• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Mexikói Nagydíj szombati napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Mexikói Nagydíj szombati napja után

Készült: 2016.október.30 09:55 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Forma1 Hírek, Autós Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Mexikói Nagydíj szombati napja után
A Mexikói Nagydíj időmérő edzését Lewis Hamilton zárta az élen. A második Nico Rosberg, a harmadik Max Verstappen lett.
MERCEDES AMG PETRONAS
Lewis Hamilton:
"Eddig nagyon erős hétvége. A Q3 nem sikerült jól számomra. Bár a pole pozícióban vagyok, nem volt nagyszerű kör. Sok időt veszítettem az első Q3-as körömben, majd még többet a másodikban. Nem tudtam összerakni a három szektort. Ha minden összeáll, akkor azt hiszem, három, vagy négy tizeddel gyorsabb lehettem volna. Ami a versenyt illeti, hosszú az út az egyes kanyarig, így a rajt fontos lesz. De hosszú távú sebességünk erős és jobb gumikon vagyunk, így az előjelek jók. A Red Bull talán előnyben lesz a rajtnál a szuperlágy abroncson - de úgy tűnik, az az abroncs gyorsan szemcsésedik. Mint mindig, stratégáink fantasztikus munkát végeztek. Nagy kihívás lesz a lágy gumikra figyelni, elkerülni a kockásra fékezést. De az autó nagyszerű ezen a hétvégén, így remélem, ez holnap is folytatódik. Ezt a versenyt még nem sikerült megnyernem korábban, szeretném a csodálatos közönség előtt most ezt megtenni."

Nico Rosberg:
"Ezen a hétvégén hosszabb időbe telik megtalálni a ritmusom. Az időmérő edzés végén elégedett voltam autómmal és sikerült jó kört összerakni - de Lewis gyorsabb volt. Nem örülök, hogy nem sikerült megszerezni a pole pozíciót. Másrészt azonban a második helyről indulni nem rossz. Sok lehetőségünk van, mivel nagyon hosszú utat kell megtenni az első kanyarig. Láthattuk már az idei évben néhányszor, hogy a pole pozíció nem annyira fontos. Kihívást jelentő verseny lesz és figyelni kell a Red Bull-ra. Azt hiszem, a mexikói rajongókra izgalmas vasárnap vár. Nagyszerű ilyen sok rajongót látni ma. Szenvedélyesek és nagyszerű látni ezt, amikor a pályán vagy."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Ugyan mindkét autóval az első sorból indulhatunk, de nehéz időmérő edzésünk volt - és különleges kör kellett ehhez Lewis-tól és Nicótól. Lewis megfelelő teljesítményt nyújtott az autóval egész nap és amikor kellett jól teljesített, állta a Red Bull és a Ferrari nyomását. Trükkös pálya ez, nehéz tiszta kört összerakni, de neki kétszer is sikerült, amely elég volt a Q3-as pole pozícióhoz. Ami Nicót illeti, a szabadedzésen és az időmérő edzés elején nehéz helyzetben volt, nem tudta a gumikat megfelelő formába hozni a gyors körre. Fél másodpercet javult az első Q3-as körében, majd további három tizedet az utolsóban, így a második helyre került. Nagyszerű válasz ez a nagy nyomásra. Ami a holnapi napot illeti, a lágy keveréken indulunk, a két Red Bull mögülünk szuperlágyon. Talán a rajtnál kissé hátrányban leszünk, ezért érdekes lesz az első kanyarig tartó szakasz és ezt követően nagy stratégiai harc várható."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Nagyon elégedett vagyok az első rajtsor megszerzésével a nagyon szoros edzés után. A három csapat között hullámzott a teljesítmény a három szabadedzés során, nagyon kevés a különbség köztünk. Leginkább arról szól az egész, kinek sikerült a megfelelő pillanatban megfelelő gumira váltani a megfelelő pályakörülményekhez képes. Lewis két remek kört teljesítve megszerezte a pole pozíciót. És miközben Nico szenvedett a sebességgel, az utolsó pillanatban előhúzott valamit a táskából és akkor szerezte meg az első soros indulás lehetőségét, amikor úgy tűnt, már nem sikerülhet. Összességében remek eredmény. Gratuláció mindkét pilótának és a csapatnak a remek teljesítményhez."

RED BULL RACING
Max Verstappen:
"Nagyon elégedett vagyok az időmérő edzéssel, újra a második rajtsorba kerültünk, amely azt jelenti, ideális pozícióból harcolhatunk. Az egész hétvégén jó az autó. Még egy kis végsebesség kell ahhoz, hogy megszorongassuk a Mercedest az időmérő edzésen, de közel vagyunk hozzá, szóval ez jó teljesítmény. A Q2-es köröm jól sikerült és gyors voltam, de nem találtam hasonló tapadást a Q3-ban, ezért lassabb voltam. Szenvedtem az első szektorban, amely eddig a legjobb részem volta pályán, ez mutatja, a tapadás percek alatt változhat. Kemény kör volt, mindenki azonos pozícióban volt és alkalmazkodni kellett csúszós körülményekhez. Érdekes ez, de kissé más ez. Néhány pályán tökéletes kört tudsz menni, de itt ez nagyon nehéz. Az egyes kanyarig hosszú az út és a szuperlágy keveréken indulunk, így esélyeink jók az azonnali javulásra. A versenysebességünk erős, amely azt jelenti, bizakodva várhatjuk a holnapi napot."

Daniel Ricciardo:
"Azt hiszem, a harc adott volt, de őszintén szólva köröm szörnyűre sikerült. Már az egyes kanyarból kifelé harcoltam és a hatos kanyarra már négy tized hátrányt szedtem össze korábbi körömhöz képest. Sikerült valamennyit visszaszerezni ebből, de megnézve azt, hogy a pole pozíciós időtől négy tizeddel maradtam el, akkor elmondható jobb, de rosszabb is lehetett volna a helyzet. Ez a helyzet az új aszfalttal, nagyon csúszós és nehéz megtalálni az arany középutat. Az utolsó Q3-as körömben némi teljesítményt veszítettünk, különösen a kör első felében, de a második sorba kerültünk, ez rendben is van. Meglátjuk, mit hoz a holnapi nap. Azt hiszem, jó versenyünk lehet, de a mai időmérő edzés után nehéz megjósolni, mire számíthatunk holnap."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Izgalmas időmérő edzés és nagyszerű teljesítmény mindkét pilótánktól, idén nyolcadik alkalommal béreltük ki a második rajtsort. Kicsit közelebb kerültünk a Mercedeshez, Nico alig tudott Max előtt végezni. A körülöttünk lévők más stratégiát alkalmaztak, mi a szuperlágy abroncson indulunk, ezért érdekes, izgalmas versenyre számíthatunk."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős mérnök:
"Próbáltuk megnézni, hogy a Q2-ben a lágy keveréken tovább juthatunk-e, tudva, hogy megfelelő előnyünk van, de egyértelművé vált, ez nem sikerülhet, így a szuperlágy abroncsokra váltottunk, amellyel kényelmesen sikerült ez. A Q3-ban maximálisan ki kellett használni lehetőségeinket. Egy melegítő kört gyors kör követetett, de a második próbálkozáskor más stratégiát próbáltunk, először mért kört mentünk. Egy kis időt veszítettünk a kör elején, majd a végén időt találtunk. Végül a két, stratégiailag eltérő kör hasonló időeredményt hozott és azt hiszem, ez volt a legtöbb, amit kihozhattunk az autókból. Mindkét pilóta elégedett volt az egyensúllyal, de a délelőtthöz képest délután egy kis tapadás hiányzott. Megfelelő pozícióban vagyunk azonban a versenyre, amely kulcsfontosságú bajnoki helyezésünket illetően, a legtöbbet kell kihozni belőle."

Valtteri Bottas:
"Nagyon jó időmérő edzés volt és többé-kevésbé ott végeztünk, ahol szerettünk volna. Csalódás, hogy a lágy keveréken nem sikerült továbbjutni, mert így a szuperlágyon kezdjük a versenyt. Okosnak kell lenni a stratégiával, mert nagy a különbség a szuperlágy, lágy és közepes keverék között a gumik élettartamát illetően. Mindent jól kell csinálni holnap. Jó rajtpozíció ez a versenyre. A Force Indiák közé kerültünk, így a fő dolog, hogy mindkettő előtt maradjunk. Legyőzhetjük őket."

Felipe Massa:
"Nagyon nehéz időmérő edzés volt. Szenvedtem a gumik munkára fogásával. Próbáltunk egy előkészítő kört menni, majd később az első kört nyomtuk meg. Mindent megpróbáltunk, de nem tudtam munkára fogni az abroncsokat. A legjobb körömet délelőtt futottam, amikor több üzemanyag volt az autóban és a motor kevesebb erőt adott le. Majd mindent tökéletesen beállítottunk az időmérő edzésre, azonban sajnos jobb köridőt nem tudtam elérni. Ennek ellenére az első tízben vagyunk. Tudjuk, a holnapi verseny nehéz lesz, de arra kell koncentrálnunk, hogy több pontot szerezzünk, mint a Force India."

SCUDERIA FERRARI
Kimi Räikkönen:
"A Q1-ben az autó jó volt, jobb, mint a délelőtti harmadik szabadedzésen. Majd a Q2-ben trükkös volt a gumikat munkára fogni és megtudni a tapadást. Az utolsó etapban újra jók voltunk, de az első kör végét elrontottam és úgy éreztem, gyorsabb is lehetnék néhány helyen. A második próbálkozáskor, valamiért, nem volt sebességem az egyenesben, valami nem működött és nem tudtunk gyorsabbak lenni. Ez sajnálatos, mert azt hiszem, gyorsabbak is lehettünk volna, de nem sikerült. Most meg kell nézni, hogy mi történt. Nyilvánvalóan csalódás a mai eredmény, de holnap majd meglátjuk, mit tehetünk."

Sebastian Vettel:
"Nagyon csalódott vagyok, mert az autó gyors. A Q2-ben sétagalopp volt a lágy keveréken dolgozni. Sokkal jobbnak éreztem, majd a szuperlággyal sehol nem voltunk. Tegnap a szuperlággyal előnyben voltunk, ma nem. Több dolgot próbáltunk, de az időmérő edzésen nem lehet megváltani a világot: most meg kell nézni mi történt. Mindenki javult a szuperlágyakon, közel fél másodpercet - mindenki, kivéve minket. Az autó gyors, semmi probléma vele és mégis rossz pozícióba kerültünk. Nem jelent könnyebbséget hátulról indulni, de azt hiszem, van még esélyünk."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"Azt hiszem, a 11. hely volt a lehető legjobb pozíció, amiről ma álmodozhattunk a versenystratégiát illetően, mivel holnapra szabadon választhatjuk meg a gumikat és a pálya tiszta oldaláról indulhatunk. Így elmondható, talán túl sok dolog dolgozott ellenünk ma. Sajnos azonban nem voltunk elég gyorsak itt. Néhány versennyel ezelőtt egyszerűen a Q3-ba jutottunk, majd a hetedik, vagy nyolcadik helyért harcoltunk, amely jó, de itt a kilencedik, vagy 10. helyre lehetünk jók - így ebben a helyzetben inkább a 11. helyet választjuk. De sokkal fontosabb, hogy megtudjuk, miért szenvedünk itt a sebességgel. A gumikopás lesz holnap a kulcsfontosságú tényező, amely csapatról csapatra, szettről szettre és napról napra változik, így a holnapi nap kissé ismeretlen helyzet lesz. Nagyon rugalmasnak kell lenni és nyitottnak a stratégiában és majd meglátjuk, mit tehetünk. Holnap a forgalmat el kell kerülni, ez az elsődleges, mivel szabadon választhatjuk meg a gumikat."

Jenson Button:
"A használt gumikon futott Q2-es köröm volt a legjobb - nem tudtam az új abroncsokat az egyes szektorban munkára fogni az utolsó körömben, így három tizedmásodpercet veszítettem ott. A második és harmadik szektor jól sikerült, de nem találtam megfelelő egyensúlyt az egyes szektorban. Reálisan a 11. és 12. hely lehetett a legjobb forgatókönyv számunkra, mivel az tökéletes lett volna a versenyre. De a 11. és a 13. hely sem rossz, különösen mivel a tiszta oldalról indulok és saját gumistratégiával mehetünk, amely pontosan az, amit szeretnél egy ilyen versenyen. Amikor az első tízben vagy, a kilencedik, vagy a tizedik helyen az nem jó dolog, mert szenvedsz, ha a Q2-ben a szuperlágy abroncsot használtad. Nehéz a gumikat kezelni és azt hiszem, holnap talán jobb stratégiánk lesz. Remélhetőleg sebességünk jobb lesz holnap, mint a mai időmérőn mutatott - nem vagyunk rossz formában, várom a versenyt."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"A Formula-1 történetében csak 16 Mexikói Nagydíj volt - leszámítva az 1962-es, bajnokságon kívüli futamot - és a McLaren hármat nyert meg, amelyet csak a Lotus és a Williams tudott megvalósítani. Ezt figyelembe véve természetesen nem vagyunk elégedettek a 11. és 13. helyezéssel - nem ilyen időmérős teljesítmény illik csapatunk nagy múltjához és hírnevéhez - de elmondható, a lehető legjobb eredmény ez, ha nem tudsz a Q3-ba jutni. Fernando a 11. helyen megválaszthatja gumistratégiáját a versenyre - amelyet az előle induló tíz pilóta nem tehet meg - és a pálya tiszta oldaláról is indul, amely talán jelentős előny lesz egy ilyen koszos aszfalton. Jenson hasonló előnyben lesz, Fernando mögé állhat fel a 13. helyen. Ezt figyelembe véve pontszerzésben reménykedhetünk mindkét pilótánktól. Nem lesz könnyű - soha nem az -, de a mezőny két legkeményebb harcosával rendelkezünk és szívükből vezetve mindent megtesznek azért, hogy az első tízben végezzenek."

Yusuke Hasegawa, Honda:
"A tegnapi és mai teljesítményre alapozva bízunk benne, hogy erőforrásunk tavalyi problémáit megoldottuk és most azonos teljesítményt tudunk nyújtani ezen a magasabban fekvő pályán, mint a többi helyszínen. Természetesen pozíciónk még mindig relatív a mezőny többi részéhez, de jó előrelépést értünk el és újabb célt valósítottunk meg. Tudjuk, ezen a pályán hosszú időbe telik a gumik bemelegítése, így a csapat és a pilóták jó munkát végezve kezelték a forgalmat és a gumikat. Kissé csalódás, hogy a Q3-ról lemaradtunk, de tudjuk, az aszfalt megviseli a gumikat, így a jelenlegi pozíciónk és a szabad gumiválasztás a holnapi versenyre előnyös lehet számunkra."

SAHARA FORCE INDIA
Nico Hülkenberg:
"Nagyon jó időmérő edzésem volt és elégedett vagyok az eredménnyel. Most autónk minden pályán jól működik, de úgy érzem, egyre jobb és jobb volt az időmérő edzés, amint a pálya javult. A Q3-as első köröm remekül sikerült, talán ez volt a legjobb időmérős köröm a szezonban és nem hiszem, hogy többet ki tudtam volna hozni belőle. El kell kerülni a problémákat a rajtnál, de nem szabad, hogy a múlt hétvégén történtek befolyásoljanak: minden alkalommal az egyes kanyarnak különleges dinamikája van és nagyon kell figyelni. Tudjuk, hogy hol lehetünk a versenyen, tovább kell dolgozni és építeni a mai eredményre."

Sergio Perez:
"Csalódás, hogy lecsúsztunk ma a Q3-ról, de optimista vagyok, erős stratégiával pozíciókat nyerhetünk a versenyen. A Q2-ben a lágy keveréken mentünk ki, megnézni, tovább juthatunk-e a Q3-ba, de a második próbálkozásomra a szuperlágy abroncsokra váltottam. Sajnos utolsó körömben kisebb hibát vétettem, így elszállt minden esélyem arra, hogy az első tízben végezzek. Az első abroncsokat elfékeztem az egyes kanyarnál és szélesen fordultam. Elnézést kérek a hibáért, de remélem, rajongóimnak örömet tudok okozni a holnapi versenyen. Jó hír, hogy javulást értünk el az autóval az utolsó szabadedzés és az időmérő edzés között: versenysebességünk erős és azt hiszem, jó eredménnyel távozhatunk innen holnap."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Összességében kielégítő időmérő edzésünk volt. Nico egész hétvégén versenyképes volt és az ötödik hely fantasztikus eredmény - mindkét Ferrarit megelőzte. Sergio jó sebességet mutatott ma és valódi fejlődést ért el az autóval reggel. Amennyiben nem hibázik a Q2-ben, akkor Nicóhoz hasonlóan az első tízbe kerül. A 12. helyről indulva érdekes stratégiai lehetőségeink adódnak és bízunk benne, a futamon fel tud zárkózni. Óriási hétvége ez számunkra, mexikói partnereinktől és a rajongóinktól nagyszerű támogatást kapunk és mindent megteszünk, hogy ünneplésre adjunk okot vasárnap este."

SCUDERIA TORO ROSSO
Carlos Sainz:
"Nagyon elégedett vagyok! Trükkös hétvége ez, mert kihívást jelentenek a pálya körülménye. Ha az igazat akarom mondani, a Q1 elején úgy gondoltam, nehéz lesz a Q3-ba jutni... És itt vagyunk, ismét a 10. pozícióban, egy héten belül másodszor! Komoly teljesítmény ez számomra és a csapatnak! Nagyon bíztam az autóban és azt hiszem, ennek is köszönhető, miért sikerült ilyen pozitív eredményt elérni: azonnal nyomtam, jól haladtam a hétvégén és megszereztem ezt a pozíciót. Jó lendületben vagyok én és a csapat, nagyon büszke lehetek erre - nem könnyű volt elérni ezt a teljesítményt az elmúlt két versenyen! Nagyon örülök. A holnapi nap nehéz lesz: nincs gumistratégiában előnyünk és a szuperlágy gumit kell munkára fogni az első etapban, mivel a mögülem érkezők próbálnak majg megelőzni. Óvatosnak kell lenni, de biztosan érdekes versenyre számíthatunk!"

Daniil Kvyat:
"Micsoda csalódás... Azonnal erőt veszítettem, a Q1-es első köröm után elektronikai problémalépett fel, így sajnos az időmérő edzésem korán véget ért. Azt mondhatom, addig az au tó jól működött, bár a pálya folyamatosan változott - biztos vagyok benne, könnyedén a Q2-be juthattam volna. Meglátjuk, mi történik majd a holnapi versenyen - érdekes lehet és mindent megpróbálunk!"

Jody Egginton, teljesítményért felelős főmérnök:
"A mai nap a gumikról szólt, a harmadik szabadedzésen ezeket próbáltuk kezelni az alacsonyabb pályahőmérséklet mellett és az időmérő edzésen a magasabb hőmérsékletnél. Mindkét autó teljesítette programját a harmadik szabadedzésen a szuperlágy abroncson, Carlos jó egyensúlyt talált azonnal, míg Daniil mérnökeinek további módosításokat kellett végezni a beállításon, hogy javuljon az egyensúly. Az időmérő edzés előtt csak korlátozott módosítást végezhettünk az autókkal a pálya hőmérsékletének változása miatt, ezért az időmérő edzésen a gumikra koncentráltunk és a szükséges aerodinamikai egyensúly finomítására. A Q1 probléma nélkül lezajlott Carlos számára, míg Daniil elektronikai problémával küzdött első próbálkozásakor, ezért erővesztés lépett fel. Szerelői keményen dolgoztak a probléma megoldásán, de Daniil első próbálkozása sajnos nem volt elég a Q2-es szerepléshez, a rendelkezésre álló idő pedig kevés volt ahhoz, hogy újra pályára küldhessük. Carlosszal úgy döntöttünk, használt szuperlágy abroncsot használunk a Q2-es első körében, majd új szuperlágy abroncsot kapott, ezzel a Q3-ba jutott. A Q3-ban is hasonló hozzáállást tanúsítottunk, először használt, majd új gumit tettünk fel. Azonban a többi ellenfelünkhöz hasonlóan, nekünk sem sikerült javítani a köridőn az új abroncson, így a 10. helyen zártunk. Jó jutalom ez a csapat munkájáért, de ez azt is jelenti, részletesen meg kell vizsgálni stratégiai lehetőségeinket, mivel több autó előttük lágy keveréken indul. Most a versenyre kell koncentrálni, a lehető legjobb stratégiával Daniilt előrébb kell juttatni a versenyen és Carlosszal meg kell erősíteni pozícióját, majd előbbre lépni, ha lehetőség adódik. A hétvége során sokat javult a pálya és arra számítunk, a versenyen is folytatódik ez. Ennek következtében a lehetőségeket jól ki kell használni a rendelkezésre álló keverékeken."

RENAULT SPORT F1 TEAM
Kevin Magnussen:
"Egészen elégedett vagyok az időmérő edzéssel. A harmadik szabadedzés trükkös volt számunkra, az autó kezelhetősége nagyon furcsa volt, amely azt hiszem az alacsony hőmérsékletnek volt köszönhető. Az időmérő edzés jobban sikerült és nem hiszem, hogy ennél többet tehettem volna. Habár tökéletes kört futottam, azt hiszem, a 13. hely ma elérhetetlen volt."

Jolyon Palmer:
"Sajnos kihagytam az időmérő edzést, amely bosszantó, mivel jól álltunk a harmadik szabadedzésen és elégedett voltam az autóval. Szélesen mentem a pályán és az utolsó kanyarban ráhajtottam a kerékvetőre a harmadik szabadedzésen. Éreztem a huplit, de nem éreztem nagy ütést, így meglepődtem, amikor repedést találtunk a karosszérián. A Q2 ma elérhető lett volna. Holnap mindent megteszünk a pontszerzésért."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
Hogyan sikerült az időmérő edzés?
Kevin nagyszerű munkát végzett, a Q2-be jutott és a 14. helyen végzett. Jolyon sajnos nem tudott részt venni az időmérő edzésen, mivel szerelői karosszériát cseréltek, amely bosszantó, mert a Q2-be kerülhetett volna a harmadik szabadedzésen mutatott sebessége alapján.

Jolyon miért hagyta ki az időmérő edzést?
A harmadik szabadedzés után repedést fedeztünk fel a karosszérián. Valószínűleg azt követően sérült meg az autó, hogy a szabadedzésen kerékvetőre hajtott. A repedés a karosszéria alján volt, a biztonsági öv csatlakozásához közel, így biztonsági okokból a csere mellett döntöttünk és ehhez több idő kell, mint az edzések közötti időszak.

Milyen lehetőségek vannak a holnapi versenyre?
Az időjárás ma melegebb volt és még melegebb lehet holnap, amely segíthet a gumik teljesítményében. A közepes keverék nem mutat szemcsésedést, így meg kell nézni a másik két keverék nyújtotta lehetőséget is. Kevin jó helyen áll, hogy pontot szerezzen. Jolyon a mezőny végéről indul, így különböző stratégiai lehetőségeket kell vele figyelembe venni. Pozíciójának köszönhetően agresszív stratégiát választhatunk vele.

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Ismét megfelelő időmérő edzés. Megmutattuk, hogy jó irányba haladunk és ez kifizetődő volt. Elégedettek lehetünk a mai teljesítménnyel. Tudtuk, hogy a Q2 elérése nem könnyű feladat, mert a köridők nagyon szorosak. Ismét nagyszerű, hogy sikerült jó kört mennem a Q1-ben és a Q2-be jutottam. A 15. megfelelő rajtpozíció és bízom benne, hogy holnap a pontszerzésért harcolhatunk."

Felipe Nasr:
"Az időmérő edzés nem volt olyan jó, mint vártam. A harmadik szabadedzés előtt azonos beállítást választottunk, mint a másik autó, de a végeredmény teljesen más lett. Összességében hiányzott a tapadás több kanyarban is. Legalább a másik autó működik, van hivatkozási pontunk. A holnapi versenyre koncentrálok és bízom benne, hogy a hosszú etapokon sebességünknek köszönhetően sikerül néhány pozíciót nyerni."

MANOR RACING
Pascal Wehrlein:
"Nagyon, nagyon boldog vagyok. Különösen elégedett vagyok a csapattal; erre szükségünk volt. Az idei évben negyedik alkalommal jutottam a Q2-be és itt szeretnénk lenni. Mindenki fantasztikus munkát végzett a hétvégén és az autóval folyamatosan javultunk. Ezt követően szívemből vezettem. Ez egy kihívást jelentő pálya - mindig nagy az alulkormányzottság és túlkormányzottság a kör során -, de megtaláltuk az autó beállítását és saját elvárásainkat is felülmúltuk. Jobb is lehetett volna, de nem maradt új abroncsunk a Q2-re, míg másoknak igen, szóval nem tudtam javulni már. A 16. hely a rajtrácson nagyszerű. Jó rajtra van szükségem holnap, majd amennyire lehet keményen megyek. Próbáljuk megszorongatni az előttünk állókat és úgy gondolom, mindenre lehetőség van. Gyerünk!"

Esteban Ocon:
"Nem igazán jó nap számomra. Szenvedtem az autó vezethetőségével és nem volt önbizalmam. A második leggyorsabb voltam a sebességmérési pontnál, amely nem tesz boldogabbá, mert látható, mindent kihoztam az autóból, amely mégsem működött a kör többi részében. A gyorsaság az egyetlen pozitívum az eddigi nagyon bosszantó hétvége során. Örülök Pascal-nak - nagyszerű ez a csapatnak és fontos is. Még javulhatunk holnapra, egy kisebb módosítással is, ezért pozitíven várom a versenyt, mivel megoldhatjuk a problémát. A rajt, a stratégia - a dolgok még megváltozhatnak. Mindent beleadok."

Dave Ryan, versenyigazgató:
"Fantasztikus érzés az egész csapat számára a Q2-es újbóli szereplés, gratuláció Pascalnak a kiváló teljesítményért, amelyet ma az időmérő edzésen nyújtott, miután egy nagyon pozitív hétvégéje volt. Nagyon otthonosan mozog ezen a pályán és autója jól működik, amely feledteti azt a bosszúságot, amelyet azért éltünk át, mert nem tudtuk Esteban kezelhetőségi problémáját megoldani a karosszériával. Ezen éjszaka még keményebben kell dolgozni, segíteni őt holnap. Ha ezeket a problémákat megoldjuk, akkor ígéretes versenyre számíthatunk és jó harcra ellenfeleinkkel."

HAAS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Nem igazán tudom, mi történik. Az autó jó volt az első szabadedzésen és a délelőtti harmadik szabadedzés első köreiben, de ezt követően valamerre elment. Ki kell elemezni mi történik, mivel valami nincs rendben. Az utolsó pozíció a rajtrácson nem elfogadható számunkra. A végsebesség remek volt, de nincs tapadás és egyensúly. A rossz tapadást kezelni lehet, ha kiegyensúlyozott az autó, de a kettő kombinációjával semmit nem tehetsz. Egy kanyarban túlkormányzott az autó, a következőben alulkormányzott. Furcsa a viselkedése. Nehéz hétvége ez mindenki számára, de remélhetőleg javulni tudunk."

Esteban Gutierrez:
"Kihívást jelentő hétvége számunkra. Az időmérő edzésre készülve tudtuk, nem lesz könnyű, de mindent beleadtam. A határon vezetve próbáltam mindent összerakni a csapatért és a rajongókért - akik hihetetlenek. Próbáltam agresszívnek lenni, mivel tudtam, az etap elején teljesített kör talán nem elég jó. Néha sikerül jól teljesíteni, néha nem, de legalább tudom, a maximumot beleadtam. Amikor kiszálltam az autóból, nem voltam boldog, de végigmentem a boxutcán és mindenki buzdított engem, csodálatos érzés látni a támogatást. Sokat jelent ez motivációnk szempontjából és szeretnék ezért köszönetet mondani."

Günther Steiner, csapatfőnök:
"Nyilvánvalóan nem voltunk reménykedők miután szenvedtünk az elsőtől a harmadik szabadedzésig a gumik megismerésével és munkára fogásával. Ennek ellenére a múlt héten a 17. helyen indultunk és pontszerzők lettünk. Nagyon furcsa ahogyan itt viselkednek a gumik, 10 perc alatt megnőtt a pálya hőmérséklete. Mindenki egy kicsit tanácstalan volt. Tovább kell dolgozni ma és megpróbálni mindent holnap. Meglátjuk, hogyan alakul. Nehéz a mai nap, de jobb holnapban reménykedünk."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport, igazgató:
"A pálya magas hőmérséklete és folyamatos változása miatt a körülmények tovább változhatnak és talán a lágyabb keverék számára kedvezhetnek a versenyen. Tavaly szinte minden pilóta két kerékcserével teljesítette a versenyt a késői biztonsági autós fázis után. Holnap talán néhányak az egy kerékcserével próbálkoznak majd, különösen azok, akik lágy keveréken indulnak. Mindenesetre sok lehetőség nyitott még a stratégia szempontjából."

Belépés

Készítette: www.KarikuszDesign.hu | Szerverhosting Partnerünk: EZit.hu Minden jog fentartva : AutoMotorCenter.hu 2010-2016