versenyzett ezen a pályán. Roberto, a garázs másik oldalán, kevésbé érezte kényelmesen magát az időmérő edzésen, nem úgy várhatja a szezon utolsó versenyét, ahogyan szerette volna. Mindkét pilóta és a csapat azonban mindent bele fog adni, hogy pozitíven zárjuk a 2015-ös szezont."

Will Stevens:
"Nagyon elégedett vagyok mai időmérő edzésemmel. Visszatekintve az eddigi hétvégére, ez egyik legerősebb versenyem az egész szezon során. Amint kimentem a pályára, azonnal jól éreztem magam az autóban és nagyszerű egy olyan helyen lenni, ahol már rendelkezem Formula-1-es tapasztalattal. Izgatottan várom a holnapi napot; a sebesség jó és remélem, a csúcson sikerül befejezni a szezont. Őszintén szólva, azt hiszem sikerülhet."

Roberto Merhi:
"Csalódott időmérő edzésem volt, gyors körömben kockásra fékeztem az abroncsomat, mivel egész hétvégén kételkedtem a fékekben. Majd a másik körben akadályoztak, szóval összességében nem volt valami nagyszerű időmérő edzésem. Csalódás ez, mivel ez az utolsó verseny, de várom már a holnapi napot és a verseny során adódó lehetőségeket."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"Abu Dhabi ismét látványos időmérő edzést hozott a lámpafény alatt. Különböző stratégiák működtek az időmérő edzés alatt, Kimi Räikkönen volt az egyetlen pilóta, aki csak a lágy keveréket használta a Q1-ben, majd a Q2-ben csak egy kört teljesített. A kopás és a szemcsésedés pontosan olyan, amilyenre számítottunk, köszönhetően a pálya javulásának, amelyet a hétvégére megjósoltunk. Ez azt jelenti, több stratégiára is lehetőség van, de arra számítunk, a legtöbb pilóta kétszer cserél kereket. A pálya hőmérséklete visszaesik a verseny során, a boxfalról figyelni kell a helyzetet és talán a változáshoz módosítani a stratégiát."

Jóslat:
A legtöbb pilóta várhatóan kétszer cserél kereket az 55 körös Abu Dhabi Nagydíj során. A legvalószínűbb stratégia: rajta a szuperlágyon, váltás lágyra a 10. és 32. körökben. A három kerékcsere elméletileg a leggyorsabb lehetőség: rajta a szuperlágyon, majd váltás a lágyra a 7., 23., és 39. körben, de ez attól is függ, az autó elég gyors-e a forgalomban az előzéshez.

Belépés

Készítette: www.KarikuszDesign.hu | Szerverhosting Partnerünk: EZit.hu Minden jog fentartva : AutoMotorCenter.hu 2010-2016