• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Mexikói Nagydíj vasárnapi napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Mexikói Nagydíj vasárnapi napja után

Készült: 2016.október.31 08:40 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Forma1 Hírek, Autós Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Mexikói Nagydíj vasárnapi napja után
Az Egyesült Államok Nagydíját Lewis Hamilton zárta az első helyen. A második Nico Rosberg, a harmadik Daniel Ricciardo lett. Nyilatkozatok a futam után.
MERCEDES AMG PETRONAS
Lewis Hamilton:
"Ezen a hétvégén nagyon jó sebességem, volt. Az autó a rajttól a célig erős volt - a tavalyi évhez képest ég és föld. Jól rajtoltam - de hosszú volt az út az egyes kanyarig, mindenki velem vontattatta magát. A jobb első fék lehűlt a felvezető körben és nem tudtam felmelegíteni. Úgy gondoltam, talán rendben lesz a helyzet - de amikor ráléptem a fékekre azok blokkoltak és a fűre hajtottam. Szerencsére vissza tudtam térni a pályára. A gumikat nagyon elfékeztem - és azt hiszem jelentősen. Minden egyenes végén vibrációt éreztem és nem tudtam, hogy a felfüggesztés meddig bírja. Nagyon szerencsét voltam, hogy sikerült kihúznom, nem tettem tönkre a gumikat és nem kellett korai kerékcserét végrehajtani. Irányítani tudtam a helyzetet és szinte a futam elejétől csak magányosan köröztem. Őrületes belegondolni, hogy már 51 győzelemnél járok. Csalódás, hogy ezek az eredmények a szezon ilyen késői szakaszában érkeztek - lehet, hogy túl későn. Ha Malajziában nem történik, ami történt, akkor most más pozícióban lennék. De ilyen az autóversenyzés. Minden amit tehetek, hogy a legjobb teljesítményt nyújtom és reménykedem, a dolgok jól alakulnak számomra az utolsó két versenyhétvégén. A múlt azt mutatja, hogy soha nincs késő - ezért nyomom tovább és mindent megteszek azért, hogy hasonló hétvégét tudjak teljesíteni. Nem nyertem még itt korábban, ezért nagyszerű érzés volt a hihetetlen közönség előtt megtenni. Most Brazíliára készülök. Ott sem győztem még - de ha a következő hétvégén is ilyen teljesítményt tudok nyújtani, akkor jó pozícióban leszek. Ha úgy érzem, hogy a lehető legjobb teljesítményt tudom nyújtani az utolsó versenyeken, akkor elégedett lehetek a szezonommal."

Nico Rosberg:
"A mexikói rajongók ismét kimagaslók voltak. Már a futam előtt libabőrös lettem a stadionrészen a pilótaparádé során. De amikor az emberek az én nevemet skandálták a dobogón, az még érzelmesebb pillanat volt a hétvégén. Köszönet mindenkinek, akik ezt a versenyt megszervezték és minden mexikói rajongónak, akik ma a pályán voltak. Checo Perez és Esteban Gutierrez büszke lehet honfitársaira. Nehéz versenyem volt. A rajtnál jól indultam és úgy gondoltam, Lewis-t megelőzhetem, amikor láttam, hogy elfékezte magát és elhagyta a pályát. Majd hirtelen Verstappen meglökött miután ő is elfékezte magát és lekényszerített a pályáról. Szerencsére autóm nem sérült meg és nem veszítettem pozíciót. Lewis ma egy kicsivel gyorsabb volt, így nem tudtam célomat elérni és újra győzni ott. De a második hely összességében nem rossz. Várom már, hogy hazautazhassak a két hosszú hét után, pihenjek családommal, felkészüljek a brazíliai erősebb visszatérésre és a győzelemre hajtsak. Azt hiszem, az interlagosi pálya sokkal jobban fekszik autónknak, várom már, hogy ott legyek és megtudjam, mire vagyunk képesek."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Talán kívülről a verseny sima volt, de a csapaton belül nem volt az. Minden az egyes kanyarnál kezdődött, amikor Lewis kockásra fékezte jobb első abroncsát. Nehéz döntést kellett hozni, mert láthattuk, a vibráció egyre rosszabb és néhány esetben az autó nagyon félelmetesen viselkedett. Egyes normál versenyen behoztuk volna őt, mert a gumi meghibásodásától féltünk volna, de ma egy kerékcsere a bajnoki címébe került volna. Sokat beszéltünk a mérnökökkel, mérlegeltük a pozitív és negatív hatását a döntésnek és minden egyes körben figyeltük a számokat. De végül, ma Lewis-nak az eddigi balszerencsék után szerencséje volt, kezelni tudta a helyzetet és kerékcserére hívtuk ki akkor, amikor láttuk, az egy kerékcserés stratégia működik. Onnantól kezdve irányítani tudta a versenyt, annak ellenére, hogy a kipufogó felmelegedése miatt a motormódon állítani kellett. Ami Nicót illeti, kissé nehezebb napja volt, mivel a Red Bull fenyegette a verseny során. Ilyen nagy nyomás mellett sem hibázott, nyugodt maradt és a nagyon erős második pozíciót szerezte meg, kezelni tudta a hasonló hőmérsékleti problémákat, mint amilyen Lewis-nál volt. Összességében nagyszerű nap volt, Lewis nagyszerű teljesítményt nyújtva beállította Prost 51 győzelmi rekordját. Gratuláció neki a hihetetlen teljesítményért. Most Brazília következik. Lewis a szezon végéig harcolni fog, de a bajnokság most Nico kezében van - Sao Paulói győzelmével bajnok lehet. Munkánk egyszerű: a fiúknak tökéletes, hibátlan autót kell adni, hogy harcolhassanak a pályán, erre fogunk figyelni a felkészülés során."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Fantasztikus nap. Egész évben itt a legjobb a közönség és remélem, nagy izgalmat szolgáltattunk számunkra - különösen a verseny végén. Hihetetlen, hogy pilótáink a dobogó két legfelső fokára állhattak fel a szoros hétvége után. Nagyszerű vezetéssel Lewis győzelmet szerezett. A futam elején nagyon idegesek voltunk, miután az első kanyarnál elfékezte a gumikat. A vibráció és a felfüggesztés terhelése a határon voltak. Emlékszem Kimi fájdalmas felfüggesztésbeli meghibásodására 2005-ben, akkor is hasonlók voltak a körülmények. Ebben a helyzetben tudtuk, egy kerékcserével Lewis versenyét és bajnoki esélyeit ronthatjuk el, inkább szorítottunk és az első kerékcseréig vártunk vele, amelyet kissé előbbre hoztunk a probléma miatt. Onnantól kezdve sima versenye volt, a versenyt jól kezelte az élről. Nico kicsit jobban szenvedett a sebesség miatt és volt néhány hajmeresztő pillanata Mex-szel és sok időt veszített a lekörözések során. De dolgozott és jó előnnyel ért célba a második helyen egy számára trükkös hétvégén. Nagyszerű munkát végzett a csapat, a pilóták tökéletes eredményt hoztak ezen a fantasztikus versenyen. Szülni kell Tony Waltonról is, a tartalék koordinátorunkról, aki a csapatot képviselte a dobogón. Tony 17 éve a csapat tagja és most a gyárban kap munkát, jól megérdemelt pihenését töltheti az utazások után. Nagyszerű volt ma vele lenni és remek búcsú ez. Végül, gratuláció Lewis-nak, aki beállította Alain Prost 51 győzelmi rekordját. Kiváltságos vagyok, mivel mindkét nagyszerű bajnokkal dolgozhattam, ez egy nagyon különleges statisztikai adat."

RED BULL RACING
Daniel Ricciardo:
"Nyilvánvalóan örülök a pontszerzésnek és azt hiszem ez azt jelenti, harmadik lettem a bajnokságban, szóval egészen büszke vagyok erre az évre. Természetesen jó lett volna felállni a dobogóra és élvezni a hangulatot, de erre ma nem volt lehetőség. Érdekes verseny volt. Habár a futam után nagyon bosszús voltam a Vettel eset miatt, de így is nagyon élveztem a harcot. És vadásznak lenni a futam végén sokkal érdekesebb, mint magányosan körözni. A futam éltre kelt és nyilvánvalóan kissé fűszeres lett, de remek nap volt. Versenyezni akarok és a büntetések a futam után nem ideálisak, de ma erre szükség volt. Elszántam magam az előzésre és leszorítottak a pályáról. Versenyezni nehéz és nem számítunk arra, hogy átcikázunk a mezőnyön, de a féktávon történő irányváltásról beszéltünk már és ezt papírra is vetették. Az egyetlen dolog amiért csalódott vagyok, hogy nem lehettem ott a stadionban a díjátadó pillanatában, de a dobogós helyezés megvan és néhány fotót majd készítek a fiúkkal."

Max Verstappen:
"Amikor a futam vége felé elhagytam a pályát, akkor úgy gondoltam, hasonlóan mentem, mint Lewis az egyes kanyarban. Lement a pályáról és úgy érzem, előnyt szerzett, én nem, a féktávon Vettel előtt voltam és amikor visszatértem a pályára ugyanolyan előnyöm volt mint korábban, szóval nem értem a büntetést. Azt hiszem, egy kicsit igazságot szolgáltattak a versenybírák, amikor Sebet is megbüntették. Egyértelműen rossz manőver volt, amelyet a szabályok szerint büntetni kell. Ameddig minden héten ragaszkodunk a szabályokhoz, akkor nem leszünk bosszúsak a verseny után. Örülök, hogy Daniel dobogóra állhatott az erős vezetés után és nagyszerű eredmény ez a csapat számára. Kicsit közelebb kerültünk a konstruktőri bajnokság második helyének megszerzéséhez és úgy tudom, Daniel ezzel az eredménnyel bebiztosította harmadik helyét az egyéni pontversenyben. Egy stresszes időszak után a hétvégét mosolyogva zárhatjuk. A szuperlágyon néhány kört még mehettem volna, Nicóval szemben előzni próbálhattam volna, de az egyenesbeli sebesség miatt itt mindig nehéz előzni. A mexikói rajongók ismét csodálatosak, a hangulat és a hanghatások nagyszerűek voltak."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Örülök, hogy a versenybírák jó döntést hoztak a Ricciardo-Vettel esettel kapcsolatban és ezzel 62 pontra növelhettük előnyünket a Ferrarival szemben a konstruktőri bajnokságban. Érdekesen zárult a Mexikói Nagydíj, senki nem szeretne ilyet, de örülök, hogy Daniel megszerezte a harmadik helyezést az egyéni pontversenyben, kiváló szezonja volt és megérdemelte ezt. Daniel és Max remekül vezettek, megszorongatták egymást, mindketten emelték a szintet, amely jó előjel. Várjuk a szezon utolsó két versenyét, bíztató látni, hogy egyre közelebb és közelebb kerülünk a Mercedeshez. Max megszorongatta ma Nicót, amely jó hír. Közeledünk és nincs akkora előnye a Mercedesnek, mint a korábbi években, amely jó jelent nemcsak az idei évre, de a sokkal versenyképesebb, 2017-es szezonra is."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős főmérnök:
"Egy kerékcserés stratégiával készültünk a versenyre, tudva, hogy nagyon szoros lesz a két kerékcserés stratégiával, attól függően, hogy a közepes keverék meddig tart ki. Úgy gondoltunk, a határon voltunk, amikor Felipével a 14. körben kereket cseréltünk, de végül a kopás nagyon alacsony volt. A közepes keverék egyre jobb és jobb lett a verseny során és láthattuk, néhány autó 69 kört ment vele. A stratégiánk jó volt, a pilóták nagyszerű versenyt futottak és a kerékcserék jól sikerültek. A szerelők között néhány új csapattagot is köszönthettünk a hétvégén és nagyszerű látni, hogy így is a leggyorsabb kerékcseréket mi teljesítjük. Pontot veszítettünk a Force Indiával szemben, de még mindig nyitott a helyzet két versennyel a szezon vége előtt, szóval mindent megteszünk, hogy a negyedik helyet visszaszerezzük a bajnokságban."

Valtteri Bottas:
"Csapatként jó munkát végeztünk ma, a stratégia és a taktika úgy működött, ahogyan vártuk. Sikerült az egy kerékcserét munkára fogni, amely segített a kerékcsere tökéletes időzítésében. Sajnos a Force India gyorsabb nálunk és ezért kerültek elénk ma. Nagyon szoros harcot vívunk velük és a következő alkalommal, Brazíliában jobb munkát kell végezünk."

Felipe Massa:
"Nagyon nehéz verseny volt. Elégedett vagyok az első körrel, mert sokat előztem és a hatodik helyre kerültem. Kiálltam a közepes keverékért és az első 15 körben szenvedtem velük ugyanúgy, ahogyan a szabadedzésen. Majd, körről körre tapadást találtam és az egész versenyen Perezzel harcoltam. Nehéz volt előtte maradni, de nyomtam a végéig és elégedett vagyok az eredménnyel. Bár egy pontot veszítettünk, tovább harcolunk velük és ezt tesszük a szezon utolsó versenyéig. Várom már a hazai versenyem, ott lenni a brazil emberekkel csodálatos lesz. Mindig próbálom a lehető legmagasabban vinni országom zászlaját. Szeretem hazámat és soha nem felejtem, milyen különleges hétvége lesz. Próbálom kiélvezni a csodálatos versenyeket, de biztos vagyok benne, Brazília lesz a legjobb. Köszönet a mexikói rajongóknak. Köszönet minden támogatásért, soha nem felejtem ezt a hétvégét. Csodálatos látni, hogy mennyire szeretik a Formula-1-et és az autósportot. Mindig a szívemben maradnak."

SCUDERIA FERRARI
Sebastian Vettel:
"Ma azt hiszem mindent jól csináltunk, nagyon jó sebességünk volt. Azt hiszem, ha az időmérő edzésen jobban teljesítünk, akkor ma még jobb pozícióban vagyunk, de nem tudjuk megváltoztatni a tegnapi napot. Nagyon pozitíven vártuk a mai napot, tudtuk a sebesség adott, így jó versenyre számítottunk. A gumikat tovább életben tartottuk, mint a többiek. Gyorsak voltunk, így Verstappent nyomás alá tudtuk helyezni: természetesen nem volt könnyű előzni, de hibázott, levágta a pályát és nem adta vissza a pozíciót, bár utasították rá. Ami a Daniellel folytatott harcot illeti: nagyon tisztelem őt, soha nem ideális, amikor neked mennek. A saját védelmemben, keményen harcoltam és próbáltam helyet hagyni neki, amit azt hiszem meg is tettem."

Kimi Räikkönen:
"A rajtom nem volt rossz és egészen jól mentünk. A kerékcsere után a közepes keveréken nem találtam jó tapadást, így azt gondoltuk, jó lennek egy új szettet feltenni ebből a keverékből: de őszintén szólva a hátsók akkor sem tapadtak jobban. Ez volt az első alkalom, hogy használtam ezeket az abroncsokat, talán ez a normál viselkedésük. Ezt követően könnyű azt mondani, nem kellett volna feltenni az abroncsot, de örülök, hogy megpróbáltuk. Nem volt könnyű megelőzni Hülkenberget, nehéz amikor közel vagy és nincs tapadás. Nem tudom, hogy összeértünk-e, csak láttam, hogy megpördül."

Maurizio Arrivabene, csapatfőnök:
"A mai nap különleges: teljesen megérdemeltük a dobogós helyezést, melyet később elvettek tőlünk. Az egész csapat nagy erőt mutatott, egységesek maradtunk és a nehéz pillanatban is koncentráltunk. Stratégiánk lehetővé tette a versenyen a felzárkózást és mindkét pilóta nagyon jó munkát végzett. Sajnos a versenybírák megbüntettek, amely véleményem szerint súlyos és inkorrekt, de a döntés ellen fellebbezni nem lehet."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"Úgy gondolom, kicsivel jobbak is lehettünk volna ma, de sajnos az első körben minden rossz időben rossz helyen volt. Kisebb balesetbe kerültünk, így nehéz pozíciót vettünk fel, mivel forgalomba kerültünk a verseny során, Carlos mögött töltöttem közel 40 kört. Kisebb problémánk is volt a második kerékcsere során, amely nem segített. Egy abroncs hosszú, hosszú ideig kitartott, míg a másik kevésbé, így Jenson és én különböző stratégián voltunk, de így sem sikerült a pontszerzés. Amikor megfelelő sebességgel rendelkezel, akkor minden könnyebb, most erre kell nekünk is koncentrálni."

Jenson Button:
"Egy kerékcserés stratégián voltunk, de problémánk volt - ahogyan azt hiszem mindenkinek -, nem lehetett előzni. Sok időt veszítettünk az első 30 körben a forgalom miatt. Kevin, majd Fernando, végül Carlos mögé ragadtam be, majd Palmer mögé. Nagyon nehéz volt előzni, de végül sikerült mindenki mellett elmenni - akkor nagyon jó volt a sebességünk - és mindent megtettünk, amit lehetett. Ha tiszta pálya lett volna előttünk, akkor sem hiszem, hogy az első tízbe kerülünk. A sebesség jó volt a versenyen és néhány érdekes előzést mutattam be, jó harcokat vívtam, de nehéz előzni itt. Nem gondolnád egy ilyen hosszú egyenes esetében, de az előzéshez az utolsó kanyarnál nagyon közel kell lenni ellenfeledhez. Amikor előzöl azonnal időt találsz, de a folyamat során sokat veszítesz azokkal szemben, akik az első körben cseréltek kereket. Mi is cserélhettünk volna, de amikor a 12., vagy 13. helyen állsz, az sem nagyszerű pozíció, de nem is annyira rossz, hogy azt mondd, kockáztassunk. Összességében szokatlan és sajnálatos verseny volt, mert ha kockáztatunk, akkor sokkal előrébb végzünk, de ezt előre nem lehet tudni. Érdekes versenyem volt és mindent kihoztam ma az autóból - ez az, amiben reménykedhetsz."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"Amikor a 11. és 13. helyen zárod az időmérő edzést, ahogyan tegnap megtettük, nem sokat lehet mondani, ha a rajtpozíciót csak a 12. és 13. helyre tudod váltani a versenyen. De a mai verseny nehéz volt számunkra, több okból is. Először, az Autodromo Hermanos Rodriguez pályán nehéz előzni, ennek eredményeként pilótáinkat Carlos Toro Rossója több körön keresztül feltartotta; másodszor, Fernando erőforrását a futam során állítani kellett, amely nyilvánvalóan hátrányos volt számára; harmadszor, Fernando második kerékcseréje során késlekedés volt, amely további két-három másodperc hátrányt jelentett. Ilyen dolgok megtörténhetnek - ez a versenyzés -, de mindig bosszantó a pilótának és a csapatnak. Most Sao Paulo, Brazília következik, ahol az interlagosi pálya nagyon más kihívást jelent. Történetünk során 12 alkalommal nyertünk Brazil Nagdíjat, amely több, mint az összes többi csapaté, reméljük ott jobban teljesítünk, bár a 13. brazil győzelem természetesen nem elérhető. Azonban a pontszerzésben bízunk."

Yusuke Hasegawa, Honda:
"A mai Mexikói Nagydíj nagyon nehéz volt csapatunk számára. Fernando hajmeresztő rajtot vett, leszorították a fűre és ennek eredményeként Jensont is feltartotta, aki közvetlenül mögötte jött. Egyik autó sem tudott pozíciókat nyerni a rajtnál. Ezen felül az első kerékcserék után folyamatosan forgalomba kerültünk, így nem tudtunk a pontszerzésért harcolni. Nem hiszem, hogy a 71 kör során megmutattuk csapatunk erősségét. Problémánk volt az erőforrással is, Fernandónak az ICE egysége mutatott rossz adatokat, ezért módosítani kellett a beállításon, míg Jenson autójában az ERS melegedett fel, így nem tudta a maximális teljesítményt nyújtani a verseny végén. Csalódott vagyok, ez egy befejezetlen üzlet és nem tudtunk elég erősek lenni a pályán. Most a két hosszú, amerikai verseny után visszatérünk a gyárba és kielemezzük az adatokat, a csapat újra összeáll és várjuk a brazil futamot."

SAHARA FORCE INDIA
Nico Hülkenberg:
"Nem rossz a mai nap és a legjobb eredmény, amit elérhettünk. Nagyszerűen rajtoltam, de a kerékcserék során veszítettünk, egészen magányos versenyem volt. Sikerült a gumikat és a sebessége kezelni. A végén Kimivel a harc nehéz volt, mert gumielőnyben volt: meglepődtem, hogy ilyen sokáig tudtam tartani. Próbáltam keményen védekezni belül, de a koszos oldalon fékeztem egy 60 körös gumival! Elém fordult és nem tudtam megállítani az autót, így megpördültem, elkerülve a balesetet. Végül jó hétvége volt: az időmérő edzés volt a csúcspont és erős eredményt értem el ma. Úgy hagyhatjuk el Mexikót, hogy megerősítettük negyedik helyezésünket a konstruktőri bajnokságban, szóval mosolyoghatunk az éjszaka."

Sergio Perez:
"Bár pontot szereztem ma, bosszantó verseny volt a Williams mögé beragadni. Mindent megpróbáltam, de nem könnyű ez, mivel az egyenesben sebességbeli előnyben voltak. Volt néhány alkalom, amikor nagyon közel kerültem Felipéhez, de előzni nem tudtam. Azt hiszem, talán mást kellett volna próbálni a stratégiával, mert alulértékeltük a közepes keveréket, amely sokkal tovább tartottak, mint vártuk. Talán korábban kellett volna kiállni kerékcserére és hosszabb etapot menni a közepes keveréken. Ezt ki kell elemezni és megtudni, milyen hatással lett volna eredményünkre. Még a tizedik helyezés után is integettek nekem a rajongók. Nagyon hűségesek ők; mindig mögöttem állnak és sok pozitív energiát adtak a hét során. Bár szerettem volna jobb eredménnyel megajándékozni őket, így is ez volt az év legélvezetesebb versenye."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Kiváló eredmény hét pontot szerezni Mexikóban miután a csapat nagyon erős teljesítményt nyújtott egész héten. Az autó sebessége kiváló volt és mindkét pilóta úgy teljesített, ahogyan kellett. Nico keményen nyomta az utolsó körökben, a ferraris Räikkönennel szemben védekezett, de végül a hetedik helyezés volt a maximum, amit elérhetett. Sergio a verseny nagy részét a Williamsek mögött töltötte, de mindent megtett, hogy az utolsó pontszerző helyen érjen célba. A konstruktőri bajnokságban növeltük előnyünket két futammal a szezon vége előtt. Bíztató a sebesség, amelyet az időmérő edzésen és a versenyen mutattunk."

SCUDERIA TORO ROSSO
Carlos Sainz:
"Ez nem a mi napunk volt... Micsoda nehéz délután! A rajtrácsra felvezető körök során már éreztem, valami nincs rendben visszaváltásoknál a sebességváltóval, valamint a fékek is túlmelegedtek az első körtől kezdve - nem volt meg ma a sebességünk és ezek a problémák sem segítettek. Ha ehhez még hozzáadjuk az öt másodperces időbüntetést, amelyet Fernando miatt kaptam az első körben... Nagyon nehéz verseny volt a rajttól kezdve és sajnos nem sikerült pontot szerezni. Csalódás ez, mert tegnap nagyon jó napunk volt, de ilyen a versenyzés és nem mindig lehet olyan eredményt elérni, mint Austinban!"

Daniil Kvyat:
"Egészen elégedett vagyok mai versenyemmel, bár a 18. helyen értem célba - élveztem a remek harcokat, néhány előzést mutattam be és nagyon jól szórakoztam. Ha az igazságot akarom mondani, akkor sebességünk sajnos lassú volt ahhoz, hogy jobb pozíciókért harcolhassunk. Ami az öt másodperces büntetést illeti, azt mondhatom, nincs következménye ezeknek a büntetéseknek... Nem értek egyet az enyémmel, habár visszanézem a versenyt és lehet, megváltozik a véleményem. Két verseny van hátra, mindent megpróbálunk, soha nem lehet tudni, mi történik."

Franz Tost, csapaftőnök:
"Nem ilyen eredményre számítottunk, Carlos a 10. helyről indult, de a verseny során egyszerűen rossz volt a sebessége és ezért nem tudtunk a pontokért harcolni. Carlos teljesítményt veszített a második kanyarban, amikor Massához ért és leszakadt első vezetőszárnyának záróeleme. Innentől kezdve kisebb leszorítóereje volt, amely negatív irányban befolyásolta az autó teljesítményét. Később büntetést kapott az Alonsóval történtek miatt és ezért nem hívtuk ki újra még egyszer, mert a végeredményt nem javította volna a helyzet. Ami Daniilt illeti, első etapja nem volt rossz. Nasr mögé azonban beragadt később és nem tudta megelőzni őt, ezért kihívtuk őt még egy szett lágy keverékért. Innentől kezdve erős és versenyképes futamot teljesített. Utolsó etapjában kockáztatott a szuperlágy abroncsokon, biztonsági autós fázisra számítottunk, de sajnos nem történt meg. Most a Brazil Nagydíj következik két hét múlva."

RENAULT SPORT F1 TEAM
Kevin Magnussen:
"Az elmúlt hétvégén az utolsó etap a szuperlágy keveréken jól sikerült számunkra, de ma nem. Nem tapasztalhattuk a kimagasló sebességet, amely szükséges lett volna a gumikon. Bosszantó verseny volt számomra. Az első szett lágy keverék úgy kopott, ahogyan vártuk,d e nem sikerült a közepes keveréken fenntartani a sebességet, így stratégiát váltottunk, szuperlágy abroncs került fel, de addigra már nagy volt a hátrány. Remélem, hogy Brazíliában sokkal jobb versenyünk lesz."

Jolyon Palmer:
"Azt hiszem, a 14. helyezés a mezőny végéről indulva jó teljesítmény, szóval elégedett vagyok! Jó harcokat vívtam a McLarenekkel, amely érdekes volt és 70 kör egy szett abroncson talán valamilyen szinten rekord is... Kihívást jelentett, de végül rendben volt minden; elég gyorsak voltunk ahhoz, hogy ellenfeleinket magunk mögött tartsuk. Összességében elégedett vagyok a mai nappal."

Fred Vasseur, csapatfőnök:
"Jolyon erős versenyt futott, a legtöbbet kihoztuk az agresszív stratégiából és a biztonsági autós fázis alatt kereket cseréltünk nála. 70 kört teljesített ugyanazon a gumin és nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtva néhány riválisunk előtt végzett. Keményen védte pozícióját, különösen Jensonnal és Fernandóval szemben. Nagyon erős versenyt futott. Kevinnek rejtélyes versenye volt, a rajtnál jól indult, de a gumikon szenvedett. Sok időt fogunk eltölteni autójának ellenőrzésével és kielemezzük a futamot, hogy megtudjuk, hogyan lehetünk még jobbak. Brazíliában szeretnénk, ha mindkét autóval a pontszerzésért harcolnánk."

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Erős versenyünk volt ma. A rajtnál az ütközés balszerencse volt és őszintén szólva aggódtam, hogy itt vége is versenyemnek. Sikerült visszatérni a boxba, új első vezetőszárnyat kaptam. Láthattuk azonban az adatokból, hogy a padlólemez megsérült. Tovább mentem és sikerült ritmust találni, így a sebesség továbbra is jó volt. Ma közel kerültünk a pontszerzéshez, de nem elég közel. Csapatként sok pozitívummal távozhatunk a hétvégéről. Újra jó irányba léptünk. Brazíliában tovább harcolunk."

Felipe Nasr:
"Mivel a versenyt a közepes keveréken kezdtem, én voltam az egyetlen autóval a rajtrácson ilyen agresszív stratégián. Az első kör jól sikerült, néhány pozíciót nyertem és megelőztem néhány ellenfelet, akik a lágy keveréken indultak. Azt hiszem, balszerencsés voltam a biztonsági autós fázis miatt, mivel a mezőny újra összerázódott. Ez nem segítette stratégiámat, de ilyen a versenyzés. Az első vezetőszárny megsérült, amely a köridőmet befolyásolta. Most a következő versenyre, Brazíliára kell készülni. Mindig nagyszerű érzés hazatérni és Interlagosban versenyezni."

Monisha Kaltenborn, csapatfőnök:
"Elégedettek lehetünk mai teljesítményükkel. A 11. helyezés megerősíti, jó irányba haladunk. Ilyen nehéz körülmények között így teljesítve a csapat pontot érdemelt volna. Marcus ismét erős teljesítményt nyújtott, Felipe a maximumot hozta ki a stratégiából. Bízunk a következő két versenyben."

MANOR RACING
Esteban Ocon:
"Mexikó nem vonult be az idei évben a kedvenc versenyeim közé, amely csalódás, mivel a pálya nagyszerű és csodálatos Formula-1-es helyszín. Valójában a mai nap nem volt annyira rossz, mint a hétvége többi része, de soha nem sikerült a problémákat megoldani az autóm kezelhetőségét illetően. Végül örülök, hogy célba értem. Remélem, hogy a hétvégi probléma csak ehhez a versenyhez köthető. Egy kis vizsgálattal biztos vagyok benne, jobban megismerjük a helyzetet és Brazíliában visszatér minden a normál kerékvágásba. Ez egy intenzív verseny volt a csapat számára. Ma semmit nem tehettem, különösen azért, mert másik 20 autó célba ért, a következő két versenyen sokkal stabilabb pozícióba kell kerülni és jobb helyzetben kell lenni, hogy reagálhassunk a lehetőségekre."

Pascal Wehrlein:
"El sem hittem, hogy kiestem. Szívszaggató volt. Esélyem volt ma egy erős versenyre és nehéz elfogadni, hogy a lehetőség már akkor elszállt, amikor még nem is adódott. Nagyszerűen rajtoltam, két helyet nyertem és a 14. helyen álltam - majd mindennek vége lett. Elől voltam, majd fordultam, Gutierrez hátulról meglökött. Ennyi történt. A becsapódás miatt a levegőbe emelkedtem és Marcus Ericssonnak csúsztam. A felfüggesztés eltört és versenyem véget ért. A külső íven voltam, sok helyet hagytam és ez egy bal-jobb sikán volt. Nem tudom, miért kell ilyen sokat kockáztatni egy hosszú verseny elején. Nem úgy zárul a hétvége, ahogyan megérdemeltük volna, de a szabadedzésről, az időmérő edzésről csak jó dolgokat mondhatok és arról is, ahogyan a csapat itt teljesített. Tovább kell dolgozni ezen a szinten, mert nagyon kényelmetlen volt csak nézni a versenyt. Mindent megteszünk azért, hogy megőrizzük világbajnoki pozíciónkat és hogy az osztrák eredménnyel sokáig jussunk."

Dave Ryan, versenyigazgató:
"Délután 100 percet töltöttünk idegeskedéssel a boxfalon, Pascal már az első körben kiesett. Majd el kellett viselni, hogy Ericsson Sauberje alig marad el a pontszerzéstől, miközben előtte több autó nagyon kemény harcot vívott. Minden lehetősége megvolt a pontszerzésre, de ilyen a versenyzés és ezért vagyunk itt. Pascal nagyon csalódottan zárt egy remek hétvégét és biztos vagyok benne, a baleset nélkül nagyon erős versenyt futhatott volna. Esteban másrészt nehéz hétvégét teljesített és a futam előtt sem sikerült megoldani a kezelhetőségi problémát. Ebből a szepontból megfelelő versenyt futott és biztos vagyok benne, a szezon utolsó előtti versenyére, Sao Paulóra megoldjuk a helyzetet."

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Próbáltunk néhány alkatrészt lecserélve kielemezni mi a probléma, de még nem sikerült megtalálni. Az autó sehol nem volt ma. Nehéz volt kezelni és vezetni. Nem sikerült semmit jól csinálni. Kiegyensúlyozatlanság volt a túlkormányzottság és az alulkormányzottság között. Soha nem tudtam, mi történik. Az autó féktávon balra húzott. Furcsa érzés. Nagyon nehéz napot zártunk."

Esteban Gutierrez:
"Hihetetlen élmény volt. Folyamatosan nyomtuk, a határokat feszegettük az autóval. Óvatosan kezeltem a fékeket, mivel szenvedtünk hűtésével, így sokkal korábban fékeztem, mint szerettem volna. Ez nem volt ideális, amikor a pozíciókért küzdesz, de csak így lehetett célba érni. Szerettem volna ezen a hétvégén jobban teljesíteni, de sajnos nem volt rá lehetőség. Azonban csodálatos hétvége volt - hazámban mexikói emberek előtt versenyezhettem - köszönet nekik, mert emlékezetessé tették a versenyt."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"Nehéz nap és nehéz hétvége volt számunkra. Hátrányból indultunk és ott végeztünk, ahol végeztünk. Néha rossz élményekkel is gazdagodni kell ahhoz, hogy tanulhass. Remélem ez volt az egyetlen rossz hétvégénk az idei évben. Két versenyünk van még. Fel kell készülni és újra feltüzelni magunkat. Láthattuk a problémákat már pénteken, így a mai eredmény nem ért minket váratlanul."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"A mai verseny erős stratégiai elemet tartalmazott, az első sorból indulók lágy keveréken mentek, a második sorból rajtolók szuperlágyon. Számos kérdőjel volt a verseny előtt a stratégiát illetően, a csapatok reagáltak a történésekre, és a legtöbbet kihozták a lehetőségekből. Ahogy várható volt, a legtöbb pilóta egy kerékcserével teljesített a versenyt, a gumik alacsony kopására támaszkodva."

Belépés

Készítette: www.KarikuszDesign.hu | Szerverhosting Partnerünk: EZit.hu Minden jog fentartva : AutoMotorCenter.hu 2010-2016